İçeriğe Yönlendir

Vites Körüğü Değişimi


Hakan Türkoğlu

Recommended Posts

Hakan Türkoğlu

Bahsettiğiniz Plastik bir bileziktir ve sıkı geçmedir tornavida ile biraz dikkatlice uğraşırsanız çıkar çıkartırken deforme etmemeye çalışın aksi takdirde bilezik tek olarak satılmaz topuz almanız gerekir. ama endişelenmeyin ben bir iki kez çıkartıp taktım hala sağlam. sökmeden körüğün bilezikle nasıl sabitlendiğini incelerseniz takarken nasıl takmanız gerektiği konusunda size bilgi verecektir.

çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

eskisi

eXlVjO.jpg

 

yenisi

 

KPG8db.jpg

 

 

yenisi pek hoşuma gitmedi ilerleyen zamanlarda tekrar değiştirebilirim kendin yapınca bu kadar olur :)

Yorum bağlantısı
Alaattin Zeki

Yenisi pek hoşuma gitmedi derken eskisinin daha güzel olduğunu kastetmiyorsundur umarım. Bence eski yırtık halinden çok daha güzel. Yalnız körüğün alt kısmını çerçeveye tam oturtamamışsın sanırım. Güle güle kullan.

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

Yenisi pek hoşuma gitmedi derken eskisinin daha güzel olduğunu kastetmiyorsundur umarım. Bence eski yırtık halinden çok daha güzel. Yalnız körüğün alt kısmını çerçeveye tam oturtamamışsın sanırım. Güle güle kullan.

renk olarak biraz açıl geldi hocam çıkartırken körüğün zımbalı olguğu plastik çerçevenin iki ayağını kırdım çok nazik bişeymiş zaten ondan olabilir

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Sabri Kahraman

Merhaba arkadaşlar bende aracı aldığımda körük yırtıktı. bir fiyat araştırması yaptım. orijinal takım 250tl dediler yan sanayi sadece körük 30tl dediler ama oda derinin kalitesi çok kötüydü. oto döşemecilere gittim pek yanaşmıyorlar veya bırak bize yarın yaparız 60tl masrafı olur gibi laflar ediyorlar. Bende koltuk döşeme kumaşı satan bir dükkandan aynı deriyi buldum hatta daha yumuşak ve de esnek ( Bu arada deri dediğimiz suni deri Focus  titanium nasıl suni deri kullanıyor anlam veremiyorum.)  Sökme işlemi  ilk önce alt  parlak çerçeveyi  ( vites rakamlarını baz alıyorum)  3 tarafından bir tornavida yardımı ile kaldırtıyoruz ve yine aynı noktada 3 yönüne doğru çekiyoruz. körük kısmı çerçeve ile birlikte boşa çıkmış oldu sonra topuzu saat yönünün tersine çıkana kadar çevirip alıyoruz. Parlak dış çerçeve ile içindeki siyah çerçeveyi tırnaklardan kurtarıp ayırıyoruz. yalnız burada dikkat edin fazla bastırıp tırnakları kırmayın. sonra içindeki siyah çerçeve ile deriyi birbirine tutturan zımbaları söküyoruz ( bildiğimiz ofis zımbası ) Sonra körüğü tersini çevirip vites topuzunun altına sabitleyen tırnaklı bileziği yine tornavida yardımı ile dikkatlice söküp  deriyi alıyoruz. Burada söktüğümüz  körüğün dikişlerini güzelce söküp tamamen düz bir şekilde açıyoruz , ben biraz ütü yardımı ile dümdüz yaptım ve yeni derinin üzerine koyup birebir aynı ölçülerde kesmek için şablon olarak kullandım. dikiş noktalarını işaretledim. Dikiş yaptırmak için komşu terziye götürdüm. 2 dakikada dikip verdi. Söktüğümüz gibi aynı şekilde toplayıp yerine taktım baktığım orjinalinden daha hoşuma gitti. Yaptığım masraf ise

Terzi dikiş için para almadı sağ olsun. 1 mt  suni deri 10 tl tuttu  1mt den  ise herhalde 15 adet körük rahat çıkar kalan parçayı katladım dolaba  koydum.  yani 10 tl ye işi bitirdim

 

Yırtık hali

1o6JCyk.jpg?1

 

Yeni hali

9GDiDa7.jpg?1

MMIY7Qz.jpg?1

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...