İçeriğe Yönlendir

Turbo Yetersiz Sorunu


Ali Kirez
Çözüme git Ali Kirez tarafından,

Recommended Posts

Ali Kirez

arkadaşlar merhaba öncelikle.. 2011 109 gb dizel focusum var bazen sıkıştırmadığım halde yani 3 bin deviri çok geçmem motor arıza lambası yanıyor ve servise gittiğimde turbo yetersiz demiş diyor. ben sadece aşığı söndürüyorum 3-4 ay sonra yine yanıyor arabayı çok sevdim ama bu sorun beni çok soğuttu arabadan. araç 42 bin de motorda oynanma yada benzeri bişey söz konusu değil.. ababayı 32 bin de aldım sevrise gösterdim alırken 30 binde serviste yağı tuzu değişmiş. ama ben 40 binde sadece yağını ve hava filitresini değiştirdim.servise yada başka yere oynatmak istemiyorum biliyorum her yeri söküp arıza arayacaklardır. acaba sebebi ne olabilir ve 8-10 km gittikten sonra fan çalışıyor arabanın kış günü bile. hepinize teş.ederim saygılar

Yorum bağlantısı
Murat Çukur

çekişle alakalı bir sorun gibi görünüyor. rampalarda 2.vites toparlamada bir sorun yaratıyormu. intercoler ile alakalıda olabilir.

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Anlattığınız şey direkt olarak turboya bağlı yada intercoler la alakalı olabilir. Arıza kodu muhtemelen turbo basınç yetersizliği olsa gerek. Bunu anlamanın yolu hareket halindeyken turbo basınçlarının ölçülmesidir. Eğer basınç yetersiz çıkarsa hakikaten o zaman yazılım güncellemesi denenir başarılamazsa o durumda turbonun mekanik kontrolü yapılmalıdır. İçindeki pal ve miller kontrol edilip gerrekirse revizyon yapılması gerekir ( Bu tarz bir işleme genellikle yetkili servisler bulaşmazlar direkt olarak değişim önerirler. Eğer garantiniz yoksa maliyet artar ancak inanın ki orjinalinden daha iyi performansla çalışan turbo revizyonları mümkün. Ortalama 1 saatte tüm turbo iç elemanlarını değiştirebiliyorlar ve orjanilinden de daha performanslı oluyor. Ortalama maliyeti 400 ile 1000 TL arasında değişiyor).

Eğer turbo mekaniğinde bir sıkıntı yoksa o zaman turbo basınç sensörlerine bakılıyor. Bazan bu sensörlerin temizlenip takılması bile problemin çözümüne yetebiliyor.

Bazen intercoler da bir delik yada çatlak olabiliyor ve buradan hava kaçırıyor. Öyle bir durumda basit bir kaynak da işi çözebiliyor.

Geçmiş olsun...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Cem Bey durumu gayet güzel özetlemiş. Zaten aracınız  da arızayı söylüyor. Neden bir servise veya güvenilir bir turbo tamircisine gitmiyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Erken fan açması dpf temizliğini akla getiriyor..Araç kısa mesafeli kullanılmışsa Dizel partikül filtresi dolmuş olabilir, rejenerasyon denilen yakma işlemi yaptırmak lazım araca..15-20 dakika kesintisiz 4. viteste 3000 devir kullanımı yapın müsait bir yolda ..

Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

bendede çekmeme sorunu vardı 3000 deviri geçmiyordu turbo selenoid valfi arızalı çıktı küçük bir parça bide ona baktırın derim

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Erken fan açması dpf temizliğini akla getiriyor..Araç kısa mesafeli kullanılmışsa Dizel partikül filtresi dolmuş olabilir, rejenerasyon denilen yakma işlemi yaptırmak lazım araca..15-20 dakika kesintisiz 4. viteste 3000 devir kullanımı yapın müsait bir yolda ..

Başka bir konuda termostat arızasından bahsedilmiş, kontrol etmekte fayda var

Yorum bağlantısı
Ali Kirez

geçen hafta servisteki arkadaş turbo çok iyi durumda ama bakılması gerekiliyor dedi. ayrıca bir şeyi belirtmekte fayda var ben aracı ilk aldığımda bir petrolün indirimli mazotonu aldım ve o hafta o petrolden yakıt alan bir çok kişinin motoro arızandığı ve petrol bu kişilerin masrafını karşıladığına tanık oldum.aracı aldığım kişi samimi arkadaşım hiç böyle sorun olmadığın söyledi daha önce. arkadaşımda 17 bin km de 2012 volvosu vardı petrol onun masraflarını ödedi bunlara tanığım ve bp den başka yerden almadım mazot birdaha acaba o yakıtın zararımı oldu? hepinize teş.ederim çok bilgili arkadaşlar var formda saygılar.

Yorum bağlantısı
Serdar Muti

ali bey merhaba, aracınızın turbo surununu hallettırdınız mı.once araca tam gaz verıp bıraktıgınızda turbo vesgeyt cubugu hareket edıyormu ona bakın. yanı turbonun uzerındekı mıl. eger hareket etmıyorsa turboya bırtane sıyah ınce boru gırıyor. arac calısırken o boruyu cıkartın ve o boruda emıs olup olmadıgını kontrol edın.eger emıs yok sa muhtemelen turbo kontrol valfı arızalı olabılır.sızın yapabılecegınız kontroller bunlar. valfın arızalı olup olmadıgını kesın olarak servıs soyler.

kolay gesın

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Ali Kirez

arkadaşlar günaydın hepinize... akşam kırmızı ışıkta durdum ve kalktığımda 1-2-3-4 fiteslerde 3 bin devire kadar geldim ve arıza lambası yine yandı yani 1 dakika arabaya hafif bassanız lamba yanıyor... mutlaka sorun var focus 3 bin devirde lamba yakması çok tuhaf olur..saygılar bu hafta hallettirecem inş..saygılar

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Selenoid valfi ve hortumlarin kontrolu sart derim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

arkadaşlar günaydın hepinize... akşam kırmızı ışıkta durdum ve kalktığımda 1-2-3-4 fiteslerde 3 bin devire kadar geldim ve arıza lambası yine yandı yani 1 dakika arabaya hafif bassanız lamba yanıyor... mutlaka sorun var focus 3 bin devirde lamba yakması çok tuhaf olur..saygılar bu hafta hallettirecem inş..saygılar

abi yukarıda yazılan parçalara baktırsan sorun çözülecek ama sen direk sonuca ulaşmak istiyorsun :) burdan yazmayla olmaz bence

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Ali Kirez

çekişle alakalı bir sorun gibi görünüyor. rampalarda 2.vites toparlamada bir sorun yaratıyormu. intercoler ile alakalıda olabilir.

hayır öyle bir sorun yok tam tersi ön düzen inecek gibi deli gibi gidiyor...

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Ali Kirez
(düzenlendi)

dün oto koç ta sorunu hallettim arkadaşlar. turboda bir parça değiştirdiler çok denememize rağmen tekrar yanmadı arıza lambası. herkese çok teş.ederim

pr_01_138_max.jpg?rev=1368627163

tarihinde Ali Kirez tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu

dün oto koç ta sorunu hallettim arkadaşlar. turboda bir parça değiştirdiler çok denememize rağmen tekrar yanmadı arıza lambası. herkese çok teş.ederim

pr_01_138_max.jpg?rev=1368627163

yukarıda turbo selenoid valfi diye bas bas bağırdık işteo parça bu parça :D

Yorum bağlantısı
  • 10 ay sonra...
  • Çözüm
Ali Kirez

arkadaşlar konuyu açalı bir yılı geçmiş. ben Selenoid valfi değiştirdikten sonra asla birdaha yanmadı arıza lambası halen binmekteyim focusa... başka bir arkadaşa yardımı olur diye eski bir konuya yazıyorum... saygılar hepinizeee

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Bilal Gülcan

çekişle alakalı bir sorun gibi görünüyor. rampalarda 2.vites toparlamada bir sorun yaratıyormu. intercoler ile alakalıda olabilir.

 

Benim aracımda bu sorun mevcut rampalarda tam devirini almadığı zaman araba yığılıyor ve bunu araçta iki kişi varken 1. viteste bile yapıyor (Pati çekecek kadar gaza bastığım halde 1000 deviri aşmıyor rampada)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...