İçeriğe Yönlendir

Arac Hararet Yapti, Calismiyor


Kadir Varol

Recommended Posts

Kadir Varol
(düzenlendi)

Bugun talihsiz bir olay yasadim. 2006 otomatik ford mondeom hararet yapti.

 

Araci saga cektim, su ekledim, motoru kapadim. 1 saat fln bekledim. Motor calismiyor, mars yemiyor.

 

Sizce sorun nedir, duzelir mi, ne yapmak lazim, ne kadara patlar.Yaktik mi acaba motoru?

tarihinde Kadir Varol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Hararet yaptıktan sonra uzun mesafe gittiniz mi?

Araç benzinli mi?

Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Geçmiş olsun. Allah kolaylık versin.

Naçizane tecrübem, marşa bastığınızda yedek su deposundaki su dalgalanıyorsa hararete bağlı olarak conta patlamış, yanma odasına su dolmuştur. Şayet yedek su deposundaki suda kıpırdama olmuyorsa yanma odasına su yerine motor yağı giriyordur. Bu da değilse o zaman sorun hararete bağlı olmayıp başka nedenlere bağlıdır. Uvertürü ben yaptım, üstadlar da birazdan gerekli bilgileri aktaracaklardır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

farketmedim tam ama biraz gitmis olabilirim. Ne kadar tutar sizce bunun masrafi? Motoru kurtarir miyiz?

 

Marsa basiyorum marsi yemiyor araba, bi yerde eksik bisey oluyor sanirim.. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Pistonlar kilitlenmiş muhtemel. Geçmiş olsun,çekici ile sanayi yolları görünüyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Talha Çayırlı

Askerde başıma geldi hararet yapınca arabayı saga çekip istop etmiyceksin araba rolantide calıscak suyunu koycaksın baya bi calıstıkdan sonra istop edip aradan süre geçtıkten sonra calıştırcaksın..
Bende senin gibi yaptım istop ettim suyunu ekledim marşa basmadı sanayiye götürdüğümüzde motor yemiş araba dendi.

Yorum bağlantısı
Kadir Varol
(düzenlendi)

Motor yemis araba derken, motor gitti mi yani? Ne oldu araca?

 

Pistonlar kilitlenince var mi cozumu? Conta mi yakmis oluyor, yatak mi sarmis oluyor?

tarihinde Kadir Varol tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin

Aslında içinde yağ olduğu sürece yatak sarması ihtimali zayıf.  Aşırı ısınmaya bağlı olarak motor üst kapağında eğilme meydana gelir, contanın ayırıcı özelliği yok olur, yağ-su birbirine karışır, yanma odasını yağ ve/veya su basar. Eğilme oranına göre üst kapak planyada fazlalığı alınmak suretiyle silinip düzgün hale getirilir. Çok eğilmişse silme kurtarmaz, yeni bir üst kapak alma ihtiyacı ortaya çıkar. Yine hararete bağlı olarak pistonlarda aşırı genleşme meydana gelip silindir iç çeperini çizebilir, kompresyon kaçağına neden olur, bu durumda piston-silindir-segman gibi parçaların değişmesi de gerekebilir. Türkiye şartlarında 5-10 bin TLgidebilir diye tahmin ediyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yalçın Dağlıoğlu

Geçmiş olsun ustalar söylemiş inşallah ucuz atlatırsınız.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçmiş olsun.. Umarım sadece contadır.. Barşa basmayın derim.. 

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Durup dururken bi anda boyle bi masraf cikmasi iyi olmadi. Radyator su kaciriyor, bazen yapiyor boyle. 

 

Umarim ucuz atlatabilirim. bir kere daha olmustu, o zaman calismisti motor. SImdi calismiyor.

 

 

www.youtube.com/watch?v=bWLlhtV9mVk  5. dakikadaki gibi oluyor bende de

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Geçmiş olsun, umarım sadece conta ile kurtarırsınız.....

Yorum bağlantısı
Misafir

Mk3 motoru susuzuluğa da dirençli bir motor aslında ama anlaşılan hararet geçmişi var ya da siz farkettiğinizde motorun harareti zaten yüksekti. Rakamlar belirtilmiş, teşhisler konulmuş yapılacak çok birşey kalmamış, sanayide tespitten başka. Geçmiş olsun. Hararet yükseldiğinde motoru hemen kapatmak yanlış bir davranışmış, bunu daha önceden başıma geldiğinde duymuştum. Ben de fan açmadığı için harret problemi olmuştu. İbrenin yükselmeye başladığını görünce klimayı açmıştım, o da kafi gelmeyince bir süre çalışır durumda bekleyip stop ettim. Ben de bir problem çıkmamıştı. Hatta ertesi çekiciyi yolda kalırsam çağırırım diyerek yola çıktım ve sanayiye kadar gittim. Aracın hava sirkülasyonunu doğru devirle dengelediğinizde hararet kısa mesafede kontrol altında kalabiliyor. Durmadan gidebilmek önemli olan.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Muharrem Ersin Başaran

Öncelikle geçmiş olsun.Bu arada klimayı açmakta doğru değil sanırım hocam.Tahminim klima diye kaloriferi açarak içeride soğuk suyu soğutma sistemine dahil etmeyi düşündünüz.Fakat klima araca ek bir yük getirecek.

Yanlış düşünüyorsam ustalardan fikir bekliyorum.Araç kullandığımız sürece başımıza gelebilir.

Yorum bağlantısı
Misafir

Hayır. Fan iki kademe olduğu için, normal kademe çalışmayınca, klima ile ikinci kademede çalışması için açtım:)

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Öncelikle geçmiş olsun.Bu arada klimayı açmakta doğru değil sanırım hocam.Tahminim klima diye kaloriferi açarak içeride soğuk suyu soğutma sistemine dahil etmeyi düşündünüz.Fakat klima araca ek bir yük getirecek.

Yanlış düşünüyorsam ustalardan fikir bekliyorum.Araç kullandığımız sürece başımıza gelebilir.

Yazın yaşadım. Klima açınca fan sürekli çalışır ve suyu soğutuyor ve sıcaklık sabit kalıyor. Fan müşürü arızalıysa fanı açmanın yöntemi.

Motor suyunu acil soğutmak gerekiyorsa kaloriferi açıp sıcak havayı dağıtmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

motoru kapattiktan sonra actik sonra motor sogusun diye, degisik sesler geldi motordan, ince sesli, kapattik hemen. O ara yedi sanirim motoru. Bir iki gune gidecegim sanayiye, bakalim ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

icimde hala bir umut var, ford motoru saglam olur derler. bismillah deyip basacam marsa bir daha, calisti calisti, calismadi gecmis olsun.

Yorum bağlantısı
Kadir Varol

Benzinli arac.

 

Goturdum sanayiye, conta gitmis. Su haznesini acti, motoru calistirdi, bakti suyu disari atiyor ve fokurdama var, direk conta dedi.

 

Aksam uzeri de daha baska bisey olmus mu diye bakacak. O zaman belli olacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kadir Varol

conta yanmis, baska bisey yok. Motor kapagini taslayip yerine takacaz dediler.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...