İçeriğe Yönlendir

Bg Araba Sattırır Tork Yarış Kazandırır


onurdursun

Recommended Posts

Mehmet Kaya

Üzgünüm, rampada 90 la giden benzinli 1.6 focus, ile benim 68 lik dizel aynı hızda kapışsın focus zorlanır, ama daha hızlı gidersek iş değişir çünki dizelin güç bandı dardır, tork beygir bağlantılıdır ama tork önemlidir, araç yüklüyse beygirin değil torkun önemide artar, o yüzden kamyonlar dizeldir.

Benzinli geçer evet, o durum değişkendir yanlız, dizelinavantajı turbo da değildir, zira düşük devirde dediğinin aksine gücünü turbodan almaz dizel, zaten rolantideki torku bile daha fazladır dizelin, hem düşük devirde turbo etkisizdir, aynı güçte benzinli ve dizel bir araç düşün, ikisinede 300 kg yük koy ve kaldır, bak bakalım kim önce fırlıyor, hele rampaysa benzinlinin şansı sıfırdır, anca tam gaz verip balatayı vs. öldürürse geçer, ha hızlandıktan sonra geçebilir, devir avantajını kullanır, neyse yazdıklarının bir kısmı doğru bir kısmı yanlış.

Dediklerim yakın hp ye sahip benzinli ve dizeller için geçerlidir yanlız, hp ler yakın olacak, ağırlık vs. de yakın olacak, bu durumda benzinli ancak yüksek hızda geçer zaten.

Abi sana ve dizel över arkadaşlara bir soru. 1.6 dizel mi 1.6 turbo benzinlimi. Ikiside aynı araç ve şanzuman.

Hangisi daha performanslı ve güçlü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Günal

Kamyonların dizel olması ise ekonomik sebepler tamamen.

 

dizel yük benzinli hız istenilen yerlerde kullanılır

günümüzde ekonomisini görenler otomobillerine koymaya başladı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Üzgünüm, rampada 90 la giden benzinli 1.6 focus, ile benim 68 lik dizel aynı hızda kapışsın focus zorlanır, ama daha hızlı gidersek iş değişir çünki dizelin güç bandı dardır, tork beygir bağlantılıdır ama tork önemlidir, araç yüklüyse beygirin değil torkun önemide artar, o yüzden kamyonlar dizeldir.

Benzinli geçer evet, o durum değişkendir yanlız, dizelinavantajı turbo da değildir, zira düşük devirde dediğinin aksine gücünü turbodan almaz dizel, zaten rolantideki torku bile daha fazladır dizelin, hem düşük devirde turbo etkisizdir, aynı güçte benzinli ve dizel bir araç düşün, ikisinede 300 kg yük koy ve kaldır, bak bakalım kim önce fırlıyor, hele rampaysa benzinlinin şansı sıfırdır, anca tam gaz verip balatayı vs. öldürürse geçer, ha hızlandıktan sonra geçebilir, devir avantajını kullanır, neyse yazdıklarının bir kısmı doğru bir kısmı yanlış.

Dediklerim yakın hp ye sahip benzinli ve dizeller için geçerlidir yanlız, hp ler yakın olacak, ağırlık vs. de yakın olacak, bu durumda benzinli ancak yüksek hızda geçer zaten.

Dizel benzinli karşılaştırma konusuna gider bu yazının sonu :) fiatın mı alfanın mı bir motoru var 1.6 dizel ve 320nm, mondeo da bu tork değerinde hadi kapışsınlarda görelim tork mu önemli hp mi yoksa bunu yere yansıtmak mı ağırlık mı şanzıman mı :)

Ben zamanında lk focus ile turbo benzinli ecoboostu tokatlamıştım hemde ben 160 focus 180hp idi

Bu arada kamyonlar ile ilgili dediğine karılıyorum yüksek torkları nedeni ile diZel olmalıdırlar ;) zamanında benzinli kamyon kullanmıştım fena egzoz sesi vardı 12 silindir idi :D

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir

 

 

 

 

 

Kondüsyonu güzel 1,4tdci 68bg fiesta 0-100 km arası 1,6 100 bg focusa kafa tutuyor.

1,6 focusun 3. vitese düştüğü rampada 1,4tdci fiesta vites düşümü olmadan çok rahat ilerliyor.

Turbo borusu patlayan 1,5 dci kango normalde 5. vites 120-130 km ile çıktığı rampada 3. vitese düşüp 50-60 km ile ancak bitiriyor rampayı.

100 bg focus hem lpg'de hem benzinde tam düz yolda 210 km'yi rahat görüyor.

Yazdıklarım tamamiyle kendi edindiğim tecrübelerden yaşanmış olaylardır. 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Abi sana ve dizel över arkadaşlara bir soru. 1.6 dizel mi 1.6 turbo benzinlimi. Ikiside aynı araç ve şanzuman.

Hangisi daha performanslı ve güçlü.

Tabiki turbo benzinli güçlüdür. (tabii turbo harici turboşarjı varsa, yoksa kalkışta 60-70 e kadar tokadı yer ama sonra açılır ve geçer)

 

1.6 turbo dizelmi güçlüdür, 1.6 atmosferik benzinlimi?  Cevap: beygirleri aynısya 1.6 dizel kalkışta e belli bir hıza kadar benzinlinin canına okur, uzun mesafe ve tam hızda ise benzinli yavaş yavaş geçer tabii geçmeye başladığı hız 160 ve üstü olur sanırım, ozamanda anca yediği farkı kapatır sonra geçerki zaten yarış çoktaaan bitmiştir  :)

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Beygir son sürati belirler, tork ara hızlanmayı.

 

Kullanıcıların tamamına yakını, beygir zannetse de aslında tork ile işlerini yaptırırlar. Son sürate kim ne zaman çıkıyor.

 

180 yapan arabanın 195 yapması pek önem arz etmez. "Ah ulan keşke 180 değil de 195 yapabilseydim" diyen kaç kişi? Bu kişiler ayrıca 180 de otursunlar oturduğu yerlere. Fazlası zarar.

 

Ama hepimiz 50-60-70 ile falan giderken "yahu bir gazlayayım da şöyle hemen 120-130 uzayayım" deriz. Bunu yaptıran tork tur. Esas mühim olan da budur.

 

Yokuşlarda devirden, hızdan ve vitesten düşmeme tork ile mümkündür. Hiçbir benzinli araç, bir dizel kadar atak olamıyor. Yokuşlarda dizelle gazladınız mı uzar gidersiniz. Benzinlide 1-2 vites düşürüp 4-5 hatta 6000 devirlerde aşırı yakıt tüketerek ancak bir dizelle aranızdaki farkın açılmasını yavaşlatırsınız. Bunun nedeni de tork farklılığıdır.

 

Beygir ve torku matematiksel formüllere katmamız yanlış olur. Örneğin 1 sene kullandığım Palio dizel 70 beygir ama 180nm torklu idi

 

Ama focusum 100 beygir ama 150 torka sahip. Yani turbo devreye girince matematiksel formüller devre dışı kalıyor.

 

85 hp lik ama 190 torku olan bir araba bana focusumdan çok daha zevkli ve akıcı bir sürüş yaratıyor.

 

Örnekler, neden-sonuç ilişkileri ve objektif örneklerimle Tork üstünlüğünü açıkladım.

 

Tartışma bitmiştir, başka sorum yok sayın yargıç. :D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ali Bey üzgünüm msjı yanlışlarla dolu olan sizsiniz.

Hiç tutbosuz dizel kullandınız mı?

Partnerler de kangoolarda citroenlerde vardı bir kullanın sonra görüşelim.

Maalesef bu söylediklerinizin hepsini yapan turbodur.

Kamyonların dizel olması ise ekonomik sebepler tamamen.

Fatih bey her dizel geçer demiyorum bakın, yakın beygirde olacaklar.

 

Turbosuz dizelde kullandım, 2000 devre kadar turbolu olanlarla nerdeyse aynıdırlar, hatta eski ve şimdikilere göre daha büyük hacimli olduklarından, turbo dizellere ilk kalkışta tokatı basar, ama kısa bir anlığına, turbosu devreye giren küçük hacimli dizel diğerini ezer.

 

Turbo 2000 devir altında işlemez, bu açıan düşünün, daha sonr devreye girer, turbo olmasaydı elbette o kadar çabuk hızlanmazdı ama değişmeyen birşey var, Tork, 1.6 turbosuz dizel ve 1.6 atmsoferik dizel düşün, ikside 100 hp. olsun, kalkışta ve araçta 4 kişi varken kim önce fıırlar, tabiki dizel. torku en düşk devirde bile verir dizel.

 

Kamyonların dizel olmasının 2 sebebi var, ekonomi evet ve tork, benzinli o torka ulaşmak için dev hacimli aşırı beslemeli olmalı, ayrıca korkuna benzin yakar.

 

Kısaca her benzinli dizele tokat atamaaaaz, mesela ben 1.4 tdci ile uzun yolda F1 benzinlileri çok rahat zorlarım, 160 a kadar tabii, sonra nefes kesilir, rampada 90 la giden bir f1 focus yakalarsam geçerim bile, hatta araçlarda 4 kişi vs. varsa zaten direk geçerim, biri 160 nm tork turbo dizel, diğeri atmosferik benzinli, belli bir devir bandında ve hıza kadar bu focusu zorlar 1.4 tdci, sonraında tokadı yer, ama 1.6 tdci olsun durum dahada vahimdir, 180 e kadar 1.6 tdci diğerini geçer, 2 araçta çiplenirse dizel açık ara geçer, benzinli çiplensede zaten dizel kadar hp artışına ve torka ulaşamaz, ama dediğim gibi, yakın hacimde olacaklar ve benzinli turbosuz olacak.

Beygir son sürati belirler, tork ara hızlanmayı.

 

Kullanıcıların tamamına yakını, beygir zannetse de aslında tork ile işlerini yaptırırlar. Son sürate kim ne zaman çıkıyor.

 

180 yapan arabanın 195 yapması pek önem arz etmez. "Ah ulan keşke 180 değil de 195 yapabilseydim" diyen kaç kişi? Bu kişiler ayrıca 180 de otursunlar oturduğu yerlere. Fazlası zarar.

 

Ama hepimiz 50-60-70 ile falan giderken "yahu bir gazlayayım da şöyle hemen 120-130 uzayayım" deriz. Bunu yaptıran tork tur. Esas mühim olan da budur.

 

Yokuşlarda devirden, hızdan ve vitesten düşmeme tork ile mümkündür. Hiçbir benzinli araç, bir dizel kadar atak olamıyor. Yokuşlarda dizelle gazladınız mı uzar gidersiniz. Benzinlide 1-2 vites düşürüp 4-5 hatta 6000 devirlerde aşırı yakıt tüketerek ancak bir dizelle aranızdaki farkın açılmasını yavaşlatırsınız. Bunun nedeni de tork farklılığıdır.

 

Beygir ve torku matematiksel formüllere katmamız yanlış olur. Örneğin 1 sene kullandığım Palio dizel 70 beygir ama 180nm torklu idi

 

Ama focusum 100 beygir ama 150 torka sahip. Yani turbo devreye girince matematiksel formüller devre dışı kalıyor.

 

85 hp lik ama 190 torku olan bir araba bana focusumdan çok daha zevkli ve akıcı bir sürüş yaratıyor.

 

Örnekler, neden-sonuç ilişkileri ve objektif örneklerimle Tork üstünlüğünü açıkladım.

 

Tartışma bitmiştir, başka sorum yok sayın yargıç. :D

Aynen öyledir, dizelin güç bandı dardır ama o band içinde fena çarpar adamı  :D  maks hızda ise geçilebilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Emin Taşdelen

Bu beygir-tork karşılaştırmasının temel nedeni fizik bilmememizdir. Güç dediğimizde fizikte birim zamanda yapılan iş anlaşılır, bu da "beygire" denk gelir. Zaten adı üstünde beygir gücü. Biraz daha merak edenler neden beygir gücü dendiğini, işin tarihine ufak bir göz atarak öğrenebilirler. Günlük hayatta mesela birisi için "çok güçlü adam" dediğimiz yerde tarif ettiğimiz şey de torktur aslında. Bilmiyorum benzetmeler ne kadar açıklayıcı oldu ama şöyle bir yaklaşım daha getirebiliriz bence; yarış atı mı daha güçlüdür yoksa fil mi? Yarış atı hızlı gider evet ama biraz fazla yüklerseniz o hızda gidemez, bir yerden sonra da hiç gidemez. Fil epey bir yük çeker ata göre ama ne kadar sürede A noktasından B noktasına götürür? Bunları değerlendirmek lazım. Tabi motorlar söz konusu olduğunda tork ve beygir gücü arasında bir korelasyon olduğu aşikar, at-fil örneğindeki gibi uç değerler göremeyebiliriz. 

İçten yanmalı motorlarda sıkıştırma oranı, piston strok'u, krank mili yapısı biraz incelenirse yorum yapmak da anlamak da daha kolay olacaktır sanıyorum. Bununla birlikte benzin ve motorinin yanma karakterleri, devir sayısına göre motorun tepkisi de ayrı şeyler tabi.

Benim arabam 131 beygir ve 310 Nm torku var, 1,5 tona yakın da ağırlığı var. Öncesinde 1,6 benzinli-LPGli Ghia vardı. Sakaltutan, Kızıldağ gibi yerlerde 2'ye düştüğüm zamanlar oluyordu. Bununla her yol düz gibi geliyor.

Hasılı kelam Tork candır, beygir berk.

Can ve Berk kardeştir :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Kondüsyonu güzel 1,4tdci 68bg fiesta 0-100 km arası 1,6 100 bg focusa kafa tutuyor.

1,6 focusun 3. vitese düştüğü rampada 1,4tdci fiesta vites düşümü olmadan çok rahat ilerliyor.

Turbo borusu patlayan 1,5 dci kango normalde 5. vites 120-130 km ile çıktığı rampada 3. vitese düşüp 50-60 km ile ancak bitiriyor rampayı.

100 bg focus hem lpg'de hem benzinde tam düz yolda 210 km'yi rahat görüyor.

Yazdıklarım tamamiyle kendi edindiğim tecrübelerden yaşanmış olaylardır. 

Doğrudur, 1.4 dizel 150-160 a kadar anca gider sonra nefesi kesilir, devamında benzinli geçer ve 210 lara çıkabilir, 1.4 tdci zaten o hıza ulaşamaz bile ama düşük hızda avantajlıdır, ben zaten 110 u geçmem, dolayısı ile yerim benzinliyi, varsın sonra geçsin  :D

Sonuç olarak bir yere kadar dizel avantajlıdır sonrası durum değişir.

 

HP-Tork bunların içinde önemli olan yakın hp de olanlar arasındaki torktur,  hangisi torkluysa o geçebilir, ama bir yere kadar, ana etmen ise Hp dir, Hp si yüksek olan eninde sonunda diğerini geçer:

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Bu beygir-tork karşılaştırmasının temel nedeni fizik bilmememizdir. Güç dediğimizde fizikte birim zamanda yapılan iş anlaşılır, bu da "beygire" denk gelir. Zaten adı üstünde beygir gücü. Biraz daha merak edenler neden beygir gücü dendiğini, işin tarihine ufak bir göz atarak öğrenebilirler. Günlük hayatta mesela birisi için "çok güçlü adam" dediğimiz yerde tarif ettiğimiz şey de torktur aslında. Bilmiyorum benzetmeler ne kadar açıklayıcı oldu ama şöyle bir yaklaşım daha getirebiliriz bence; yarış atı mı daha güçlüdür yoksa fil mi? Yarış atı hızlı gider evet ama biraz fazla yüklerseniz o hızda gidemez, bir yerden sonra da hiç gidemez. Fil epey bir yük çeker ata göre ama ne kadar sürede A noktasından B noktasına götürür? Bunları değerlendirmek lazım. Tabi motorlar söz konusu olduğunda tork ve beygir gücü arasında bir korelasyon olduğu aşikar, at-fil örneğindeki gibi uç değerler göremeyebiliriz. 

İçten yanmalı motorlarda sıkıştırma oranı, piston strok'u, krank mili yapısı biraz incelenirse yorum yapmak da anlamak da daha kolay olacaktır sanıyorum. Bununla birlikte benzin ve motorinin yanma karakterleri, devir sayısına göre motorun tepkisi de ayrı şeyler tabi.

Benim arabam 131 beygir ve 310 Nm torku var, 1,5 tona yakın da ağırlığı var. Öncesinde 1,6 benzinli-LPGli Ghia vardı. Sakaltutan, Kızıldağ gibi yerlerde 2'ye düştüğüm zamanlar oluyordu. Bununla her yol düz gibi geliyor.

Hasılı kelam Tork candır, beygir berk.

Can ve Berk kardeştir :D

Skoda Süperb zaten candır, heleki dizelse canandır :)

1.4 dizel hiç bir şeyi yiyemez, ben bu kadar gitmeyen bi araba görmedim, hem de çok yakıyor. :D

Bastınmı mazotu yiyor ya, nasıl yiyemezmiş  :D  

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

güçü fazla olan araba geçer, bu kadar basit. :) (benzer şartlarda)

Yorum bağlantısı
Misafir

Cruze, bu forumda ve diğer birçok yerde, motorun araca ufak geldiği, bu sebeple aracın çok hantal kaldığı yazılmıştı.. Bunlarda göz önünde bulundurulmalıdır.

Yorum bağlantısı
onurdursun

Şöför etkiside var tabi siz 3 de o 4 de asıldıysa da çok fark eder.Otomatik 1.4 100 bg kalos ile de f1 i geçmiştim araba 1ton yokdu sanırım cruze de çok ince duruyor hafif sandım ilginç.Helal sizin focusa...Dizel motorlar konusunda verim had safada ekonomide öyle ha benzinli ve kuvvetli arabanın tadı başka ama 1.6 atmosferik 307, focus kullandım yeri geliyor rampada kamyon sollayamıyorsunuz.

benim arabada tosun ciğeri varmış :D
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Cruze, bu forumda ve diğer birçok yerde, motorun araca ufak geldiği, bu sebeple aracın çok hantal kaldığı yazılmıştı.. Bunlarda göz önünde bulundurulmalıdır.

O ilk jenerasyon motorundaydı. 105lik motordan vazgeçip 124 bg motor kulanmaya başlayınca sorun düzeldi.
Yorum bağlantısı
onurdursun

Sorun gene düzelmemis abi baksana 100 luk focusla baş edemedi :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...