İçeriğe Yönlendir

Honda Jazz Hakkında Bilgi Lütfen..


Emin Bengisu

Recommended Posts

Emin Bengisu

Arkadaşlar selamlar..

Bu aralar yeni bir araba macerasına girmek üzereyiz..

Eşim için otomatik Honda Jazz almayı düşünüyoruz ama araç hakkında neredeyse hiç fikrimiz yok ama iki aile dostumuz aldı ve çok memnun olduklarını söylüyorlar..

Konu hakkında bilgisi deneyimi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi..

Özellikle tavsiye edilen kasası var mı?

Hangi şanzıman kullanıyor ve güvenilir mi?

LPG mi yoksa benzinli mi tercih edilmeli ?

Uzun yolda sıkıntı çıkarır mı?

Yorum bağlantısı
Emin Bengisu

Mert bey fiyatı unutmuşum ama 35 bin tl civarı olabilir. belki araç durumuna göre 40 zorlayabilirim..35-40 bin arası diyelim en iyisi

Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

Benimde tavsiye edeceğim araç,kullandınmı dersen kullanmadım ama kullanan arkadaşlarım var ve gerçekten çok iyi bir araç olduğunu söylüyorlar. tavsiye ederim,güncel kasa ve parlak mavi (sanırım parlamen)rengini tek geçerim.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

benzin deposu ön koltukların altına alınmıştır,bundan dolayı bagaj bölümü çok geniştir. 400 litre civarıdır. Arka koltuklar yatırılarak çok geniş bir hacme sahip olur, japon zekası.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ensari Tekel

7 ileri olanlar iyi deniliyor. Gerçi trafik şubede karşılaştığım biri temizini satan olmadığı için bulmakta baya bir zorlandığını belirtmişti, temizini bulursanız kaçırmayın bence. 

Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu

otomatik benzinli en iyi alınabilecek araçtır lpgye de pek gerek duymazsınız  :good1:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

otomatik benzinli en iyi alınabilecek araçtır lpgye de pek gerek duymazsınız  :good1:

 

:good1:

Yorum bağlantısı

O zaman size 2012 aralık ayından itibaren makyajlı olarak satılmaya başlanan son kasadan alalım. İki paketi var. Düşük paket joy yüksek paket fun donanım. Güvenlik ekipmanları iki pakette de ortak. Esp nin diğer adı olan vsm var hondada. Esp ile aynı işi yapıyor. Ön arka ve yan hava yastıkları standart. İkisinde de otomatik klima mevcut. Üst pakette ekstradan ön sis farları, üstte komple cam tavan ve 16 inç çelik jantlar var.

Araçta 1.4 benzili 100 beygirlik bir motor var performans olarak çok ciddi bir şey beklemeyin birazda otomatik vites törpülüyor. Araçta 7 ileri cvt şanzıman var. Çok konforlu bir şanzıman vites geçişleri hiç hissedilmez birde cidi bir sorun yaşayan birisi duymadım şanzıman konusunda. Motor oldukça ekonomik. Şehir içi fabrika verissi 6.9 şehirler arası 4.7 litre. Eğer dikkat ederseniz uzun yolda dediğim tüketimi yakalıyorsunuz. Ayrıca hondanın motorları lpg ile tam uyumlu hiç bir sıkıntı yaşamazsınız. Triger kayışı yok zincir var bu nedenle ağır bakım gerekmiyor.

İçi çok geniş en az bir hatchback c sınıfı kadar geniş. Ayrıca bagaj 400 litre ve büyük. Yalıtım olarak çok başarılı değil ancak kabinde herhangi bir tıkırtı faaln yok. Amortisörleri hem sert hemde konforlu. İlginç bir tarzı var. Direksiyonu oldukça hissiz sanki sürtünmesiz ortamda gidiyor gibisiniz. Ben beğeniyorum aracı yüksek oturma pozisyonu aracı daha da konforlu kılıyor. Ben tavsiye ederim. Uzun yıllar sorunsuzca binilecek bir araç

Herşeyi yazmışsın ya :)
Yorum bağlantısı
Mehmet Said Özçelik
(düzenlendi)

Merhabalar;

 

İki aydır son kasa 2009 model manuel "fun" donanımlı honda jazz kullanıyorum. Foruma konusunu açacak fırsatım olmadı. Bundan önceki aracım 2000 model Ford Fiesta idi. Araçla ilgili düşüncelerim sizinle paylaşacak olursam:

 

Araç donanım olarak bana göre sınıfında ve model yılında çok tatmin edici. Ön- arka disk frenler, VSA (ESP+TCS) elektronik fren dağılımı (EBD),8 hava yastığı, ve Honda akıllı şasi sistemi (farklı boyutlarda olan araçlarla çarpışmalar düşünülerek geliştirildiği iddia ediliyor) gibi güvenlik donanımları var. Konfor donanımı olarak, ısıtmalı ve elektronik katlanır aynalar, hız sabitleyici, aux ve usb çıkışları olan, i-pod destekleyen orjinal müzik sistemi, 6 hoparlör, cam tavan, neredeyse D sınıfına eş arka diz mesafesi, kol dayama, 380 lt bagaj hacmi, arka sihirli koltuklar, otomatik klima, alaşım jant, sis farları vb. sayılabilir. Motor yönünden ise alt devirlerde biraz cansız olmakla birlikte, düşük yakıt tüketimine sahip, uzun ömürlü ve sorunsuz atmosferik motoru var. Benim İstanbul içi ortalamam 6.7 lt civarlarında. Uzun yolda 5 lt. leri rahat yakaladım (yoğun hız sabitleyici kullanarak).

 

Honda jazz'da en önemli konulardan biri şanzuman. CVT kesinlikle tutulanı. Bildiğim kadarı ile bu şanzuman tipi ilk neslin tamamında, 2. neslin ise 2012 ve sonrası model yılında kullanılmakta. 2009-2012  yılları arasında ise i-shift isimli şanzuman kullanılmış, ve Cvt kadar beğenilmediği forumlardan görülebilir. Ancak bu beğenilmeme "benim okuduğum kadarıyla" sorun nedeni ile değil daha çok konfor nedeniyle. Kullanımına alışıp i-shift'i seven insanlar da yok değil.

 

Bu arada jazz kasa değiştirdi ve 2013'den bu yana sıfır olarak satın alınamıyor. Yeni kasasının gelmesi bekleniyor.

 

Bana göre negatif olan yönlerini de yazayım, plastik malzeme kalitesini özellikle işçilik kalitesini beğenmedim. Parçaların birleşim yerlerinde boşluklar fark ediliyor. 2000 model Fiesta'mda bile vidaların üzerine kapak konmuşken, bunda vidalar (kapıdakileri kastediyorum) açıkta. Bozuk yollarda beklediğimden fazla ses duyuyorum. Ses konusunda klasik japon diyebiliriz.  110 km civarına kadar otoban kullanımında yol ve motor sesi az ancak bu hızlardan sonra ses duyuluyor. Bu arada manuel vites üzerinden konuşuyorum, CVT 7 ileri olduğundan daha az motor sesi olabilir.

 

Bizim ailemizin tek aracı jazz ve eşimle ben çok severek biniyoruz. Ayrıca arabaya binip beğenmeyen de şimdiye kadar olmadı. Özellikle cam tavan arkada oturanlar tarafından çok beğenildi. Ben aracımı 42000 km'de iken satın aldım, düşük km'de araba bulmak kolay. Ayrıca Honda 6 yıl/150000 km. garanti veriyor. Sorunsuz, bakımdan bakıma servise gideceğiniz bir araç. İkinci el piyasası iyi olarak ve değerini koruduğu yönünde nitelendiriliyor. Bir kaç yerde "çeyrek altın" benzetmesi yapılmış. Son olarak herhangi bir sorunuz olursa memnuniyetle yanıtlayacağımı belirteyim.

tarihinde Mehmet Said Özçelik tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Bayram Aktaş

Honda jazz güzel araba bir bayan içinde ideal.Zaten otomatik vitesde honda kalitesi denilen bir kavram var.

Hacimsel olarak da HP modellerinin en geniş olanı.7 ileri f1 vites olanlarını kullandım performans olarak muazzam.

Hele birde sanruf olduğu zaman tadından yenmez :)

Yorum bağlantısı

Abi makyajlı kasadaki cvt şanzıman da tork konventör mü var yoksa baskı balata mı var abi ?

Baskı Balata ishift te var

Makyajlı tork Konvektör. ;)

Yorum bağlantısı

1-Cvt şanzımanın kayışı hangi periyotta değişiyor yoksa ömürlük mü ?

birde sanırım ilk kasalardaki cvt lerde baskı balata varmış sanırım forumlarda bir ara tartışmalar vardı yeni kasalada var mı yok diye o yüzden sordum abi :)

Tek kayış var,oda 100.000km den sonraki her 10.000de kontrol edilir.

Genelde 130. 150.000de değişir.

Cvt şanzımanin eski yeni kasa farketmez, Baskı Balata yok; )

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Emin Bey,

 

2004 model otomatik vites Jazzı 108.000 km  kullanmış biri olarak artı eksilerini aşağıda bulabilirsiniz.

 

Artıları:

Sevimli tasarımı

Kullanım kolaylığı

Vites değişimi sarsıntısız

İçi rahat

Bagajı büyük sınıfına göre ve koltuklar yatınca bayağı eşya taşınabilir.

120 ye kadar çok ii hızlanıyor.

 

Eksileri

Dik yokuşlarda performansı düşüyor

Yakıt tüketimi bana göre fazla şehirçi 450-550 km arası gidiyor ancak az kullanacak birini etkilemez

Kışın camı çok buğu tutuyor bizim araba manuel klima olduğu için geç çözüyordu. Bu sebepten dolayı mutlaka otomatik klimalı almanızı tavsiye ederim.

Sağ far ampulunun değişimi için tamponun sökülmesi gerekiyor. Bu yüzden servis çok pahalı

 

Eğer alacaksanız bu aracı mutlaka özel servise götürün çünkü yetkili servisler çok pahalı

Yorum bağlantısı

Emin Bey,

2004 model otomatik vites Jazzı 108.000 km kullanmış biri olarak artı eksilerini aşağıda bulabilirsiniz.

Artıları:

Sevimli tasarımı

Kullanım kolaylığı

Vites değişimi sarsıntısız

İçi rahat

Bagajı büyük sınıfına göre ve koltuklar yatınca bayağı eşya taşınabilir.

120 ye kadar çok ii hızlanıyor.

Eksileri

Dik yokuşlarda performansı düşüyor

Yakıt tüketimi bana göre fazla şehirçi 450-550 km arası gidiyor ancak az kullanacak birini etkilemez

Kışın camı çok buğu tutuyor bizim araba manuel klima olduğu için geç çözüyordu. Bu sebepten dolayı mutlaka otomatik klimalı almanızı tavsiye ederim.

Sağ far ampulunun değişimi için tamponun sökülmesi gerekiyor. Bu yüzden servis çok pahalı

Eğer alacaksanız bu aracı mutlaka özel servise götürün çünkü yetkili servisler çok pahalı

1.4 araba,dik rampa da zaten zayıf kalır?

Yakıtı anlayamadım?

Lpg benzin?

Bugu olayı paspas falan ıslak olmasın? Tamam otomatik klima gibi olmayabilir ama,sorun olanı denk gelmedi hiç.

Ampul için tampon değil,davlumbaz klipsleri çıkartılıp,kenarından el girebilir hale gelince değişiyor.

Genelde buna işçilik alınmaz.

Yetkili Servisin neyi pahalı mesela?

Sanayii gibi olacak hali yok ona karşı değilim ama,hata olursa özel servise hesap sorabilirmisiniz?

Örnek şanzıman yağını dışarda 100e değişirsiniz,serviste 190tlye. Oda 40.000km de bir.

Ama 1sene sonra şanzımanı kucağa almazsınız.

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Said Özçelik

Son sorum birde kayışın değişim maliyeti ne kadar abi :)

Bizim araç 7. viteste 90 ile giderken 1650 devir çeviriyor acaba sizin araç son viteste 90 ile giderken çevirdiği devir nedir ?

Dün baktım, 5. vites 90 km hızda 2600 devir civarı çeviriyor.

Yorum bağlantısı
Emin Bengisu

Mert GÜLKOKAN, Mehmet Sait ÖZÇELİK, Enis SEVER başta olmak üzere düşüncelerini paylaşan arkadaşlara  teşekkür ediyorum.

 

 

km olarak 2012 model Fun versiyon var ama fiyatı nasıl pek anlayamadım açıkcası.

 

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2012-honda-jazz-1.4-fun-cvt-tam-otomatik-vites-cam-tavan-172604137/detay

Yorum bağlantısı
Enis Sever

Hakan Bey,

 

Jazzın buğu yapma olayı 0 km alındığından satıldığına kadar devam etti (paspas nemli olsa da kuru olsa da). Ben bunun cam yüzeyinin büyük olmasına bağlıyorum. Ampul değişimi için bir keresinde yetkili servise gittiğimde ampul değişim ücreti ve tamponun sökülmesi olarak ayrı ayrı ücretlendirildi. Yetkili servise en son 90.000 km bakımı için fiyat sorduğumda 1.000 TL fiyat verdiler (Arka tekerlek poryası hariç). Ama ben dışarıda eski İstanbul Hondapark çalışanlarının kurduğu serviste 90.000 bakım (şamzıman yağı değişimi dahil)+arka tekerlek poryası+egzoz pulu dahili 800-900 tl ye yaptırdım. 1.000 tl nin üzerine tekerlek poryası 100-200 tl koysanız aradaki fark 300 TL olur. Arabayı sattıktan sonra sahibi ile de görüştüm birkaç defa aracı hala memnun olarak kullandığını söyledi. Bu yüzden dışarıda iyi bir honda ustanız varsa servise gitmeye kesinlikle gerek yok

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...