İçeriğe Yönlendir

Formula 1 2014


Akan Belen
Çözüme git Akan Belen tarafından,

Recommended Posts

Akan Belen

Konuyu şimdiden açmakta sıkıntı yok sanırım.Biliyorsunuz bu sene ciddi anlamda değişiklikler var araçlarda.Turbo motorlara geçiş yapıldı artık.

Ancak ben pek sevmedim gibi sesi.Testler de başladı zaten.İşte size kısa bir video Raikonen'den.

https://www.youtube.com/watch?v=bmPS1oGgSZI

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Gazı keserken turbo sesi motor sesinden fazla geliyor :) torku devir bandına iyice yaysalar da turbodan dolayı oluşacak ani güç patlamalarını bertaraf etmişler midir acaba ?   :unsure2: Islakta sık sık spin atan ara hızlanmalarda arkasını sallayan araçlar bizi bekler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Bu sene çok çok ilginç olacak.Genel olarak konuşulan konu çok fazla yolda kalan araç görebiliriz bu sene turbodan dolayı.Bilinmezlik çok fazla olacak sanırım.Oldukça da keyifli olacağını düşünüyorum.Muhtemelen de yarış hızının da düşeceği yönde zaten.Ama seyirci olarak bizler bunu pek hissetmeyiz zaten.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Değişen kurallar hakkında tam olarak bilgisi olan var mıdır? Geçen TV'de izliyordum, sonda yakaladım ancak.

Tek öğrenebildiğim, vitesler 8 vites oldu ve ağırlıklar 940'tan 990'a çıkarıldı.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yıllık limitin üstünde motor ve şanzıman kullananlar tam emin olmamakla birlikte cezalı olacaklar ve yarışa başlangıçtan değilde pit stop yapılan bölgeden başlayacaklar. Ayrıca yeni motor sesi oldukça kötü olmuş.

evet şanzıman 7 ileriden 8 e geçti. Benim saydıklarımu Saffetin Garajına katılan ve görme engelli bir formula 1 aşığı vatandaş anlattı. Saffet ile birlikte 150 kmlik bir yolu elektrikli fluence ile gidip yorumda bulundular

Hah, ben de onu izledim işte :D

Son röportajda çekici bekliyordu :D

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

nerde kaldı f1 egzos sesi? bu sesi bizim tofaş gurubunda bir arabana cıkarabılır..bu vıdeo harıcınde jerez testlerındekı bırkac vıdeo ızledım ama bu acıdan turbo sesi motor sesını acayıp bastırmıs dıgerlerınde bu kadar turbo sesi yoktu alt devırlerdekı ses boyle sanırım.. ;)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Ayrıca elektrikli fluencin üretimi tamamiyle duldurulmuş. Dünyada yeterli talep gelmemesi nedeniyle böyle bir karar alınmış. Türkiyedeki yüksek batarya kirası bunun en büyük sebebi. En az kullanımda bile aylık 80 eurodan başlıyordu.

Evet, onu da buradan okudum :D

Gayet normal abi. Ben elektrikli araba alacağım, aylık kira ödeyeceğim, şarj noktası bulamayacağım. Ne anladım ulen :D

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Değişen kurallar hakkında tam olarak bilgisi olan var mıdır? Geçen TV'de izliyordum, sonda yakaladım ancak.

Tek öğrenebildiğim, vitesler 8 vites oldu ve ağırlıklar 940'tan 990'a çıkarıldı.

Çok var aslında.Bazıları çok çok basit bazıları daha öne çıkan kurallar.Bir ara aklımdakileri yazayım 

Yorum bağlantısı
Akan Belen

azami motor devri 15000 rpm olacak
- daha küçük ön kanat (1650 mm) kullanılacak
- azami 100 kg yakıt harcanabilecek
- azami 185 mm ön burun yüksekliği olacak
- azami 625 mm şasi yüksekliği olacak
- enerji geridönüşümünden +150 beygir güç elde edilecek
- 8 ileri vites kutusu (oranlar sezon boyunca sabit) kullanılacak
- tek egzoz çıkışı olacak
- araç ağırlığı en az 690 kg olacak

- sezon boyunca 4 motor kullanılcak

- redbull 'un en avantajlı olduğu egzoz üflemeli difüzörlerin ortadan kalkmasıyla birlikte egzoz gazını downforce için kullanamayacaklar.Alt kısımdan ve tek noktadan çıkış olacak.Yani downforce artık herhangi bir katkısı olmayacak.

- Ön kanat daralmadan çok konumlama şeklide değişti.Dışdaki kısımlar ön lastiklerin tam önünde olacak özellikle düzlüklerde aerodinamiyi yakalamak çok zor olacak diye görüş bildiriyor takım direktörleri.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

formula yarışlarına artık ilgi gösterilmiyor, tehlikeli olmasın rağmen böyle değişiklikler yapılıyor.

Yorum bağlantısı
Mesut Nalbant

2005 yılında ilk İstanbul Park yarışına gitmiştim. V10 araçların sesleri yeri göğü inletiyordu. Şimdi ise çok cılız bir ses var. Umarım rekabet artar, güzel geçişler izleriz.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bir de rüzgar tüneli de ortadan kalkıyormuş artık. Arka kanat kaldırılıyormuş.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

dar bütçeli ile fazla imkanı olan birbirne yakın sonuç alabilecek


hks formula blow off satışı patlar artık

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Akan Belen

Araç burunları çok komik bir duruma geldi bu sene :))) Adamım Raikonen

16597_10153716710475142_1904519538_n.jpg

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Akan Belen

2014 sportif kural değişiklikleri tam şekli

 

 

4.Lisanslar 
4.2.16.3 Başlığında ki cezalara uygun olarak pilotların sürücü lisanslarına cezanın şiddetine göre ceza puanı( ki cezanın şiddetine göre 1-3 puan arası olması öngörülüyor ) eklenecek.12 ceza puanına ulaşan pilotun süper-lisansı tek yarışlık askıya alınacak ve lisanslarına işlenen puanlar silinecek. Sürücünün lisansında sezon sonu kalan tüm ceza puanları cezanın lisansa işlendiği andan itibaren 12 aylık süre boyunca da lisanslarında kalacak ve silinmeyecek. 

6.Dünya Şampiyonası
6.4.Son yarış puan sisteminde değişikliğe gidildi. Buna göre pilotlar ve takımlar iki kat puan alacaklar. 
6.7.Bu yıl en çok pol posizyonunun sahibi pilot bir kupa kazanacak.Eğer pol pozisyonları eşitse en fazla ikinciliğe oda eşitse üçüncülüğe bakılacak.Bu durumlarda eşit olursa ödül FIA'nın belirlediği bir kriter ile sahibine verilecek. 

13.Takım Başvuruları
13.1.Takımlar artık şampiyonaya giriş başvurularını FIA'ya 30 Haizran - 15 Temmuz tarihleri arasında değil yine devam eden sezon takvimi içinde 21 Ekim - 1 Kasım tarihleri arasında yapacaklar.

16.Cezalar 
16.3(b) Bu yıl ki en önemli değişiklik yarışın son beş turunda verilen pitten geçme ve dur kalk cezalarının yarışın sonunda 20 ve 30 saniye olarak zaman cezalarına çevrilmesi kuralı değişikliğe gitti.Buna göre artık son beş tur değil son üç turda verilen bu cezalar yarışın sonunda zaman cezasına çevrilecek. 

19.Sürücü Değişiklikleri
19.1(b)iii Uzun bir süredir ilk iki antrenman seanslarında takımlar en fazla iki farklı pilotu piste çıkartabiliyordu.Bu yıl ilk iki antrenman seanslarının her birinde takımlar dört pilotu birden kullanabilecek. Ve kendilerine tahsis edilen sürücü numaralarını kullanacaklar. 

20.Sürüş 
20.2.Bu yıl sürüş kurallarına yine müdahele var. Bir pilotun pist dışına çıkıp geriye dönmesi ile ilgili kural bunu güvenli bir biçimde ve avantaj sağlamadan yapması. Bu yıl bu kurala devamlı bir avantaj ifadesi eklenerek bu devamlılığın yarış direktörünün yorumuna bıraklılarak duruma göre gerekli hallerde pilotun kazandığı avantajı geriye vermesi direktör Charlie Whiting'in insiyatifine bıraklıldı. 

21.Araç Görünümü ve Pilot Numaraları
21.2.Bu yıl ki en büyük değişiklik her pilotun kariyerleri boyunca taşıyacakları araç numaralarının olması ve bu umaraların kask üzerinde de yer alması. Numaralar pilotların seçimi ile belirlendi. Yeni yarışacak yedek bir pilot olursa o pilotta kalıcı bir numara seçecek.Bununla birlikte 1 numara sadece şampiyona ayrıldı. Bu yıl Sebastian Vettel 1 numarayı taşıyacak ve bu yıl şampiyon başkası olması durumunda o da önümüzde ki yıl seçmiş olduğu 5 numarayı taşıyacak. 

22.Pist üzeri testleri ve Rüzgar Tüneli testleri 
22.1.Bu yıl FIA pist üzerinde kullanılacak olan araçları üç kategoriye ayırdı. Buna göre 1.TCC yani bu yılın aracı 2013-2014-2015 teknik kurallarına göre tasarlanmış araçlar.2.TPC iki yıl önce kullanılan araçlar 2010-2011-2012 teknik kurallarına göre tasarlanmış araçlar.THC.2009 ve ya daha önce tasarlanmış araçlar olarak olarak ayrıldı. Geçen yıl F1 araçları ile pazarlama ve reklam amaçlı yapılan aktivite sayısı 8 ile sınırlı iken bu yıl sayı 2 ye düşürüldü.
22.2.TCC-TPC araçları ile pist üstü testlere katılabilecek olan takımlar bu aktivitelerde FIA gözlemcisinin kontrolünde olacak ve aktiviteden 72 saat önce takımlar FIA'yı bilgilendirecektir.Ayrıca bu testte ya da aktivitede kullanılacak olan araç,belli ise pilotların ismi, testin tarihi ve süresi ile testin amacı da bildirilecektir.
22.4.Takımlar testlere TCC ve ya TPC araçları ile katılacaklar. TCC araçları 2014 Teknik kurallarındaki 15.4.7-15.4.8 yaşam hücresi ile ilgili tanımlara uygun olacak.TPC araçlarının ise sadece 15.4.7 yaşam hücresi ilgili tanımlara uygun olması gerekecektir. 
22.5.Bir takvim yılı içinde 15.000km test sınırı kuralı bu yıl değişen kategorilere bağlı olarak sadece TCC tipi için geçerli olacaktır. 
22.6.(g)Sezon öncesi yapılacak üç test 20 ocak ile ilk yarışın başlamasından 10 gün önce bitirilecek ve her bir test en fazla dört gün ile sınırlandırılacaktır. Ayrıca bu testlerden bir gün ilk yarışın başlamasına 20 gün kaladan geç olmamak suretiyle FIA takımlar ve lastik tedarikçisi arasında yapılacak düzenleme ile yağmur lastikleri testine ayrılacaktır.
22.6(h)Sezon içi testleri ise ilk yarışın başlamasından 10 gün sonra ile 31 aralık tarihleri arasında yapılabilecektir. 
22.6(h)i.Sezon içinde yapılacak 4 testten her biri iki gün ile sınırlandırılacak ve müsabakaların yapıldığı pistlerin birinde müsabakanın bitimine müteakip 36 saatten geç olmamak kaydıyla başlayacaktır.Ayrıca sezon takvimi 20 yarışın üzerinde olursa 20 yarışın üzerinde ki her yarış için bir test iptal edilecektir.TCC araçları ile sezon içi yapılacak olan lastik testleri için tüm takımlara sekiz günlük test günlerinden bir tarih verilerek yapılacak.Bu bölüştürme tarihleri lastik tedarikçisi tarafından bir önceki sezonda takımların pozisyonuna bakılarak önceliğini sağlayacak bölüştürülen tarihler sezonun ilk yarışından önce FIA'ya bildirilecek ve sonradan bu tarihlerde değişiklik yapmak mümkün olmayacaktır.Takımlar lastik tedrikçisinin kararlaştırdığı tarihlere göre testleri gerçekleştireceklerdir.Her takımın yaptığı lastik testleri işleyişi ve sonuçları ile ilgili tüm takımlara bilgi verilecektir.Lastik testleri sırasında kullanılan tüm lastiklerin hangi pilot tarafından kullanıldığı anlaşılır olacaktır. 
22.11.Rüzgar tünelinde yapılacak olan testler için tüm takımlar FIA ek 8'de belirtilen teknik tüm sınırlamalara uymak zorunda olacaklar. 
22.12.Bunun dışında tüm takımlar agustos ayında 14 gün boyunca kapalı kalacak olan rüzgar tünelleri için Macaristan ve Belçika gp'leri arasında ki 24 günlük süre içinde rüzgar tünellerini hangi zaman diliminde kapatacaklarını şampiyonanın başlamasına müteakip 30 gün içinde FIA'ya bildireceklerdir.Bu 14 günlük periyod içinde hiç bir takım elemanı ya da tedarikçinin çalışmasına izin verilmeycek,sadece tünelin bakım aktiviteleri sınırlı CFD simulasyonu ve bilgisayar bakımları ile rüzgar tüneli geliştirme parçaları, araç parçaları ve buna bağlı ekipmanlar, yarı monteli araç parçaları ile pistlere hazırlık amaçlı çalışmalar dışında hiç bir geliştirme veya üretim çalışması yapılmayacaktır.Ayrıca her takım kendi kapatma dönemi tarihlerinin tedarikçilerini bildirerek bu belirtilen faaliyetler dışında engellleyici herhangi bir anlaşma ya da düzenleme içine girmeyeceklerdir.
22.13.Bununla birlikte sezon içersinde yarışta ağır hasar almış bir şasi takımın FIA ile yaptığı özel anlaşma varsa onarılabilecek. Gösteri otomobilleri montaj ve servisi yapılabilecek. Formula 1 ile doğrudan bir ilişkisi olmayan projeler takım adına yürütülebilecektir. Formula 1 ile ilişkisi olmasa bile her hangi bir aktivite yada detekleyici projeler için FIA'nın yazılı onayı gerekmektedir. 

23.Pit Girişi-Pit Alanı-Pit Çıkışı 
23.11.Geçen yıl ortasında kurallara giren ve bu yılın sportif kurallarında yazılı olarak resmileşen pit stop sırasında araca müdahele eden tüm takım personelinin kafa koruması giymesi zorunlu hale getirildi.

23.12(a)Bu yıl yazılı olarak değişen çok önemli bir kurallar zinciri daha var.Garajdan ayrılan ve ya pit stop sonrasında aracın piste gönderilmesinin takımların sorumluluğunda olduğunun altı çizildi.
23.12(b)Her hangi bir antrenman seansında bile olsa güvenli olmayan bir şekilde pit yoluna gönderilen bir araç ya da pist içinde yine güvenliği tehdit edici davranışlarda bulunan pilota komiserler grid cezası verebilecekler.
23.12©Bununla birlikte yarış içerisinde güvenliği tehdit eden davranışlarda bulunan pilota komiserler daha sonraki yarış için 10 sıra grid cezası verebilecekler.Aynı zamanda ihlali yapan pilot bunun sonucunda 16.3(b)'de yazan dur-kalk cezasını da yarışta çekecek.

25.Şampiyona Lastikleri ve Lastik Limitleri.
25.1.2014-2015-2106 yılları boyunca Pirelli tek lastik tedarikçisi olarak şampiyonaya lastik tedarik edecektir.
25.1(a-b-c) Tüm lastiklerin türdeş yani homojen yapıda olacağı ifadesi bu yıl kurallardan çıkartıldı.
25.2.Bir hafta boyunca pilotlara 6 set ana 5 set opsiyon olmak üzere 11 set lastik veriliyordu.Bu rakam bu yıl kurallarda yapılan değişiklik ile bir hafta boyunca pilotlar 7 set ana 5 set opsiyon olmak üzere 12 set lastik kullanabilecek. 
25.4(a)Bu yıl lastik setlerinin 12 olması ile beraber bu fazladan verilecek olan ana lastik setinin nasıl kullanılacağı da belirtildi.Bu yıl verilecek olan extra bir set ana lastik seti p1 antrenmanlarının ilk 30 dakikasında kullanılabilecek ve P2 antrenman seansının başlamasından önce Pirelli'ye geri verilecek. 

26.Tartı Kuralları
26.1(a)iii.Bu yıl FIA garajına tartı için gelmesi istenen ve buna uymayan araçlar için yeni cezalar geldi.FIA garajına tartı için gelmesi gereken bir araç durmaz ve uyarıyı es geçerse otomatikman kınama cezası alacak.Ayrıca durmadan aracı FIA garajına getirmesi istendiği halde getirmeyen ve garaja sokup üzerinde çalışma yapılan bir araç yarışa pit youlundan başlamak zorunda kalacak.

27.Genel araç ve Personel Kuralları.
27.5.Bu yıl geçen sene kurallara DRS'nin sıralama ve antrenmanlarda da sadece yarışa kullanılan DRS aktivasyon alanlarında aktif hala getirlmesi kuralı,DRS'nin tüm pistlerin önceden belirtilen aktivasyon noktalarında kullanabileceği ilgili sadece ifade değişikliği yapıldı. Bununla birlikte q1-q2-q3 seanslarının başında DRS kapalı ise ilgili seansın bitimine kadar kapalı kalır ibaresi seansın her hangi bir anında DRS kapatılırsa da ilgili seans bitene kadar DRS kapalı kalır ibaresi eklendi. 

28.Yedek Araç-Motorlar-Vites Kutuları 
28.4(a)Bir pilot şampiyona boyunca sadece 5 motor ünitesi kullanabilecek.
28.4(b)Bir motor ünitesi altı parçadan oluşacak.(Motor-Motor Jeneratör Ünitesi(Kinetik)-Motor Jeneratör Ünitesi(Isı)-Turboşarj-Depolama Ünitesi-Elektronik Kontrol Ünitesi ) Bu 6 elementi ve toplam 30 parçayı takımlar istedikleri yarışta istedikleri gibi kullanabilecekler.
28.4© Bundan sonraki her yeni değişen komple ünite pilotlara pit alanından başlama cezası getirecek.Bu beş ünite dışında 6.üniteden her hangi bir parçayı değiştiren pilot 10 devamında başka bir parçayı değiştiren pilot ise kümülatif olarak artı 5 sıra daha grid cezası alacak.Devamında değiştirilen her yeni ünite parçası için aynı prosedür geçerli olacak. Bununla birlikte bu cezalardan arta kalan grid cezaları olursa sadece bir sonraki yarış olmak üzere cezalar pilotların grid pozisyonundan düşülecek. 
28.6.Vites kutuları bu yıl 6 yarışı üstüste çıkarmak zorunda olacaklar.
28.6©Tüm vites kutuları sezonun başından önce mühürlenecek ve vites kutusu içinde önem arz eden hareketli hiç bir parçanın değişimine ya da onarımına izin verilmeycek.
28.6(d)Vites oranları hariç sadece vites dişlileri ve dog ring'lerin FIA gözetiminde değiştirilmesine izin verilecek.Sadece 2014 için geçerli olmak üzere her bu parçaların fiziksel hasar yüzünden değiştirilmesine sezon boyunca pilot başına 5 kez izin verilecek ve bu yıl değişen Teknik Regulasyonda 9.6.2 vites oranları kurallarına katiyen uygun olacaktır. 

29.Yakıt 
29.5.Yarışın başlamasından sonuna kadar araçların her biri sadece 100kg yakıttan fazla kullanamayacak Bu limiti aşan araç yarıştan ihraç edilecektir. 

30.12.Bu yıl ortasında kurallara giren ve 2014 yılında kurallaştırılan duruma göre araçların tüm hafta boyunca her hangi bir seansta sırlamada ya da yarışta kullanacakları pit yolu hız limiti 80km/h olarak belirlendi ve yine geçen yılın ortasında alınan karar gereği bu yıl pit yolu hız limitini aşan pilotlar km başına 100 euro ceza alırken maksimum da 1000 euro para cezası alacaklar. 

32.Serbst Antrenmanlar 
32.1.Bu yıl P1 ve P3 antrenman seanslarının balalangıç süreleri arası 24 saaten daha az olmayacaktır ibaresi geldi. 

36.Grid Dizilişi
36.2(d).Bu yıl benzer durumlarda grid sıralamasının nasıl olacağını belirlemek üzere değişiklik yapılması zorunluydu.Çünki geçen yıl q1-q2-q3 seanslarının birinde zaman turu atmayan ya da motor ya da vites kutusu cezası almış birden fazla pilotun grid dizilişini belirlemek için FIA'nın sezon başında açıkladığı nümerolojik sıraya bakılıyordu.Bu yıl böyle benzer bir durumda nümerolojik sıraya bakılamayacağı için girid dizilişinin b ve d bentlerinde ki durumlardaki grid dizilişi sıralamasını oluşturmak için ilgili pilotların q3 de olması halinde q2 sıralamasına q2 de olması halinde q1 sıralamasına q1 de olması halinde ise grid p3 antrenman sırlamasına bakarak oluşturulacak. 

WMSC 12 Ocak tarihli toplantıda F1 2014 Dünya şampiyonasına eklenen kurallar.. 

* Maliyetlerin düşürülmesi ile ilgili görüşmeler ve sunumlar WMSC'nin haziran ayında yapılacak toplantısına ertelendi.
* Yarış komiserleri artık 5 saniye cezası verebilecek ve pilotlar bu cezayı pit stop öncesinde çekebilecekler.
* Araca müdahele eden ekibin kafa koruması giymesi bu yıl kurallara girmişti. WMSC toplantısında mekanikerler bunları sıralama ve yarış esnasında takılacaktır ibaresi geldi. 
* WMSC'de alınan en önemli kural eklentisi yarışın sonunda araçlar Parc-Ferme'ye girmeden önce geçerli bir sebep olmaksızın alınacak yakıt numunesi araçta kalsın diye pilotun aracı pistte bırakması kenara çekmesi kesinlikle yasaklandı. 


* Geçen yıl kurallara giren ve bir takımın sezon boyunca iki adet gece çalışma yasağını delebilme hakları vardı ve bunu ayrı ayrı yarış hafta sonlarında kullanmak zorundaydılar. WSMC'de alınan kararla birlikte bu sayı 6'ya çıkartıldı...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Semih İzgi
(düzenlendi)

Webber gitti mertlik bozuldu..  Zaten Webber'in en büyük şikayeti ve gitme sebebi F1'in bozulması. 

Webber diyor ki: '' 70 Turun sadece 10 turunda yarışabiliyorsunuz. Geriye kalan bölümde ise lastikleri ve yakıt seviyesini korumakla uğraşıyorsunuz''  Aynende öyle olmuştu.

 

Bu sezon yine izlerim belki izlemesine ama eskisi gibi olmayacaktır.. İzlersemde uyuz olduğum Vettel'i geçebilecek her adamı desteklerim ama Webber'in yakın arkadaşı olduğu için Alonso ve Button desteklediğim başlıca 2 pilot. : :good1:  

 

_70060536_motf1singp2013clean.jpg

 

Alonso-Webber_2626184.jpg

 

 

095697-mark-webber-and-jenson-button.jpg

 

 

Ah eskiler ah..  Şu jag ile puan alacak mı diye ayakta izlerdim 

 

webb_jagu_inte_2004.jpgWebber_usgp_2004.jpg

tarihinde Semih İzgi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Aynen. En son üniversite yıllarımda seyrediyordum zevkle. Pazar sabah 07:00 da kalkarak.. Artık kurallar kaideler değişince tat tuz kalmadı..

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Semih İzgi

Avustralya GP sıralama turları başladı.. Sesler tam bir hayal kırıklığı, yinede dengeler değiştiği için heyecanlı bir sezon olacaktır.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Avustralya GP sıralama turları başladı.. Sesler tam bir hayal kırıklığı, yinede dengeler değiştiği için heyecanlı bir sezon olacaktır.

d smart mı yayınlıyor

Yorum bağlantısı
Engin Deniz

Sesler felaket :(


d smart mı yayınlıyor

 

Evet Abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Hastasıydım, bıraktım. Rezil ettiler güzelim heyecanımızı.

ben gene zevkler izlerim de,d smartta olunca olmuyor.

TRT gerizekalısı güzelim yarışı bıraktı yahu.kendisi yayınlıyordu,yeniden almadı 2 sene önce :angry:

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Hakikaten sesler eskisi gibi yırtıcı değil.

Eski araç ile yenisinin tur zamanı karşılaştırma videosu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Yeter

Bu sene kurallar çok değişti. Tam emin olmamakla ile birlikte eskiden 2,4 litre hacminde atmosferik motorlar vardı. Şimdi ise 1,6 litre turbo motorlara geçildi. Her bir takım yılda sadece belirli oranda motor ve sanzıman kullanma hakkı var. Motor için 5 tane olması lazım

Ayrıca ön burun yapısı değişti. Daha alçaltıldı ve uzadı. Ayrıca öndeki kanat genişliği kısaltıldı. Arkadaki spoiler ise artık daha alçak olacak. Arkadaki araç türbülansa girmesin diye öyle bir karar verilmiş.

vergisi fazla herhal ondan ötürü 1.6 ya geçtiler. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...