İçeriğe Yönlendir

2001 Mk3 Şanzuman Problemi


Türksoy Tilkioğlu

Recommended Posts

Türksoy Tilkioğlu

Merhaba 

 

2001 Model 2.0 Trend Stil Paket Otomatik vites mondeom 2 yıldır bende fakat bu son 2 haftadır aracımı çalıştırdığımda vites D(Drive) Taktıgımda aracımın motoru sogukken vites vurma yapıyor (yani aracı vitese taktıgımızdaki geçişlerdeki ufak çalkanlanmayı bn vurma dedim ama...)Aracı sürürken sanki gaz kesiyomus gibi yine o vites çalkalanması oluyor.Ama her zaman yapmıyor.Aracı belli bir süre kullandıktan sonra bu olay geçiyor.Aracımın vites geçişlerinde en ufak problem yok.

 

Şanzuman yağınıda ustaya gittiğimizde değiştirdim.Fakat benden önceki sahibi yalan söylediği için biraz geç değişti.Çıkan yağı baya pisti gördüğüm kadarıyla hiç değişmemiş.Başka hangi bakımlarının yapılması gerektiğini tam detaylı olarak bilmiyorum.

 

Bu zamana kadar hep manuel araç kullandım babamla birlikte.Hayatım boyunca ilk defa otomatik araç sahibi oldum.Bu konuda pek fazla bilgim yok.Bilen büyüklerimizin yardımlarını bekliyorum.Beni bu konuda  aydınlatırsınız çok memnun olurum.

 

Aracımı Bilgisayara Bağlattım.Motorunda en ufak bir arıza problem yok.Ankara Aydoğmuşlar Şanzumana sordum.Otomatik Vites Şalterinden yapabileceğini söylediler.Ama sizde hak verirsiniz ki her yer soygun yuvası.  :)

Yorum bağlantısı
Türksoy Tilkioğlu

Aracınız dizel mi benzinli mi?

Benzinli araç ilk alındığından bu yana kadarda hiç lpg takılmadı.

Yorum bağlantısı
Türksoy Tilkioğlu

Geçmiş olsun.Dizel olsa olmazdı zaten :p

Sağolun. :) inş.bu problem sizlerin yardımıyla aydınlanır ve çözülür.Bilen birisi vardır elbet deneyimli

Yorum bağlantısı
Akan Belen

Sağolun. :) inş.bu problem sizlerin yardımıyla aydınlanır ve çözülür.Bilen birisi vardır elbet deneyimli

Merak etmeyin mutlaka sizi yönlendirecek arkadaşlar ustalar gördüklerinde yazacaklardır.Isınana kadar vites geçişleri sarsıntılı mı oluyor bumudur asıl sorun

Yorum bağlantısı
Türksoy Tilkioğlu
(düzenlendi)

Merak etmeyin mutlaka sizi yönlendirecek arkadaşlar ustalar gördüklerinde yazacaklardır.Isınana kadar vites geçişleri sarsıntılı mı oluyor bumudur asıl sorun

Akan Bey vites geçişlerinde hiç yapmıyor. Tıkır Tıkır geçiyor. Şanzuman yağı değiştikten sonra nerdeyse vites geçtiğini hiç hissetmiyorum bile arabada baya bir rahatlama oldu.Daha akıcı gidiyor.Bu dediğim Sıkıntıyı araç yeni çalıştığında yapıyor. Bide hızlı giderken sanki  gaz kesiliyormuş gibi oluyor. Ama bu olaydan ötürümü bağlantısı var mı bilemiyorum.

 

Şanzuman yağını değiştiren usta 1 hafta kadar kullanın geçer dedi. Ama emin olamıyorum ne yazık ki. Belki daha önceden teşhis koyup yapabilirsek  ilerde daha büyük masrafların çıkmasını engelleyebiliriz.

tarihinde Türksoy Tilkioğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Merhaba 

 

2001 Model 2.0 Trend Stil Paket Otomatik vites mondeom 2 yıldır bende fakat bu son 2 haftadır aracımı çalıştırdığımda vites D(Drive) Taktıgımda aracımın motoru sogukken vites vurma yapıyor (yani aracı vitese taktıgımızdaki geçişlerdeki ufak çalkanlanmayı bn vurma dedim ama...)Aracı sürürken sanki gaz kesiyomus gibi yine o vites çalkalanması oluyor.Ama her zaman yapmıyor.Aracı belli bir süre kullandıktan sonra bu olay geçiyor.Aracımın vites geçişlerinde en ufak problem yok.

 

Şanzuman yağınıda ustaya gittiğimizde değiştirdim.Fakat benden önceki sahibi yalan söylediği için biraz geç değişti.Çıkan yağı baya pisti gördüğüm kadarıyla hiç değişmemiş.Başka hangi bakımlarının yapılması gerektiğini tam detaylı olarak bilmiyorum.

 

Bu zamana kadar hep manuel araç kullandım babamla birlikte.Hayatım boyunca ilk defa otomatik araç sahibi oldum.Bu konuda pek fazla bilgim yok.Bilen büyüklerimizin yardımlarını bekliyorum.Beni bu konuda  aydınlatırsınız çok memnun olurum.

 

Aracımı Bilgisayara Bağlattım.Motorunda en ufak bir arıza problem yok.Ankara Aydoğmuşlar Şanzumana sordum.Otomatik Vites Şalterinden yapabileceğini söylediler.Ama sizde hak verirsiniz ki her yer soygun yuvası.  :)

Aracı ilk çalıştırdığınızda motor 1100-1200 civarı devir çevirir. Vuruntu çok fazla değilse bu normal. Ancak çok fazla sallıyorsa armut şekline benzeyen şanzıman takozu ömrünü tamamlamış olabilir. 

 

Gaz kesiyor cümlesini biraz açmanız lazım, mondeo motor soğukken 1-2 arasında geçişte bir nebze silkeler, yani geçişi bariz hissettirir bu normaldir. Şanzıman yağının ısınmasına kadar yapar bunu. Daha sonra geçiyorsa bunu sıkıntı etmenize gerek yok. Belirli bir hızda giderken kesiklik tarzı silkeleme yapıyorsa ateşleme sistemi üzerine gidilebilir. 

 

Bu arada şanzıman yağını ne kullandınız. Dextron III tavsiye edilir, ancak yanlış bilmiyorsam fabrika çıkışı Dextron II'dir. Ben III koydurdum herhangi bir sıkıntı yok. 

tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Türksoy Tilkioğlu
(düzenlendi)

Aracı ilk çalıştırdığınızda motor 1100-1200 civarı devir çevirir. Vuruntu çok fazla değilse bu normal. Ancak çok fazla sallıyorsa armut şekline benzeyen şanzıman takozu ömrünü tamamlamış olabilir. 

 

Gaz kesiyor cümlesini biraz açmanız lazım, mondeo motor soğukken 1-2 arasında geçişte bir nebze silkeler, yani geçişi bariz hissettirir bu normaldir. Şanzıman yağının ısınmasına kadar yapar bunu. Daha sonra geçiyorsa bunu sıkıntı etmenize gerek yok. Belirli bir hızda giderken kesiklik tarzı silkeleme yapıyorsa ateşleme sistemi üzerine gidilebilir. 

 

Bu arada şanzıman yağını ne kullandınız. Dextron III tavsiye edilir, ancak yanlış bilmiyorsam fabrika çıkışı Dextron II'dir. Ben III koydurdum herhangi bir sıkıntı yok. 

Yunus Bey Şanzıman yağını Ankara Öztürk Şanzıman(Şaşmaz) da değiştirdim. Ama yağ hangisi kullanıldı dikkat etmedim. Büyük bir varilden doldurularak konuldu. Yunus Bey  bu Mondeoların otomatik şanzıman bakımında başka bilmem ve öğrenmem gereken neler var biraz daha bilgi verebilir misiniz.

tarihinde Türksoy Tilkioğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Onlar büyük varille alır zaten, yolunuz düşerse ya da arayabilirseniz arayın sorun. 

Motor soğukken aracı hırçın kullanmayın, şanzıman yağının ısınmasını bekleyin. Yağ değişimi 2 periyotta yapılır. Toplamda 7-8 lt yağ varken siz değişim esnasında 4 lt kadar değişebilirsiniz. 200 km kadar yol yaptıktan sonra tekrar yağ değişimi yaptırın ki içeri kalan kirli yağı en aza indirgeyin. 

Ani kalkışlardan uzak durun. Tabi her zaman çok çok sakin kullanın demiyorum ama sürekli de ani ve dip gazla kalkışlar yapmayın. 

Aklıma gelenler bunlar şimdilik. Aklıma geldikçe yazarım, diğer mondiciler de gelir birazdan yazarlar zaten. Kazasız belasız kullanın aracınızı. 

Yorum bağlantısı

Akan Bey vites geçişlerinde hiç yapmıyor. Tıkır Tıkır geçiyor. Şanzuman yağı değiştikten sonra nerdeyse vites geçtiğini hiç hissetmiyorum bile arabada baya bir rahatlama oldu.Daha akıcı gidiyor.Bu dediğim Sıkıntıyı araç yeni çalıştığında yapıyor. Bide hızlı giderken sanki  gaz kesiliyormuş gibi oluyor. Ama bu olaydan ötürümü bağlantısı var mı bilemiyorum.

 

Şanzuman yağını değiştiren usta 1 hafta kadar kullanın geçer dedi. Ama emin olamıyorum ne yazık ki. Belki daha önceden teşhis koyup yapabilirsek  ilerde daha büyük masrafların çıkmasını engelleyebiliriz.

Bobin, buji ve buji kablosunu kontrol ettirin. Benzer problem bende vardı. İlk çalıştırma esnasında p'den d'ye aldığımda aracın silkelenme sorunu vardı. Şanzıman geçişlerinde probleme yoktu. Yolda giderken de kesiklik yapıyordu. Belli bir süre sonra bu kesiklikler özellikle sabit hızda giderken artıyor. Dediğim parçalar yaklaşık 500TL tutar. İşçilikle 600TL civarıdır.  Ben bir de benzin pompasını değiştirdim beraberinde ama çalışma zorluğu yaşamıyorsa araç henüz bir problem yoktur. Ben uzun süredir aracımı kullandığım için, şanzımana zaten yormamıştım. Beklediğim yerden çıktı arıza, şu anda bir problemim yok. Anlattığınız kadarı ile sorunlar benzer. Yine de iyi bir usta ile tecrübe edilmeden hareket edilmemeli.

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Sabit hizda giderken de bahsettiginiz kesilme oluyor mu?Sogukken yapmasi normal de,sonra tamamiyla kesiliyorsa sorun yoktur bence..

Yorum bağlantısı
Türksoy Tilkioğlu

Bobin, buji ve buji kablosunu kontrol ettirin. Benzer problem bende vardı. İlk çalıştırma esnasında p'den d'ye aldığımda aracın silkelenme sorunu vardı. Şanzıman geçişlerinde probleme yoktu. Yolda giderken de kesiklik yapıyordu. Belli bir süre sonra bu kesiklikler özellikle sabit hızda giderken artıyor. Dediğim parçalar yaklaşık 500TL tutar. İşçilikle 600TL civarıdır.  Ben bir de benzin pompasını değiştirdim beraberinde ama çalışma zorluğu yaşamıyorsa araç henüz bir problem yoktur. Ben uzun süredir aracımı kullandığım için, şanzımana zaten yormamıştım. Beklediğim yerden çıktı arıza, şu anda bir problemim yok. Anlattığınız kadarı ile sorunlar benzer. Yine de iyi bir usta ile tecrübe edilmeden hareket edilmemeli.

 

Saygılarımla.

Çok teşekkür ederim.Evren Bey büyük ihtimalle aynı problem sizin dediğiniz gibi nerede yaptırmıştınız tavsiye edebileceğiz güvenilir bir yer var mı ? Orda Baktırıp yaptıralım.

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Türksoy Tilkioğlu

Aracımdaki problem tamamıyla çözüldü.Yardımlarınız için çok çok teşekkür ederim.Enver Beyi'in de dediği gibi Asıl Problem şanzımandan kaynaklı değilmiş.Problem Buji , Buji kabloları ve Bobin değişttikten sonra düzeldi araçtaki vuruntular gitti ve gas kesmeye benzer sıkıntılarda gitti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Benzer sorun bende uzun zamandır devam ediyordu. D konumunda gaza dokunmadığımda araç titreyerek ilerliyordu. Araç 4. viteste 80 km hızda ve devir 17000 de gaza hafif dokunduğumda araç titriyordu. Sonra bunu 2200 devirde yapmaya başladı. 2 gün önce arıza lambası yandı ve bobin. Şayet otomatik şanzuman şalteri arızasını MK2 de gördüğümüz olay şu şekildeydi. Araç 3-4 vites arasında sürekli kararsızdı. Rolanti çok fazla oynuyordu. Araçta silkeme çok fazlaydı. Forumdan Muhammet Arslan Hakan Kurt aracılığıyla bir ustaya gitmişti. Hakan Kurt'un gönderdiği usta direk Ankara'da bir  şanzumancıya yönlendirmişti.Şanzumancı şalter demişti. Değiştirdi ve sorun düzelmişti. Hakan Kurt veya Muhammet Arslan'la irtibata geçin yardımcı olurlar.

Yorum bağlantısı

Aracımdaki problem tamamıyla çözüldü.Yardımlarınız için çok çok teşekkür ederim.Enver Beyi'in de dediği gibi Asıl Problem şanzımandan kaynaklı değilmiş.Problem Buji , Buji kabloları ve Bobin değişttikten sonra düzeldi araçtaki vuruntular gitti ve gas kesmeye benzer sıkıntılarda gitti.

Gecmis olsun Türksoy. Ozellikle birbirine yakin tanilar veren arizalarin cozumunu ucuzdan pahaliya yapmak daha dogru oluyor.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

Pekii.. konuyu hortlatayım. benim düz vites aracımda ayağımı gazdan çekince araba kesik kesik gidiyor sanki birşey bi tutuyor bi tutmuyor gibi arabayı. diyelim hafif bi rampa aşağı giderken 3. viteste araba sanki bi gaz verip bi kesiyormuş gibi gidiyor ayağım gazda olmamasına rağmen. ama rampa dik ise bunu yapmıyor yada yapamıyor... acaba nedendir? 

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Kompresyona mi biniyor diyorsunuz? Gazdan ayaginizi cektiginizde yavas dusmesi gereken ve rolanti devrinin altinda kalinca baslayacak teklemeler mi yasiyorsunuz?

Eger boyle bir durum varaa, debriyaj pedalinin bastigi bir switch var. Once onu kontrol etmek gerek. Yoksa silindirler. Elektrik arizalari kompresyon gibi degil basit kesilmeler olarak gosterir kendini. Sadece bobin arizalanirsa silindir calismadigindan komoreston hissettirir. Bir de vakum hortumlarinda delik varsa ama bu tur durumlar arada bir olmaz, araci kullanamayacak durumda olursunuz.

Saygilarimla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İrfan Aşcıoğlu

evet aynen dediğiniz gibi evren bey. yavaş yavaş düşmesi gerekirken kimi zaman aniden hız düşürüyor kimi zaman normal düşürüyor kimi zamansa tekleme gibi yavaşlıyor...

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Yahya Tasdan

arkadaşlar herkese merhaba,

2006 model 2,0 ov aracım var yaklaşık 5 aydır kullanıyorum. araçta bi uğultu var. ilk kalkıştan hızlanma esnasına kadar haliyle gaza biraz daha fazla yüklendiğim zaman motordan bir uğultu sesi duyuyorum. bu uğultu sesi motor sesini duymama bile engel oluyor. herzaman yapmıyor ama bu sesi. bu tarz bi sorunla karşılaşan oldumu? bilgilerinizi rica ederim. tşkler şimdiden

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...