İçeriğe Yönlendir

Ateşleme Sorunu


Arda Bahadır

Recommended Posts

Arda Bahadır

Dün aracımı bakımdan yeni çıkarmıştım ki (tüm filtreler ve yağ değişimi) bugün oto yıkamada arabamı çalıştıramadık. Aküde sorun yok, kontağı açınca yakıt pompasından zzzzt sesi geliyor, marş basıyor ancak bujilerin hiçbirinde ateşleme yok (bujiler yeni). O an bulduğumuz bir usta ateşleme sensörünün değişmesi lazım dedi ancak 98 KA'da ateşleme sensörü yok diye biliyorum ben. Ateşleme bobini var!

 

Bu arada aracımda daha önceden bir rolanti düzensizliği zaten vardı (sanırım atelşeme bobininden), geçen kış çok yağmurlu zamanlarda aracın altına su değdiği zaman bir iki defa motor durmuştu. Biraz bekleyip sert gaz verince motor kendine geliyordu. Bir de, serviste bilgisayar Hız Sensörü hatası vermişti ama ben o sorunu görmezden geliyordum. Bir fikri olan var mı? Oto yıkamadaki su ateşlemeyi nerden durdurmuş olabilir?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Hız sensörü teklemeyi, rölantiyi, fren yaparken stop etmeyi falan yapar da, çalışmamayı bobin yapar.

Bobinin değişim zamanı gelmiş sanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

Teşekkürler, kablolar ve bobini değiştireceğiz, sorunlar çözülmezse sıra hız sensörüne gelecek, en ekonomik olanı bu...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teşekkürler, kablolar ve bobini değiştireceğiz, sorunlar çözülmezse sıra hız sensörüne gelecek, en ekonomik olanı bu...

Hız sensörü zaten yapılmalı. Yakıtı iyi etkiliyor meret :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İbrahim Çoma

Ford ka marş motoruyla ilgili bir sıkıntı var araç uzun süre çalışmasa bile sabah tek marşta çalışıyor fakat durdurup yeniden çalıştığında marş kendini kilitliyor birkaç defa denedikten sonra marş alıyor

Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

Uzun uğraşlar sonunda, ateşleme bobinini ve buji kablolarını değiştirdik ama araç teklemeye devam ediyordu. Dün, "bu hız değil kilometre teli, bu senin işine yaramaz abi, boşa almışsın bunu" gibi bitmek bilmeyen bereketsiz tartışmalar sonunda gittiğim ikinci ustaya merkez otodan aldığım hız sensörünü de zorla değiştirttim.  Araç kendine gelir gibi oldu, ancak çevre yoluna çıkana kadar farketmemişim, hız göstergesi ve kilometre sayacı çalışmıyor şimdi de!!!  :s

 

- Hız göstergesini ve kilometre sayacını hangi aksam kontrol ediyor? Parçaları yenileyince durup duruken neden çalışmamaya başladı? Usta sağını solunu kurcalarken başka bir teli yerinden mi çıkardı?

 

- Hız sensörünün hatalı olduğunu sanmıyorum, çünkü eskiden yaşadığım hareket halindeyken frene basınca stop etme sorunu yokoldu çok şükür.

 

- Ancak düşük devirlerde yokuş yukarı çıkışlarda araç hala bir gaz alma problemi yaşıyor. Birden gaz kesip aniden sıçrıyor tavşan gibi, özellikle araç soğukken...

 

Kötü ustaların eline düştüm yardım!

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Uzun uğraşlar sonunda, ateşleme bobinini ve buji kablolarını değiştirdik ama araç teklemeye devam ediyordu. Dün, "bu hız değil kilometre teli, bu senin işine yaramaz abi, boşa almışsın bunu" gibi bitmek bilmeyen bereketsiz tartışmalar sonunda gittiğim ikinci ustaya merkez otodan aldığım hız sensörünü de zorla değiştirttim.  Araç kendine gelir gibi oldu, ancak çevre yoluna çıkana kadar farketmemişim, hız göstergesi ve kilometre sayacı çalışmıyor şimdi de!!!  :s

 

- Hız göstergesini ve kilometre sayacını hangi aksam kontrol ediyor? Parçaları yenileyince durup duruken neden çalışmamaya başladı? Usta sağını solunu kurcalarken başka bir teli yerinden mi çıkardı?

 

- Hız sensörünün hatalı olduğunu sanmıyorum, çünkü eskiden yaşadığım hareket halindeyken frene basınca stop etme sorunu yokoldu çok şükür.

 

- Ancak düşük devirlerde yokuş yukarı çıkışlarda araç hala bir gaz alma problemi yaşıyor. Birden gaz kesip aniden sıçrıyor tavşan gibi, özellikle araç soğukken...

 

Kötü ustaların eline düştüm yardım!

 

1- Kadranda işlem yapılmadıysa yanlış hatırlamıyorsam hız bilgisi yine şanzımandan geliyordu.

2- Hız sensörünün doğru çalışıp çalışmadığını OBD portundan takip edebilirsiniz. OBD Reader'a ihtiyacınız olacak.

3- Silkeleme ile alakalı subap ayarları kontrol edildi mi? Bujiler değişti mi? Kablolar ve bobin orjinal mi kullanıldı?

Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

1) Kadranda hiçbir işlem yapmadık, zaten sorunsuz çalışıyordu, sadece sensörü değiştirmek için götürdüm, dönüşte çalışmadığını farkettim.

 

2) Hız sensörünün doğru takılıp takılmadığını bilmiyorum, Ford yazılımı olan bir bilgisayara bağlamak için sanayide 50 TL istemişlerdi. OBD Reader'ı nasıl temin ederim bilmiyorum.

 

3) Subap ayarlarını yapan ustaya güvenemiyorum artık, sizin daha önce yazdığınız gibi 0,2/0,5 mm ama bunu yapacak usta bulmak zor. Bu arada bujiler Burak Balıkçı'nın burda önerdiği ürün (ve yeni), kablolar ve bobin orijinal.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kompresyon testi yaptırın. basit hızlı çoğu yerde 20 30 tl işçilkle. motor içi mekaniğini bir eleyelim

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

1) Kadranda hiçbir işlem yapmadık, zaten sorunsuz çalışıyordu, sadece sensörü değiştirmek için götürdüm, dönüşte çalışmadığını farkettim.

 

2) Hız sensörünün doğru takılıp takılmadığını bilmiyorum, Ford yazılımı olan bir bilgisayara bağlamak için sanayide 50 TL istemişlerdi. OBD Reader'ı nasıl temin ederim bilmiyorum.

 

3) Subap ayarlarını yapan ustaya güvenemiyorum artık, sizin daha önce yazdığınız gibi 0,2/0,5 mm ama bunu yapacak usta bulmak zor. Bu arada bujiler Burak Balıkçı'nın burda önerdiği ürün (ve yeni), kablolar ve bobin orijinal.

İstanbul Bartın arası 450km. Senede 1 kere git gel ile yıllık bakımları hallolabilir :)

Doğru usta bulmak gerçekten zor. Silkeleme ile alakalı benim aklıma gelen ilk sebep subaplar. Ford yazılımı değil de, IDS cihazı ile bakılsa daha doğru olur. Yetkili servislerde de aynı ücrete baktırabilirsiniz. Hizmet alıyorsunuz, bedel vermek durumundasınız. OBD reader'lar bluetooth'ludur, android telefonlarda hataları görüp yorumlayabilirsiniz. Ancak ona da para vereceksiniz sonuçta.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Arda geçmiş olsun konuyu okuyorum baştan beri, Sani bey bütün yapılması gerekenleri yazmış, kilometre saatinin göstermemesi yine ustanın eksik bilgisi yada becerikslzliğiü,  hız sensöründen 2 kablo çıkar, biri beyne biride km saatine gider,

önümüzdeki günlerde bartından geçicem Amasra cide yönüne,  bir baksam aracına aslında yakından bendede daha önce olan teklememi yoksa gaz yememe ile ilgili birşeymi.

Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

Barış Bey, çok iyi olur, ben Amasra'da yaşıyorum zaten. Özel mesaj atıyorum, geliş tarihin belli olunca haberleşelim.

 

Bu arada, sürekli benle inatlaşan ustanın son bakımda yine yeniden 15/40 yağ koyduğunu tahmin ediyorum. Doğru yağ ile değiştirip, subap ayarlarını yaptırmayı denerim.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

benim ustada 10/40 diye tutturuyordu hatta koydu bir defa,  5/30 u alıp kapısına dayandım koydurdum eksilti vs zırvaladı, fakat 5000 bin oldu sağlıklı motorun eksilttiği kadar eksilti üst çizgiden biraz daha aşağıya.


Arda hava filtreni son neaman değiştirdin tıkalımı acaba yüksek devirde belkide yetiri kadar nefes alamıyor olabilirmi araba.

Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

Hava - yakıt - yağ filtrelerini daha yeni değiştirdik! Bu arıza bakımdan hemen sonra oldu zaten...

 

Yüksek devirde sorun daha az, motoru ilk çalıştırdığımda, motor soğukken ya da (motor ısınsa bile) düşük devirde yapıyor en çok bu sorunu. Devir yükselince, ateşlemedeki düzensizliği hissetmesi zorlaşabilir, bazen de her devirde yüksek hızda bile yapıyor bu zıplama olayını...

 

Bugün birkez daha deniyorum hız sensörünün bağlantılarını kontrol etmeyi, boğaz temizliği de deniyorum...

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Barış Bey, çok iyi olur, ben Amasra'da yaşıyorum zaten. Özel mesaj atıyorum, geliş tarihin belli olunca haberleşelim.

 

Bu arada, sürekli benle inatlaşan ustanın son bakımda yine yeniden 15/40 yağ koyduğunu tahmin ediyorum. Doğru yağ ile değiştirip, subap ayarlarını yaptırmayı denerim.

Sağlam arabayı bozacak ustanız. Ustayı acil değiştirin. Tabi yağı da...

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

KA ya yazlık fan takan usta7ya şahit oldum adam arabanın motorunu kapatıyor Tofaşlar gibi fan çalışmaya devam ediyor :D

Yorum bağlantısı
veli koç

Uzun uğraşlar sonunda, ateşleme bobinini ve buji kablolarını değiştirdik ama araç teklemeye devam ediyordu. Dün, "bu hız değil kilometre teli, bu senin işine yaramaz abi, boşa almışsın bunu" gibi bitmek bilmeyen bereketsiz tartışmalar sonunda gittiğim ikinci ustaya merkez otodan aldığım hız sensörünü de zorla değiştirttim.  Araç kendine gelir gibi oldu, ancak çevre yoluna çıkana kadar farketmemişim, hız göstergesi ve kilometre sayacı çalışmıyor şimdi de!!!  :s

 

- Hız göstergesini ve kilometre sayacını hangi aksam kontrol ediyor? Parçaları yenileyince durup duruken neden çalışmamaya başladı? Usta sağını solunu kurcalarken başka bir teli yerinden mi çıkardı?

 

- Hız sensörünün hatalı olduğunu sanmıyorum, çünkü eskiden yaşadığım hareket halindeyken frene basınca stop etme sorunu yokoldu çok şükür.

 

- Ancak düşük devirlerde yokuş yukarı çıkışlarda araç hala bir gaz alma problemi yaşıyor. Birden gaz kesip aniden sıçrıyor tavşan gibi, özellikle araç soğukken...

 

Kötü ustaların eline düştüm yardım!

Arda kardeşim merhaba. Kilometre saatinin çalışmaması: Hız sensörünü değiştirdiyseniz eğer, önce bu sensör şanzumana takılıyor, sonra üzerine kilometre teli takılıyor. Yani sensörü değiştirip teli takmayı unutmuş olabilir, tel yuvaya tam oturmamış olabilir, teli çok fazla ileri geri oynattıysa yukarıdan yani km saatinden tel çıkmış olabilkirki bu ihtimal çok düşük. Durup dururken bozulma ihtimalide çok düşük. Hava filtresini sökseniz teli görürsünüz. Üstatlarında dediği gibi o usatadan kurtulun biranönce :) birde aracınızda ne zaman ateşleyeceğini belirten bir sensör var. Ateşleme sensörü gibi nitekim. Krank sensörü denir. Krankın pozisyonunu ateşleme ünitesine iletir. Sensör sanzumanın blokla birleştiği sınırda motorun ön tarafında su vs. görme ihtimali yüksek biryerde. ateşlemeden dolayı teklemeye sebebiyet verebilecek bi sokettir bi bakın derim. Kolay gelsin

Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

Teşekkürler Veli Bey, araçta hız sensörünün ikinci denemede ikinci ustada doğru takıldığını sanıyorum, hız göstergesi çalışıyor, eskiden olduğu gibi hareket halinde stop etme sorunu yaşamıyorum. Ama şimdi de vites aralarında devir yükseliyor!

 

Aslında bu sorunu Yüksek Rolanti başlığına da yazabilirdim (http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/245527-yuksek-rolanti-problemi/) Cevapların çoğu burda da var, ama hız sensörü yeni, ateşleme sistemi tamamen yeni...

 

Araç hareket halindeyken ayağımı gazdan çeksem dahi belli bir devirde motor sabit kalıyor, sanki gaz teli takılı kalıyormuş gibi. Vites değiştirirken de devir aynı şekilde yüksek kalıyor, o sırada hızlanıyorsam daha da artıyor. Araç durunca problem yok.

 

Sensör düzgün takılmamış mı hala, yoksa başka bir problem olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Teşekkürler Veli Bey, araçta hız sensörünün ikinci denemede ikinci ustada doğru takıldığını sanıyorum, hız göstergesi çalışıyor, eskiden olduğu gibi hareket halinde stop etme sorunu yaşamıyorum. Ama şimdi de vites aralarında devir yükseliyor!

 

Aslında bu sorunu Yüksek Rolanti başlığına da yazabilirdim (http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/245527-yuksek-rolanti-problemi/) Cevapların çoğu burda da var, ama hız sensörü yeni, ateşleme sistemi tamamen yeni...

 

Araç hareket halindeyken ayağımı gazdan çeksem dahi belli bir devirde motor sabit kalıyor, sanki gaz teli takılı kalıyormuş gibi. Vites değiştirirken de devir aynı şekilde yüksek kalıyor, o sırada hızlanıyorsam daha da artıyor. Araç durunca problem yok.

 

Sensör düzgün takılmamış mı hala, yoksa başka bir problem olabilir mi?

 

Rölanti valfiniz değişmiş miydi? Muhtemelen o arızalı.

Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

Yahu bu rölanti valfi ne dertli bir şey 2 yılı geçti arabayı alalı ikinci rölanti valfibi bugun yarın alıcam gibi görünüyor çünkü benimde vites aralarında devir yükseliyor ve geç düşüyor söküp temizledim ama fayda etmedi..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Yahu bu rölanti valfi ne dertli bir şey 2 yılı geçti arabayı alalı ikinci rölanti valfibi bugun yarın alıcam gibi görünüyor çünkü benimde vites aralarında devir yükseliyor ve geç düşüyor söküp temizledim ama fayda etmedi..

Garantili olması lazım alınan parçanın? 2 yıl garantisi yok mu?

Temizlemeyi ne ile yapıyorsunuz? Balata spreyi çözüyordu bazen.

Yorum bağlantısı
Arda Bahadır

Rolanti sensörü değişmemişti. Haftasonu söküp temizlerim, olmazsa onu da satın alacağım. Modeline göre 100-200 TL ama bu yakıt tüketimiyle parasını bir ayda çıkarır heralde...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
veli koç

Teşekkürler Veli Bey, araçta hız sensörünün ikinci denemede ikinci ustada doğru takıldığını sanıyorum, hız göstergesi çalışıyor, eskiden olduğu gibi hareket halinde stop etme sorunu yaşamıyorum. Ama şimdi de vites aralarında devir yükseliyor!

 

Aslında bu sorunu Yüksek Rolanti başlığına da yazabilirdim (http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/245527-yuksek-rolanti-problemi/) Cevapların çoğu burda da var, ama hız sensörü yeni, ateşleme sistemi tamamen yeni...

 

Araç hareket halindeyken ayağımı gazdan çeksem dahi belli bir devirde motor sabit kalıyor, sanki gaz teli takılı kalıyormuş gibi. Vites değiştirirken de devir aynı şekilde yüksek kalıyor, o sırada hızlanıyorsam daha da artıyor. Araç durunca problem yok.

 

Sensör düzgün takılmamış mı hala, yoksa başka bir problem olabilir mi?

Vites aralarında o an ki devir ne ise, vites için debriaja bastığınızda, kısa bir süre o anki devirde tutar. Mesela 2500 devirde vites için debriaja bastınız, siz yeni vitese takana kadar 2500 devirde sabit tutmaya çalısır. Vites arasında vuruntu yapmaması amaçlı. Hız sensörü bu işi yapıyor. Ama örneğin 2500 devirde vites için debriaja bastığınızda, devir kendiliğinden 2500 'ün üstüne çıkıyorsa sorun var demek.(50-100 devir artabilir normaldir.) ya hız sensörü normal değil, ya rolenti valfi normal değil, ya da filtre dışından biyereden hava aldığında yapabilir. Hava akışmetre bunu etkilermi pek bilmiyorum ama sani beyinde fikrini almak lazım. Tecrübeleri çok fazla ka konusunda.

Yorum bağlantısı
veli koç

Ufak bir duzeltme yapayim. Debriaja bastigimizda o anki devrin biraz altinda, kisa bir sureligine sabit tutuyor. Yani 2500 devirde debriaja bastiysak 2200 devirlerde tutuyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...