Ali Eren 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Dizel focus 2,5 ta 5.vites 3000 devirde hız 150 km oluyor. Yasin'in benzinli focusu Muşta iken denemiştik. 3000 devirde hız 100km idi. 120yi denedik mi hatırlamıyorum ama muhtemelen 3600 civarı olur. Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Deneyin göksel bey ayni araçtan bahsediyorum devir donsede diş etkenler aracin hizini değiştirmelidir bu zaten bir fizik kanunu değilmidir. Ben yanlis hatirlamiyor isem 4000 dd ile rampa yukari oto yolda 140 civarinda giderken düze geldiğimde 150 ye cikmaktadir rampa asagi ise 160 lara geliyorAli bey yanlışınız var böyle birşey olması söz konusu değildir. Devir ve hız doğru orantılıdır. Motor ve şanzıman birlikte hareket eder. Yolun eğilimini şanzıman anlıyamaz ki.. 1 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Han 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Merhaba arkadaşlar bende epey süre önce buna benzer bir soru yazmıştım. 5. viteste benzin+lpg 120 km/s hızla ortalama 3750 devirlerde idi yerine göre 4000 devirlere kadar çıkıyor. Bende önce focus 1 ghia modeli vardı ve 120 km/s hızda yaklaşık 3000 devirlerde olurdu. focus 2,5 model aracımda zaten 4000 devirlerde sanki araba bağırıyor gibi ses geliyor tabi ben önceki aracımla karşılatırıyorum ve motor sesini çok hissediyorum. Yorum bağlantısı
Ali Tütün 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Dönünce denicem deney ince cevap vereyim göksel bey Ali bey yanlışınız var böyle birşey olması söz konusu değildir. Devir ve hız doğru orantılıdır. Motor ve şanzıman birlikte hareket eder. Yolun eğilimini şanzıman anlıyamaz ki.. 1 Yorum bağlantısı
Serkan Ünsalan 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Birşeyleri karıştırıyorum. Manuel focus 1 1.6 motor olan biri yazar artık. focus 1 manuel 120 km kaç devir olduğunu deneriz yarın abi. 1 Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Peki f1 nasıl gidiyordu 120 de 3000 devirde ben mi yanlış mı hatırlıyorum. Birde focus benzinli kaç farklı motor var? Doğru diyorsunuz Mk1 3000 devirde 120 km Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 bu benim araba mı ne ? fotoğraf bu akşam çekildi, focus 115 ti-vct, lpg'li, 3500 rpm - 120 km/s hafif bir rapma çıkıyordum, anlık tüketim o nedenle yüksek, düzde de 7 ile 8 arasında. Ta kendisi MUS 57 canlı bağlantı yaptık 1 Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Motor devrine göre hız şanzımandaki dişli oranı ile alakalıdır. F1 ile f 2,5 ta farklı dişliler kullanılmışsa 120 deki devirde farklı olacaktır doğal olarak. Mesela benim araçtaki düz şanzımanlar 2000 devirde 100 ile giderken bendeki cvt 120 ile gitmektedir. yada dizel passattaki düz 5 viteste 2000 devirde 120 ile gidiyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Nisan 2014 Yazar Paylaş 4 Nisan 2014 Motor devrine göre hız şanzımandaki dişli oranı ile alakalıdır. F1 ile f 2,5 ta farklı dişliler kullanılmışsa 120 deki devirde farklı olacaktır doğal olarak. Mesela benim araçtaki düz şanzımanlar 2000 devirde 100 ile giderken bendeki cvt 120 ile gitmektedir. yada dizel passattaki düz 5 viteste 2000 devirde 120 ile gidiyor.Abi peki benzinli araçta düşük devir yüksek hız avantaj mı dezavantajmı. Örneğin 3000 devir 120 3000 devir 120 km gösteriyor f1 focustaBende böyle hatırlıyorum. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Yakıt için avantaj ama ani hızlanma için dezavantaj. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Nisan 2014 Yazar Paylaş 4 Nisan 2014 Yakıt için avantaj ama ani hızlanma için dezavantaj.Tahir f1 de 120 de kaç devirde gidiyorsun ? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Tahir f1 de 120 de kaç devirde gidiyorsun ? 2500-2700 gibi aklımda kalmış abi.İlk fırsatta denerim ama. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 4 Nisan 2014 Yazar Paylaş 4 Nisan 2014 Dikkat edin denerken radara girmeyin Yorum bağlantısı
Tahir İlter 4 Nisan 2014 Paylaş 4 Nisan 2014 Dikkat edin denerken radara girmeyin Yok radara girmeden deneyebileceğim yollar var o konuda sıkıntı olmaz 110-115 civarı 2500 devirdi abi. 120 için 500 devir daha çevirmek gerekse senin dediğin doğru sanırım. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 5 Nisan 2014 Paylaş 5 Nisan 2014 Abi peki benzinli araçta düşük devir yüksek hız avantaj mı dezavantajmı. Örneğin 3000 devir 120 Bende böyle hatırlıyorum. Düşük devirde yüksek hız yakalamak yakıt açısından her zaman avantajdır. 2 Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 5 Nisan 2014 Yazar Paylaş 5 Nisan 2014 Düşük devirde yüksek hız yakalamak yakıt açısından her zaman avantajdır.Peki niye bu tekniği kullanmıyorlar acaba. Yorum bağlantısı
Alkım Hoşgör 5 Nisan 2014 Paylaş 5 Nisan 2014 F1 3000prm 5.vites 120 civarıdır. F1 lerin hepsi 100ps değilmi? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 5 Nisan 2014 Paylaş 5 Nisan 2014 Peki niye bu tekniği kullanmıyorlar acaba. optimum tüketim için motorda torkun yeterli olduğu minimum devir lazım 1 Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya 5 Nisan 2014 Paylaş 5 Nisan 2014 bende f2 var 115 vtc motor. 120 yi 5. vitesde 3000 de görüyor. 2. vites tam devirde 110 3. vites tam tam devirde 145 görüyor aracım. Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce 5 Nisan 2014 Paylaş 5 Nisan 2014 Peki niye bu tekniği kullanmıyorlar acaba. Dsg+tsi ikilisi gaza yüklenmediğin vakit 1500 d/d ile çok rahat yol almaktadır. Üstüne üstlük 7.vites 80-90 aralığında 4,5 litrelerde dolaşıyor. Dizelden farkı yok...Kullanma fırsatım olmadı ama aynı şekilde ecoboost'larda yol alabilirler...Bir uzun yol testinde okumuştum 70 km ortalama ile 6,cı viteste 1,0 ecoboost 3,8 ortalamayı yakalamıştı...Yani yeni nesil turboların hepsinde bu teknik var. Ama bizim cahil milletimiz motor sağır olmasın diye devirli kullanınca yakıtta sonuç hüsran oluyor. Arabalr son 10 senede özelliklede son 5 senede çok değişti ama çoğu mantalite hala 90 'larda yaşıyor. 1 Yorum bağlantısı
Coşkun Yılmaz 9 Nisan 2014 Paylaş 9 Nisan 2014 focus 2 1.6 tdci 90 hp için değerleri yazıyorum tamamı 5000 rpm olarak değendirilmiştir 1. vites 45 -48 km 2. 80-85 3. 134-138 4 170 5 4150 ~ +\- 215 Kadran değlerine % 8 hata payıda katmalıyız çünkü her ülkede kullanılan lastik jant mahruti oranı farklı olabilirmisal bizzat deniyerek tecrube ettim 1.6 tdci focus 195 65 15 teker ile kadran hızı 100 km gösterirken farklı gps li cihazlarda anlık ve defalarca test ettiğimde focusumun kadranı 5- 7 km fazla gösteriyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Nisan 2014 Paylaş 9 Nisan 2014 tsi, ekobuust gibi motorda sürekli 1500d/d larda gidilirse, segman bile kırabilir, maalesef kurum an itibarı ile eskiden de fazla zarar verebiliyor, eski motorda temizlik ile herşey kolayca düzelirdi 1 Yorum bağlantısı
Misafir 9 Nisan 2014 Paylaş 9 Nisan 2014 Yakıt için avantaj ama ani hızlanma için dezavantaj. Otoban için güzel ama tek şeritte iş yapmaz diyorsun yani Tahir:) Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Recommended Posts