İçeriğe Yönlendir

Yakıt Tüketim Değerlerindeki Aldatmaca.


Hakan Gürsu

Recommended Posts

Hakan Gürsu

Firmaların hazırladığı araç kataloglarında yazan yakıt tüketimi rakamlarının hiçbir zaman gerçeği yansıtmadığını hepimiz biliyoruz. Ancak son bulgular bu farkı bilmemize rağmen hala saf olarak değerlendirilebileceğimizi gösteriyor. Bahsedilen bulguların sahibi Transport & Enviroment (Ulaşım ve Çevre) isimli ise Avrupa’da çevreci ulaşım çözümleri üzerine uğraşan bağımsız bir hareket. Biz, bazen çevrenin korunumu adına düşünürken ulaşımdan daha büyük sorunlar olduğunu düşünüyoruz ama ne yazık ki T&E’nin rakamlarla ilgili ortaya çıkarttığı bu gerçekler otomobil üreticilerinin sonuçları adeta manipüle ettiğine bir kanıt oluyor. Ancak belki de bu bir manipülasyondan ziyade sadece yasalardaki açıkları kullanmaktan ibaret.

T&E, yaptığı araştırma ile üreticilerin yıllardır testler konusunda zaten hiçbir zaman gerçek tüketim verilerini vermediğini ancak bugünlerde geçmiş yıllara göre gerçekten çok daha farklı verileri müşterilere sunduğunu gösteriyor. 2001 yılında üreticilerin vaad ettiği ile gerçekte olan tüketim arasındaki fark %8 iken bugün aynı fark %31’lerde geziyor. Yani bunu tüketim değerleriyle açıklarsak, 2001 yılında üretici 5 lt/100 km derken aslında 5.4 lt/tüketim oluyordu. Bugünse üreticinin sunduğu aynı 5 lt/100 km’lik tüketim aslında 6.5 lt/100 km.

T&E’nin araştırmasına göre ise bu konunun lideri Mercedes. Mercedes’in katalog yakıt tüketimi ile gerçek yakıt tüketimi arasındaki fark %40. Yani 5lt/100 km katalog verisi aslında 7lt/100km. Bunu katalogdan karşılaştırıp daha çok para vererek tutumlu olması için aldığınız dizel bir motor için düşünürsek, motor seçimindeki amacınızdan bir hayli saptığınızı görmek çok da zor olmuyor.

Mercedes’in hemen ardından ise BMW geliyor. 3. sırada ise Ford var. Listenin en alt sıralarına baktığımızda ise Renault, Fiat, PSA Grubu (Peugeot-Citroen) ve Toyota’yı görüyoruz. Fakat listenin en altında kendine yer bulan bu üreticilerin gerçek hayatla olan farkı da %25 civarında.

Firmaların manipülasyonu tüketiciyi aldatmak, yalan söylemekten ziyade aynı araçların farklı şekilde kullanılmasından ortaya çıkıyor. Ancak sorun da tam olarak burada ortaya çıkıyor çünkü üreticilerin tüketim verilerini elde etmek için hazırladığı testte kullandığı aracın gerçek hayatta kullanılması mümkün değil.

Aşağıda T&E tarafından hazırlanılmış infografik sizin bu konuyu daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.

Kaynak: kimgecer.com

3RQE55.jpg

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Abdurrahman Cam

valla ben insanoğlu biraz daha fazla para kazanmak uğruna babasını bile kandıracağını düşündüğüm için direk inanırım bu olaya. Doğrudur yaparlar abi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil

sanki adamlar %100 yalan söylese almayacakmıyız Türkiyede araba,avrat,silah'dan geçemeyiz malesf.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Sanırım şuan sadece Peugeot, Edirne den Ardahan a gerçek yol testi ile tüketim oranını belirlemişti.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Ben fabrika verilerine bakınca şunları görüyorum..henüz aksini ıspatlayacak aracım olmadı  :)

Fabrika verisi şehir içi=Reel hayatta ortalama tüketim değerine eşit hatta 1 litre daha fazlası

Ortalama tüketim=Hikaye  (karşılığı yok)

Şehir dışı tüketim=Reel hayatta 90 km sabit hızla yakalanabiliyor

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı

Diğer aracım Honda Jazz

 

Şehir içi 6-6,5 arası, şehirlerarası 90 sabit hızda 4,5 litre civarı yakıyor. Fabrika verilerinden de daha az.

Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban

Diğer aracım Honda Jazz

 

Şehir içi 6-6,5 arası, şehirlerarası 90 sabit hızda 4,5 litre civarı yakıyor. Fabrika verilerinden de daha az.

Bi hondamız olmadı..ş içi ve otalama fabrika verisi nedir aracın? şehir içi kullanımı nasıl Günlük kaç km yol yapılıyor, trafik, ışık durumu, ortalama hız vs nasıl

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Arkadaşlar bence bizim bu değerlerimiz kişiden kişiye değişen birşey. Herkesin farklı kullanım stili var. Ben şehir içinde oldukça sakin kullanıyorum ve aracım şehir içinde 5,5 lt/100 km yakıyor. Dur kalk trafiğinde bile çok sakin kullanır, ayağımın altındaki yumurtayı kırmamaya gayret ederim. Sonuçta giden mazot benden gidiyor.

 

Gelelim markalara. Piyasa o kadar hırslı ki neredeyse arabaların dışını kağıttan, üzerini de selefondan kaplayıp satacaklar ki az yaksın. Günümüz teknolojisinde fabrikaların ortalama yakıtı 6/8/10 lt gibi birşey. Altını yakıyor diyenden birşeyler arayın.


Bi hondamız olmadı..ş içi ve otalama fabrika verisi nedir aracın? şehir içi kullanımı nasıl Günlük kaç km yol yapılıyor, trafik, ışık durumu, ortalama hız vs nasıl

 

Arkadaşımda Fd6 civic MT vardı, o kullanınca şehir içi 7,2-7,4 gösterirdi, ben kullanınca 6,2-6,7 arası gösterirdi. Aynı şehir aynı trafik. Tamamen kişisel.

Yorum bağlantısı

Bende Fiat Stilo varken, ben şehir içi 1 depo benzin ile 400 km den fazla yol yapamazken, babam 600 km yi geçerdi sürekli.  :biggrin:

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Ben daha fabrika verisini yakalayamadım. Demek ki yazılanların doğru yönü var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

bende fiesta ile sürekli servisin başını ağırtıyordum 5,5 - 6 litre arası yakıt vardı. 2006 dizel asm şanzumanlı servisin canına tak etti sizin kullanımınız ile alakalı diye sonunda test sürüşüne çıktık. servisten bir arkadaş kullandı aracı bilgisayara bağlı şekilde depoyu fulledik toplamda 100 km yol yapıp aynı istasyon aynı pompadan tekrar fulledik 4,5 lt yakıt aldı. fabrika verilerine çok yakın bir değerdi. servisteki arkadaşın araç kullanmasını görünce kendimden utandım zaten. bu tamamen kişinin araç kullanması ile alakalı yakıt tüketimi.

Yorum bağlantısı
Mustafa KOŞAR
(düzenlendi)

Araç değerleri benim bildiğim kadarıyla, ölçüm sonuçlarından çıkan en iyi değerler
yakıtta şehir dışı ve şehir içi katalog yakıt tüketim bilgisi ise ayağının ucu ile gaza basıp düz yolda alabileceğin minimum yakıt tüketimi.
Pek fazla katalog üzerinde yazılanlar ile aracı kullanırken gördüğümüz bilgileri sürekli kıyaslamamak lazım
Takıntı haline dönüşebiliyor :)
Katalogları bir kenara atın gitsin.
Araç almadan önce foruma danışıp daha sonrasında hiç yakıt sarfiyatına bakmadan aracın keyfini sürmek en güzeli
Şükürler olsun ki forumumuz var. Araç alım öncesi sadece araç değerleri üzerinde değil, araçlar ile ilgili her şey üzerinden bilgi sahibi olabiliyoruz.

Petrol zengini ülkelerdeki araçlarda yol bilgisayarındaki yakıt tüketimi var mı acaba :)
 

tarihinde Mustafa KOŞAR tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Oktay Demirağ

Ben de Mercedes vito da veya S max de fabrika değerlerini hiç tutturamadım. Gerçek te hep daha az yakıyordum.

Yorum bağlantısı
Erdem Bozkurt

bence ortalama yakıt bir yana herkes ortalama gittiği yerleri azçok biliyor,araçların en çok yaktıgı 0-10 km arasıysa ki buna ister direk ister dur kalkla git,bunun dışında kullananların yakıt tüketimleri istenilen düzeyde olur..uzun yolda giderken insan bile piskolojkmen rahatken,kısa yolda gitmek bile insanı sıkıyor bunu birde kullandığımız araçların agzı olsada sorsak  :) 

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu
(düzenlendi)

Fabrika ın verdiği değerleri bırakın araba kendi gösterdiğini yakmıyor.

Benim Note uzun yolda 3.9 yaktığını gösterdi fakat depo hesabında 4.4 çıktı.Şehir içine 5.5 gösterdi depo hesabında 6 litre çıktı.

Fabrika verisi şehir içi 4.2 litre. Tabi bide İstanbul şehir içinin efsane trafiği var.

tarihinde Hakan Gürsu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)

Şehirdışı , düşük hızda sürülerek farbrika verilerinin altında yakabiliyor. Örnek sabit hızda 70-80 ile gidilirse fabrika verisinin altında yakar(yakabilr) . Turbolu araçlar da normal şartlarda daha fazla yakıyor.( kaynak autobild.)

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Necati Dur

Bende poloda fabrika verisinin altındayım. Fabrika verisi 6,1 litre. Ben 5,6 litre ile geziyorum

Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu

Benim focus yol bilgisayarinda sehir ici kullanimda 12 lt cikiyor uzun yolda ise 7.5-8 lt cikiyor. Ancak aksaray konya yolunda gittim bir kez orada 6.0 lt gosterdi ortalama yakiti. Yani ortalama yakitta yolun etkisi de buyuk. Duz yol sicak asfalt tuketimi oldukca dusuruyor. 6.0 lt ortalamayi aldigimda hizimi 110 km/h sabitleyerek gitmistim. Belki 90 la gitsem 5.5 da yakalardim.

Yorum bağlantısı

Diğer aracım Honda Jazz

Şehir içi 6-6,5 arası, şehirlerarası 90 sabit hızda 4,5 litre civarı yakıyor. Fabrika verilerinden de daha az.

Bu araba benzinli otomatik mi? Anlik deger mi ortalama tuketim mi 100 km de ? Sehir ici 6 - 6.5 litre benzinlo arac gozumle gorsem inanmam. Sehir ici koy iciyse baska :p

Şehirdışı , düşük hızda sürülerek farbrika verilerinin altında yakabiliyor. Örnek sabit hızda 70-80 ile gidilirse fabrika verisinin altında yakar(yakabilr) . Turbolu araçlar da normal şartlarda daha fazla yakıyor.( kaynak autobild.)

Benim aracim turbo ama az yakiyor. Bi de sana dil :p
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
(düzenlendi)

Hemen hemen her aracımda fabrika verisi hatta altını yakaladım. Ama acayip kasmak gerek

tarihinde Servet Aydın tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

EUDC cycle diye daha önce paylaşmıştım detaylı. bir sorun yok. Sorun insanların öyle kullanmaması.

 

 

ŞU başlıkta yazmıştım:

 

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/198763-eec-90-test-tketim-srş-standardı-eceeudc/

 

 

 

Araç fabrikalarında buna uygun simülatör var. şöförü bindiriyorlar adam kabinin içinde araç kullanıyor grafiği (yukarıdaki) takip edecek şekilde önünde bilgisayar ekranına bakarak..

 

 

Doğru bir tarafı var eleştirinin, fabrikalar bu testte iyi çıkacak şekilde araçları tune ediyorlar. bu gerçek.

tarihinde Mehmet Göktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

şöyle düzenek var. ayrıca şöförün önünde bu yukarda verdiğim linkteki grafik olan iki çizgi var arasında kırmızı çizgi var. o iki çizgiye değmeden arada olacak şekilde kullanması gerekiyor en "emmi" şeklinde.

 

simulation-1.jpg

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Hava sürtünmesini nasıl dikkate alıyor? Bilgisayar mı hesaplıyor?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...