İçeriğe Yönlendir

Acemiyim, Sürüşle Ilgili Bazı Sorularım Var.


Ali Rıza Demir

Recommended Posts

Ali Rıza Demir

Araç: ford fiesta 2005 model 1.4 tdci.

 

1-Aracı iyi şöförler kullandığında 1,2,3 viteslerde gayet iyi topluyor ve araba hiç titremiyor, ama ben 3 bin devire gelince 2.vitese atıyorum ama arabanın deviri 1500'lere geriliyor ve ben gaza bastığımda araba hafif sarsıyor, dizel arabayı düşük devirde kullanma diyorlar o yüzden ben de iyice tedirgin oluyorum, arabanın kalkışları o yüzden hiç seri olmuyor, araba bayılmasın diye vites geçişlerinde gaza daha çok abanıyorum deviri canlı tutmak için, araba boştayken gaza abanınca da yakıt tasarrufu da kalmıyo.

 

2-Önceki araba clio 2000 model heçbekti, fiesta biraz daha yüksek geldiğinden midir nedir, sanki yol tutuşu zayıf mı olur hissi uyandırıyor, gerçi herkes bu fiestanın yol tutuşunun çok iyi olduğunu söylüyolar ama bu aralar biraz tedirginim, arabada abs de olmadığı için de tedirginim, zamanla alışcaz sanırım.

 

3-Park ederken veya öndeki arabayı takip ederken, arabanın burnunu görebildiğim halde yine de yaklaşırken tedirginim, öndekine çarpmamak için bir formül var mı, öndeki arabaya şu kadar yaklaş, tamponunu görüyosan güvenlidir gibi bir formül varsa iyi olur :yes:

 

Yorum bağlantısı

Merhaba, hoşgeldiniz. 

 

1- Dizel araçlar için 3000 devir çok yeterli, hatta fazladır bile. 1700-2500 arası en ideal vites değiştirme aralığıdır. Bu devirde değiştirdiğiniz takdirde aracın bayılması vs çok bir önem arz etmez. Neticede o devir saati bu şekilde kullanımlarda bakmak için var.

 

2- Clio ve Fiesta yı yol tutuşlarını tecrübe edecek kadar kullanmadım ama dediğiniz gibi Fiesta nın yol tutuşunun daha iyi olduğunu duydum. Siz yinede yol tutuşunu test edecek kadar sert kullanmaktan kaçının.

 

3- Zaten 20 km/h üzeri akan trafikte aradaki mesafe km nin yarısı kadar olmalı. Bunu göz ile az çok ayarlayabilirsiniz. Formülleri vardı, araştırırsanız bulursunuz. uygulamalar sonrası zaten zamanla alışırsınız. Durgun trafikte de yada park esnasında da dediğiniz gibi öndeki aracın tamponu görmeniz en sağlıklısı.

Yorum bağlantısı
Ali Rıza Demir

vitesi galiba geç atıyorum o sırada devir düşüyor :(  ama takip mesafesini hala tam ayarlayamıyorum, park ederken de arabanın önünü ölçemiyorum, ön tarafa park sensörü taktırsam nasıl olur.

Yorum bağlantısı
Önder Özcan

dizel arabada 1.vitesten 2 ye geçmek için 3000 devir çok yüksek.1750-2000 arası uygundur.siz 3000 lere kadar çıkıp,vites değişmek için ayağınızı gazdan çekince arabayı kastırıyor olabilirsiniz,ya da vitesi değişirken yavaş davranıyor ayak debriyajdayken aracı bağırtıyorsunuz.devirli kullanıcam diye gaza abanmayın,kaldırabildiğiniz minimum gazla aracı kaldırın,ilk hareketten 10-15 metre sonra 2 ye alın.

 

parketme olayı tecrübe ile gelişir.park sensörü işe yarar.

Yorum bağlantısı

Park esnasında çekinceniz varsa park sensörü en ucuz, basit ve kesin çözümdür. Aç/kapa tuşu ilave edersiniz sensöre. Her zaman değilde, ihtiyaç duyduğunuzda açarsınız. 

Yorum bağlantısı
Osman Bilgin

takip mesafesi Kerem arkadaşın dediği gibi hızın yarısı, bunuda mesela 90 km giderken 2 sn geride olmalısın bunuda sabit bir levha vb bir şey yardımı ile ayarlarsınız, öndeki araba levhanın yanında olduğunda 1001,1002 diye saydığınızda sizde o levhanın yanına gelmiş olmalısınız... bu zamanla arabanızı yolları ve karsınızda ki arabaları tanıdıkça düşünmeden yapacagınız sler arasına girer. araçla zaten zamanla bir bütün haline gelirsiniz bir uvzunuz olur, nasıl düşünerek nefes almıyorsanız adım tamıyorsanız bu gibi şeyeride zamanı gelince düşünmeden yapacaksınız.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez

2'ye atmak için teker dönsün yeter, sıkıntı değil, titreme oluyorsa motor kulaklarına bir baktırın.

Yorum bağlantısı

1.vites gecisinde gazdan cektikten sonra degil ayni anda debriyaja basin. Gazdan cekince araba kasiyor sonra siz debriyaja da basinca hiz düşüyor iyice. 1.vites kalkiş vitesidir.

Alcak veya yüksek oluş yol tutusta bir ölçüt degildir. Tedirgin eden noktalar varsa lastikler ve amartisorleri kontrol edin. Fiesta ile clio kiyaslanmamali.

Burun olayi tamamen alışkanlık. Far acikken farin öndeki arac tamponundan yansimasina göre karar verebilirsiniz. Zamanla alisirsiniz zaten

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...