İçeriğe Yönlendir

Escort - Hareket Halindeyken Aracım Sürekli Tekleme Yapıyor Gaz Yemiyor.


Fatih Kaya

Recommended Posts

Fatih Kaya

öncelikle herkese merhaba. foruma yeni üye oldum yardımlarınızı bekliyorum lütfen ... aracımda 2 adet kronik sorun var . ustaların hepsi farklı şeyler söyleyip kafamı karıştırıyorlar ve her seferinde boşa para harcıyorum .

1997 model 1.6 hb clx efi motor. brc sıralı sistem

 

öncelikle ilk sorunum şudur ;
 

1- aracım sabahları motor soğukken ilk çalıştırmada .  araç benzinden lpg ye gecene kadar eger sürekli gaz vermezsem çok sarsıntılı çalışıyor ve  stop ediyor. gaza bastıkça egzozdan çiğ benzin atıyor sürekli benzin almaktan bıktım .. ayrıca stop ettikten sonra ilk marşta tekrar çalışmıyor. 

 

2- bu sorunum ise aracımda bir kaç gün aralıklarla hareket halindeyken sürekli tekleme yapıyor ve aracım 50 - 60 km hızı geçmiyor. sanki arabayı birisi arkadan tutuyormuş gibi. aracı benzine alıncada aynı lpg de de aynı sorunu yaşatıyor.  bu iki arızda hangi sıralamalarla hangi işlemleri yaptırmam gerekiyor. bilgi verirseniz memnun olurum . teşekkür ederim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ben olsam komple ateşleme sistemini kontrol ettirirdim. Bobin, buji ve kablolar öne çıkıyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

anladım . bobın bujı ve kabloların değişmesi durumunda orjinal yedek parça olması şartmıdır acaba ...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ateşlemede patlama var... Triger 2 ay önce değişmiş ve çekmiyor... 

 

1- ilk önce buji ve kabloları değiştir.. düzelmez ise yine de sağlam parçalar arabanda kalsın..

2- triger değiştirmişsin.. sente ayarını bi kontrol ettir.. sorun çıkmazsa, ve araba yine düzelmez ise bobini de değiştir.. Düzelmez ise geri verebilirsen bobini geri ver..

3- akşamdan arabayı ustaya bırak... sabah marşa basmadan motor soğukken silindir kompresyonlarını ölçsün.. değerlere baksın.. sen de öğren değerlerin kaç olduğunu..

4- düzelmez ise katalitik konvertörü iptal ettirip denesinler..

 

Sabah kötü çalışması ile ilgili yorumum

 

1- benzin pompası depoda az benzinle gezildiği için ısınmış ve bozulmuş...

2- muhtemelen egzoz subapları yanık..

3- lpg kalibrasyonu bozuk, ne alaka deme.. Lpg kalibrasyonu bozuksa araç hatalı log tutar ve sabah ilk çalıştırmada bu hatalı logları kullanır.. dolayısıyla araç boğulur.

Ha bunda sıralama ne dersen...

1- araç soğukken silindir kompresyonu ölçtürülecek.. düzgün çıkarsa, ve araç düzelmez ise..

2- araç 150-200 km sadece benzinde kullanılarak test edilecek.. araç düzelir ise hiç lpg ile kullanmadan yeniden lpg kalibrasyonu yapılacak.. düzelmez ise

3- Benzin pompası değiştirilecek..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

mehmet abi hepsini tek tek not aldım ve sırasıyla yaptırıp burada bilgisini paylaşacam 

Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

Ateşlemede patlama var... Triger 2 ay önce değişmiş ve çekmiyor... 

 

1- ilk önce buji ve kabloları değiştir.. düzelmez ise yine de sağlam parçalar arabanda kalsın..

2- triger değiştirmişsin.. sente ayarını bi kontrol ettir.. sorun çıkmazsa, ve araba yine düzelmez ise bobini de değiştir.. Düzelmez ise geri verebilirsen bobini geri ver..

3- akşamdan arabayı ustaya bırak... sabah marşa basmadan motor soğukken silindir kompresyonlarını ölçsün.. değerlere baksın.. sen de öğren değerlerin kaç olduğunu..

4- düzelmez ise katalitik konvertörü iptal ettirip denesinler..

 

Sabah kötü çalışması ile ilgili yorumum

 

1- benzin pompası depoda az benzinle gezildiği için ısınmış ve bozulmuş...

2- muhtemelen egzoz subapları yanık..

3- lpg kalibrasyonu bozuk, ne alaka deme.. Lpg kalibrasyonu bozuksa araç hatalı log tutar ve sabah ilk çalıştırmada bu hatalı logları kullanır.. dolayısıyla araç boğulur.

Ha bunda sıralama ne dersen...

1- araç soğukken silindir kompresyonu ölçtürülecek.. düzgün çıkarsa, ve araç düzelmez ise..

2- araç 150-200 km sadece benzinde kullanılarak test edilecek.. araç düzelir ise hiç lpg ile kullanmadan yeniden lpg kalibrasyonu yapılacak.. düzelmez ise

3- Benzin pompası değiştirilecek..

mehmet abi. bujı bujı kablosu ve bobınleri değiştirdik fakat sonuç yine aynı hatta monıfoltun orda bi parça daha değiştirdik yine düzelmedi. .daha sonra bi alet taktı bujılerın yerıne. marşa bas gaza bas dedi. değerlere baktı 3 tanesi 150 bi tanesi 120 dedi. zaten 120 gösteren subopun bujısı kömür gibi olmuş . en sonunda dedi ki ateşleme sistemin normal. beyınle alakalı bi sıkıntı olablır dedı. tam o sırada trigeli sordu ne zaman değişti diye. 2 ay oldu dedim. zaten trigelden sonra olmaya başladı bu sorun diyince. haaaa dur şimdi dur dedi. sente ayarı dedi .trigel değişirken işaretleyip değiştirmişler dedi .normalde üst kapak alıcılır ölçülür ayar yapılır falan dedin sonra takılır dedi. ama şimdi yaparsak 150 tl alırım dedi.peki düzelirmi dedim bakacaz dedi yine düzelmezse üst kapat açılacak inşallah suboplara bişey olmamıştır eğer olduysa 1500 tl den başlar süpriz olur dedi.trigeli değiştiren ustamı aradım olmaz öyle şey kardeşim getir arabayı sakın yaptırma ben hallederim dedi. fakat arada unuttugum bi konu oldu ...araçı plg de çalıştırdık araç çalışır durumda iken kesicinin hortumuınu çıkardı araba hem gaz hem benzin yakıyor aynı anda... kafayı yicem farklı farklı sorunlarrrrr

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

arabanın hem benzin hem lpg yakması da sorundur. Araç boğulur. Uzun vadede subapları yakar.

Silindir kompresyonunun bu araçta motor suğukken ölçülmesi gerekirdi.

Fatih ateşlemen sağlamsa sente sorunun var demektir. Triger değişen ustaya git.

merhaba arkadaşlar

benimd ebuna benzer bir sorunum var gibi benimde 1.6 2004 collection tartari sıralı lpg'li focusumda yüksek viteste giderken 2000 2500 devirleri arası düz yolda yada ne bileyim rampalı yollarda arabada sarsıntılar oluyor en dikkat çekicisi 2. viteste baya sallıyor ama gaza bastığım zaman bu sarsıntı kesiliyor hafif gaz kestimmi bu sarsıntı tekrarlıyor bunun sebebide bu sıralamış olduğunuz (Mehmet beyin yazdığı maddeler) benimdemi baktırmam lazım birde yeni değiştirmiş olduğum antifiriz de devamlı eksiltme yapıyor bu sıralar ?

Siz de buji ve kabloları değiştirin.

Arkadaşlar piyasadaki bujiletin maksimum ömrü 15-20 bin.

Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

arabanın hem benzin hem lpg yakması da sorundur. Araç boğulur. Uzun vadede subapları yakar.

Silindir kompresyonunun bu araçta motor suğukken ölçülmesi gerekirdi.

Fatih ateşlemen sağlamsa sente sorunun var demektir. Triger değişen ustaya git.

 

abi arabayı bugun akşam trigel değiştiren ustaya bırakacam. yarın sabah ölçümleri yapacak hatta 3 gün bırakacam bıktım artık. dünkü yapılan işlemlerden sonra şimdide arabanın devri bozuldu vitesi boşa aldıktan 5 saniiye sonra devir düşüyor .araç beklerken bile sanki hala viteste gibi yada debriyaj ayırmıyor gibi olmaya başladı :) ohhh vallahi çok güzel yaaa , delirmek için sanayiye gitmek gerekir :D

Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

şimdi bi ustaya daha gittim. subaplar subaplar subaplar dedi abi.....500 lira masrafın olur dedi. eğer kapakda sorun yoksa tabi eğer taşlamayla kurtarırsa dedi. diğer türlü kapak değişirse 1500 den az olmaz dedi. kafayı yicem hangisine inanayım hangisine yanayım 

Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

az önce bıraktım abi arabayı iş dolayısıyla başında duramadım ama. sente ayarından sonrada olmadı. megerse 3.göz işlevini yerine getirmiyormuş. sıfır 2 tane bujı taktık ıkısınıde yaktı. kömür gibi oldu. farklı 3 taner usta çağırdık 3 de aynı şeyi söyledi. 3.subap gitmiş. subablar değişecek dedi. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Kabloyu değiştirmemişsinizdir.. Anlattığınız sorun kablo sorununa benziyor.. 

Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

arkadaşlar ab,ler. arabanın sente ayarı yapıldı. bobın bujı ve bujı kabloları orjınali ile değişti olmadı. sonra dedilerki subaplarda bi sorun var 3. göz sıkıntılı dedıler . üst kapak açıldı butun subaplar değişti. iticiler faln ... ne gerekiyorsa yapıldı. daha sonra araba hazır dedi usta 2 saat rolantide çalıştırmış düzeldi dedi. gittim arabayı aldım depoyu fulledim 100 metre gittim araba yine aynı sorunu yaptı . hem tekeleme yapıyor hemde egzozdan patlatma yapıyor. 3. gözün bujısı söktük baktık bujı kömür gibi olmuş. ucu da ıslanmış. arabayı tekrar bıraktım . allah aşkına ne yapmam lazım artıkkk kafayı yemek üzeriyimm

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

arkadaşlar ab,ler. arabanın sente ayarı yapıldı. bobın bujı ve bujı kabloları orjınali ile değişti olmadı. sonra dedilerki subaplarda bi sorun var 3. göz sıkıntılı dedıler . üst kapak açıldı butun subaplar değişti. iticiler faln ... ne gerekiyorsa yapıldı. daha sonra araba hazır dedi usta 2 saat rolantide çalıştırmış düzeldi dedi. gittim arabayı aldım depoyu fulledim 100 metre gittim araba yine aynı sorunu yaptı . hem tekeleme yapıyor hemde egzozdan patlatma yapıyor. 3. gözün bujısı söktük baktık bujı kömür gibi olmuş. ucu da ıslanmış. arabayı tekrar bıraktım . allah aşkına ne yapmam lazım artıkkk kafayı yemek üzeriyimm

Buji ıslaksa conta sorunludur. Yanma odasına su sızıyor...
Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

pekı  önder abi kapak açıldıgı zaman conta da değişmiyormu . eğer benim conta değişti ise ve sorun onda ise ne yapmam lazım 

Yorum bağlantısı
Önder Kuru
(düzenlendi)

pekı önder abi kapak açıldıgı zaman conta da değişmiyormu . eğer benim conta değişti ise ve sorun onda ise ne yapmam lazım

Değişir hatta kapak da taşlanır. Ve saplama denilen üst kapağı sıkan cıvatalar da değişir. Benim çok başımı ağrıtmıştı önceki aracımda. Kapak birkaç kez sökülüp taşlandığında artık eskisi gibi olmuyor iyi ölçülüp yapılması lazım. Kapak söküp takıldıysa ve yine buji ıslanıyorsa ya kapakta ya contada yada ustada bir sorun kesin vardır. Kapak ya iyi yada hiç taşlanmamış olabilir. Conta hatalı üretim olabilir(ki çok düşük ihtimal) saplamalar değişmemiş olabilir. Ayrıca blok da kontrol edilmeli. tarihinde Önder Kuru tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

anldım abi. peki bunun dışında beyinde yada enjektorlerde bı sıkıntı olabılır mı 

 

Değişir hatta kapak da taşlanır. Ve saplama denilen üst kapağı sıkan cıvatalar da değişir. Benim çok başımı ağrıtmıştı önceki aracımda. Kapak birkaç kez sökülüp taşlandığında artık eskisi gibi olmuyor iyi ölçülüp yapılması lazım. Kapak söküp takıldıysa ve yine buji ıslanıyorsa ya kapakta ya contada yada ustada bir sorun kesin vardır. Kapak ya iyi yada hiç taşlanmamış olabilir. Conta hatalı üretim olabilir(ki çok düşük ihtimal) saplamalar değişmemiş olabilir. Ayrıca blok da kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Önder Kuru

anldım abi. peki bunun dışında beyinde yada enjektorlerde bı sıkıntı olabılır mı

Benim referans aldığım nokta kararmış ve ıslak buji. Bu sıkıntı çözülmeden diğerleriyle ilgili birşey diyemeyiz.
Yorum bağlantısı
Fatih Kaya

bugun sorun çözüldü abi. çokkk komik bişey yaaa. rolanti dengeleyici söktü. temizledi contaları değiştirdi. sonra düzeldi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 yıl sonra...
Ömer Bağcı

iyi günler. bende dün arabanın gaz bakımını yaptırdım gaz ayarından sonra tekleme olmaya başladı bugün buji değiştirdim gazda tekleme sorunum kalmadı ama hem çalıştığında hem de sonradan benzine aldığımda tekleme yapıyor sorun nedir? tekrar gaz ayarı mı yapılmalı yoksa filtre veya pompa problemi mi başına gelen varsa yardımcı olursa sevinirim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mevlut Kurt

iyi günler. bende dün arabanın gaz bakımını yaptırdım gaz ayarından sonra tekleme olmaya başladı bugün buji değiştirdim gazda tekleme sorunum kalmadı ama hem çalıştığında hem de sonradan benzine aldığımda tekleme yapıyor sorun nedir? tekrar gaz ayarı mı yapılmalı yoksa filtre veya pompa problemi mi başına gelen varsa yardımcı olursa sevinirim.

sorun cozuldumu aceba bende sizin asamaya geldim sadece benzinde 2500 devir ustunde tekleme sorunum kaldi sunuda eklemek istiyorum aracim rolanti duzenleyici +ucu calismiyor hatasi veriyordu yaptirmadim daha
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...