İçeriğe Yönlendir

Küçük Tır


Misafir

Recommended Posts

Istanbul'da rastlayan var mi bilmiyorym fakat Ankara'da evden eve nakliyat isleri yaoan Doğançay'in Iveco Daily saşe kamyonetten yapilmis Tir'i gorunce biraz arastirdim. Kamyoncuyuz sitesindeki bilgilerden derledigim kadari ile Türkiye'de bu islemi bir romork firmasi yapiyor ve Doğançay firmasida ortak konumda. Maliyetleri azaltirken yeni bir teknolojinin de evrilmesinin asamalarini gorebilecegimiz yazi ve gorselleri asagida inceleyebilirsiniz.

Saygilarimla.

Alinti:

 

Beşincielement markası ile Mini Tır Çığır Açıyor Kamyonum Dergisi bu ay Türkiye’de ilk defa üretimi gerçekleştirilen “Mini Tır”ın mimarı Eroğlu Römork’u ziyaret etti. Firma sahibi Osman Eroğlu bize Mini Tır’ı anlattı. 40 yıldır sektörde var olan Eroğlu Römork, Mini Tır ile hacmi olup ağırlığı az olan yüklerin taşınmasında maliyeti büyük ölçüde düşürmeyi hedefliyor. 

15 Ağustos 2012 Çarşamba - 15:18

“2004’den Beri Bu Sistem Deneniyor Ama Yapılamıyor”

“Son 4 Bin KM’de Yüzde 16,1 Yakıt”

Eroğlu Römork’tan bahseden Osman Eroğlu şirketlerinin sektörde 40 yıldır var olan bir aile şirketi olduğunu belirtti. Türkiye’de 15 tona kadar bütün römorklara plaka verebilen kendi sektöründe tek firma olduğunun altını çizen Eroğlu uzmanlık alanlarını şu sözlerle açıkladı: “Biz 0 dan 15 tona kadar her türlü özel amaç römorklar ve dorseleri , şantiye kullanımları için jeneratör ve konteyner taşıma römorkları üretiyoruz.  Türkiye nin bu sektörlerdeki en  büyük firmalarının ana imalatçısıyız. Orta Doğu dan , Arap ülkelerine  Rusya dan israile kadar çoğu ülkelere ithalat yapmaktayız.

 

“2004’ten Beri Deneniyor”

Eroğlu “Mini Tır fikri; yurtdışından gelen bir kataloga bakarken dostum, bu işte ortağım Turan Doğançay ile yapmaya karar verdik. Şunu biliyorduk; 2004’den beri bu sistem deneniyor ve yapılamıyor. Hatta bir firma ciddi bir şekilde uğraştı. Biz doğru zamanda doğru kişilerle çalıştık. Birinci araçtan sonra ikinci aracı yaptık. Çıkış noktası aslında yapalım mı? Yapalım şeklinde oldu. Hukuki incelemeler başladı. Fren sistemlerini yurt dışından getirdik.” dedi. Çalışmaya yaklaşık bir sene önce başladıklarını ifade eden Eroğlu şimdiye kadar iki araç yaptıklarını belirtti.

“Püf Nokta Fren Sistemidir”

Mini Tır’ın üretimiyle ilgili püf noktasını da paylaşan Eroğlu; işin sırrının fren sisteminden geçtiğini söyleyerek şunları ekledi: “Bu işin püf noktası aslında aracın kendisidir. Dorsesini bu sektörün içinde olan herkes yapabilir. Araçların fabrika çıkışı hidrolik ABS frenlerdir. Ama dorseler havayla çalışır. Özellikle O3 yarı römorkta , havalı süspansiyonlu dingiller ve  Wabco EBS vardır. Frene basıldığında 0,02 saniyede hava dorseye gider. Bu sistemi sağlayan fren sistemidir. Dünya’da bu işi adam akıllı yapan tek bir firma var ve biz o firmanın Türkiye Distribütörüyüz.  Aracın mevcut motoruyla ve fren sistemiyle oynamıyoruz. Ama dorse frenle çalışıyor.” Üretilen Mini Tırlar için beygir ve motor şartının da olduğunu söyleyen Eroğlu 2500 motor üstü ve en az 130 beygir araca sahip olmak gerektiğini belirtti. Burada bir ayrıma dikkat çekmeyi de ihmal etmeyen Eroğlu “Bizim bu zamana kadar yaşadığımız tecrübelerde kamyonet sınıfında çok sıkıntıyla karşılaşmadık. Ama kamyon sınıfında beygir yüksek olması gerekiyor. En az 180 beygir olması gerekiyor. Aracın beygiri ne kadar artarsa torku artıyor.” dedi.

“Mini Tır Yarı Maliyettir”

Mini Tır’ın işletme maliyetini büyük oranda düşürdüğünü ifade eden Eroğlu daha baştan 30-40 bin Euro’luk bir kar elde edilebileceğini söyledi. Sözlerine “İnsanlar Mini Tır’ı neden tercih etmelidir?” soruna cevap vererek devam eden Eroğlu şunları söyledi: “Mini tır kullanıldığı sektöre göre, diğer tırlara göre yarı maliyettir. Örneğin; strafor, meyve kasası, plastik kutu, oyuncak, plastik boru , balık kutusu  gibi hacmi olup ağırlığı olmayan işlerde kullanılmasında yarı maliyet verir. Fiyata örnek verecek olursak, sıfır bir çekici aldığınızda en az 75-80 bin Euro, bunun yanında kapalı tenteli bir dorse aldığınızda 30-35 bin Euro daha ekleniyor. Mini tıra baktığımızda; kapalı tenteli minitırımız yaklaşık olarak 70 bin Euro’ya gelir. Strafor fabrikaları 13*60 bir dorseyi ağzına kadar doldurduğunda taşıdığı yük 2-3 ton olur. Bu araç yüzde 30-35 arası yakar. Bizim aracımız yüzde 16 yakar. Kamyon sınıfı olan beyaz aracımız yaklaşık olarak 13 bin KM yol yaptı. Bunun son 4 bin KM’sini 10-11 ton arası yük taşırken yüzde 16.1 yakıtla yaptı. Bu da işletme için çok ciddi bir rakamdır”. Mini Tır’ın normal bir tırın taşıdığı yükü taşıyamayacağını belirten Eroğlu, Mini Tır’ın amacının hacmi olup ağırlığı fazla olmayan işlerin taşınması olduğunu söyledi.

“Wabco EBS Mevcut”

Mini Tır’ın özellikleriyle ilgili de konuşan Eroğlu, O2 ve O3 olmak üzere iki farklı römorkun bulunduğunu belirtti. “O3 römorkta 7 metreden 13.60 a kadar tek ve çift dingil seçeneği var. 7 metreyle 10 metre arası tek dingil, 8 metreyle 13 metre arası çift dingil seçenekleri sunabiliyoruz. Bunların da tek dingilde çift lastik gibi seçenekleri var. Çift dingil olduğu zaman 10 bin 500 KG, tek dingil olduğu zaman 9 ton civarında tonajı var. O3 römorklarda BPW dingil, hava süspansiyonu, kampanalı ve Wabco EBS mevcuttur. Bunun üst yapısı konteynır, karavan, oto taşıyıcısı gibi birçok sektörde kullanılabilir.” diyen Eroğlu Mini Tır’a ilginin giderek büyüyeceğini belirtti.

Görseller:

deqaze5e.jpg

9y6ase2e.jpg

e2a6ebum.jpg

Saygılarımla.

 

Yorum bağlantısı

Çok güzel düşünülmüş :bravo: ülkemizde böyle yaratıcı fikirlerin oluşu ve bunun hayata geçirilmesi çok güzel

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

Geçenlerde denk geldim çok şaşırdım ve beğendim. Tebrikler böyle mantıklı işler yapan büyük firmalara helal olsun.

Yorum bağlantısı
Ergin Ertuğrul

Sadece işletmeye değil yakıt tüketimiyle doğaya,daha sessiz çalışması ile çevreye de faydası var,çok mantıklı bir proje  :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Güzel paylaşım Evren bey ama yakında bunun da arkasına yazarlar '' Büyüyünce TIR olacam '' diye  :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Bir an geçmişe gittim,bizim de forumda bir tır çalışmamız vardı  :)

Paylaşım için teşekkürler.

Harbi ya  :rolleyes:  ne TIR'dı ama dillere destan olmuştu valla hem de en led'lisinden   :good1:  

Yorum bağlantısı

Harbi ya  :rolleyes:  ne TIR'dı ama dillere destan olmuştu valla hem de en led'lisinden   :good1:  

Senin ledler dünyada tekti... :D

Yorum bağlantısı
Serhan Gürbüzol

Senin ledler dünyada tekti... :D

Ama İlkay olmayınca kirlenmiştir ve tekliği kalmamıştır sanmam  :(

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

Güzel görünüyor emisyon ve yakıt avantajı olur ama ağır tonajda uzun vadede sıkıntı olabilir malum bizim ülkemizde araçlar kapasitesinin üzerinde yüklenir :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bizim burada birçok lojistik firması yıllardır kullanıyor. Bu işin öncüsü Nova reklamcılık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...