İçeriğe Yönlendir

2006 Fiesta İlk Triger Değişimi.


Fatih Altınoluk

Recommended Posts

Görkem Azizoğlu

Kayış dayanmasına dayanır.Fakat bu tip şans oyunlarına girmezdim şahsen :i-ih:  Ford için üreticinin önerdiği kullanım süresi 5 yıl veya 90000 km. dir.Araç sahibi 100 küsur bin km. yi devirmiş 8. yılını doldurmuş.Burada belirtilen değişim süresi ideal kullanım süresidir; üretici kar elde etme derdinde değildir.Kauçuk içerikli bu malzeme parça üzerinde döndüğü yuva ile sürekli temas halinde olduğu için aşınır ve uzar.Uzayan kayış diş atlayabilir.Bu durumda görevi gereği uyarması gereken parçalarda zamanlama hatası yaratabilir ve parçalara büyük zararlar verebilir.Kopan kayış yüzünden hareketsiz kalan egzantrik mili, valfleri hareket ettiremez.Bu durumda hareket eden pistonlar sabit kalan valflere çarparak eğilmelerine,pistonların hasar görmesine sebep olabilir.300-400 liralık olağan bakım yerini binlerce liralık tamire bırakır.

 

Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum ama kalınlaştırarak belirttiğim yer hakkında değil çünkü doğası gereği üretici kâr güdüsü ile bu tür işlemleri belirleyebilir. Misal; 1 yıl ya da 15.000 km yağ değişim süresidir (hangisi önce dolarsa). Aracım ile 1 yılda 1000 km yol yaptım diyelim, yıl doldu diyerek 1000 km kullanılmış yağı değiştirmem ne kadar mantıklıdır? Yağ durduğu yerde bozulabilecek bir madde midir? Şanzuman yağı, fren hidroliği, çalıştığı halde değiştirilmezken motor yağı durduğu yerde neden değiştirilir? İyi niyetle soruyorum cidden. :)

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum ama kalınlaştırarak belirttiğim yer hakkında değil çünkü doğası gereği üretici kâr güdüsü ile bu tür işlemleri belirleyebilir. Misal; 1 yıl ya da 15.000 km yağ değişim süresidir (hangisi önce dolarsa). Aracım ile 1 yılda 1000 km yol yaptım diyelim, yıl doldu diyerek 1000 km kullanılmış yağı değiştirmem ne kadar mantıklıdır? Yağ durduğu yerde bozulabilecek bir madde midir? Şanzuman yağı, fren hidroliği, çalıştığı halde değiştirilmezken motor yağı durduğu yerde neden değiştirilir? İyi niyetle soruyorum cidden. :)

Yağ vasfını kaybetmeye başlar, ölmez ama etkisi azalır, havayla temas yeter, ayrıca kirlenir, şanzıman yağı manuelse değişmez, çoook uzun süre dayanır, zaten kapalı ortamdadır hava etkisi yok gibidir ve kirlenmez, fren hidroliği çalışmakla bozulmaz ve kirlenmez, tek olayı vardır o da zaman içinde havadan nem kaparak özelliğini yitirmesidir, o yüzden hidrolik sıvı kapağını ekleme dışında asla açmayın, hava girmesin.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Dediklerinize sonuna kadar katılıyorum ama kalınlaştırarak belirttiğim yer hakkında değil çünkü doğası gereği üretici kâr güdüsü ile bu tür işlemleri belirleyebilir. Misal; 1 yıl ya da 15.000 km yağ değişim süresidir (hangisi önce dolarsa). Aracım ile 1 yılda 1000 km yol yaptım diyelim, yıl doldu diyerek 1000 km kullanılmış yağı değiştirmem ne kadar mantıklıdır? Yağ durduğu yerde bozulabilecek bir madde midir? Şanzuman yağı, fren hidroliği, çalıştığı halde değiştirilmezken motor yağı durduğu yerde neden değiştirilir? İyi niyetle soruyorum cidden. :)

Anlayışınız için teşekkür ederim:Fakat yağ için değişim periyodunda 1 yıllık süre yağın normal kullanım şartlarında yağlayıcılık vasfını kaybetmesinden dolayı geçerlidir.Yağlarda yarı sentetikler için 10bin km veya 1 yıl normal kullanım ömrü biçilir.Yağı yıpratan ısıdır.çalışan motorun ürettiği ısı yağın oksitlenmesine ve kalınlaşmasına neden olur.Ayrıca motor içerisinde oluşan kurumlar,motordan gelecek metal parçacıkları,toz vs. yağın ömrünü kısaltır.Kullanılmayan yağ da bulunduğu ortamdan ötürü oksitlenir,içerisindeki katkı maddeleri reaksiyona zamanla reaksiyona girer.Fakat bahsedilen 1 yıllık sürenin normal kullanıma bağlı biçilen ömür olduğunu belirtmekte fayda var.Normal olarak kullanılmayan yağın raf ömrü 5 yıldır.Aracını alıp ta bir ya da bir kaç yıl garaja yatıran ve bir senede 1000km kadar düşük mesafeler kateden araç sahipleri örneği biraz ekstrem olmuş :) Aracıyla yılda 1000 km yapan adam araç kullanmaz zaten :D Triger kayışı ise en basitinden kauçuk tabanlı bir malzeme olduğu için bekleme durumunda dahi bahsedilen ömrünün sonunda gevrekleşir. Zaten değişim için önerilen süreler üreticilerin tavsiye ettiği sürelerdir.Kullanıcı tercihini kendisi yapar.Amaç mesela basit bir yağ değişimi masrafından kaçarak yatak sardırmamak ya da triger değişimini erteleyerek üst kapak masraflarından dolayı oluşacak fazla masrafları bertaraf etmektir.

Yorum bağlantısı
Görkem Azizoğlu

Anlayışınız için teşekkür ederim:Fakat yağ için değişim periyodunda 1 yıllık süre yağın normal kullanım şartlarında yağlayıcılık vasfını kaybetmesinden dolayı geçerlidir.Yağlarda yarı sentetikler için 10bin km veya 1 yıl normal kullanım ömrü biçilir.Yağı yıpratan ısıdır.çalışan motorun ürettiği ısı yağın oksitlenmesine ve kalınlaşmasına neden olur.Ayrıca motor içerisinde oluşan kurumlar,motordan gelecek metal parçacıkları,toz vs. yağın ömrünü kısaltır.Kullanılmayan yağ da bulunduğu ortamdan ötürü oksitlenir,içerisindeki katkı maddeleri reaksiyona zamanla reaksiyona girer.Fakat bahsedilen 1 yıllık sürenin normal kullanıma bağlı biçilen ömür olduğunu belirtmekte fayda var.Normal olarak kullanılmayan yağın raf ömrü 5 yıldır.Aracını alıp ta bir ya da bir kaç yıl garaja yatıran ve bir senede 1000km kadar düşük mesafeler kateden araç sahipleri örneği biraz ekstrem olmuş :) Aracıyla yılda 1000 km yapan adam araç kullanmaz zaten :D Triger kayışı ise en basitinden kauçuk tabanlı bir malzeme olduğu için bekleme durumunda dahi bahsedilen ömrünün sonunda gevrekleşir. Zaten değişim için önerilen süreler üreticilerin tavsiye ettiği sürelerdir.Kullanıcı tercihini kendisi yapar.Amaç mesela basit bir yağ değişimi masrafından kaçarak yatak sardırmamak ya da triger değişimini erteleyerek üst kapak masraflarından dolayı oluşacak fazla masrafları bertaraf etmektir.

 

Sıra dışı durum örneğini "yağın bulunduğu araç yattığı halde yağ değişir mi" olayını açıklamak için verdiğimi sizde biliyorsunuz. Varsın 5000 yapsın.  :) Üstelik bir değişim periyodu olduğu aşikardır, bende kabul ediyorum, fakat süre uzunlukları konusunda kuşku duyuyorum.

 

Yağ vasfını kaybetmeye başlar, ölmez ama etkisi azalır, havayla temas yeter, ayrıca kirlenir, şanzıman yağı manuelse değişmez, çoook uzun süre dayanır, zaten kapalı ortamdadır hava etkisi yok gibidir ve kirlenmez, fren hidroliği çalışmakla bozulmaz ve kirlenmez, tek olayı vardır o da zaman içinde havadan nem kaparak özelliğini yitirmesidir, o yüzden hidrolik sıvı kapağını ekleme dışında asla açmayın, hava girmesin.

 

Yurt dışında görevli ve eğitimini almış bir hidrolik pünamotik sistem mühendisi bir dostumuz ise bu denilenlerin tam tersini diyor o yüzden sorguluyorum ister istemez. Sonuçta petrol türevi bir madde bu yağ yanlış mıyım?

Yorum bağlantısı
Alper Keskin

Sıra dışı durum örneğini "yağın bulunduğu araç yattığı halde yağ değişir mi" olayını açıklamak için verdiğimi sizde biliyorsunuz. Varsın 5000 yapsın.   :) Üstelik bir değişim periyodu olduğu aşikardır, bende kabul ediyorum, fakat süre uzunlukları konusunda kuşku duyuyorum.

 

 

Yurt dışında görevli ve eğitimini almış bir hidrolik pünamotik sistem mühendisi bir dostumuz ise bu denilenlerin tam tersini diyor o yüzden sorguluyorum ister istemez. Sonuçta petrol türevi bir madde bu yağ yanlış mıyım?

Bildiğiniz üzere petrol fosilleşmiş biyolojik varlıklarla oluşuyor dolayısı ile organik.Organik malzemelerde bildiğiniz üzere bakterilerce parçalanmaya ve oksitlenmeye elverişli.Ayrıca içerisine koyulan katkı malzemeleri reaktif malzemeler olabiliyor.Bir süre sonra yağın asitlik derecesi yükseliyor ve viskozitesi değişiyor ki bu çok önemli.Dolayısı ile araç yattığı halde yağ yapısı bozulmaya elverişli bir yapıda olduğundan bozulur diyebiliriz...Elimizde kullanılan yağın kalitesini, viskozitesini ve asitliğini ölçebilecek malzemeler olmadığından bir yıl sonunda değiştirmek en iyisi ;) Birde ustalar var sanayide.Onlar parmakları arasında gezdirip kayganlığına rengine falan bakıp karar verebiliyorlar.Onlara da sormak gerek :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Sıra dışı durum örneğini "yağın bulunduğu araç yattığı halde yağ değişir mi" olayını açıklamak için verdiğimi sizde biliyorsunuz. Varsın 5000 yapsın.   :) Üstelik bir değişim periyodu olduğu aşikardır, bende kabul ediyorum, fakat süre uzunlukları konusunda kuşku duyuyorum.

 

 

Yurt dışında görevli ve eğitimini almış bir hidrolik pünamotik sistem mühendisi bir dostumuz ise bu denilenlerin tam tersini diyor o yüzden sorguluyorum ister istemez. Sonuçta petrol türevi bir madde bu yağ yanlış mıyım?

Bozuluuur, daha az bozulsun diye tam sentetik kullanırız, bunun farkı yağı bozan maddelerin labratuvar şartlrında mümkün olduğunca yağdan ayrıştırılmış olmasıymış, bu sebebten daha fazla dayanıyor ve daha az buhar yapıyor tam sentetikler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Misafir

Arabam 188.000 km'de 2004 tdci fiesta. Arabayı alırken motor yapıldı triger değişti dediler, değişmemiş. 188.000 km'ye kadar aracın trigeri dayandı ama koptu kopacakmış, kayışı görünce şok oldum. INA marka triger seti 130 TL, 2 tane sachs marka arka amortisör 140 TL, BSG marka sol aks komple 130 TL, alt rotillerde değişti; ustaya da 200 TL işcilik verdim.. toplamda 600 TL' yi bıraktık geldik  :(  Sizce nasıl uygun mu fiyatlar ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...