İçeriğe Yönlendir

Direksiyon Sertleşmesi Ve Şarj Lambasının Yanması


Gökhan Ünal

Recommended Posts

Gökhan Ünal

öncelikle herkese iyi akşamlar

arabam 99 model mondeo,son iki gündür sabahları aracımı çalıştırdığımda direksiyonu çevirdiğimde bir sertleşiyor bir yumuşuyor sanki biryere takılırcasına sertlik oluyor ardından yumuşuyor çeyrek tur sonra yine aynısını yapıyor ve bu olay sırasında şarj lambasıda yanıyor arabamın,30 sn sonra hiçbir sorun kalmıyor herşey normale dönüyor ayrıca sadece sabahları ilk çalıştırmada yapıyor bunu.triger v kayışı devirdaim değişecek ankaraya dönmeyi bekliyorum devirdaim su kaçırıyor ve ses yapıyor. şarj ve direksiyonun bunlarla bir ilgisi var mıdır,bu şekilde 500 km daha kullanmak zorundayım acaba bi sıkıntı yaşar mıyım.devirdaim çok sıkıntı deil 5 günde 500 ml civarı su ekliyorum ama bu direksiyon ve şarj lambası kafamı kurcalıyor ıspartadayım burada ise düzgün anlayan bir usta bulmak çok zor.

 

saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Misafir

Kayışlardan yapıyor gibi gözüküyor. Kayış gevşediği için şarj dinamonuz çalışamıyor ve akü ışığı yanıyor büyük ihtimalle.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

abi elimle kontrol ettiğimde gevşeme yoktu ama devirdaimden kaçan su kayışlara geliyor v kayışının orada baya bi ıslaklık var ayrıca antifirizde vardı oda yağlı acaba kayış yağlandığından kaçırma yapıyor olabilir mi ki


söylemeyi unutmuşum kayış ve bilyalar değişeli 4.5 yıl 43 bin km oldu.şuanda 165 binde

Yorum bağlantısı
Muharrem Karagülle
(düzenlendi)

Benzer bir sorunu fusionum ile yaşamıştım,Şarj dinamom şarj etmediğinden akü uyarı ışığım yanmıştı ve hidrolık diresiyon  çalışmayıp ekranda hidrolik direksiyonun uyarı ışığı yanıyordu.Bununla beraber direksiyon sertleşip zor dönüyordu.Muhtemelen sizinde sorununuz şarj dinamosu ile alakalı olabilir.Bir elektrikçiye baktırmanızı öneririm.

tarihinde Muharrem Karagülle tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

abi elimle kontrol ettiğimde gevşeme yoktu ama devirdaimden kaçan su kayışlara geliyor v kayışının orada baya bi ıslaklık var ayrıca antifirizde vardı oda yağlı acaba kayış yağlandığından kaçırma yapıyor olabilir mi ki

söylemeyi unutmuşum kayış ve bilyalar değişeli 4.5 yıl 43 bin km oldu.şuanda 165 binde

Bence gayet yüksek bir ihtimal Gökhan ama ustalar daha iyi bilir:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

Benzer bir sorunu fusionum ile yaşamıştım,Şarj dinamom şarj etmediğinden akü uyarı ışığım yanmıştı ve hidrolık diresiyon  çalışmayıp ekranda hidrolik direksiyonun uyarı ışığı yanıyordu.Bununlşa beraber direksiyon sertleşim zor dönüyordu.Muhtemelen sizinde sorununuz şarj dinamosu ile alakalı olabilir.Bir elektrikçiye baktırmanızı öneririm.

şarj dinamosunda sorun var çünkü araç rölantide çalışırken camları kapatmak istediğimde farlar bir miktar kısılıyor aynı şekilde çok nadir gösterge ışıklarının şiddeti azalıyor.

 

acaba bu şarj dinamosunun kömürlerini vs değişitrsem işe yarar mı yoksa orjinal parçamı almak zorundayım aynı mk 3 mondeolardaki gibi

Bence gayet yüksek bir ihtimal Gökhan ama ustalar daha iyi bilir:)

Saygılarımla.

abi çok teşekkür ederim verdiğin bilgiler için

Yorum bağlantısı
Muharrem Karagülle

şarj dinamosunda sorun var çünkü araç rölantide çalışırken camları kapatmak istediğimde farlar bir miktar kısılıyor aynı şekilde çok nadir gösterge ışıklarının şiddeti azalıyor.

 

acaba bu şarj dinamosunun kömürlerini vs değişitrsem işe yarar mı yoksa orjinal parçamı almak zorundayım aynı mk 3 mondeolardaki gibi

Bende sorunumun aküde olduğunu sanıyordum  evden çıkıp sabah aküyücüye gidip aküyü değiştirdim.Sonra yola çıktım 100 km gittikten sonra  yeni aküdeki şarj bitince  gösterge tablosu gece klubü ışıklarına benzedi.Araç stop edip yolda kaldım.Eve zor geldım.Meğer sorunum aküden değilmiş şarj dinamosundaymış.O yeni aldığım aküyü şarj dinamosunu ölçmeden  takan ustayı  baya bi anmıştım yolda kalınca.Ben aracın  üzerindeki orjinal şarj dinamosunun aynısını 340 liraya alıp elektrikçime 30 tl ye taktırmıştımçTamir edilebildiğini söyleyenler oldu ama uğraşmadım.Tamirine ne kadar isterler bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

Bende sorunumun aküde olduğunu sanıyordum  evden çıkıp sabah aküyücüye gidip aküyü değiştirdim.Sonra yola çıktım 100 km gittikten sonra  yeni aküdeki şarj bitince  gösterge tablosu gece klubü ışıklarına benzedi.Araç stop edip yolda kaldım.Eve zor geldım.Meğer sorunum aküden değilmiş şarj dinamosundaymış.O yeni aldığım aküyü şarj dinamosunu ölçmeden  takan ustayı  baya bi anmıştım yolda kalınca.Ben aracın  üzerindeki orjinal şarj dinamosunun aynısını 340 liraya alıp elektrikçime 30 tl ye taktırmıştımçTamir edilebildiğini söyleyenler oldu ama uğraşmadım.Tamirine ne kadar isterler bilmiyorum.

o zaman ben yarın sanayide bi elektirikçiye gidiyim,çünkü 500 km daha yol yapmam lazım ve bunun 430 km uzun yol ısparta ankara arası yolda bırakmasında.

 

teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor devriniz kaça düşüyor bunlar olurken?şarj lambası yanınca sadece dinamoda sorun aranmaz?

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

motor devriniz kaça düşüyor bunlar olurken?şarj lambası yanınca sadece dinamoda sorun aranmaz?

abi şarj lambası yandığında devirde motor sesinde falan bir değişiklik olmuyor.bügün sabah özellikle dikkat ettim devir düşmedi motorda bir sarsıntı vs olmadı.sadece ilk 30 sn direksiyonu çevirdiğimde çeyrek tur sert devamı yumuşak sonra tekrar sert tekrar yumuşak oluyor tabi direksiyon çevirince lamba yanıp sönüyor yada belli belirsiz yanıyor.daha sonra gün içerisinde tekrar etmiyor sadece sabahları ilk marştan sonra oluyor

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

v kayış kasnağı da olabilir

abi bu beni yolda bırakır mı en çok ondan korkuyorum ustamı aradım gel öyle bişey olmaz dedi ama yine içim rahat değil

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kasnak ise bırakır, daha doğrusu v kayışı gerigis, dağılırsa yolda kalırısnız

Yorum bağlantısı
Gökhan Ünal

kasnak ise bırakır, daha doğrusu v kayışı gerigis, dağılırsa yolda kalırısnız

inşallah bırakmaz abi yarın bi gösteriyim burada kolaysa değiştiriyim yoksa artık yapacak bişey yok devam ederim buşekilde

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ömer Ali Ayhan

merhaba benim de aracım 2000 model 2000 motor focus sedan söylediğiniz gibi ben de sabah arabamı ilk çalıştırdıgımda direksiyonu çevirmeye çalıştıgımda bi sert oluyo bi yumusak sonra gaz verince yumusak dönüyo gibi oluyo derken düzelio bu bi kaç defa başıma geldi ama bi fikrim yok nerden yaptıgından siz çözümü ve neden kaynaklandıgını buldunuz mu? bu ara da benim de v kayısım falan değişmeyeli üç yıl oldu sıkıntı çıkmasından ve daha buyuk arıza açmasından korkuyorum

Yorum bağlantısı
  • 5 ay sonra...
Gökhan Ünal

konuyu hortlatıyım dedım :biggrin:

 

benim arabamdaki sorun düzeldi,devirdaim.triger seti,v kayışı ve bunların bağlı olduğu bütün biyalar değişti sorunumda ortadan kalktı.

 

saygılarımla

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...