İçeriğe Yönlendir

Lpg Enjektör Boru Uzunluğu Ve Tekleme Problemi.


İsmail Tunç

Recommended Posts

İsmail Tunç

herkese merhaba.

aracımda rölanti düşmesi problemi vardı. ışıklarda frene bastığımda  stop ediyordu ve km'de 42 krş lpg yakıyordu.

lpg montajı yapan dükkana gittiğimde boğaz kelebeği temizlenmesi lazım dedi.

ustaya gittiğimde ise rölanti motorundan olabileceğini söyledi ve boğaz kelebeği temizlenmesi iyi birşey olmadığını söyledi.

rölanti motoru cc spreyi ile temizlendi ve boğaz kelebeğini yüzeysel sildi ve lpg ayarı yapıldı.bir süre 100 km %80 sıkıntısız gittim.bir diğer usta'da lpg enjektör boruları çok uzun dedi bu yüzden araçın gaz yeme süresi minumuma düşer ve çekiş azalır dedi.bu konuda değerli fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar.

herkese iyi forumlar.

EX9ytfr.jpg

Yorum bağlantısı
Furkan Avcı

Bu boruların uzun olmasının problem oluşturduğunu bende çok yerde okudum, bende borular sizdekinin yarısı kadar ;)

Yorum bağlantısı
Misafir

gerçekden uzun tutmuşlar, peki taktırdıgınız yere gitseniz şunları kısaltalım deseniz, basit bir işlemmidir, yaparlarmı  bi sorun, bakalım ne diyecekler.

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar

Hortumların uzunluğu 30 cm yi geçmemeli.Bunun dışında sisteminiz güzel gözüküyor.Hortum uzunluğu yakıtı etkiler ama o kadar etkilemez, daha çok çekişi etkiler.Sorununuzun 3 kaynağı olabilir:

1.Nozul çapına bakılmalı sizin araç 1.8 olmalı.

2.Regülatör basıncı kontrol edilmeli.

3.Kalibrasyon hatası en kuvvetli ihtimal de bu.

Yorum bağlantısı
Tamer Akkan

 İşini bilen bir usta bulmanız halinde zaman kaybetmeden hemen boruları kestirip, yeniden ayar yaptırın.

Yorum bağlantısı
Ahmet Dinçer

Benim aracım 2001 fiesta ghıa bendeki durumu resimledim ,

boru uzunluğu kıyaslamasını yapabilirsiniz

 

23d7.jpgsptq.jpgwl4g.jpgkory.jpg

Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

inşallah çözülür ama atiker se biraz zor ustası yok çünkü ama montaj çok kalitesiz duruyor

Yorum bağlantısı
Murat Gök

Evet aynen montaj sıkıntılı duruyor..Umarım çözülür sıkıntı

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Montaj iyi olmamış.Bence mutlaka performans kaybı olur. Bu hortumların en çok 1 karış boyunda olması lazım.Ne kadar kısa olursa o kadar iyi olur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsmail Tunç

arkadaşlar lpg montajını yapan yetkili atiker bayii'ne gittim ve boruları kısalttım ve yenider ayar yapıldı kelepçeler sıkıldı kaçak kontrolü yapıldı.

 

yeni tanıştığım ford özel servisi sahibi bir abime gösterdim aracı 110000 bakımı için neler yapılması gerekir diye.şans eseri bakarken manifolt'un alt kısmında kalan,yani rölanti valfi'nin olduğu kısımda t şeklinte plastik boru komple yarılmış.yenisiyle değişti. bakalım düzelecekmi sorun.duruma göre gelişmeleri aktaracağım.

2fkiima.jpg

SJboA7V.jpg

ecs1K9w.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hakan Uzun

hocam manifold güzel yerden delinmiş fakat.Gaz hortumları yine uzun gibi.Mümkün olduğu kadar kısaltmak lazım.Önceki arabamda kısacık yaparak  teklemeyi unutmuştum.Saygılar.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

karter havalandırma horutumu ise, stop etme sorunun kaynağıdır

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Son fotoğrafta ki T şeklinde ki hortumu sökün..Sağını solunu iyice kontrol edin.Köşelerde yırtık varsa sökmeden gözükmez. Yırtılma yada yumuşama varsa değiştirin.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
İsmail Tunç

öncelikle iyi akşamlar.

arkadaşlar rölantide tekleme,vitesi boşa aldığımda ve frene bastığımda stop etme yok oldu.enjektör borularının kısalmasından sonra alt devirlere can geldi biraz.bu arada klima kompresör kasnağı yalpalıyormuş onu değiştim onu değişirken v kayış gergisi dağılmış onuda değiştim v kayışındaki seside keşmiş bulundum. sizlere tavsiyem kayış sesiyle beraber tıkırtıda duyuyorsanız mutlaka v kayış gergisine baktırın derim.

su-pudra-wd40 benzeri şeyler kullanarak anlık çözüm üretip anca motoru kirletiyoruz.

fikir ve tecrübelerini esirgemeyen abilerim ve kardeşlerime teşekkürler.yeni konularda görüşmek üzere saygılar.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...