İçeriğe Yönlendir

Mondeo Mk3- Kaloriferden Gelen Yanık Yağ Kokusu


Furkan Tezcan

Recommended Posts

Furkan Tezcan

  Arkadaşlar öncelikle merhaba; Aracımda bu aralar hava soğuduğu için kaloriferi açtığımda keskin bir yanık kokusu sanki yağ ısınıp yanıyomuş gibi bir koku geliyor ve dikkatimi çeken ise arabayı sıkıştırdığımda yani 3000 devirleri geçtiğimde bu koku kat kat artıyor ve canımı sıkmaya başladı motor kaputunu açtığımda sol taraftan özellikle bu koku hissedilir derecede yükseliyor.

 Polen fitresini değiştirdim hava filtresini değiştirdim hiç biri çözüm olmadı buna neden olan ne olablir ne yapmam gerek  yardımlarınızı bekliyorum  teşekkür eder saygılar dilerim..

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

cam suyu olabilir. Antifirizli cam suyumu kullanıyorsunuz yoksa normal çeşme suyumu ?

Yorum bağlantısı
Furkan Tezcan

Motorda yağ kaçağı var mı?

Motorda yağ kaçağı yok bildiğim kadarıyla sadece usta direksiyon powerından çok hafif bi damlama var dedi oda ayda 1 kere damlar şeklinde söledi

cam suyu olabilir. Antifirizli cam suyumu kullanıyorsunuz yoksa normal çeşme suyumu ?

antifrizli cam suyu kullanıyorum yoksa ankara şartlarında donuyor normal su 

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Aracı kaldırıp alttan bakmanız gerekli. Egosozun üzerine herhangi bir sıvı damlıyormu.

Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Motorda yağ kaçağı yok bildiğim kadarıyla sadece usta direksiyon powerından çok hafif bi damlama var dedi oda ayda 1 kere damlar şeklinde söledi

antifrizli cam suyu kullanıyorum yoksa ankara şartlarında donuyor normal su 

cam suyundan yapıyor olabilir ama kesin demiyorum çünkü benim araçta başıma geldi ya cam suyunu komple boşaltın öyle bir deneyin yada başka bir marka(kaliteli) cam suyu kullanıp deneyin koku gidebilir...

Yorum bağlantısı
Furkan Tezcan

Aracı kaldırıp alttan bakmanız gerekli. Egosozun üzerine herhangi bir sıvı damlıyormu.

Cumartesi günü katalitik konvantör tıkalı düşüncesiyle eksozcuya gittim altına baktık beraber ustayla hiç bir şey yok abi 5 sene gider bu katalitik sana dedi bu arada  altı tertemizdi arabanın ama bidaha baktırıyım kaputu açınca sol taraftan özellikle çok geliyor helede arabayı sıkıştırınca yüksek devirde kullanınca kaloriferi açıyorum denemek amacıyla  o yanık kokusu bi anda gelmeye başlıyor

cam suyundan yapıyor olabilir ama kesin demiyorum çünkü benim araçta başıma geldi ya cam suyunu komple boşaltın öyle bir deneyin yada başka bir marka(kaliteli) cam suyu kullanıp deneyin koku gidebilir...

Ümit bey Bimde 5 tl ye 5 litre antfirizli cam suyu satıyolardı aldım bende hepsini döktüm valla ama bende yanık kokusu geliyor sanki motorda birşeyler yanıyo gibi motoru sıkıştırınca oluyor genelde

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Cumartesi günü katalitik konvantör tıkalı düşüncesiyle eksozcuya gittim altına baktık beraber ustayla hiç bir şey yok abi 5 sene gider bu katalitik sana dedi bu arada  altı tertemizdi arabanın ama bidaha baktırıyım kaputu açınca sol taraftan özellikle çok geliyor helede arabayı sıkıştırınca yüksek devirde kullanınca kaloriferi açıyorum denemek amacıyla  o yanık kokusu bi anda gelmeye başlıyor

Egosuzun veya sıcak bir yere yağ veya antifirizli su damlıyordur.
Yorum bağlantısı
Ümit Mavigöz

Cumartesi günü katalitik konvantör tıkalı düşüncesiyle eksozcuya gittim altına baktık beraber ustayla hiç bir şey yok abi 5 sene gider bu katalitik sana dedi bu arada  altı tertemizdi arabanın ama bidaha baktırıyım kaputu açınca sol taraftan özellikle çok geliyor helede arabayı sıkıştırınca yüksek devirde kullanınca kaloriferi açıyorum denemek amacıyla  o yanık kokusu bi anda gelmeye başlıyor

Ümit bey Bimde 5 tl ye 5 litre antfirizli cam suyu satıyolardı aldım bende hepsini döktüm valla ama bende yanık kokusu geliyor sanki motorda birşeyler yanıyo gibi motoru sıkıştırınca oluyor genelde

o yanık kokusunun cam suyunun antifirizli olmassından olabilir sıcak bır yere o su temas edıyor olabılır kokuda o yüzden olabilir.. bakın ben kesin demiyorum sadece başıma geldi benim o istinaden örnek veriyorum sorun başka yerde de olabilir...

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

  Arkadaşlar öncelikle merhaba; Aracımda bu aralar hava soğuduğu için kaloriferi açtığımda keskin bir yanık kokusu sanki yağ ısınıp yanıyomuş gibi bir koku geliyor ve dikkatimi çeken ise arabayı sıkıştırdığımda yani 3000 devirleri geçtiğimde bu koku kat kat artıyor ve canımı sıkmaya başladı motor kaputunu açtığımda sol taraftan özellikle bu koku hissedilir derecede yükseliyor.

 Polen fitresini değiştirdim hava filtresini değiştirdim hiç biri çözüm olmadı buna neden olan ne olablir ne yapmam gerek  yardımlarınızı bekliyorum  teşekkür eder saygılar dilerim..

Yanık yağ kokusunu bilmem ama pastırma kokusunu andıran bir kokuysa, kalorifer  peteği delinip antifrizli su kokusu geliyor olabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Cemal beyin uyarısını dikkate alın, soğutma sıvısı ısındığında çemen gibi kokar, muhtemelen aldığınız koku budur. Genleşme kabında eksilme olmasa bile çok ufak sızıntılar olabilir.

Yorum bağlantısı
Furkan Tezcan

Yanık yağ kokusunu bilmem ama pastırma kokusunu andıran bir kokuysa, kalorifer  peteği delinip antifrizli su kokusu geliyor olabilir.

petek delindi diyelim neden motor kaputunu açtığımda aynı yanık kokusu ordanda geliyor hemde daha keskin bi şekilde geliyor anlamadım vallahi

Yorum bağlantısı
Cemal Demirezen

petek delindi diyelim neden motor kaputunu açtığımda aynı yanık kokusu ordanda geliyor hemde daha keskin bi şekilde geliyor anlamadım vallahi

Koku bahsettiğim gibi pastırma kokusunu andırıyorsa. Aracın motor bölümünden de aynı koku geliyor ise motora yakın ısınan bölgelerde soğutma suyunu taşıyan borulardan biri de delinmiş olabilir.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Yağ kokusudur bence de... arabayı fazla sıkıştırınca 5000 devir üzerine çıkmışsam motor iyi ısınmışsa sadece araç sabit olduğu yerde durunca geliyor yağ kokusu bende. arab hareket edince gelmiyor. Karterde yağlanma oluyor bende...

 

Mehmet hocam sanki hani şu bujilerin içine yağ sızıyor ya hani... sankı ordan manifod üzerine damlıyor gibime geliyor.

 

Sizde de aynısı olabilir... 

Yorum bağlantısı
Furkan Tezcan

Yağ kokusudur bence de... arabayı fazla sıkıştırınca 5000 devir üzerine çıkmışsam motor iyi ısınmışsa sadece araç sabit olduğu yerde durunca geliyor yağ kokusu bende. arab hareket edince gelmiyor. Karterde yağlanma oluyor bende...

 

Mehmet hocam sanki hani şu bujilerin içine yağ sızıyor ya hani... sankı ordan manifod üzerine damlıyor gibime geliyor.

 

Sizde de aynısı olabilir... 

irfan bey aynı sorun sizdede var anlaşılan aynen 5000 devirin üstüne çıkınca yüksek devirde sürünce  bir yere park ediyorum motorun ön ızgarayı kokluyorum acayip bi yağ yanması sonucu oluşan bi koku var  kaputu açınca motorun sol tarafından buram buram geliyor hele bide o anda kaloriferi açıyım kaloriferdende geliyor ama aracın hararet göstergesi sabit hiç bir sorun yok hatta orta çizginin biraz altında benim ibre  ne yapmam lazım bu konuda bi çözüme ulaşabildinizmi ?

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

yok valla koklaya koklaya biniyom çözemedim

Yorum bağlantısı

Benzer bir koku araç ısınınca benim kaloriferden de geliyor. Aracı park edip indiğimde dışarıdan alabiliyorum kokuyu.

Yağ kokusu değil sanki. Turbo revizyonu yaptırmıştım. Bu işlemden sonra koku gelmeye başladı.

Yorum bağlantısı
Kemal Mert

Merhabalar,

Benim aracımda da aynı sorun var ama sürekli değil.

Şöyleki; ilk çalışmadan itibaren biraz vakit geçtiği zaman fanı açıyorum, direkt olarak yüze vuran konuma getiriyorum kokunun zerresini duymuyorum.Ama hava gelişini ön cama verdirince koku oluyor,bu koku da sanki yanmış gaz (lpg) kokusu gibi.

Sıcaklık arttıkça koku azalıyor hatta bir zaman sonra hi koku hiç kalmıyor.

Çok fazla sıkıntı yaratmıyor bana, koku rahatsız edici değil. Fakat neden kaynaklandığını merak etmiyor değilim.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
  • 1 yıl sonra...
Semih Kuslar

merhabalar bende de benzer bir sorun var arabayı yokuşlarda biraz zorlayınca 110 km hızla çıktığımda kalorifer kapalı olmasına rağmen benzer bir yanık kokusu geliyor arabayı stop edip motora baktığımda turbonun altından şarj dinamosu tarafından duman yükseliyor. Geçen turbo hortumu patlamıştı yaptırdım ama biraz patlak bir şekilde kullanmak zorunda kaldım o zaman, intercooler hortumuydu. tabi oradan yağ sıçramış hertarafa.

 

sorun nedir? etrafa sıçrayan yağın yanması mı? yoksa turboyu o şekilde kullandığım için turboyla ilgili bir arıza belirtisi mi?  aracın çekişinde herhangi bir sorun yok ivmelenmesi gayet güzel.

 

Gene Tuncay Usta'nın yolu gözüküyor, müsait olunca bir gösterelim bakalım. 

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Abdullah Çetinel

Aynı sorun benim aracımda da vardı. Camlar kapalı gidemiyordum. Önce polen filtresi falan değiştirdim biraz iyileşti fakat halen var gibiydi. Sonra araç bakıma girdiğinde motor soğutma suyu+su bidonu falan değişti şimdi gelmez oldu. Dedikleri gibi motor bloğundan devir daim yapan su ısındığı için geliyormuş. Şimdi antifirizle karışık sorun yok.

Yorum bağlantısı
Hikmet Demirtaş

Arabayı çok sıkıştırarak, kullanılıyorsanız baskı balataya, ya da silindir kapak jontasına zarar vermiş olabilirsiniz. İkisinin de kokusu farklıdır, baskı balata çok ağır kokar,  antifrizli su kokusu daha hafifdir. Sabah motor soğukken arabanın altında ve motor bloku etrafında ıslak yerler bulabilirsiniz, araba ısınınca sızan su buharlaştığı için göremezsiniz. Yağ kaçağı olsa kurumaz ıslaklık izi devamlı gözükür.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...