İçeriğe Yönlendir

Sıvı Püskürtmeli Lpg


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Fatih Sarıkaya

Direk enjeksiyonlu benzinli araçlar için kullnılıyormuş.Yakıt tasarrufunu max da tutuyormuş,araç direk lpg de çalışabiliyormuş ayrı enjeksiyon ve ayrı ecu kullanılmıyormuş bu vesile ile araç benzinde nasıl bir performans sergiliyorsa lpg de aynı performansı veriyormuş,filitre değişimi falan olmuyormuş.Dün bir arkadaşım ile görüştüm kayseride bir lavato bayi bunu direk enjeksiyonlu araçlara uyguluyormuş fiyatı 6 bin tl civarı doğrusu bana pahalı geldi.İnternette yaptığım araştırmadada uygulamasını yapan farklı markalar olduğunu gördüm.

 

Bu sistemi araçlarında kullanan varmı?var ise izlenimlerini paylaşabilirmi ayrıca firma fiyat bilgisi verirseniz çok yardımcı olur.

Yorum bağlantısı
Serkan Turan

Parası çokmuş ama direk çalışması gayet güzel olur. Aynı fiyatlarda olsa da herkeşler ondan yaptırsa ne olurdu sanki.. :biggrin:

Yorum bağlantısı
Emrah Altun

Direk enjeksiyonlu benzinli araçlar için kullnılıyormuş.Yakıt tasarrufunu max da tutuyormuş,araç direk lpg de çalışabiliyormuş ayrı enjeksiyon ve ayrı ecu kullanılmıyormuş bu vesile ile araç benzinde nasıl bir performans sergiliyorsa lpg de aynı performansı veriyormuş,filitre değişimi falan olmuyormuş.Dün bir arkadaşım ile görüştüm kayseride bir lavato bayi bunu direk enjeksiyonlu araçlara uyguluyormuş fiyatı 6 bin tl civarı doğrusu bana pahalı geldi.İnternette yaptığım araştırmadada uygulamasını yapan farklı markalar olduğunu gördüm.

 

Bu sistemi araçlarında kullanan varmı?var ise izlenimlerini paylaşabilirmi ayrıca firma fiyat bilgisi verirseniz çok yardımcı olur.

 

Şu anda mevcut olan kaliteli kitlerde de performans sorunu yaşanmıyor. Tabi montajı yapan ustanın iyi olması gerekiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Şu anda mevcut olan kaliteli kitlerde de performans sorunu yaşanmıyor. Tabi montajı yapan ustanın iyi olması gerekiyor.

İstediğim performans değil daha uzun mesafe ve daha az yakıt,bana git ufak bir araba al onda bunu sağlarsın diyebilirsin lakin o ufak arabayı alsam ondada aynı şeyi isterim :) ben zaten performans kaynı yaşamıyorum lpg de benzinden daha iyi performans alıyorum.Konuda daha iyi perofrmans verdiğini söylememdeki neden ürün açıklamasında bahsedildiği içindi,benim ilgimi çeken yanı extradan araca regülatör cpu ve enjektör montajı yapılmadan araç üzerinde var olan donanımla bunu sağlamaları.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı

Bu kitler VW'in  yeni motoru TSİ ve Hyundai serisi GDİ motorlar için kullanılıyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Tsi motorda kullanan başka bir forumdan arkadaşım var. Passat'a taktırdı. Yolbilgisayarı 8 gösterirken depo hesabında 9Litre gibi çıkıyor. Dizel passattandan daha ucuza geziyor. 30.000Km de iken taktırdı 2 sene önce, şimdi 90.000km civarı. 45 Kuruştan, 25 Kuruş'a düştü tüketim. 9000Lira yakıttan tasarruf etti kabaca. Kiti 4400TL ye taktırdı Vialle marka.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya

Bu kitler VW'in  yeni motoru TSİ ve Hyundai serisi GDİ motorlar için kullanılıyor. 

diğerleri içinde kullanılıyormuş artık,araçların projeleri geldikce enjektörü  yanma odasında olanların hepsine takılıyormuş.Arkadaşımdan bu işi yapan lavato bayiinden broşür  ve hangi araçlara takılabiliyormuş öğrenmesini istedim,eğer aracıma uygun ise 4400-tl gibi rakamlara terettüt etmeden taktırırım.

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Tsi motorda kullanan başka bir forumdan arkadaşım var. Passat'a taktırdı. Yolbilgisayarı 8 gösterirken depo hesabında 9Litre gibi çıkıyor. Dizel passattandan daha ucuza geziyor. 30.000Km de iken taktırdı 2 sene önce, şimdi 90.000km civarı. 45 Kuruştan, 25 Kuruş'a düştü tüketim. 9000Lira yakıttan tasarruf etti kabaca. Kiti 4400TL ye taktırdı Vialle marka.

Vialle lpdi diye geçer.

Taktıranın adı Taner Göde miydi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Hemen her marka bu işe girişti, bir ara efsaneye döndü. Donanımhaberde taktırdım diyenler oldu yorum istenildiğinde taktıranlar(!) ortadan kayboldu. Sorun yaşayanlar var denildi vs. Vialle'yi ilk temsa getirdi. O zaman her araca göre ayrı bir kit projelendiriliyordu. Sonra kitler ortak oldu dendi ama dizel araç kadar fark ödeyip lpg ile araç kullanmak için benim görüşüm çok kupon bir araç olması gerek veya Mesela ailede 2005 model Mercedes s320 olacak, satsan hiçbir araç yerini tutmayacak ama yakıt tüketimi nedeniyle kullanmak düşündürücü olmasın diye takılacak, ömürlük kullanılacak:) Belki 1.6 ecoboost selective Mondeo'da olabilir:))

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tuncay Küçük

Atiker 2700 e tsi motora takıyo ama motor numarası lazımmış tüm serilere olmuyormuş

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Buna işletmede piyasanın kaymağını alma diyorlar. Bu ne yaa 6000 tl. Kendini amorti edene kadar araç elden çıkar. Zaman geçtikçe fiyatı düşecektir. Her yeni çıkan ürün gibi çok pahalı. 

Yorum bağlantısı
  • 11 yıl sonra...
Tansu Kalafatoğlu

2011 avensis 1800cc motor var. Port enjeksiyonlu

 

bu motora şöyle lpg takılmış. Gri enjektör kütüğü. Dibinde v şeklinde çatal var. Hani pimaş borulardaki gibi. Lpg kendi enjektörlünden sonra bu v gibi yerden aracın kendi enjektörüne sokulmuş gibi duruyor. Yanlış görmüyorsak…

 

bu direkt sistem mi? V çatal nasıl var orada, kim koydu? 
 

sorun şu, araç bazen silkeliyor. Usta bakmış. Buradan kaçak var demiş. 
 

IMG-7119.jpg

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu


yapay zekaya sordum. Sakıncalı parça dedi. Motorun verimli yanması için her türlü sorunu çıkarır dedi

 

s-l1200.jpg

Port enjeksiyonlu motorlarda kullanılan “V çatal adaptör / aparatı” (enjektörün gövdesine yan taraftan LPG hortumu bağlanmasını sağlayan deliksiz çözüm) pratik gibi görünse de, aslında ciddi teknik sakıncalar barındırıyor. En sık görülen sorunlar:


⚠️ Olası Sorunlar

  1. Yakıt püskürtme geometrisinin bozulması

    • Benzin enjektörünün püskürtme konisi belirli bir açıyla ve püskürtme hızına göre tasarlanır.

    • Yan taraftan giren LPG (gaz fazında) bu püskürtme düzenini bozabilir.

    • Karışım homojenliği azalır, silindire giren hava-yakıt oranı dengesizleşir.

  2. Yakıt damlacıklaşma / geri akış riski

    • LPG hortumundan gelen gaz enjektör memesi etrafında türbülans yaratır.

    • Bu, benzin damlacıklarının tam buharlaşmasını engelleyebilir.

    • Zengin-fakir karışım dalgalanmaları olur.

  3. Enjektör contaları ve gövdesine zarar

    • Aparat enjektöre doğrudan baskı yapar.

    • Isı, titreşim ve LPG’nin kimyasal yapısı conta ve plastik aksamı yıpratabilir.

    • Uzun vadede benzin enjektöründe kaçak veya tıkanma riski artar.

  4. Motorun karışım ayarının zorlaşması

    • ECU, benzin enjektörünün açılma süresine göre çalışır.

    • Ancak LPG aynı noktadan “paralel” girdiği için AFR kontrolü zorlaşır.

    • OBD adaptasyonu daha yavaş ve kararsız olur, arıza ışığı yanabilir.

  5. Güvenlik riski

    • V adaptör bağlantısı gevşerse, LPG kaçak yapabilir.

    • Montaj hatasına toleransı çok düşüktür.


🚗 Sonuç

Bu aparatlar delik açmadan hızlı montaj için cazip gibi dursa da, uzun vadede:

  • düzensiz yanma,

  • enjektör arızası,

  • yakıt tüketiminde artış,

  • motor performansında düşüş
    gibi sonuçlar doğurabiliyor.

O yüzden çoğu usta ve üretici, manifolda delik açıp LPG nozullarını doğru açı ve mesafeden yerleştirmeyi tavsiye ediyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

2011 avensis 1800cc motor

direkt enjeksiyon mu bu gdi mı diyorlar

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağlar Bayur yazdı:

direkt enjeksiyon mu bu gdi mı diyorlar


Ben de öyle sandım ama değilmiş. 2zr motor. Bendeki motorun aynının otto’su

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Tansu Kalafatoğlu yazdı:


Ben de öyle sandım ama değilmiş. 2zr motor. Bendeki motorun aynının otto’su

kopya zeka listeyi yazarken direkt için yazmış bence çoğu cümle ona işaret ediyor. doğan slx olsa sorun yok mesela 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...