uğur kars 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 Herkese selamlar, tanışma bölümünde foruma giriş yapmıştım. 96 model model ford escort 1.6 clx efi çok nokta enjeksiyonlu sıralı lpg li bir araç satın aldım. Station wagon istediğim için bulmam biraz zor oldu ama sonunda 12.500 TL ye düzgün bir araç buldum diye düşünüyorum. Notere gittik ve macera başladı. Aracı aldım ve akşam Afyonkarahisar’a geçtik. Kayınbiraderim de araç bakıyodu Konya Seydişehir’de bir araca bakmaya gidecekti banada bahane oldu kayınpederle beraber çıktık yola Eğirdir’e geçtik kayınbiraderi alıp ordan Seydişehir’e gittik. Biraz geç yola çıktığımız için notere yetişmek için bastım gaza, yokuşlarda düşük vitesle bayaa bi zorladım aracı düz yollarda 130 km nin altına çok nadir düştüm 180 i gördüm arabadakiler iyi ya gidiyomuş araba kinayesinde bulununca gazdan ayağımı çektim. Araç ne mi yaktı 14-15 litreleri beklerken 11lt/100km (lpg) gibi bir sonuçla karşılaştım. Seydişehir’e vardık opel vectra marka bi araca baktık beğenmedik. Akşehir üzerinden Afyon’a geri döndük. Sanayiye gittik escortun yağını suyunu değiştirdik sağ far yanmıyodu fitiller yırtıktı onları değiştik aracı yıkattım ettim derken 400 lira sıkışmış onu çıkarttım. Sonraki gün eşimle beraber Aydın Söke’ye doğru yola çıktık, Denizli yol ayrımını kaçırınca İzmir’doğru gidiyor bulduk kendimizi yanlış yola sapmaya bayılırım hiç sesimi çıkarmadım bastım gaza eşim farkedene kadar epey bi yol aldım. Manisa Salihli’den dağ yolunda Ödemiş’e vardım ordan Tire – Selçuk –Kuşadası ve sonunda Söke. Tüketim 9lt/100km Haftasonu şöyle bi gezelim dedik, Cumartesi günü eşimle beraber çıktık Seferhisar üzerinden Çeşme’ye gittik, gayet yavaş gezerek görerek vardık, dolandık biraz Çeşmede gaz bitti. Tüketim 9lt/100km (bu değerde şehir içi kullanımda var). Çeşmede 10litre gaz aldım otobandan izmire geçtik sabit 160km hızla gittim diyebilirim. Tüketim 12,5lt/100km. İzmir Pınarbaşı’nda Ülkü yarış pistine gittik. Giriş ücretini verdim aracı benzine aldım eşimi arabadan indirdim bastım gaza 2km lik parkurda 5 tur attım. Escort beni çok şaşırttı sw olmasına rağmen, detayları sonra paylaşıcam. Aracı boşta çalıştırdım bi süre çalıştırdım hararetini dindirdim, koyulduk yola pistte ne yaktı bilmiyorum ama benzin ibresi bayaa bi hareketlendi. Pazar günü yaylaları gezdik , gezmek bahane tabi. Uzatmıyorum diycem epey uzamışım zaten sabırla okuyanlara teşekkür ediyor ve asıl konuya geçiyorum. DIŞ TASARIM Aracın görünüşünü çok beğenenler var ama ben onlardan değilim. Önden bi basit duruyo ezik gibi arkaya doğru ilerledikçe airodinamiğinin çok iyi olduğu çizgilerinden anlaşılıyor ama bi şekilde etkilemiyor, yandan görünüşü gayet güzel bence sportif duruyo çizgileri iyice ortaya çıkıyor. HB kasaların arka tasarımı güzel yüksek ve küt duruyo göze hitap ediyor, sw lar eh işte sedanlarda durum çok daha vahim bağaj kapağı çok uzun gözüküyo göz yoruyor. Genel olarak araca bakınca net duruyor en azından fena değil diyelim. Modelini göz önünde bulundurursak o yıllardaki tasarımlara göre iyi diyebilirim. Zevk meselesi tabi, taktir kamuoyunun... İÇ TASARIM Aracın içi dışından çok farklı, kesinlikle çalışılmış ve detaylarla dolu. Direksiyonun arkasından toprpito üzerindeki göze uzanan informal çizgi kesinlikle harika hatta bu kadar güzel olabilir. Torpito gözü aydınlatmalı, gayet büyük ve içerisindeki gözler çok kullanışlı. Kapılardaki gözler gayet yeterli, teybin altındaki göz ve koltuk arasındaki göz eşya gözlerini maksimum seviyeye taşımış. Kumandalar kaliteli ve rahat erişiliyor. Direksiyonun solunda göz yok ve araçta bardaklık yok çok büyük bir eksiklik. Kullanılan plastik kalitesi gayet iyi, tavanda üç tane yönü değişebilen aydınlatmalar var, kapılar kapanınca 20 sn sonra sönen iç aydınlatma torpito ve pedalların aydınlatması çok güzel detaylar. İç dikiz aynası ve yan aynaların kararması beni çok şaşırttı gece kullanımlarında kesinlikle rahatsızlık hissedilmiyor. Kapı döşemeleri tavan kaplaması sanki inadına yapılmış olabileceğinin en kötüsü heralde özellikle kapı döşemeleri emanet gibi duruyor. Arka koltukta kol dayama var. Bagaj hacmi gayet iyi ve saklama gözleri ve katlanan koltuklarla daha da kullanışlı hale gelmiş. Koltuklar katlanınca düze yakın bi zemin elde ediliyor. Arka diz mesafesi çok iyi değil, baş mesafesi yeterli ön tarafta çok geniş sayılmaz. Koltuklar rahat ve geniş değil. PERFORMANS Aracın performansı çok güzel ve çok dengeli motorun tork grafiğini inceledim düz bir çizgi bütün devirlerde gayet canlı. Araç 6500 devire kadar istikrarlı bir şekilde hızlanıyor , 4000 devirden sonra biraz daha canlanıyor gibi ama çok büyük bi fark hissetmiyorsunuz. 5. Viteste araç biraz cansız gibi ancak 4. Viteste 160km/h hız yaptığını düşünürsek performans için 5. Vitese ihtiyacınız yok. Marka yazmıyorum ama performanslı olduğunu bildiğimiz bi kaç araçla kapıştım ışıklardan kalkışta ve rampa yukarı eksozu anca görebildiler. KULLANIM İnanılmaz keyifli bi araç habire sürmek istiyorum çok net ve tepkileri öngörülebilir , uzun yolda yüksek hızlarda virajlarda aracın yola bu kadar iyi yapışması hayret verici, önden kaymıyor , arka hiç bi şekilde kopmuyor, virajlarda sanki düz yolda gidiyormuş gibi kalıp şeklinde dönüyor araç. Süspansiyonlar serte dönük çukurlarda epey sallıyor ancak işini de yapmayı ihmal etmiyor, kasise yüksek hızda girdim hiç bir vurma sesi gelmedi. Vites geçişleri kemkli çok güzel ancak vites aralıkları abartılı uzun kalıyor. Aracın altı alçak yol tutuşuna olumlu etkide bulunurken dağ yollarında, çukurlu yollarda giderken tedirgin oluyorsunuz bizim yollarımıza göre yapılmadığı aşikar. Direksiyon yüksek hızlarda güzel sertleşiyor ancak şehir içinde düşük hızlarda bi garip, toplamıyor kendini siz çevirmek zorundasınız tam turda sanki bi yere oturuyor gibi. Frenler berbat boyle performanslı bir araç için tam skandal tofaştan hallice bana hiç güven vermedi. PİST Piste gece girebildim ışıkla biraz sıkıntılı oldu ama yinede anlıycağımı anladım. ön ve arkalarda sawa perfecta 2010 üretimi lastikler var fazla kullanılmamış dişleri ve deseni sıfır gibi duruyor, dört lastik 32psi havayla girdim. Aracı epeyce zorladım hep son devirlerde vites değiştirdim vites düşüşlerini de çok sert yaptım şanzıman tamamdır bence işini çok iyi yapıyor. Sert bir viraja bayaa hızlı girdim, çıkamıycamı düşündüm apex boyalarını gördüm tamam çıkıyorum pistten artık taklamı atarız sürüklenirmiyiz ne olur diye düşünürken iyice kırdım direksiyonu ve önden neredeyse hiç kaymadı , arka zaten yerinde duruyor ama ben koltukta duramıyorum. Escort kesinlikle viraj arabası çok net. İlk turu 1:34.060 tamamladım aracın limitlerini anlayınca son tur derecem 1:26.304 e düştü. DEĞERLENDİRME Ben aracı beğendim. Alınır mı; evet parasını son kuruşuna kadar hak ediyor. Temizini bulmak şartıyla ucuza aliyim biraz masraf yapar toparlarım denilecek bir araç değil teferruatı detayı çok aldığınız fiyat kadar masraf yapabilirsiniz. Teşekkürler. 3 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 Çok güzel yazmıssınız, bende 95 1.8 clx benzinli var KA küçük geldiği için almıştım 6 ay biner satarım diye düşünürken 2 sene biner öyle satarım diye düşünüyorum benimde som kasa pek hoşuma gitmiyor kullanmak gercekten çok zevkli araç. Yorum bağlantısı
Osman Ozturk 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 Güle güle kullanın.Escort kullanımı zevkli araçtır.Bazı kronik problemleri olsada katlanılabilir sorunlardır.Özellikle uzun yolda, motoru ısındıkça kullanmak daha da zevkli bir hal alır.Mutlu günlerde kullanmanız dileğimle. Yorum bağlantısı
uğur kars 20 Kasım 2014 Yazar Paylaş 20 Kasım 2014 Teşekkür ederim. Sizin araciniz benzinli gerçide 1.8 escortlarin daha az yaktigi dogrumu acaba Yorum bağlantısı
uğur kars 20 Kasım 2014 Yazar Paylaş 20 Kasım 2014 Tesekkurler Osman bey keyif=escort gibi iddali laflar ettiriyor adama. Hangi fordun surusu keyifsiz diyceksiniz hic birinin. Ozellikle suspansiyon ve saseyi bu adamlar yapiyor. Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 8-8.5 litre civarı yakıyor şehir içi hatta geçen hafta biraz dikkat ettim 2 defa da E5 ten pendik gebze yaptım 20 km bir gidiş, eski arabam Ka 7-8 litre arası yakıyordu 1.3 60 beygir olmasına rağmen aradaki fark yok sayılabilir 1.8 tadınına vardığınızda Yorum bağlantısı
uğur kars 20 Kasım 2014 Yazar Paylaş 20 Kasım 2014 10-11 lt/100km lpg yakar o zaman 1.6 escortla aynı yakıyor o zaman üstüne bide 1.8 in performansı var tabi Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 Gayet güzel anlatmışsınız, çok beğendim. Yorum bağlantısı
uğur kars 20 Kasım 2014 Yazar Paylaş 20 Kasım 2014 Teşekkür ederim. Araba olayı bende biraz tutku boyutunda olduğu için sabahtan akşama kadar konuşsam sıkılmam heralde. Dinleyen için aynı durum geçerli olmuyor genelde 1 Yorum bağlantısı
Barış Kalkan 20 Kasım 2014 Paylaş 20 Kasım 2014 İnternet te teknik ozellikleri ararigimda aslında 10 litre gibi bir rakam vardi sehir icinde ilk aldığımda 9 litre yakmisti arabayi taniyip bakımları yapincada 8 litrelere dustu, Aslinda arabayi alırken 1.6 diye aldim noterde işlemi bitirdik eve geldim ruhsati internetten kontrol edeyim diye vergi dairesinden sorguladigimda araba 1.8 gorunuyordu ama ruhsatta 1.6 ve motor hacmi 1796 cc yaziyordu, ford vin dada arac gorunmuyordu,eski araba olduğu icinde hic ustalar hic ugrasma satisinda sorun olmadiysa bosver dedi, hala terettud vardi bende be aldığımı bilmiyordum, araba onceki sahibi 6ay kadar kullanmis oda 65 yasinda ilk sahibi dayisindan almis ve bir sure hic kullanılmamış dayi, uatmaktan silindir kapak contasinda curume olmus ve bana supriz yapti, ovakit contayi değiştirir ken netlesti araba 1.8 clx 1 Yorum bağlantısı
uğur kars 20 Kasım 2014 Yazar Paylaş 20 Kasım 2014 1.8 ler piyasada çok az ama yakıt olarak arada fark yoksa sizin için şans olmuş aslında Yorum bağlantısı
Recommended Posts