İçeriğe Yönlendir

Fluence 1.6 Otomatik Hakkında Tavsiyeleriniz...


Emre Erdoğmuş

Recommended Posts

Emre Erdoğmuş
(düzenlendi)

Arkadaşlar araç konusunda yoğun arayışlara girdim ve aşırı kararsızım. Fluence benzinli otomatik kullanan ve memnun kalan var  mıdır acaba? Tavsiye edermisiniz? Privilage donanımı, donanımına göre fiyat olarak uygun geldi. Ancak konfor, performans ve yakıt tüketimi konusunda bilgim yok. Muhtemelen otomatik alacağım. LPG olmazsa olmazım. Şimdiden teşekkür ederim. Plase olarak da şartları zorlarsam yeni focus, yeni civic ve eski kasa corolla var. Öncelikle fiyat açısından fluence izlenimlerinizi yazarsanız sevinirim. (Bütçe 40.000 ile 44.000 tl arası)

tarihinde Emre Erdoğmuş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir

Kararsız kalmanızın nedenini öğrenebilirsek tek taraflı cevaplar almazsınız. Fluence orjinalinde bir Kore arabası. Markası Samsung. Abisi Latude gibi. Renault markası ile biraz daha prestij kazanıyor Türkiye'de. Megane Sedan'ın yerini almış durumda fakat hala piyasada megane ismi ile bir model olduğu için kalite konusunda farklılıkları var. Ben arkasında seyrederken yüksekte kalan eksoz borusunun içindeki parlak nikelajı gördükçe niye böyle bir tasarıma gittiklerini merak ederken, tek örnek olduğu için de pek severek bakamıyorum bu araca. Makyajlısında, stop ve far etrafındaki vurgular abartılı ve estetikten uzak. Ancak aracın motoru az yakıyordur sanırım. Sonuçta renault bu konuda başarılıdır. Alternatif markalarınızı da belirtirseniz daha doğru kıyaslamalaryapılabilir.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Emre Erdoğmuş
(düzenlendi)

Kararsız kalmanızın nedenini öğrenebilirsek tek taraflı cevaplar almazsınız. Fluence orjinalinde bir Kore arabası. Markası Samsung. Abisi Latude gibi. Renault markası ile biraz daha prestij kazanıyor Türkiye'de. Megane Sedan'ın yerini almış durumda fakat hala piyasada megane ismi ile bir model olduğu için kalite konusunda farklılıkları var. Ben arkasında seyrederken yüksekte kalan eksoz borusunun içindeki parlak nikelajı gördükçe niye böyle bir tasarıma gittiklerini merak ederken, tek örnek olduğu için de pek severek bakamıyorum bu araca. Makyajlısında, stop ve far etrafındaki vurgular abartılı ve estetikten uzak. Ancak aracın motoru az yakıyordur sanırım. Sonuçta renault bu konuda başarılıdır. Alternatif markalarınızı da belirtirseniz daha doğru kıyaslamalaryapılabilir.

Saygılarımla.

 

Yorumlarınız için teşekkürler Evren Bey. Alternatifleri yazdım ama tam okumadınız sanırım. Yeni focus, yeni civic ve eski kasa corolla. Genelde donanımı full olan ve benzinli veya LPGli olanlara bakıyorum. Dizel düşünmüyorum.

tarihinde Emre Erdoğmuş tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Otomatik benzinli renault 10lt ye yakin yakiyor. Iyi dusunmek lazim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Misafir

Ailecek 2001 Megané kullandık. 105 bin km de sattık. Benim de clio vardı. 131 bin km kullandım. Her ikisinde de tamiri çok pahalı olan elektronik sorunlar yaşadık.

 

Servis maliyetleri de triger kayışı değişimi v.s. ile oldukça fazlaydı. Renault "arabayı ucuza hele bir satayım, servisten kazanırım" zihniyeti güdüyor. 

 

Babamlar Corolla, ben Honda Jazz aldım. Fransızlarla geçen günlerime üzülüyorum. Japonlar satın alırken %10-15 kadar daha pahalı genelde. Ancak Honda 6 yıl garanti veriyor. Lpg li 6 yıl garantili otomatik civic 55 tl den başlıyor. Şiddetle tavsiye ederim. Alır yıllarca kullanırsınız. Başınız ağrımaz.

 

Bir malı alırken kazanmak lazım unutmayın. En ufak bir hava-polen filtresi değişimi için, servise mecbur kalırsınız. Benim Focusum da öyle. Polen filtresi fren pedalının orada!!!! Japonlar genelde pratik, kolay, basit araba yapıyorlar. Kendiniz parçayı alıp değişim bile yapabilirsiniz. Bunlar önemli detaylar, atlamayın.

Yorum bağlantısı
Misafir

Yorumlarınız için teşekkürler Evren Bey. Alternatifleri yazdım ama tam okumadınız sanırım. Yeni focus, yeni civic ve eski kasa corolla. Genelde donanımı full olan ve benzinli veya LPGli olanlara bakıyorum. Dizel düşünmüyorum.

Evet alternatif modleleri atlamışım kusura bakmayın. Tahmini 40-45.000Tl arası bütçedeyiz sanırım.

 

Uzun süreli kullanacaksanız ve biraz nazlı ikinci eli ile otomatik bir Mazda 3 donanımı ve tasarımı ile mutlu eder sizi.

Yeni civic, güzel araç. ikinci eii iyi ama alırken de buna göre piyasası yüksek.

Focus III makyajlanacak sanırım yakında. Belki bir miktar makyajsızların fiyatı düşebilir. Güzel bir alternatif.

Eski corolla'da en nihayetinde sorunsuz bir araç.

Fluence bu modellerden sonra değerlendirilmesi gerekir bence.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

Fluence e o kadar para vermek yazik olur. Yol tutus ve kalite vasat. Onun yerine 2.el ust sınıf tercih edilmeli. Artıları ,az yakması ve iç hacim genişliği.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Ailecek 2001 Megané kullandık. 105 bin km de sattık. Benim de clio vardı. 131 bin km kullandım. Her ikisinde de tamiri çok pahalı olan elektronik sorunlar yaşadık.

 

Servis maliyetleri de triger kayışı değişimi v.s. ile oldukça fazlaydı. Renault "arabayı ucuza hele bir satayım, servisten kazanırım" zihniyeti güdüyor. 

 

Babamlar Corolla, ben Honda Jazz aldım. Fransızlarla geçen günlerime üzülüyorum. Japonlar satın alırken %10-15 kadar daha pahalı genelde. Ancak Honda 6 yıl garanti veriyor. Lpg li 6 yıl garantili otomatik civic 55 tl den başlıyor. Şiddetle tavsiye ederim. Alır yıllarca kullanırsınız. Başınız ağrımaz.

 

Bir malı alırken kazanmak lazım unutmayın. En ufak bir hava-polen filtresi değişimi için, servise mecbur kalırsınız. Benim Focusum da öyle. Polen filtresi fren pedalının orada!!!! Japonlar genelde pratik, kolay, basit araba yapıyorlar. Kendiniz parçayı alıp değişim bile yapabilirsiniz. Bunlar önemli detaylar, atlamayın.

Modülerlik Japonların doğasında var.

 

Sevmediğim tarafları; cam açma düğmelerini aydınlatmaktan imtina ediyorlar ya da şekilsiz bir aydınlatma oluyor, KAporta aksamları ince. Dolu hasarı kabus gibi bu araçlarda. Far açma kapamanın sinyal kolunda olması. Genelde yaylı açılıp kapanan bagaj kapakları(sedanlar için)

Sevdiğim yanları; En büyüğünden dikiz aynaları, arızalanmayan parçalar. japonların boyuna uygun olarak alçak ve ferah camlar.

Nötr: Lpg'li kullanımda çıkacak arızalarda sensör ve parçaların pahalı olması. Japonların yakıt ekonomisine dayalı motorlarının bazı lpg sistemleri ile verim yakalayamaması. Ben lp kullanmadığım için sorun teşkil etmez fakat 99 Mazda'nın gaz kelebeği maalesef birkaç sensör ile beraber tasarlandığından 4.200TL'ydi. Çıkması yok denecek kadar az ve fiyatları da 1.000tl üstündeydi mesela. Japonların parçaları sanayide orjinal pek bulunmuyor. Orjinal parça da güncel modeller dışında hemen bulmak çok kolay olmuyor.

 

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

abi daha dün aklıma geldin ne aldın diye merak etmiştim bakındım ama konu bulamadım fluence 2 sene önce uzun yolda kullanmıştım dizel otomatik kiralık araçtı 1 gün bindim yok tutuşu berbat denecek durumdaydı birde yakıtı da dizeli için konuşuyorum öyle az da değildi bu seçeneklerin içerisinde mantıklı gelen araç civic hem benzinde düşük yakıt hemde japon kalitesi ama diğer konunda da söylemiştim ama hb düşünmüyordunuz ama son kasa astra yı da düşünün derim sedanını kullanmadığım için yorum yapamayacağım ama tasarım olarak güzel duruyor hb için konuşuyorum yol tutuşu konfor performan açısından gayet iyiydi 1.3 cdti dan sonra 1.4 fiestamın bariz gitmediğini anladım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Ben yeni aldım. Fluence Touch cvt  benzinli.Henüz 2000 km oldu .Bu modeller 2013 de çıktıkların dan çok  kullanıcı yorumu yok. 20 yıl mondeo dan sonra beni kesmese de,  İlk izlenimlerim olumlu. 

İlk verdiklerin de bir süre yakıtı fazla yakar sonra düşer dediler, gerçekten ilk 500 km 10 lt yaktı sonra 7.5 lt düştü.

Kaporta, eften püften değil, ağır duruyor, araba da gerçekten ağır. Mondeom 1250 kg bu 1280 kg. 

Yol tutuşun da bir anormallik görmedim.İlk bakımı 20 binde olacakmış.CVT şanzıman için internet de olumlu yazılar var.

Motor çok sessiz., hele rölantide hiç duyulmuyor,  bu yüzden aşağıda ki topicte yazdığım olay başıma geldi

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/252217-naylon-eller-serbest-sistemi/

 

vites geçişleri hiç hissedilmiyor. Ancak Seri kullanıma uygun değil, 

İç mekan rahat,  bagaj çok geniş. sürüşü rahat yormuyor.

Yeni olduğu için yorumlamak için çok erken, 50, 60 bin kullanmış birinin izlenimlerini almak lazım. Sanırım bu modellerde bu km ye gelen henüz yoktur. İlk izlenimim olarak ,Fiyatına göre de kıyaslarsak uygun gibi.

İstanbul'da olsaydınız gelin kullanın diyecektim. Yine de yolunuz düşerse, deneyebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

vites geçişi hissedilmez tabi, çünkü vites yok. :)

:) Haklısınız. Cvt değişik bir sistem . Alışkanlık işte de ne diyecez, Manuel vites kullanımı daha doğrusu simülasyonu  bile var. Vitesli görünümlü,vitessiz diyelim .

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Şuan sıfır araba almamak lazım bence, on paralık araba olmuş 40 para, kimse almasa keşke, elimizdekiyle idare etmeyi, en az 10 sene kullanabilmeyi öğrensek, ne bu kazık fiyatlar ne bu tırt firmalar ne de saçma vergiler kalırdı, ama nerdeee  :(

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Rifat Berber

Şirket için kiralanan ve zaman zaman kullandığım araçtır. Diğer konuları arkadaşlar bahsetmiş ama yol tutuşu gerçekten çok kötü.  Virajlarda hızınız biraz yüksekse hemen savrulma eğilimi gösteriyor. Geçen gün yolu kaybetmemek için biraz hızlı girmek zorunda kaldım viraja, çıkana kadar boncuk boncuk terledim. Ki takip ettiğim araba linea idi :)

Yorum bağlantısı
Semih Saner

benim tanıdığımda fluance ov 2013..landrinzo lpg var.. bir depo ile 650-700 km gidiyor..55-60 lt ile

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

2013 modeller farklı mı acaba ?  Ne yol tutuşun da ,ne sürat de gezmesi  , ne de direksiyon ve fren hissizliğini hiç yaşamadım. Belki yeni diyedir direksiyon elektrikli mi bilmiyorum ama dururken serçe parmağı ile dönüyor. Hızlandıkça sertleşiyor. Ford'un yol tutuşu çoğu araba da yok. 

Yorum bağlantısı
Misafir

Uzak durulması gereken bir araç özellikle benzin ve otomatiginden. Yol tutuş vasattir. Heybetli görünür ama bi kullanissiz, bi keyifsizlik var içinde. Hiç ısınamadım bu naylonlara

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

1,5 dci EDC yılbaşından beri kullanıyoruz işyerinde. Daha çok bir km yapmadık ama testlerde direksiyon hissiz demekle ne kastettiklerini anladım. Onun dışında sessizliği, ataklığı, geçişleri hissettirmemesi ile takdir topladı. Tüketim daha oturmadı, 6 civarında. Daha da düşecektir 1000 km bile olmadı araçlar. LPG ile uyumlu ise benzinlisi düşünülebilir, araçlar boyut olarak D sınıfında.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

benzinlisi klasik otomatiktir ama bu segmentte 1 yaş düşük olsun civic bakardım

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1,5 dci EDC yılbaşından beri kullanıyoruz işyerinde. Daha çok bir km yapmadık ama testlerde direksiyon hissiz demekle ne kastettiklerini anladım. Onun dışında sessizliği, ataklığı, geçişleri hissettirmemesi ile takdir topladı. Tüketim daha oturmadı, 6 civarında. Daha da düşecektir 1000 km bile olmadı araçlar. LPG ile uyumlu ise benzinlisi düşünülebilir, araçlar boyut olarak D sınıfında.

Direksiyon yetkili serviste yarım saatlik bir işlemle ford sertliğine getirilebiliyor. Hatta isterseniz Renault9 seviyesine bile getirir :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...