İçeriğe Yönlendir

Donerken Stop Etme Ve Dıreksıyon Pompa Musuru


Yasin Çalışkan

Recommended Posts

Yasin Çalışkan

Merhaba herkese uc adet sorum olcak yanıtlanırsa sevınırım cozum ıcın yardımcı olur bana.

1. Bugun aracımla eve sonerken saga yada sola donerken dıreksıyonum sertlestı ve ıkı kez stop ettı.vıtes bosta ıken rolantım dıbıne kadar coktu ve stop ettı.

2. sorumda dıreksıyon pompa musuru bu ne ıse yarar ben bunu sokunce rolantım yukselıyor daha ıyı oluyor.zararı olurmu.

3. son sorum bujı platın tırnak aralıkları nedır nasıl ayarlanır.

Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

lpg var ama benzindede aynı sorun oluyor.

Yorum bağlantısı
Yusuf Bahri Aslan
(düzenlendi)

o halde eksantrik ve krank devir sensörüne bir baktırın derim...

tarihinde Yusuf Bahri Aslan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

bugun bujı kabloları ile oynadım 4. bujı kablosunu süktum blok üstündekini fazla içine basmadım bobındekinide 3 diş bastrdım rolanti 600-700d/d da sabitleniyor. direksiyonu cevrdiğimde  sarsıntı yaratacak kadar düşmesede tahmnım 500d/d ye kadar düşüp hemen artıyor.fren yaptığımdada aynı sarsıntı yaşamıyorum.sanırım bujı kablolarımın miladı doldu 4 yıldır kullanıyorum aracımı kabloları hiç değişmemiştim bujıleri çok değiştirdim ama koblalar hiç değişmedi.benzin katkı maddesi kullanıyorum 3 er ay arayla aracın çekişi epey düzeliyor.1 yılı aşkındırda kelebek ve rolanti valfi temizletmiyorum tahmınım bujı kablosu ve kelebek valf temizliklerini yaptırırsam düzelir die tahmın ediyorum doğrumu düşünüyorum arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Yasin bey geçmiş olsun. Denemekten zarar gelmez balata spreyi ile temizleniyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

teşekkürederim koray bey  kabloların içinemı sıkıcam nasıl olcak bilmiyorum.sunuda konu olarak açtım aslında 1.4 benim aracım  hiç biyerde rastlamadım bujı kablosu alıcak olsam 1.4 ile 1.6 bujı kabloları aynımıdır acaba.

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Kablolar değil rolanti valfi ve boğaz kelebeği için temizlik kablolara sıkmayınız. Ürün tedariki konusunda forum sponsorumuz ile iletişime geçerseniz yardımcı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Yasin Çalışkan

Bugun aracıma yapılanlardan bahsedeceğim. Gaz kelebeği sökülerek balata spreyi ile iyiice temizlendi,ustam fazla titiz çalışmadığını fark edince elime bir bez alıp boğaz kelebeği çıktığında tozlar biraz içe kaçmıştı elimle temizleye bildiğim kadar temizledim.Blok'da olan hava deliklerini ince hortumlar takılıyor sonra  ince metalle iyice genişlettim kirden kapanmak üzereymiş bunu fark ettim özellikle.Daha sonra gaz kelebeğini temizleyen ustama rölantimin çok düştüğünü bunu nasıl halledebilceğimi sorduğumda gaz kelebeği üzerinde ayar var zaten ordan ayarlıycam dedi.İnce torna vida ile gaz pedalının halatının birleştiği yerdeki  vidayı biraz daha sıkıp aracın kelebeğinin eskisinden birazdaha fazla açık kalmasını sağladı.(teorik olarak haladı biraz daha sıktı yani eskiden bisikletlerimizin fren el mandalında olan kısımdaki vidayı sıkarak halatı gergili hale getrmek gbi).Tekrar montaj işlemine geçildiğinde gresle etrafını conta bölgesini yağlayıp hava kaçırmasını yada almasını engelledi ve montajı yaptı.

 

         Daha sonra lpg enjektörlerimin olduğu bölüme  dokunduğumda stop ediyordu rölantim düşüyordu enjektörlere giden kablolar bi kaçı erimiş ve kısa devre yapıyormuş meğer blok'a değincede şase yapıyormuş onuda elektrikcide hallettik. ecu sıfırlaması yapıldı kelebek tanıtıldı stop lambalarım yanmyormuş onlarda yapıldı teybim çalışmıyordu ecu resetledik den sonra teybi çıkardık kontrol ettik geri taktın kendiliğinden çalıştı anlam veremedik. toplam maliyet 50tl  aynı sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olur umarım. Elektrikci biraz fazla aldı gbi sadece bantlama  ve teyp çıkarma işlemi ve 1 adet ampul taktı 20tl +20 kelebek temizliği+6 balata temzleyici 46:)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...