İçeriğe Yönlendir

Devir Dalgalanması, Diğer Sorunlar Ve Subap Değişimi


Hüseyin Vuruşkan

Recommended Posts

Hüseyin Vuruşkan

Merhaba arkadaşlar.

 

Focus 1'lerde klimada veya boşa atınca stop etme olayını birçok arkadaşımız yaşamış veya duymuştur. Aracımın motorunda hiçbir problem yokken, son 1 haftadır ufaktan bir şıkırtı gibi bir ses duymaktaydım. Daha çok stop etmeye ve sanki çekişinde bir sorun olmaya başladı... Bayramda İstanbul'a gittim geldim ve geldikten sonra o ses arttı. Tamircim aracın devir dalgalanmasının, stop etmesinin, bazen stop etmeye kadar düşen devirin hepsinin sebebinin bundan kaynaklı olabileceğini söyledi... Bana da mantıklı geliyor. Aracın subaplarından mesela 3-4 tanesi bozulduysa araçta güç kaybı olabilir mi? Devir dalgalanmasının ve stop etmesinin, subaplarla ilgisi olabilir mi? Aracımı çok seviyorum. Bu paralara böyle az yakan ve konforlu başka bir araç göremediğim için piyasada, masrafı önemli değil yaptırır rahat rahat binerim. Subapların LPG'den dolayı hasar gördüğünü ve değiştiği zaman aracın hem çekişinin artacağı hem yakıtının düşeceğinden bahsetti. Bu klimada iken stop etme yüzünden değiştirmedik parça kalmayan kardeşler var. Forumlarda hep okudum. Başka bir sitede bir arkadaş subapları değişince tüm bu dertlerden kurtulduğunu da yazmış... Eğer reklam olarak geçmeyecekse, memurlar.net sitesindeydi. Ben yaptırmaya yaptıracağım bunu zaten ama başka öneriniz var mı? Motor sökülmüşken buraya da baktır, şurada da sorun olabilir dediğiniz yerler olursa listeye ekleteceğim. Gaz kelebeğinin hep üstten temizletmiştim şimdiye kadar. Onu komple söküp, parçalara ayırıp temizleme zamanı da geldi :) Bu stop etme ve devir dalgalanması/düşmesi derdinden kurtulursam sanırım uzun süre sorunsuz binmeye devam ederim inşallah..

 

Ayrıca bir tanıdığım 600-700TL gibi yaparız, fiyat biraz artabilir ama düşmez dedi.

Başka bir tanıdığım da 1000TL diyelim en kötü şartlarda ama düşedebilir dedi. :) 2'si de kredi kartına taksitle yapacak sağolsunlar :p

 

Fikirlerinize ihtiyacım var, Teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Ünal Doğar
(düzenlendi)

Direk kompresyon testi, lastiğe hava vurmak kadar kolay bir test ve sonucunda motorun durumu ortaya çıkıyor.Bizim forumda da konusu çok yazın savaş değişli hocamın başına gelmişti.Yağlı ve yağsız kompresyon ölçümü yaptırıp sonucu buraya yazarsanız.Bu test siboplarda oturma yanma kaçak olup olmadığını ortaya koyuyor.1000 tlden az olmasını da beklemeyin.

tarihinde Ünal Doğar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Sezgin

Merhaba arkadaşlar.

 

Focus 1'lerde klimada veya boşa atınca stop etme olayını birçok arkadaşımız yaşamış veya duymuştur. Aracımın motorunda hiçbir problem yokken, son 1 haftadır ufaktan bir şıkırtı gibi bir ses duymaktaydım. Daha çok stop etmeye ve sanki çekişinde bir sorun olmaya başladı... Bayramda İstanbul'a gittim geldim ve geldikten sonra o ses arttı. Tamircim aracın devir dalgalanmasının, stop etmesinin, bazen stop etmeye kadar düşen devirin hepsinin sebebinin bundan kaynaklı olabileceğini söyledi... Bana da mantıklı geliyor. Aracın subaplarından mesela 3-4 tanesi bozulduysa araçta güç kaybı olabilir mi? Devir dalgalanmasının ve stop etmesinin, subaplarla ilgisi olabilir mi? Aracımı çok seviyorum. Bu paralara böyle az yakan ve konforlu başka bir araç göremediğim için piyasada, masrafı önemli değil yaptırır rahat rahat binerim. Subapların LPG'den dolayı hasar gördüğünü ve değiştiği zaman aracın hem çekişinin artacağı hem yakıtının düşeceğinden bahsetti. Bu klimada iken stop etme yüzünden değiştirmedik parça kalmayan kardeşler var. Forumlarda hep okudum. Başka bir sitede bir arkadaş subapları değişince tüm bu dertlerden kurtulduğunu da yazmış... Eğer reklam olarak geçmeyecekse, memurlar.net sitesindeydi. Ben yaptırmaya yaptıracağım bunu zaten ama başka öneriniz var mı? Motor sökülmüşken buraya da baktır, şurada da sorun olabilir dediğiniz yerler olursa listeye ekleteceğim. Gaz kelebeğinin hep üstten temizletmiştim şimdiye kadar. Onu komple söküp, parçalara ayırıp temizleme zamanı da geldi :) Bu stop etme ve devir dalgalanması/düşmesi derdinden kurtulursam sanırım uzun süre sorunsuz binmeye devam ederim inşallah..

 

Ayrıca bir tanıdığım 600-700TL gibi yaparız, fiyat biraz artabilir ama düşmez dedi.

Başka bir tanıdığım da 1000TL diyelim en kötü şartlarda ama düşedebilir dedi. :) 2'si de kredi kartına taksitle yapacak sağolsunlar :p

 

Fikirlerinize ihtiyacım var, Teşekkürler..

Böyle bir sıkıntım yok ama aracım 115 bg olduğu için meyilli. Sonucu merakla bekliyorum..
Yorum bağlantısı
Ersin Özkaya

Bende sonucunu bekliyorum.aracimda da cekis kaybi var devir stabil ama cekis kaybi benzinde bile bariz. Bende subablatin lpg den dolayi yiprandigini ve onarim yapilmasi gerektigini dusunuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yakup Başaran

hocam motoru indirmeden evvel, kompresyon testlerini yaptır. Aracın enjektörlerini motoru indirmeden bir temizlet. Yakıtının kalitesini kontrol et. Komple yakıtını boşalt yeni yakıt al. Gaz enjektörlerinide aynı şekilde temizlet. Motoru ondan sonra indirt. Daha yeni başıma geldi.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

hocam motoru indirmeden evvel, kompresyon testlerini yaptır. Aracın enjektörlerini motoru indirmeden bir temizlet. Yakıtının kalitesini kontrol et. Komple yakıtını boşalt yeni yakıt al. Gaz enjektörlerinide aynı şekilde temizlet. Motoru ondan sonra indirt. Daha yeni başıma geldi.

 

İyi niyetiniz ve duyarlılığınız için çok teşekkür ederim ama konu o kadar basit değil maalesef artık... Araçtan gelen sesler arttı ve artık kesinlikle boşa atamıyorum. Stop ediyor. Gerekli testler yapıldı ve yarın sabah Allah'ın izniyle başlanıp sökülecek. Giden 1000tl olsun yeter ki aracım temiz olsun. Sonuçta canımızı taşıyor. Aracın sesini ve homurtusunu duymak isterseniz sabah video çekebilirim. 

 

Yarın ciğerini söküp temizleyeceğiz :D Gerekirse 1000 değil 2000 harcarım komple herşeyini yaptırır sıfırlarım. Satıp sıfır araç almadıktan sonra hiçbir 2. el arabanın garantisi yok... En azından kendi aracımı kendim yaptırırım ve kafam rahat binerim Allah'ın izniyle. 

 

Hayırlısı bakalım. Yapım aşamasında ve sonrasındaki resimleri eklerim. Umarım sonuç güzel olur ve benden sonra ihtiyacı olanların işine yarar.

Yorum bağlantısı
Memet Çakmak

motoru indirdiniz mi hocam ne durumda şimdi? bende merak ettim şimdi.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

Acır mıyım abi?  :exc1: Sabah gittim hemen. Çok şükür söküldü parçalandı motorumuz. Üst kapağı filan söktük, sanayinin yolunu tuttu taşlama için. Oradan da diğer kaçak testlerine filan gidecek... Motor 217.000'de ve ilk defa açıldı. Daha önce açılmamış ve kurcalanmamış hiç. Bunu görmek iyi oldu. Çok şükür hiçbir kötü sürprizle karşılaşmadık... Ekstra çıkan tek masraf; gergi bilyaları ses yapıyordu. Değiştirsek iyi olur denildi, komple hepsini kayışlarıyla beraber değiştiriyorum... Aklınızda bulunsun arkadaşlar, yarın bir gün Allah göstermesin ama olur ya bu subap değişim olayı başınıza gelirse; bu parçaları değiştirmek istediğiniz de usta baştan sök-tak parası alacak. Şimdi zaten hazır her yer sökülmüşken, ekstra bir işçilik ücreti yazmadan sadece parça parasına sorun olma ihtimali olan her yeri değiştirin... Naçizane fikrim.

 

Kapak söküldüğünde hiç unuttum resmini çekmeyi... Subaplar resmen parça kırmıştı. Yarın fırsat bulursam gider çekerim, fırsat bulamazsam da zaten öğleden sonra bitmiş toplanmış olacak kısmet olursa. :)

 

78a6ba.jpg

 

PE1lo7.jpg

 

gLrOAb.jpg

 

9pam5r.jpg

 

q2dGlQ.jpg

 

MlVdy2.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

Yok neden hevesim kırılsın... Amacımız bu yollardan nasıl, ne şekilde geçtiğimizi, bu sorunlardan nasıl ve ne masrafla kurtulduğumuzu bizden sonra yaşayan arkadaşlara aktarabilmek. An itibariyle aracım çıktı çok şükür. İlk izlenim, araç yüksek sesle çalışıyor. Kapağın geldiğini gördüm ayna gibi olmuştu. Resim çekemedim. Kapak taşlamadayken, bütün sökülen parçalar 5lt benzinle yıkandı. Boğaz kelebeğinin üstüne özellikle çok düşmüştüm. Aracımda şuan hiçbir şekilde devir oynaması kalmadı. Normalde vites değiştirirken 800 devirden de aşağı düşüp 400e filan geriliyordu. Şuan öyle bir özellik yok. Birde durmaya yakın ayağım frendeyken motorda bir titreme oluyordu, stop edecek gibi. Çoğu sorunum gitmiş çok şükür, zamanla kullandıkça yazarım hatta videolarım.

 

Değişen parçalar;

 

Üst kapak contası

Subap takımı

Subap takım lastiği

Devirdaim 

Gergi bilyası

Avare gergi bilyası

V kayışı

Motor yağı

Yağ filtresi

5lt pembe antifriz 

Kapak taşlama (250)

Yağ silikon

İşçilik 

 

Toplam ; 1245 TL idi. Normal müşteri fiyatı bu dedi.  :rolleyes:  Tabi biz anormal müşteri olduğumuz için ölümcül bir pazarlıkla 1000TL hallettik  :exc1:

İşçilik normalde 450-500TL'den aşağı kimse almıyor, yarım motor söküyoruz diyorlar. Yine işçilikten kırdıkta 1000tl hallettik. 

 

Dün yarım günde söküldü, taşlamaya gitti. Bugün yarım günde toplandı, teslim aldım. Şimdilik herşey çok güzel çok şükür... 

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

iyi dilekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar...

 

blokta ki ölçümde ovalleşme tolerans içinde mi?

 

Çağlar abi çok fazla teknik bilgim yok ama taşlamaya giderken subapları, krank millerini filan üstünde gönderip bütün gerekli ayarları yapıp, kaçak testlerine filan soktuklarını biliyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

silindir bloğu arabada duran blok


hazır açıkkken ölçüm  şansı var yoksa haracanacak 1000tl 6 ay sonra çöpe gfider

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

silindir bloğu arabada duran blok

hazır açıkkken ölçüm  şansı var yoksa haracanacak 1000tl 6 ay sonra çöpe gfider

 

evet... 2si dışarda, 2si altta olan blok sanırım. Onun ölçümleri yapıldı. Boşluk durumları filan kontrol edildi. Hiçbir sorun görülmedi. Ustam Mersin'de geçen sene kapanan Toyota Yetkili Serviste 16 yıl çalışmış bir usta. Yani gözardı edeceğini düşünmüyorum, uyarın için çok teşekkür ederim..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

silinidr bloğu 4 adet pistonun içinde olan parça. şu an sökülmeyen araba üstünde fotoda gözüken

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

silinidr bloğu 4 adet pistonun içinde olan parça. şu an sökülmeyen araba üstünde fotoda gözüken

 

evet aynı yerden bahsettiğimizi anladım. Onların ölçümleri yapıldı, boşluk filan var mı kontrol edildi. Oraya kadar sökmüşken bakmadan kapatmayalım demişti zaten daha en başından. oraya kadar da zaten sökülünce kontrol etti ölçüm yaptı. herhangi sorun yok çok şükür, zaten o yüzden erken bitti toplandı araç.

Yorum bağlantısı
Serhad İncedere

Yok neden hevesim kırılsın... Amacımız bu yollardan nasıl, ne şekilde geçtiğimizi, bu sorunlardan nasıl ve ne masrafla kurtulduğumuzu bizden sonra yaşayan arkadaşlara aktarabilmek. An itibariyle aracım çıktı çok şükür. İlk izlenim, araç yüksek sesle çalışıyor. Kapağın geldiğini gördüm ayna gibi olmuştu. Resim çekemedim. Kapak taşlamadayken, bütün sökülen parçalar 5lt benzinle yıkandı. Boğaz kelebeğinin üstüne özellikle çok düşmüştüm. Aracımda şuan hiçbir şekilde devir oynaması kalmadı. Normalde vites değiştirirken 800 devirden de aşağı düşüp 400e filan geriliyordu. Şuan öyle bir özellik yok. Birde durmaya yakın ayağım frendeyken motorda bir titreme oluyordu, stop edecek gibi. Çoğu sorunum gitmiş çok şükür, zamanla kullandıkça yazarım hatta videolarım.

 

Değişen parçalar;

 

Üst kapak contası

Subap takımı

Subap takım lastiği

Devirdaim 

Gergi bilyası

Avare gergi bilyası

V kayışı

Motor yağı

Yağ filtresi

5lt pembe antifriz 

Kapak taşlama (250)

Yağ silikon

İşçilik 

 

Toplam ; 1245 TL idi. Normal müşteri fiyatı bu dedi.  :rolleyes:  Tabi biz anormal müşteri olduğumuz için ölümcül bir pazarlıkla 1000TL hallettik  :exc1:

İşçilik normalde 450-500TL'den aşağı kimse almıyor, yarım motor söküyoruz diyorlar. Yine işçilikten kırdıkta 1000tl hallettik. 

 

Dün yarım günde söküldü, taşlamaya gitti. Bugün yarım günde toplandı, teslim aldım. Şimdilik herşey çok güzel çok şükür... 

 

Geçmiş olsun. Bi benzer olay benim başıma gelmişti. Aracımın subaplar yanıktı. Özel bi ford servisine gittim 1200tl dedi bende kendi ustama gittim. 1200tl ye kapak açılınca değişmesi gerek ne varsa değiştirdik (trigger seti, V kayışı, yağ filtresi, vs.vs.) 1000 tl güzel ve normal bi fiyat. Ben 300 tl işçilik vermiştim. Herkese tavsiyem kapak açılırsa değişebilen ne varsa değiştirin.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Vuruşkan

Geçmiş olsun. Bi benzer olay benim başıma gelmişti. Aracımın subaplar yanıktı. Özel bi ford servisine gittim 1200tl dedi bende kendi ustama gittim. 1200tl ye kapak açılınca değişmesi gerek ne varsa değiştirdik (trigger seti, V kayışı, yağ filtresi, vs.vs.) 1000 tl güzel ve normal bi fiyat. Ben 300 tl işçilik vermiştim. Herkese tavsiyem kapak açılırsa değişebilen ne varsa değiştirin.

 

teşekkür ederim sağolun. sizin fiyat daha iyi çünkü ben trigeri 2 ay önce değiştirdiğim için onu hiç ellemedik. triger hariç yukardaki liste 1000tl tuttu. bende aynı söylediğiniz gibi değişmesi mümkün ne varsa değiştirdim şuan çok memnunum. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Memet Çakmak

silindir kapağı söküldüğünde subaplar yanıkmıydı ? dikkatinizi çekti mi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

selam arkadaşlar malüm uzun zamandır aracımda rolanti sorunu vardı araca lpg 45 binde taktırıldı ve araç şuanda 120 bin civarında.motor da sarsıntılı bir çalışma söz konusuydu rolanti probleminden dolayı aracın bujileri,buji kablosu, bobin, rolanti sensörü, T hotumunun ucundaki sibop, pozisyon sensörü, hız sensörü hepsi değişti ançak aracın dalgalanması azalmış olmasına rağmen tam kesilmedi son zamanlarda motor sarsıntılı çalışmaya başlamıştı.vesile ile bende aracın kopresyon testi yapılması için ustama gittim değerler 140,145,140,90 olarak ölçüldü değeri 90 olan silindire yağ damlatılarak tekrar ölçüm yapıldı sonuç yine 90 oldu.usta sorunun subaplarda olduğunu değişmesi gerektiğini söyledi bende ne gerekiyorsa yapmasını söyledim. aracın motor söküldü

1-subap takımı (supsan marka)

2- subap yağ lastiği

3- silindir kapak contası (glaser marka)

4- ekzoz contası

5- üst kapak contası

6- antifiriz

toplamda malzeme (450 TL) , rekteveci ( 150 TL), işçilik ( 200 TL) olmak üzere 800 TL ile çıktık sanayiden. aracı tam olarak test etme zamanım olmadı ançak motor sarsıntı kaybolmuştu ve aracın sürüş konforu daha iyi hale dönmüş önceden araç deviri düştüğünde çok çabuk titremeye başlıyordu şimdi motor stabil.motor toplanırken ustaya özellikle sentenin çok özenle ayarlanmasını istedim konuyla lakalı fotoğrafları ekliyorum sorunuz olursa cevaplayabilirim.Bu arada aydında yılmazlar ford ustası hayrullah ustaya gerekli hassasiyetinden dolayı teşekür ediyorum.

http://i.hizliresim.com/5RA0vd.jpg

http://i.hizliresim.com/ynyaZn.jpg

http://i.hizliresim.com/5RAljd.jpg

http://i.hizliresim.com/MlzGrk.jpg

http://i.hizliresim.com/kY2zly.jpg

http://i.hizliresim.com/kY2zmy.jpg

Yorum bağlantısı
Memet Çakmak

hayırlı uğurlu olsun abi. kompresyon testini yılmazlar ford servisinde mi yaptırdımız? hangi sanayide? bende aydın Ortaklar bucağındayım bende 97 escort var rolantide saraıntılı çalışıyor. bende baktıracağım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Ceviz

hayırlı uğurlu olsun abi. kompresyon testini yılmazlar ford servisinde mi yaptırdımız? hangi sanayide? bende aydın Ortaklar bucağındayım bende 97 escort var rolantide saraıntılı çalışıyor. bende baktıracağım.

evet yılmazlar ford da yaptırdım.ustanın adı Hayrullah YILMAZ zeybek mah. 2. sanayi (yeni sanayi ) geniş cad. üzerinde  aracın problemini anlatın ve kompresyon testi yapılmasını özellikle belirtin.

Yorum bağlantısı
Memet Çakmak
(düzenlendi)

tamam mustafa bey çok teşekkür ederim. Not aldım. sağolun hafta içi vakit bulursam bi gideyim. motor hakkında kompresyon testi en azından bilgi verir.

tarihinde Memet Çakmak tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...