Mehmet Aydın_02 21 Aralık 2013 Paylaş 21 Aralık 2013 arkadaşlar hego delikleri tıkalıydı temizledim arabamın çekişi ve kalkıştaki kasma düzeldi lakin tekrar söktüm biraz daha temizleyeyim derken sensörün içindeki porselen ucu kırdım ve araba çiğ benzin ve sartıntılı çalışmaya başladı gitmez oldu , bende yeni hego aldım fakat üzerindeki orjinal hego nosu 93AB-9F472-AA NTK JAPON yazıyor parçacı bana otosana ait 96GB 9F472 AA nolu hegoyu verdi fakat arabanın gidişi iyi ama eskiye göre gidişi ve çalışması iyi değil , ilk marşta hafif sallama var ve kalkışta bazen kasma var sizce , bosch hegomu alsam Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu 21 Aralık 2013 Paylaş 21 Aralık 2013 (düzenlendi) Oksijen Sensörünün(Hego) Görevi Nedir?Oksijen Sensörleri, motor egzoz manifolduna monte edilmiş olup, egzoz gazları içindeki yanmamış oksijen miktarını ölçmek için egzoz gazlarını koklar ve ECU tarafından okunabilen bir voltaj üreterek hava-yakıt karışımının çok fakir veya zengin olduğunu gösterir. Bu sayede, aracın her sürüş şartında hava-yakıt karışımı sürekli olarak kontrol altında tutularak optimum performans ve yakıt ekonomisi sağlanır.Oksijen Sensör Arızalarının TanımıAracın performansı ile bu kadar yakından ilgili olan bir parçanın arıza tanımı nispeten kolaydır. Birçok araçta oksijen sensörü arıza lambası mevcuttur. Aynı zamanda, sürücü fazla yakıt sarfiyatından şikayet eder. Arızalı Oksijen Sensörü yakıt sarfiyatının %30 değerine kadar artmasına neden olur. Sürüş konforunun azalması ve yanma kayıpları klasik Oksijen Sensör arıza belirtileridir ki, bu arızaların hepsi araca uygun bir Oksijen Sensörü takılmak suretiyle giderilebilir.Sensör Arızası İle İlgili Problemler* Araç performansının düşmesi* Aşırı yakıt sarfiyatı* Katalitik kövertörün aşırı ısınarak arıza yapmasıBakım ve ServisYeni çıkan çevre koruma yasaları araçlarda katalitik konvertör kullanılmasını ve yılda bir kez emisyon testinden geçmelerini zorunlu hale getirmiştir. Başarısız bir motor ve egzoz emisyon testinin en başta gelen sebeplerinden biri arızalı Oksijen Sensörüdür. Bu nedenle Oksijen Sensörleri her 30.000 km. de bir kez kontrol edilmelidir. Aracınızda yukarıda söz edilen arızalardan birini yaşadığınız zaman Oksijen Sensörü değiştirmekten asla kaçınmayın.“Lambda sensörü motorun (katalizör) öncesine yerleştirilmiş bir elemandır. Egsoz gazı içerisindeki karbon monoksit/oksijen oranına göre gerilim üretir ve enjeksiyon beynine bildirir. Beyin kartografisindeki degere göre karsılastırma yapar ve egsoz olarak atılan gazın zenginliğini ölcer. Karısımın fakır yada zenginliğini (az yada cok yakmasını) olcer. Fakir yada zengin olma durumuna göre enjektörlerin acık yada kapalı kalma surelerini ayarlar ve ideal karısımı yakalar… Bide unutmadan lambda senserü tam olarak calışa bilmesi için 250 dereceye kadar ısınması gerekir bunuda atlamamak gerekir.” Fordum net ten alıntıdır Sistemin tam randımanlı çalışması için oksijen sensörü üzerinde yazan no lara göre alırsan düzelir diye düşünüyorum. S 21 Aralık 2013 tarihinde Yalçın Dağlıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 21 Aralık 2013 Paylaş 21 Aralık 2013 Bence farklı bir sensör almış olabilirsiniz.. Bizim sponsor firmaya danıştınız mı ? 1 Yorum bağlantısı
Memet Çakmak 22 Aralık 2013 Paylaş 22 Aralık 2013 benim aracımda ilk çalıştırmada tekliyor gibi sarsıntılı çalışıyor çiğ benzin yakıyor. 5 km kadar yol aldıktan sonra zengin karışım olayı düzeliyor. stop edip çalıştırdıktan sonra tekrar başlıyor zengin karışım. bu olay hego sensöründen olur mu ? yenisiyle deneyeyim diyorum neredeyse 200 lira fiyatı var. sorun hegodan değilse 200 lira boşa gider endişesi var. Yorum bağlantısı
Mehmet Aydın_02 23 Aralık 2013 Yazar Paylaş 23 Aralık 2013 (düzenlendi) hego yu lpg sistemi bozarmı net bilgi varmı bozarsa miliamper değişikliğindenmi(voltaj mı) yoksa lpg de ki ısı farkından mı yeni bir tane aldım bozuldu role takacağım emülatör gibi CFİ vardı ona taktırmıştım memnundum 23 Aralık 2013 tarihinde Mehmet Aydın tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Memet Çakmak 24 Aralık 2013 Paylaş 24 Aralık 2013 aracım CFİ 20 gün önce hegoya emülatör alıp bağladım (50 tl) birşey değişmedi.. benzindeki çiğ yakıt olayını çözemedim. hegodan mı anlamadım. hegoya emülatör bağlarken hegoya gelen tesisattan gelen mavi kablo 0.5 volt gösteriyordu. buna bağladım. bir yanlışlık yok değil mi? Yorum bağlantısı
Recommended Posts