İçeriğe Yönlendir

Direksiyon Çok Hafifledi


Mehmet Aydın_02

Recommended Posts

Mehmet Aydın_02

direksiyon hızlı giderken çok hafifliyor üflesen dönüyor , pompada veya herhangi takırtı,tukurtu , ses yok  müşürden mi acaba ?

Yorum bağlantısı
Bahadır Akdemir

Yerle temas azalınca hafiflemesi normal sanki.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yerle temas azalınca hafiflemesi normal sanki.

Araçlar hızlandıkça yere yakınlaşırlar. Temas artıyor olmalı.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Araçlar hızlandıkça yere yakınlaşırlar. Temas artıyor olmalı.

Yok abi aerodinamiye göre yerle temas hızlandıkça azalır.Fakat direksiyona o kadar etki eder mi ? 

Yorum bağlantısı
Caner Kırmacı

Lastikleriniz fazla hava varsada bir hafifleme yapabilir. Hızlanınca hafiflemsi normal aşırısı lastik basıncında olabilir genede bir kontrol edin.

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Escortlarda hıza duyarlı direksiyon bulunuyor, muhtemelen müşüründendir. değiştirmeden önce söküp incelemekte fayda var oksit vs yapmışsa temizlenip kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Bu aerodinamiği nasıl kullandığına bağlı, konu otomobil olduğuna göre araç hızlandıkça ağırlığı artar :-). Adına da downforce denir. Bakınız formula 1.

F1 çok ayrı bir kategoridir.Bahsettiğimiz alelade bir yol otomobili.Hiçbir yol otomobilinin hızlandıkça ağırlığı artmaz.Fizik kurallarına terstir...

Yorum bağlantısı
Alper Keskin
(düzenlendi)

Bence bir daha düşünün, hatta hocalarınıza sorun :-)

 

Ve hatta burayı bir okuyun derim : http://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil)

 

Hangi bölüm sizinki ?

Metalurji ve Malzeme Mühendisliği.

 

Size izah edeyim o zamansa

Karman_trefftz.gif

 

Yukarıdaki resme bakınız.Uçak kanadı profil görüntüsüdür.Kanadın sol kısmına A sağ ucuna B noktası adını verelim.Üst kısmın uzunluğu alt kısma göre daha fazladır(A-B  noktaları arasında bulunan iki çizgiden radiuslu-eğimli çizginin boyu düz çizgiden uzundur).Kanat üzerine gelen hava ikiye ayrılarak alt ve üst kızımlardan geçerken A noktasında ayrılan hava B noktasında tekrar birleşir.Yapılan hesaplarla( hesaplamaları isterseniz yazabilirim) A noktasındaki hava akımının B noktasına alt ve üst kısımdan ayrılmasına rağmen aynı anda eriştiği tespit edilir.Aynı anda karşılaşan havanın sonucu olarak basitçe birim zamanda yukarıdan geçen havanın hızı aşağıdan geçen havadan yüksek olur diyebiliriz.Çünkü üst kısımda daha fazla mesafe kat eden hava kütlesinin B noktasında karşılaşması için daha hızlı olması gerekir.Hızlanan hava alt kısımda daha yavaş olan havaya göre daha düşük basınç oluşturur.Kanadın alt kısmında bulunan hava ise kanadın üst kısmına göre daha yüksek basınç oluşturur(hızından dolayı-daha doğrusu yavaş olmasından dolayı).Bu basınç farklılığı Kanadın yüksek basınçtan düşük basınca doğru hareketine yani bu resimdekine göre yükselmesine neden olur.Otomobillerin şeklini göze alalım şimdi:Aracın üst kısmı yolcu kabininden dolayı bombeli alt kısmı ise nispeten düzdür dolayısı ile kanadın profil yapısına benzer.Aracın burun kısmından geçen hava yukarıda bahsettiklerimi yaparak bagaj kısmından ayrılır.Dolayısı ile hız yükseldikçe (araç üzerinden geçen hava arttıkça) aracı yukarı doğru çeken bir yüksek-alçak basınç alanı oluşur.Formula yarışları araçlarında ise bu durumun tersi olan downforce için bahsettiğimiz olayı yaratmak ve bu bahsettiğim yukarı doğru yükselmenin önüne geçmek için yukarıda anlatılan yapının tam tersi olan ters kanatlar kullanılır bu sayede araç yere basma kuvveti ile yola daha iyi tutunur.Fakat unutmayın yollarda kullanılan yarış amacı gütmeyen otomobillerde downforce oluşturabilecek herhangi bir kanat(spoiler), splitter veya difüzör yapısı pek fazla bulunmamakla beraber olsa dahi F1 araçları kadar etkin değildir.Tabi ki araçlar aerodinamik olarak en uygun şekille yapılır.Fakat amaç yere basma kuvvetini arttırmak(bunun yolu yukarıda bahsettiğim yukarı kalkma kuvvetini minimize etmeye çalışmaktan geçer,araca ağırlığından fazla basma kuvveti sadece özel amaçlarla üretilmiş F1 gibi her parçası yere basmak ve havayı sürtünmeyi minimize ederek yarmak için üretilen araçlar içindir) ile birlikte araç üzerindeki hava sürtünme miktarını düşürerek aracın hız,yakıt tasarrufu,konfor ve sessiz sürüş özelliklerinin arttırılması yolunun güdülmesidir ki sizin bahsettiğiniz ve benimle paylaştığınız linkte bu yer alır.Lütfen yolladığınız linki dikkatle okuyunuz.

 

Yolladığınız linkten alıntıdır:

 

   Aerodinamik, genel anlamda havanın kuvvetsel etkilerini inceleyen bilim dalıdır. Katı bir cisim etrafında akan hava veya hareketsiz duran hava içinde hareket eden katı cisim söz konusu olduğunda hava, aerodinamik kanunlarına uygun davranır. Havanın göreli hareketinden kaynaklanan kuvvetler taşıma ve sürükleme kuvvetleridir. direnç kuvvetleridir. Hava taşımacılığında bu iki kuvvet önemli yer tutarken kara nakil araçları için belli bir hıza kadar sadece direnç sürükleme kuvveti göz önüne alınır. Ancak çok hızlı araçlarda örneğin Formula 1 yarış arabalarında taşıma kuvveti (aracın yol tutuşuyla ilgili olarak) dikkate alınması gereken değerlere ulaşır. Kuvvetler, hızın karesi ile orantılıdır.

tarihinde Alper Keskin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Aydın_02

Mevzu bahsin uçak değil otomobil olduğunu hatırlatarak konuyu burada kapatıyorum. Türkiye'nin neden teknolojik konuda bu kadar geri kaldığını tekrar hatırlattığınız için size minnettarım. 

 

Mehmet Bey müşür konusunda bir gelişme oldu mu ?

rot balans, ön takımlar kontrol edildi adam sorun yok diyor , hafif olması daha iyi diyor , nuh diyor peygamber demiyorlar söktüremedim direksiyon basınç müşürünü zor bela tanımadığım bir ustaya söktürdüm temizleyip taktık ama değişen bişey yok yenisini alıp deneyeceğim, adamlar bilgi sahibi değil bu konuda kimisi bu müşürün rolantiyi dengelediğini , kimiside genelde bu müşürden yağ kaçırdığı için bunu iptal edip körlüyoruz burayı diyorlar , bende eğer bunun faydası olmasa adamlar neden koysunlar ki , neden direksiyon basınç müşürü desinler ki ?  

Yorum bağlantısı
Mehmet Aydın_02

Bakım için sanayide olacağım, vaktiniz var ise buluşup baktıralım.

üstad gelemedim yarın müsaitim sanayide olurum ancak direksiyon sorununu 2 plana atmak zorunda kaldım daha büyük sorun beyin :(

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...