İçeriğe Yönlendir

Naçizane Ibiza-Clio-Fiesta Testlerim (2013 Aralık)


Serhat ipeksoy

Recommended Posts

Serhat ipeksoy

Babamın “satalım vectrayı daha küçük ve sıfır bir araba alalım sana” demesiyle başladı her şey :)

 

 

Aralık ayı başında yaklaşık 10 gün kadar bi araştırma yaptım kağıt üzerinde neredeyse bütün b sınıfı hatchback ve sedan arabaları listeye aldım. Özellikleri listeledim; motor, beygir, tork, tüketim, ağırlık, bagaj, güvenlik, konfor, görsellik, fonksiyonellik, kullanılan teknoloji. malzeme kalitesini ve sürüş deneyimini videolardan, inceleme testlerinden takip ettim. 

 

 

Başlangıç fiyatı 30.000 civarı idi. Daha sonra ilk kriter arka camların otomatik olması oldu, fiyat seviyesi 34-35 e çıktı. Sonraki kriter (bazılarında opsiyon olarak alınabilse de) ESP (ki vectrada yoktu) fiyatı en az 37-38 e yükseltti. Bu arada çok elenenler oldu, “bunlardan kimisi (fabia) kasa değiştireceği için, kimisi (chevy) avrupa pazarından çekildiği için, kimisi de (polo) en üst donanım dahi olsa boş araba ve gereksiz pahalı olması -bekleme de cabası-” baştan kaybetti. Kalbur üstünde 3-5 araba kaldı. 208, clio, i20, ibiza, yaris ama bazılarında donanım seviyesini daha da üste çıkarmam gerekiyordu 43-45 lere çıkınca bana (clio1.2 icon 39000.TL), (konfor ve güvenlik paketli ibiza1.4 style 36550.TL) ve (güvenlik paketli fiesta1.4 titanium 40075.TL Xpaket zaten hediye) kaldı. Fiesta powershift titanium (42175.TL) da aklımın bi köşesinde, hem esp falanda standart, hem Xpaket gene hediye hem de çift kavramalı otomatik 2bin farkla.

 

 

Bu üç arabanın test sürüşüne çıktım, Allahtan hepside sıralı yol üstü birbirine yakındı.

 

 

İbiza İspanyol olsada vw kalite ve konforu (polo da ne adam akıllı güvenlik ne de konfor var en dolu chrome edition bile eşek yüküyle de para zaten ki ellerinde 2-3 aydan önce yok) dedik ama doğuş kafasını unuttuk. Ellerinde konfor ve güvenlik donanımlı style yok, ne zaman gelir, şubatı martı bulur, fiyat, fiyat garantisi yok, neyse çıktık teste hızlanma ataklık güzel, malzeme dizayn idare eder, abim geçti direksiyona ben arkaya, giderken camı açtım bagaj rafı başladı sallanmaya zangır zangır titremeye tavana dokunuyorum eh işte bagaj camına vuruyorum tok bi ses bekliyorum tın tın metal sesi geliyor, koltuklar idare eder, (işin en komiği de arka koltuğa geçince gördüm ki ön koltuk sırtları hep çocuk ayak izi cips kraker kırıntısı dolu elemana herhalde test sürüşüne gelenlerin çocukları yaptı dedim yok dedi porschenin müdürü akşamları eve gidip gelirken kullanıyor test arabasını onunkiler yapmıştır dedi. İnsan poloya biner bari en azından, enteresandı o an için) geçtik clio ya.

 

 

Clio ya 4. nesline kadar dönüp bakmadım bile ama bu nesil dikkat çekiyordu. Güvenlik donanımı en alt donanımda bile dolu olan arabanın içine girince dizayn güzel, dokunmatik ekran hele birde navigasyon olunca tadından yenmez hale geldi ama malzeme kalitesi beni yıktı tavana dokunuyorum sanki duvar kağıdına dokunuyorum plastikler ha keza öyle dandik neyse çıktık sürüşe. Baktım araba kalkana kadar bağırdıkça bağırıyor debriyaj çok yüksek kavrıyor test elemanı alışman lazım yapacak bişey yok dedi neyse kaldırdık arabayı alışırız dedik, dikiz aynasına bakıyorum dışarıyı göreceğime içeriyi görüyorum bakış açısı çok küçük kaldı, yolda gözüme güneş geldi güneşliği indirdim zaten arkayı zor gördüğüm aynanın yarısını güneşlik kapattı, dikizden hiçbirşey görünmez oldu. Abim geçti test koltuğuna aynı durum onda da var, kaldıramadı arabayı vs. neyse dedim, geçtik fiestaya.

 

 

Fiesta da güvenlik paketli yıl sonu itibariyle ellerinde yok hemen aklım otomatiğe kaydı tabi.. Onu sordum var dedi tamam dedik çıktık test sürüşüne. Kalite malzeme on numara dizayn güzel, koltuklar, tavan, döşeme rakiplerinden keskin bi çizgiyle ayrılıyor (ki bunları fiesta sahibi olduğumdan gözüm körelmiş ve arabama çamur atmama adına değil tamamen serbest bakış açısıyla yazıyorum). Babamın mayısta aldığı octavia3 1.6 elegance dizel dsg den biliyorum az çok çift kavramalının keyfini, diğer konfor detayları zaten var ve önceki kullandığım 2005 vectra design edition dan alışığım (8 sene ailemizdeydi vectra, son 6 ay bendeydi) ki insan alışınca olsun istiyor zaten. Bagaj tek kişi olarak bana fazlasıyla yetiyor arka koltuksa ön koltuk en geride haliyle bile ben sığıyorum, şehir içi tüketim fazla görünüyor katalogda ama ben zaten sakin ve hız sabitlemeli kullanırım her daim (6 hafta oldu, günlük 9 km ve tüketim şimdilik 9.3 litre).

 

Vectra hem benzinde hem lpg de11 litre yakıyordu, lpg den ettiğimiz tüketim karını, lpg den bozulan motor tamirlerine verdik hep zaten.

 

 

Velhasıl demem o ki, 30 dan başlayıp 42 küsüre çıkan fiyat aralığında hem de c sınıfına çok yaklaşmışken birçok rakibini açık ara geride bırakan bi araba da işte bunlar aklıma gelenler. Kullandıkça her şeyini göreceğiz ki rahat bi 5-6 sene değiştirmeden binerim diye düşünüyorum.

 

(an itibariyle 2014 Xpaketli 52965.TL)

 

 

Tekrar görüşmek üzere..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Harun Aydın
(düzenlendi)

Abi helal olsun hiç üşenmemiş yazmişsn..Hayırlı olsun bilgi sahibide olmş olduk

tarihinde Harun Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erhan Güler

Güzel bir bilgilendirme yazısı olmuş,araç almayı düşünenlere de yardımcı olur. 

Aracın hayırlı olsun,iyi günlerde kullanman dileğiyle...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Yazının hepsini okudum. Yazı için teşekkür ederim. Arada kalanlar için güzel bir anlatım olmuş. Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin... :nazar:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ömer Erbay

Fiesta ;-) hayırlı olsun kazasız belasız kullanın inşallah...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Fiesta:  alternatifi yok ne yazıkki, az bozdular ama hala diğerlerinden daha iyi durumda :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Güzel bir çalışma yapmışsınız, ellerinize sağlık. Hayırlısı olsun aracınızda. İyi seçim :good1:

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Hayırlı olsun bu araba alma işi hep böyle, biraz daha koysam şunu alıyosun diye diye bi bakmışsın hesapladığın fiyatın çok üstüne çıkmışsın.Ama iyi yapmışsınız çok güzel bi araba almışsınız güle güle kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

iyi dilekleriniz için hepinize ayrı ayrı teşekür ederim.

umarım pişman olmayız,

diyelimki pişman olduk, 

satsak bile heralde bu ötv zammıydı(!), yeni yıl zammıydı(!) falan fllan, ford herkesten fazla zam(!) yaptığı için arabanın ikinci el değeri bile arttı(!) 

zarar etmeyeceğimiz kesin(!) :)

sevgiyle kalın...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Serhat ipeksoy

hayırlı olsun kazasız belasız kullanın

 

sağolun, iki sene içinde ufak tefek bir kaza ve değdirme yaşadık ama şükür önemsiz şeyler. nazarlık diyelim. rabbim daha iyilerini sizlere nasip etsin.

 

O9zDgn.jpg

 

ZQz38g.jpg

Yorum bağlantısı
Baha Kanberoğlu

kardeşimle arabaları değişip 1-2 gün Fiesta sonası İbiza kullanmıştım. acayip darlanmıştım arabanın içinde. o aklıma geldi bir anda :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Serhat bey anlatımınız için çok teşekkürler, araç alacaklara referans niteliğinde bir yazı olmuş.

Yorum bağlantısı
Serhat ipeksoy

Serhat bey anlatımınız için çok teşekkürler, araç alacaklara referans niteliğinde bir yazı olmuş.

 

teşekürler. iki yıl içinde çok şey değişmiştir arabalarda. donanımları arttı, kaliteleri arttı, o yüzden test biraz eskidi  :) .

Yorum bağlantısı

teşekürler. iki yıl içinde çok şey değişmiştir arabalarda. donanımları arttı, kaliteleri arttı, o yüzden test biraz eskidi  :) .

Clio da değişen pek olmamış.  ;)  :D

Yorum bağlantısı

Clio da değişen pek olmamış.  ;)  :D

 

Laylon radikal değişimleri sevmez. :p

 

 

teşekürler. iki yıl içinde çok şey değişmiştir arabalarda. donanımları arttı, kaliteleri arttı, o yüzden test biraz eskidi  :) .

 

Yeni kasa üretilmediği sürece bence de çok fazla değişen bişey olduğunu sanmıyorum. :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...