İçeriğe Yönlendir

Otomatik Vites Kolu Üzerindeki Mandal Nedir?


Misafir

Recommended Posts

(düzenlendi)

Arkadaşlar belki çok basit bir soru olacak lakin bilmeyince takılıyor işte kafama.

5 yıldır şöförüm bunun 2 yılı otomatikle geçti lakin o mandal ne işe yarar 2 yıldır kafamda soru

hani kimseyede soramıyoruz bunda bilemeyecek ne var diye

sizden ricam birazda mekanik olarak anlatırsanız sevinirim

 

Bu otomatik vites kolundaki mandal ne işe yarar

 

D - N - 1-2-3 konum değişimlerini mandalsız yapabiliyorum bir zararı olur mu

bu mandal sadece kilit görevi mi görüyor yoksa araç şanzımanına farklı komutlar mı gönderiyor ( bak vites değiştirecem hazır ol gibi)

cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...

 

birde otomatik viteslerde ışıkta beklerken boşa almaya gerek var mıdır uzun vadede  frende beklemek bir problem yaratır mı

tarihinde Veli Uncu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Firuz Şahin

Evet çok güzel bir kaç soru buyrun  bakalım gerçektende bende merak ettim ??? :good1:

Yorum bağlantısı
Ömür Can

3 Aydır otomatik vites araç sahibiyim mandala basmadan viteslerin değiştirilebileceğini inan bilmiyordum.Değiştirile biliyorsa da kanımca doğru bir hareket değildir ...Mandalı oraya koydularsa vardır bir hikmeti  :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

O mandal araç haraket halindeyken D konumundan R veya P konumuna alıp şanzumana zarar vermemek için veya P konumundan R konumuna direk almamak için Kilit görevi görüyor. Başka da bir görevi yok.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ensari Tekel

O mandal araç haraket halindeyken D konumundan R veya P konumuna alıp şanzumana zarar vermemek için veya P konumundan R konumuna direk almamak için Kilit görevi görüyor. Başka da bir görevi yok.

:bravo: Aynen katılıyorum. Park halindeyken yani P de iken R ve diğerlerine geçmiyor.1 2 D arasında mandalsız geçebiliyor fakat diğerlerine geçmez diyebiliyorum. Ayrıca çok uzun ışıklarda eğer D de ise bende N ye alıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M.Fatih Yüce

Arkadaşlar belki çok basit bir soru olacak lakin bilmeyince takılıyor işte kafama.

5 yıldır şöförüm bunun 2 yılı otomatikle geçti lakin o mandal ne işe yarar 2 yıldır kafamda soru

hani kimseyede soramıyoruz bunda bilemeyecek ne var diye

sizden ricam birazda mekanik olarak anlatırsanız sevinirim

 

Bu otomatik vites kolundaki mandal ne işe yarar

 

D - N - 1-2-3 konum değişimlerini mandalsız yapabiliyorum bir zararı olur mu

bu mandal sadece kilit görevi mi görüyor yoksa araç şanzımanına farklı komutlar mı gönderiyor ( bak vites değiştirecem hazır ol gibi)

cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...

 

birde otomatik viteslerde ışıkta beklerken boşa almaya gerek var mıdır uzun vadede  frende beklemek bir problem yaratır mı

2 soru sormuşunuz 1.cisine zaten cevap verilmiş.

Tek kavramalı viteslerde boşa almaya gerek olur ama sizin araçtaki tork konvertorlü otomatiklerde gerek toktur.

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Cemal Kesik

Veli Beyin sorusuna benzer bir soruda benim olacak. Aldığımda aracımın vites topuzu iptal edilmiş. Bir deri parçası ile mandal devamlı basılı vaziyette tutulmuş. Özel ford servisi bunun bir zararının olmadığını sadece araç park vaziyetinde sevgilinle sohbet ederken eliniz çarparsa vites boşa geçer ve arabanın hareket ettiğini farkedemezsin dedi. Ford yetkili servisinde bir usta ise vites topuzunun değişmesi gerektiğini ve 2200 tl olduğunu söyledi. Mandalı bu şekilde kullanmanın zararlı olduğunu söyledi. Zararının ne olduğunu sorunca hiçbirşey söyleyemedi. Şu an aracımı sorunsuz kullanıyorum. Sizce topuzu değiştirmeli miyim?

Yorum bağlantısı
Misafir

Veli Beyin sorusuna benzer bir soruda benim olacak. Aldığımda aracımın vites topuzu iptal edilmiş. Bir deri parçası ile mandal devamlı basılı vaziyette tutulmuş. Özel ford servisi bunun bir zararının olmadığını sadece araç park vaziyetinde sevgilinle sohbet ederken eliniz çarparsa vites boşa geçer ve arabanın hareket ettiğini farkedemezsin dedi. Ford yetkili servisinde bir usta ise vites topuzunun değişmesi gerektiğini ve 2200 tl olduğunu söyledi. Mandalı bu şekilde kullanmanın zararlı olduğunu söyledi. Zararının ne olduğunu sorunca hiçbirşey söyleyemedi. Şu an aracımı sorunsuz kullanıyorum. Sizce topuzu değiştirmeli miyim?

Elinizi topuz ustunde tutmamaniz yeterli. Hareket halinde D'den R' ye kaydirirsaniz bir sekilde sanziman oldukca zarar gorur.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

Elinizi topuz ustunde tutmamaniz yeterli. Hareket halinde D'den R' ye kaydirirsaniz bir sekilde sanziman oldukca zarar gorur.

Saygilarimla.

Zaten benim aracımda D konumundan yanlışlıkla ilk önce N konumuna geçer.R ye geçmesi için aşırı merak veya zorlama gerekli. Mandal arızasının şimdilik bir aciliyeti yok anladığım kadarıyla.
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

5-10 km üzeri ileriden geriye geriden ileriye vites değişse dahi araç kabul etmiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

5-10 km üzeri ileriden geriye geriden ileriye vites değişse dahi araç kabul etmiyor.

O zaman bu mandala gerek olmaması lazım.

Yorum bağlantısı
Misafir

5-10 km üzeri ileriden geriye geriden ileriye vites değişse dahi araç kabul etmiyor.

 

Bunu hiç denemedim. Denemek için cesaret lazım biraz:)

 

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Sadece mandal değil ki normal çalışmasında P den R ye geçmesi için mandal + frene basmak gerekiyor. Konfor ve güvenlik için bence güzel bir uygulama..

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Zaten benim aracımda D konumundan yanlışlıkla ilk önce N konumuna geçer.R ye geçmesi için aşırı merak veya zorlama gerekli. Mandal arızasının şimdilik bir aciliyeti yok anladığım kadarıyla.

ama P den R ye tek hamlede geçer.yanınızda oturanın kolunun çarpması,hareketli bir çocuk vb.büyük sorunlara yol açabilir.o deri parçasını kaldırıp bir baktınız mı,belki mandal çalışıyordur.

Yorum bağlantısı
Cemal Kesik

ama P den R ye tek hamlede geçer.yanınızda oturanın kolunun çarpması,hareketli bir çocuk vb.büyük sorunlara yol açabilir.o deri parçasını kaldırıp bir baktınız mı,belki mandal çalışıyordur.

Önder Bey mandalın her iki yanından ince bir deri parçası lehimlenmiş adeta. Deri parçasını kaldırıp bakmadım.Ama mandal sağlam olsa neden bu şekilde iptal edilsin?
Yorum bağlantısı
Önder Özcan

Önder Bey mandalın her iki yanından ince bir deri parçası lehimlenmiş adeta. Deri parçasını kaldırıp bakmadım.Ama mandal sağlam olsa neden bu şekilde iptal edilsin?

bilmem,ben yardımcı olabilmek adına yazdım.belki tamiri oluyordur bir şekilde,araştırın bence.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Bunu hiç denemedim. Denemek için cesaret lazım biraz:)

 

Saygılarımla.

Ben denedim :)

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

veee? :biggrin:

voyager varken yaptım, haşırt dedi katırt dedi, anammmgghhh dedi

Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Cemal Kesik

Arkadaşlar aracımı P konumundan D konumuna alırken doğal olarak R konumundan geçiyorum ve o esnada hafif bir yağ basıncı vuruntusu oluyor. Acaba bu durum normal mi? Mandalı çalışan arkadaşlar yanıt verirse sevinirim. Şu ana kadar mandalın çalışmamasının ne gibi bir eksiklik oluşturduğunu anlayamadım. Vites topuzunu değiştirmeli miyim hala karar veremedim.

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIZ

Merhaba,

2000 model Focus  otomatik kullanıyorum. Vites topuzunun solunda 1 adet mandal var. sol altında da Over Drive tuşu var.

 

Kullandığım kadarıyla mandalın işleyişi şu şekilde.

Araç P konumundayken fren pedalına basmadan bu mandala basamıyorsunuz. Frene basılınca mandalda bir mekanik kilit var kilit serbest kalıyor ve mandala basabiliyorsunuz.

Mandala basarak sırasıyla R-N-D-2-1 arasında geçebilirsiniz. İlk kez pandala basıp R'ye aldığınızda sonrasında mandala basmadan N ve D'ye geçebilirsiniz. Bir kez N'ye geçtiğinizde D ve N arasında mandala basmadan geçiş yapabilirsiniz.

D'de iken mandala basarak 2-1 yapabilirisiniz. 1'de iken mandala basmadan 2-D-N 'ye geçebilirsiniz. N'den R'ye geçmeniz için mandala basmanız gerekir.

 

Anladığım kadarıyla mandal yanlış vites değişikliğini önlüyor. Mesela uzun yolda gidiyorsunuz. D'deyken mandala basmadan 2-1 yapamazsınız. Vitesi düşmek için özellikle yokuş aşağı giderken, mandala basmanız gerekir. 2. viteste mekanik bir kilit var yokuşlarda aracı geri kaçırmıyor. 1 ve D'de geri kaçırmama olayını motoru yükleyerek yapıyor fakat 2'de direkt olarak bir mekanik kilitleme var.

 

Eğer mandal bu gibi mekanik bir engelleme yapmıyorsa arızalı olabilir, kullanım sırasında dikkat etmenizde fayda var. Yanlışlıkla eliniz topuza deyip D'de R'ye geçmeyin :)

 

P'den R'ye geçişte aracın hareketlenmeye çalışması bende de oluyor, bir sıkıntı olmadı bugüne kadar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sevgin Yılmaz

"D" Konumunda iken manuel moda geçerken mandala basmak gerekirmi? Ben bazen mandalla bazen mandalsız manuele çok rahat geçebiliyorum. 

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIZ

2000 model focusumdaki durum şöyle

D'deyken mandala basmadan sadece N ve D arasında geçiş yapılabiliyor.

D'den 2 ve 1'e geçmek için mandala basmak gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...