İçeriğe Yönlendir

Vw Golf 7 Hk.


Mert Ender

Recommended Posts

Mert Ender
(düzenlendi)

Günaydın,

 

Bir yakınımız sıfır km VW Golf 7 1.4 122 Comfortline DSG almayı düşünüyor. Şimdiye kadar hiç VAG grubu kullanmamış, benim de bilgim çeşitli testlerdeki yorumlardan ibaret.

 

Özellikle kullanmış ve halen kullanmakta olan arkadaşlar nasıl bir araç olduğunu yazabilirler mi? Başlıklar aşağıdaki halde:

 

1. İstanbul'daki hangi resmi VW servisi gerçekten temiz ve kaliteli iş yapar, hangisi tavsiye edilir?

2. Sadece Golf'e değil, VW'ye özel bilinmesi faydalı bilgiler nelerdir?

3. Golf özelinde dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır?

4. Model yılı itibariyle, ünlü DSG sorunsalına artık çözüm bulunduğu söylenebilir mi?

5. Aksesuar ilave edilmek istenirse rahat bulunabiliyor mu?

6. İlk servis bakımı yaklaşık ne kadardır?

7. Garanti bittiğinde Ford'un İstanbul'da Osman-Fatih Ustaları, İzmir'de Sabri Ustası varsa VW'in kimi var? (İstanbul için)

 

Teşekkürlerimle,

tarihinde Mert Ender tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

1,4 tsi motor kendini ispat etmiş hakikaten performanslı ve az tüketimli bir motordur.

DSG şanzuman vites geçişleri açısından oldukça başarılıdır.

Ayrıca Golf 7 ler yakıt tüketimini düşürmek için camların açıklığını dahi uyaran kapsamlı bir yol bilgisayarına sahip.

Sessiz ve iç hacmi tatmin edici olmasına rağmen bagajı dar denilebilir.

DSG şanzuman sıkışık trafikte ve sokak arası rampalarda yani düşük devirde çıkılan rampalarda manuel olarak kullanılması şanzuman ömrünü uzatıyormuş servisin tavsiyesi.

1.4 tsi motorun yağı biraz özellikli bir yağdır ve dışarıda bulunması zordur. Ayrıca iyiniyet garantisi denen bir sistem uyguluyor vag. Bu da garantisi dolsa dahi servise giden araçlarda komple şanzumanı dahi iyi niyet garantisi ile değiştirebilyor.

İmkanlar sağlanıyorsa tavsiye ederim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Imkan varsa o segmentte ki kalite ve konfor odaklı en iyi araç.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Geçen gün arkadaşım 2013 1,2 tdci polosunun ilk bakımını serviste 450 tlye yaptırdı. O yüzden ilk bakım 500 den aşağı olmaz tahminim. . 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Geçen gün arkadaşım 2013 1,2 tdci polosunun ilk bakımını serviste 450 tlye yaptırdı. O yüzden ilk bakım 500 den aşağı olmaz tahminim. . 

Olası bir şanzuman arızasının minimum 6000 euro olduğu değerlendirilirse 500 tl çok ucuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Hava direnç katsayısı 0,33 den 0,27 ye kadar düşürülmüş olduğunu bir başka forumdan okudum ama veriler ne kadar doğru onu bilemem. Sonuçta rüzgar direnci düşük bir araç. Uzun yolda güzel bir artı sayabiliriz. Çok şükür DSG şanzuman yapmayı öğrendiler ve eskisi kadar sık problem yaşamıyor kullanıcılar bunu da artı olarak yazabiliriz. Bunlar benim olumlu yorumlarım.

 

Olumsuz olanlara gelince, ilki fiyat; Opak Renk Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı 71200tl olan bir Golf 'e bu para verilir mi?

ikincisi vw de sıfır araç almak istediğinde bir kaç ay beklemeniz gerekiyordu şundan 1 sene öncesine kadar. Şimdi nasıl bilmiyorum. Eğer yine böyleyse ben buna paramla rezil olma diyorum. Standart bir araç için 1-2-3 ay beklemeyi akıl işi görmüyorum. 

 

 

1,4 tsi motor kendini ispat etmiş hakikaten performanslı ve az tüketimli bir motordur.

DSG şanzuman vites geçişleri açısından oldukça başarılıdır.

Ayrıca Golf 7 ler yakıt tüketimini düşürmek için camların açıklığını dahi uyaran kapsamlı bir yol bilgisayarına sahip.

Sessiz ve iç hacmi tatmin edici olmasına rağmen bagajı dar denilebilir.

DSG şanzuman sıkışık trafikte ve sokak arası rampalarda yani düşük devirde çıkılan rampalarda manuel olarak kullanılması şanzuman ömrünü uzatıyormuş servisin tavsiyesi.

1.4 tsi motorun yağı biraz özellikli bir yağdır ve dışarıda bulunması zordur. Ayrıca iyiniyet garantisi denen bir sistem uyguluyor vag. Bu da garantisi dolsa dahi servise giden araçlarda komple şanzumanı dahi iyi niyet garantisi ile değiştirebilyor.

İmkanlar sağlanıyorsa tavsiye ederim.

 

 

Bu motoru kullanan biri olarak size sormak daha doğrudur. Uzun yolda ne yakıyor(100 km/h sabit)? Sıkışık şehir içi trafiğinde (dur kalk yarım metre sonra dur yine kalk ...) yakıt olarak ne yakıyor aracınız? 100 km böyle gidilemeyecektir elbet ama size bir fikir vermiştir muhakkak.

Yorum bağlantısı
Murat Ersel Çevik

Açıkçası Audi manuel daha az yakıyordu. Şehir içi en ağır trafikte 8,5 lt yi geçmedi. Octavia haciminin de etkisi ile 10 lt ye kadar çıkabiliyor. Audi ile 110 u aşmada Antalya dan İstanbul'a yarım depo benzin ile inmişliğim var. 55 litre ile 1170 km yaptım. Şehir içi ise 870 km yaptım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir
(düzenlendi)

Alabileceği en iyi araç muhtemelen, hemen her bakımdan. Dezavantajı artık inanılmaz seviyelere ulaşan fiyat, o paraların verilip verilmeyeceği tartışılabilir, 2. el seçenekleri (BMW vb.) değerlendirilebilir, eğer karar verildiyse de memnun kalınacağından şüpheniz olmasın. Bir çok açıdan sınıfının referansı, motor ve şanzıman çok başarılı. İsterseniz ekonomi, isterseniz performans alabiliyorsunuz.

 

Servisler birbirine benzer, (ben Seat kullanıyorum). Doğuş Oto en donanımlı diye düşünüyorum. Servis ücretleri 500 TL'ye yakın.

DSG ile ilgili (aslında her otomatik için)dikkat edilmesi gereken şeyler var, araç durmadan ileri-geri arasında geçiş yapmamak. Parkederken aracın yükünü şanzıman üzerine bindirmemek. Çok sıkışık trafikte S/manuel modlarına alarak şanzımanın yorulmasını engellemek.

TSI motorlar yağ ilavesi gerektirebilir, buna şaşırmamak gerek.

Aksesuar serviste var ancak pahalı, ebay.com, aliexpress.com ya da enderelektronik.com.tr'ye bakılabilir.

 

Son bir not, aradaki fiyat farkına göre 1.2 TSI-DSG da tercih edilebilir, bizzat kullanıyorum, hiç fazlası olsun dediğim olmadı. Vergi avantajı da var ayrıca. Yanımda oturan arkadaşta da 1.4 TSI-DSG var, tüketimlerimiz benzer, 6-6,5 l arası ortalama değerler gösteriyor yol bilgisayarı.

tarihinde V.Ceyhun Emir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Ender

Hava direnç katsayısı 0,33 den 0,27 ye kadar düşürülmüş olduğunu bir başka forumdan okudum ama veriler ne kadar doğru onu bilemem. Sonuçta rüzgar direnci düşük bir araç. Uzun yolda güzel bir artı sayabiliriz. Çok şükür DSG şanzuman yapmayı öğrendiler ve eskisi kadar sık problem yaşamıyor kullanıcılar bunu da artı olarak yazabiliriz. Bunlar benim olumlu yorumlarım.

 

Olumsuz olanlara gelince, ilki fiyat; Opak Renk Tavsiye Edilen Anahtar Teslim Fiyatı 71200tl olan bir Golf 'e bu para verilir mi?

ikincisi vw de sıfır araç almak istediğinde bir kaç ay beklemeniz gerekiyordu şundan 1 sene öncesine kadar. Şimdi nasıl bilmiyorum. Eğer yine böyleyse ben buna paramla rezil olma diyorum. Standart bir araç için 1-2-3 ay beklemeyi akıl işi görmüyorum. 

 

 

 

Elde olan araçlar için sorun yokmuş. Ama renk ve döşeme veya ekstra bir opsiyon istendiğinde 3-4 ay bekleniyormuş.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Eğer baz donanımlı Comfortline alınacaksa bu araçta park sensörü, hız sabitleyici, bluetooth, USB girişi gibi artık olmazsa olmaz denebilecek donanımlar olmayacak. Bunu da dikkate almak gerek. Bunlar istenince hem bekleme süresi hem de fiyat yükseliyor tabi.

Yorum bağlantısı
Altan Berkman

ben de 4-5 gün içinde golf 7 almayı düşünüyorum.

2000 model audi'den sonra VAG grubu keser diye düşündüm o yüzden 1.6 tdi 90hp. manuel  almaya karar verdik.bakalım servis işini nasıl halledeceğiz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Yazın bizim fabrikaya test sürüşü için getirdiler. Teste çıktım. Limitlerimi sordum. Dilediğin gibi kullan dediler. Dedim rahatsız olursanız durdurun o zaman dedim. Hem ekonomik kullanımda inceledim. Vites geçişleri motor çok ekonomik ve güzeldi. Daha sonra asıldım gaza. Çok sert manevralar yaptım çılgınlar gibi kullandım. Çok başarılıydı. Yol tutuşu, frenlemesi, Vitesler... 

 

Ama denemem bitince arabanın içine baktım ve bu kadar para verirken içi böyle standart düz bir araba seni mutlu eder mi diye sordum. Bence sportif çizgilerden uzak çok düz bir içi var. Comfortline pakedini o açıdan sevmedim. O kadar para ödediğinizde içinde oturduğunuz araba bir fark sunmalı bence.

 

Bence fiestanın ön konsolu ve göstergeleri bin basar  :blush:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necati Dur

VW'nin sloganı "Das Auto". Yani araba. Kullanımı ve tuşlar herşey olması gerektiği yerde.

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

VW'nin sloganı "Das Auto". Yani araba. Kullanımı ve tuşlar herşey olması gerektiği yerde.

BMW 'nin de "sheer driving pleasure" yani gerçek sürüş keyfi.  :good1:

 

O fiyata ve birkaç donanım için 2-3 ay beklemektense piyasa analizi yapar pusuya yatar güzel bi BMW alırım  :fiuw:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Günaydın,

 

Bir yakınımız sıfır km VW Golf 7 1.4 122 Comfortline DSG almayı düşünüyor. Şimdiye kadar hiç VAG grubu kullanmamış, benim de bilgim çeşitli testlerdeki yorumlardan ibaret.

 

Özellikle kullanmış ve halen kullanmakta olan arkadaşlar nasıl bir araç olduğunu yazabilirler mi? Başlıklar aşağıdaki halde:

 

1. İstanbul'daki hangi resmi VW servisi gerçekten temiz ve kaliteli iş yapar, hangisi tavsiye edilir?

 

DOĞUŞ KARTAL

 

2. Sadece Golf'e değil, VW'ye özel bilinmesi faydalı bilgiler nelerdir?

 

Ohooo..

 

3. Golf özelinde dikkat edilmesi gereken hususlar var mıdır?

 

Yok. Bagaj yeter mi baksın.

 

4. Model yılı itibariyle, ünlü DSG sorunsalına artık çözüm bulunduğu söylenebilir mi?

 

Roketleme kullanmasın. beklerken trafikte frene bassın. Yokuşta ya frene bassın ya yürüsün. çözümü olan mesele. sakin kullanırsa bişey yok.

 

5. Aksesuar ilave edilmek istenirse rahat bulunabiliyor mu?

 

Bulunur.

 

6. İlk servis bakımı yaklaşık ne kadardır?

 

15 bin.

 

7. Garanti bittiğinde Ford'un İstanbul'da Osman-Fatih Ustaları, İzmir'de Sabri Ustası varsa VW'in kimi var? (İstanbul için)

 

Bilmem? Ben hala doğuş'a götürüyorum. Ama var galiba. kim?

 

Teşekkürlerimle,

ben de 4-5 gün içinde golf 7 almayı düşünüyorum.

2000 model audi'den sonra VAG grubu keser diye düşündüm o yüzden 1.6 tdi 90hp. manuel  almaya karar verdik.bakalım servis işini nasıl halledeceğiz.

 

serviste sıkıntı yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Bende bir kaç günlük Golf 7 1.2 TSİ DSG Midline Plus kullanıcısıyım ve kesinlikle tavsiye ederim.  Yakın bir zamanda da tanıtım konusu açacağım.  Benim yaptığım gibi, sıfır km. almak yerine uygun fiyatlı bir 2.el denk getirebilirsiniz.  9 Aylık, 25.000 km.de aracı sıfırından 10.000 TL aşağıya buldum mesela ;)

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Bende bir kaç günlük Golf 7 1.2 TSİ DSG Midline Plus kullanıcısıyım ve kesinlikle tavsiye ederim.  Yakın bir zamanda da tanıtım konusu açacağım.  Benim yaptığım gibi, sıfır km. almak yerine uygun fiyatlı bir 2.el denk getirebilirsiniz.  9 Aylık, 25.000 km.de aracı sıfırından 10.000 TL aşağıya buldum mesela ;)

Küçük bi testim oldu 1.2 tsi dsg ile ..beklentileri aşağıda tuttuğumdan mıdır nedir hızlanması bayağı iyiydi

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Küçük bi testim oldu 1.2 tsi dsg ile ..beklentileri aşağıda tuttuğumdan mıdır nedir hızlanması bayağı iyiydi

0 - 100 km. hızlanması DSG ile 10.2 saniye.  1.6 TDi motordan daha iyi değerleri var bu konuda.   Golf 7 motorlarının 0-100 teknik veri sıralaması söyle:  1.4 ACT < 1.4TSİ < 1.2 TSİ < 1.6 TDİ

 

Ben aracımı Tekirdağ'dan aldım.  İzmir gelişinde farklı koşullarda ve hızlarda kullandım, şimdilik bir memnuniyetsizliğim yok.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

0 - 100 km. hızlanması DSG ile 10.2 saniye.  1.6 TDi motordan daha iyi değerleri var bu konuda.   Golf 7 motorlarının 0-100 teknik veri sıralaması söyle:  1.4 ACT < 1.4TSİ < 1.2 TSİ < 1.6 TDİ

 

Ben aracımı Tekirdağ'dan aldım.  İzmir gelişinde farklı koşullarda ve hızlarda kullandım, şimdilik bir memnuniyetsizliğim yok.  

 

Hayırlı olsun Necat, güle güle kullan. Yılların Fordçusunu da VWci yaptılar sonunda demek :)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Hayırlı olsun Necat, güle güle kullan. Yılların Fordçusunu da VWci yaptılar sonunda demek :)

Teşekkür ederim Ceyhun. Moderatörlükten atılınca (!) bende rakip firmaya geçtim [emoji1]

Şaka bir yana bu kasa golfü çok beğeniyordum, uzun zamandır takibimdeydi.

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir

Teşekkür ederim Ceyhun. Moderatörlükten atılınca (!) bende rakip firmaya geçtim [emoji1]

Şaka bir yana bu kasa golfü çok beğeniyordum, uzun zamandır takibimdeydi.

 

:) Gönüllerin moderatörüsün sen.

 

Ben de aynı motor-şanzımanlı Leon kullanıyorum, şikayet edilecek tarafı var diyemem şu ana kadar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Abdussamed Acar

Güzel tercih;

 

Ekonomi odaklı kullanmayı denerseniz gerçekten makul tüketim rakamları yakalarsınız ancak performanslı yahut yoğun trafikte tüketimin fazlaca artmasına örneğin çok rahat ikiye katlamasına şaşırmamak lazım... Rakiplerine kıyasla oldukça kullanışlı bir araç.. Boyası önceki kasa Golf'lere göre daha nazik olduğu söylenir...

 

 

 

Önerilere gelince,

 

Bakımlarını aksatmadan ve "yetkili serviste" yaptırın...

DSG tercih ettiğiniz için İlk 18 ay dolmadan +2 yıl distrübütör ek garanti paketi almanızı öneririm...

Garantisi bitse de distrübütörün iyi niyet garantisi uygulaması sebebiyle yetkili servis dışına çıkmamanızı öneririm... (İyi niyet garantisi dedikleri muhabbet bakımlar aksatılmadığı ve yetkili servis dışına çıkılmadığı sürece uygulanabiliyor)

 

Güzel günlerde kullanın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu

Ben de birkaç gündür Golf 7 lerde ki indirimden dolayı 1.2 tsileri inceliyordum. Piyasa araştırması yaparken nasıl olduğunu anlamadan 1.2 tsi manuel beyaz comfortline sürüş konfor + ışık paketli bir Golf 7'ye kaparo verdim. 1.2 tsi hakkında aklımda soru işaretleri olmasına karşın aracı biran önce alma uğraşındayım. 1.2 tsi için görüşleriniz nedir? Araç genellikle şehir içinde eşim tarafından kullanılacak.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Ben de birkaç gündür Golf 7 lerde ki indirimden dolayı 1.2 tsileri inceliyordum. Piyasa araştırması yaparken nasıl olduğunu anlamadan 1.2 tsi manuel beyaz comfortline sürüş konfor + ışık paketli bir Golf 7'ye kaparo verdim. 1.2 tsi hakkında aklımda soru işaretleri olmasına karşın aracı biran önce alma uğraşındayım. 1.2 tsi için görüşleriniz nedir? Araç genellikle şehir içinde eşim tarafından kullanılacak.

Hayırlısı olsun. İzmir trafiğinde Dsg ile çok rahat 7/7.5 lt/100 km ile dolaşıyorum. Tüketimden yana sıkıntınız olmaz. Konforu, işçilik kalitesi v.s.de gayet iyi. Bence yerinde bir tercih olmuş.

Aracin maliyeti ne oldu? Ne kadar indirime gitmişler Golflerde? Mesela ben aracı satın aldığım 20.10.2014 tarihinde Golf 1.2 tsi midline plus dsg nin liste fiyatı 64 bin TL idi, son olarak 63300 TL ye düşüyorlardı. Takribi % 1 indirim vardı Golflerde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Olcay Eyüboğlu
(düzenlendi)

Hayırlısı olsun. İzmir trafiğinde Dsg ile çok rahat 7/7.5 lt/100 km ile dolaşıyorum. Tüketimden yana sıkıntınız olmaz. Konforu, işçilik kalitesi v.s.de gayet iyi. Bence yerinde bir tercih olmuş.

Aracin maliyeti ne oldu? Ne kadar indirime gitmişler Golflerde? Mesela ben aracı satın aldığım 20.10.2014 tarihinde Golf 1.2 tsi midline plus dsg nin liste fiyatı 64 bin TL idi, son olarak 63300 TL ye düşüyorlardı. Takribi % 1 indirim vardı Golflerde.

Aracın liste fiyatı 58.600 idi. Yaklaşık 2 bin tl opsiyonlar tutuyor. Son olarak 57.800'e düştüler. %4'den biraz daha fazla oldu indirim. Ben de kabul ettim. Aslında dsg olmasını isterdim. Ancak 9.000 tlyi dsg'ye vermek istemedim. tarihinde Olcay Eyüboğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...