İçeriğe Yönlendir

Kasisden Geçince 2. Viteste Devam Etme


Hasan Armagan

Recommended Posts

Hasan Armagan
(düzenlendi)

Merhabalar... 

Ben aracımda 1. Vitesi sadece ilk kalkışta kullanirim. Yol boyunca kasislerden geçerken dahi araç tamamen durdurmadikça 1. Vitese geçmem.  araç çok azda olsa ilerliyorsa 1. Vitese düşmeden 2. Viteste devam ederim. Aracıma cogu zaman focusu olan bir arkadaş biner ve biz her seferinde bu konuyu tartışırız. 

 

Bu arada bundan once 1999 sienam vardi 7 yil baski balata degismeden bindim o haliyle sattim. 

 

Ilk kalkış anı dışında araç 1. Vitese alinir mi? Yanlış mı yapiyorum

tarihinde Hasan Armagan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Bunu bende merak ediyorum. Bazen kasisten geçtikten sonra 1. vitese alırım ama hep pişman olurum araba yığılır. 2. vitesle de devam etmeye çalışınca bayılır. 2. vitesle bayılmadan geçmek içinde sert geçmem gerek bu seferde ayrı bir dert. ne yapsam şaşırdım :D

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

tekerlekleri dönen araba mecbur kalmadıkça 1.vitese atılmaz diye abimin bir sözü vardı bana  :D  tabi ölü devirler hariç yapacak bir şey kalmazsa

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Kasiste yavaşlamaya bağlı olarak Bayır yukarı olan bir kasiste, 1'e atmak mantıklıdır

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı

1.5 vites olmalı takviyeli :p bu durumu ben de yaşıyorum araba basık diye bazi yerlerden çok yavaş geçiyorum. 1e atsam yigiliyor 2ye atsam titriyor ama genelde ben de 2de devam etmeye çalışırım

Yorum bağlantısı
Aral Destici

Kasis sonrası 2. viteste ara gazlı hafif yüksek devirde titreme dahi olmuyor.Ben öyle yapıyorum yani :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Dolmuş gibi ara gazı verip devri yüksek tutmak lazım o arada :D arkadaş zaten magirus gibi senin araba diyo son susturucu da olmayinca pir pir pir diye ses yapıyo ara gazi verince :D

Yorum bağlantısı

hafif debriyaja basqrak 2 ile devam edin Allahtan benim böyle bir problemim yok otomatik vites çunkü

Yorum bağlantısı
Hami Erışık

hafif debriyaja basqrak 2 ile devam edin Allahtan benim böyle bir problemim yok otomatik vites çunkü

+1

Yorum bağlantısı
Cengiz Koşak

2.0 mondeo da napacaz peki basik arac zaten illaki 1e atmak zorundasin yoksa stop eder :D

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

1. vites en güçlü vites, debriyaj kavraması en zor vitestir benim bildiğim ( kalkış için tabi ) 2. viteste güçlü bir vitestir ancak arabanın ağırlığı balata üzerine daha fazla biner çünkü balatanın çevirmeye çalıştığı karşılık daha zor döner hale gelmiştir... Nasıl 5. vites ile kalkmaya çalışırsak balata sıyırma riski çok fazla oluyorsa uygun olmayan durumlarda anında 1. vitese geçiş yapılmalı ancak vites geçmekte zorlanıyorsa araba biraz daha yavaşlatılmalıdır.. Bir diğer seçenekte debriyaja basmadan geçilebilecek gibiyse 2. viteste gaz vermeden geçilmelidir... Balata ömrü görecelidir, az km. yapar 10 yıl gider, kısa zamanda çok km. yapar 200 bin gider... 1. vites ve 5. vites dişlisi gibidir, 1 vites dişlisi 100 bindeki arabayı 1000 km. ilerletmemiştir ama 5. vites 60 bin km. kullanılmıştır gibi..  :D  

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Eren Boztepe

Bir kalkış 2 hareket vitesidir :D Çoğu zaman arabamı 2.viteste park etmiş oluyodum :D

Yorum bağlantısı

Dizelde birinci vites her daim kullanılabilir. Turbo/tork ilişkisi nedeni ile 1. Vites sadece hareket değil aynı zamanda torka hızla ulaşmak için gerekli bir vitestir.

Benzinlide 1. Vites hareket vitesidir ve bazı araçlar da zaten belli bir hızın altında 2'den 1'e bile vites geçmez. Araç 1. Vitese geçebiliyorsa 1. Vitesi zaten istiyor demektedir. Ancak genel kullanımda kasis yüksekliği veya kasiste fren yapan araçlar aracı durduracak durumda değilse; zaten bu kadar yavaşlamanın anlamı yoktur. İkiyle titretmeden kalkış debriyajda sorun yoksa mümkündür aslında.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Aytaç Tan

Bunu bende merak ediyorum. Bazen kasisten geçtikten sonra 1. vitese alırım ama hep pişman olurum araba yığılır. 2. vitesle de devam etmeye çalışınca bayılır. 2. vitesle bayılmadan geçmek içinde sert geçmem gerek bu seferde ayrı bir dert. ne yapsam şaşırdım :D

Hocam resmen benim duygularimi paylasmissin aynisini yasamaktan biktim :D

Yorum bağlantısı
Ergin Ertuğrul

Bazı arabalar 1.viteste yığılıyor bazıları yığılmıyor,şanzıman oranlarıyla alakalı sanırım,ben 2.vites hafif aragazla geçiyorum

Yorum bağlantısı
Kerim Şahin

şirket arabaları 4le geçiyorlar :)

 

 

abi gece gece iyi güldüm valla ccok güzel cevap olmuş

 

 

bende bayır aşağı inmedikce 2 ye atmam genelde kasis öncesi durur ve 1 e alırım..

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

1.5 vites olmalı takviyeli :p bu durumu ben de yaşıyorum araba basık diye bazi yerlerden çok yavaş geçiyorum. 1e atsam yigiliyor 2ye atsam titriyor ama genelde ben de 2de devam etmeye çalışırım

Sana bundan verelim :)

156155842ztt.jpg

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Bende ki Focus kullanma kılavuzunda 1. vitesi araba ilk çalıştırma esnasında kullanın. Başka da kullanmayın yazıyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Bu konuda benzinli araçlar biraz daha şanslı. Dizel ise iş zor. Çünki alt devirler oldukça ölü. Benzinli ise ve yol düz ise 2. viteste gider de dizelse biraz daha zor bence

 

Katılıyorum. .  Benzinli araçlar daha kolay toparlıyor. benim 2008 model fiesta tdci vardı 2010 da. fordun kendi bayi aracı 100,000 km de almıştık. adamlar aracı dibine kadar zorlamışlar çok seri ve ataktı. ben de ilk arabam ilk dizel deneyimi ailede, anlatırken çok seri falan filan diye anlatıyordum. Dayım da usta şofördür ama daha önce hep benzinli araç kullandı(lpg de değil). Dedim dayı allah aşkına bak şuna canavar gibi değil mi bindi biraz da temkinli sürüyor falan asıl torku hissetmeye başlayınca tak vites atıyor. Kasise geldik baya yavaşladı sonra 2 ye taktı devam etti araba titredi kafaladı falan derken gitmiyor bu araba çok aradınız mı  dedi indi aşşağıya. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...