İçeriğe Yönlendir

Yavaşlarken Titreme Devir Düşmesi Ve Stop Etme


Mehmet Özdil

Recommended Posts

Mehmet Özdil

Arkadaşlar merhaba Aracım 2004 Fiesta 1.4 TDCi, easytronic vites.
Araba tam olarak ısınmamışken, fren yapınca motor stop ediyor (gibi oluyor) tüm motor arıza, akü vb ışıklar yanıyor ve ayağımı frenden çektiğimde arabayı sanki vurduruyormuş gibi sarsılarak tekrar düzeliyor. Özellikle motor soğukken farları açtığımda yapıyor bunu. Isındıktan sonra stop etme gibi bişey yaşamıyorum sadece arada sırada araç stop edecekmiş gibi titriyor o kadar. Son 1 aydır bu sorun başladı daha önce yoktu

 

1-EGR temizlendi

2-Akü yeni değişti 72 Amper

3-Krank sensörü değişti

4-Isı termostatı değişti

5-Hava hortumu değişti

6-Yağ ve filtreler değişti

7-Mazot filtresi değişti

 

Birtürlü sorunu halledemedim. Yardımlarınızı bekliyorum. Gaz kelebeği bizim bu araçta varmı varsa nerede acaba.

Yorum bağlantısı

 

Arkadaşlar merhaba Aracım 2004 Fiesta 1.4 TDCi, easytronic vites.

Araba tam olarak ısınmamışken, fren yapınca motor stop ediyor (gibi oluyor) tüm motor arıza, akü vb ışıklar yanıyor ve ayağımı frenden çektiğimde arabayı sanki vurduruyormuş gibi sarsılarak tekrar düzeliyor. Özellikle motor soğukken farları açtığımda yapıyor bunu. Isındıktan sonra stop etme gibi bişey yaşamıyorum sadece arada sırada araç stop edecekmiş gibi titriyor o kadar. Son 1 aydır bu sorun başladı daha önce yoktu

 

1-EGR temizlendi

2-Akü yeni değişti 72 Amper

3-Krank sensörü değişti

4-Isı termostatı değişti

5-Hava hortumu değişti

6-Yağ ve filtreler değişti

7-Mazot filtresi değişti

 

Birtürlü sorunu halledemedim. Yardımlarınızı bekliyorum. Gaz kelebeği bizim bu araçta varmı varsa nerede acaba.

 

Konunuz uygun bölüme taşınmıştır.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bunların şanzımanları sorunluydu ama bu kadar sorun yapacağını sanmıyorum.

Araç yetkili servise gitti mi hiç? Hatay'da özel servis bulmak zordur sanıyorum.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özdil

Yetkili servis Hatay da var ama göstermedim henüz fakat vites değişimlerinde hiçbir sıkıntı yok motor ısındıktan sonrada stop etme kesinlikle yok sadece soğukken ve özellikle farları yaktığımda 1-2 defa stop ediyor bazende kendiliğinden çalışıyo anlık olay stop etmediği zaman stop etcekmiş gibi titriyor.

 

Hız sensörüyle alakalı olduğunu sanmıyorum ama onuda bi kontrol ettiriyim.

 

Bilgisayara bağladıüımızda hiçbir hata vermiyor sadece 1 kez ısıtma bujisi kontrol devresi hatası vermişti(arlıklı diye) o kadar onuda sildik acaba bunla bi alakası varmı

Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Arkadaşın sorun yaşadığı arabasındaki motor, 1.4 tdci fiesta motoruna usta.

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Mehmet Bey bu konuyu iyiki açtınız.Anlattıklarınızın tamamen aynısını aynı model ve tiptironik fiestam  ile yaşadım.Havalar soğuyana kadar ara vermişti ama cuma günü yeniden başladı.Ben de bu sorunu çözebilmek için epey uğraştım ama maalesef şu ana kadar başarılı olamadım.Aslında güvenlik açısından son derece riskli bir durum.Sizin aracınıza yaptıklarınıza ek olarak ben de,

 

1-Elektronik Kontrol Ünitesi'ni (ECU)  değiştirdim, olmadı.(araç beyni)

2-Mazot pompasındaki basınçla ilgili bir sensörü değiştirdim, olmadı.

3-CommonRail üzerindeki bir sensörü değiştirdim, olmadı.

4-Baskı balata ve volan dahil olmak üzere değiştirdim,olmadı.

5-Yazılım güncelleme vb. işlemler yapıldı,olmadı.

6-Enjektörleri iki defa çıkartıp cihaza bağlanmak suretiyle kontrol ettirdim.Ultrasonik temizlik yapılarak sapasağlam takıldı ama yine olmadı.(Bosch Yetkili Servis'te)

 

Daha aklıma gelmeyen bir sürü işlemi daha yaptırmama rağmen olumlu sonuca ulaşamadım.Bu işlemleri sakın siz de yaptırmaya kalkmayın ki para,zaman vb. kayıplara uğramayın.

Konuyu sabırla takip edeceğim.İnşaallah siz bu sorun üzerine daha kararlı gidersiniz  ve çözüme ulaşırsınız.Kolaylıklar ve başarılar diliyorum.  

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

asm şanzıman fiesta tdci. bunlarda manuel şanzıman kutusu na ilave özel bir baskı balata sistemi ve otomatik debriyaj denecek birilave parça vardır. Öncelikle debriyaj sistemi geçmişine bakmalı çoğu kullnıcı ve usta, aynısı sanıp baskı balatayı çaktiriryor (yeni baskı almadan) sonra da sorunar bitmiyor.

pahalı ancak, önclikle debriaj sistem yenilnemsei lazım: sıfır baskı balata takılıp, ids ile adaptasyon yapıp bu sırada hidroliğin havasının alınması lazım. Bunlar ehil teknisyen ve ids cihazı ile oluyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özdil

Şunu farkettim bu sabah farları açmadığım zaman yavaçlarken sönme gibi bir problem yok sadece bazen yavaşlarken hafif titreme oluyor söncek gibi 2. vitesten 1. vitese düşerken o kadar o da bazen yapıyor. Ama farları açıyorum hem stop edecekmiş gibi titiriyo hemde bazen stop ediyo gaza basınca kendiliğinden çalışıyor.
 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şunu farkettim bu sabah farları açmadığım zaman yavaçlarken sönme gibi bir problem yok sadece bazen yavaşlarken hafif titreme oluyor söncek gibi 2. vitesten 1. vitese düşerken o kadar o da bazen yapıyor. Ama farları açıyorum hem stop edecekmiş gibi titiriyo hemde bazen stop ediyo gaza basınca kendiliğinden çalışıyor.

 

Dinamo öne çıkıyor sanki. Araç elektrik arızası yaşıyor bence.

Aracın rölanti, kapalı ve marş anındaki voltajını ölçtürün derim.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özdil

Dinamo öne çıkıyor sanki. Araç elektrik arızası yaşıyor bence.

Aracın rölanti, kapalı ve marş anındaki voltajını ölçtürün derim.

 

Aküyü ölçtürdüm 2 gün önce 14 falan çıktı.
 
Bide şu var farlar açıkken araba ısınınca sorun %80 ortadan kalkıyor çok ilginç ya. Ama far kapalı klima açıkken hiçbir sorun yok. Özellikle motor soüukken bunu yapıyor. 
 
Geçen bilgisayara bağladık ısıtmabujisi hatası verdi aralıklı diye bizde sildik bununla bi alakası olabilirmi acaba kafayı yemek üzereyim.
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

 

Aküyü ölçtürdüm 2 gün önce 14 falan çıktı.
 
Bide şu var farlar açıkken araba ısınınca sorun %80 ortadan kalkıyor çok ilginç ya. Ama far kapalı klima açıkken hiçbir sorun yok. Özellikle motor soüukken bunu yapıyor. 
 
Geçen bilgisayara bağladık ısıtmabujisi hatası verdi aralıklı diye bizde sildik bununla bi alakası olabilirmi acaba kafayı yemek üzereyim.

 

Isıtma bujileri zaten mutlaka değişmeli. Hata vermişse, değiştirin 4'ünüde.

Ayrıca, far ve klima açın. Radyoyu açın, sesi hafif yükseltin. İç lambaları vs tamamını açın. Elektrik tüketiminiz maksimumdayken bakalım ne olacak.

Dinamo yüke binince de yetişemiyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özdil

Isıtma bujileri zaten mutlaka değişmeli. Hata vermişse, değiştirin 4'ünüde.

Ayrıca, far ve klima açın. Radyoyu açın, sesi hafif yükseltin. İç lambaları vs tamamını açın. Elektrik tüketiminiz maksimumdayken bakalım ne olacak.

Dinamo yüke binince de yetişemiyor olabilir.

 

 

Dediklerinizi denedim sonuç aynı farları açınca tıtreme daha fazla ve stop etme oluyor 1-2 defa motor soğukken. Bir türlü çözemedim en kısa zamanda ada ısıtma bujilerini değiştircem. Dinamo ile bi alakası  varmı bunun? Bazende stopn etcekmiş gibi yaptığı titremedn sonra gaza bastığımda sanki araba kendini geri çekip sonra ileriliyor(sanki derin nefes alır gibi)

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Dediklerinizi denedim sonuç aynı farları açınca tıtreme daha fazla ve stop etme oluyor 1-2 defa motor soğukken. Bir türlü çözemedim en kısa zamanda ada ısıtma bujilerini değiştircem. Dinamo ile bi alakası  varmı bunun? Bazende stopn etcekmiş gibi yaptığı titremedn sonra gaza bastığımda sanki araba kendini geri çekip sonra ileriliyor(sanki derin nefes alır gibi)

Zaten aynı hatta daha da kötü olması gerekir.

Bujiler farklı. Bana sorarsanız dinamonuzda problem var. Bujiler o kesikliği giderebilir. Kesiklik şanzımandan da kaynaklanabilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Mehmet Özdil

Dün hava filtresinin ordaki elçik ve tüm mazot hortum tesisatını yeniledim, mazot filtresini değişirdim,patlak bujiyi değiştirdim, debimetreyi temizlettim, aküyü ölçtürdüm çalışır ve farlar açıkken 14.3 ama sonuç aynı sürekli yavaşlarken durmaya yakın devir 0.4-0.5 lere düşüp araç stop edecekmiş gibi titreyip tekrar normale dönüyor(0.8-0.9 lara) anlık saniyelik bir olay. Kafayı yemek üzereyim cihaza bağlıyoruz hiçbir hata kodu yok. Arkadaşlar yardım edin lütfen.

Yorum bağlantısı
Mehmet Özdil

Bunun westinghouse ile bir alakasi olabilirmi acaba?

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Mehmet Bey konuya yazdığınızı görünce sorunu tamamen çözdüğünüzü düşünmüştüm ki parça değişimlerine rağmen aynı sorunun devam ettiğini okuyunca hem sizin adınıza hem de kendi adıma üzüldüm.İnşaallah doğru adımı attıracak bir çözüm önerisi en yakın zamanda gelir.Ben de frenlerle veya ABS sistemi ile ilgili olabileceğini düşünmeye başladım.Eğer öyleyse nereden başlamak gerekir acaba?

Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Uğur Öztürk

Mehmet Bey aracınızın sorunuyla ilgili olumlu bir gelişme yaşadınız mı?Ben hala bu sorunu yaşıyorum.Hatta havaların soğumasıyla araç zıvanadan çıktı diyebilirim.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

selamlar

demek ki bu arıza benzinli gazlı veya dizel ayrımı yapmıyor

bende bulamayıp uğraşmaktan bıkanlardanım.

hüseyin.

hadi diyor ya kedidir o kedi diye boşverin kedidir o deyip geçin sizde

Yorum bağlantısı
Uğur Öztürk

Mutlaka bir sebebi olmalı Hüseyin Bey,neden bizim araçlar da akıllı dinli bir arıza vermeyip cırmalatıyor anlamıyorum.Ben pes etmeyeceğim ve bir gün bu başlık altında en sonunda buldum,cevabını ekleyeceğim.

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Uğur Öztürk

Mehmet Bey bu konuyu iyiki açtınız.Anlattıklarınızın tamamen aynısını aynı model ve tiptironik fiestam  ile yaşadım.Havalar soğuyana kadar ara vermişti ama cuma günü yeniden başladı.Ben de bu sorunu çözebilmek için epey uğraştım ama maalesef şu ana kadar başarılı olamadım.Aslında güvenlik açısından son derece riskli bir durum.Sizin aracınıza yaptıklarınıza ek olarak ben de,

 

1-Elektronik Kontrol Ünitesi'ni (ECU)  değiştirdim, olmadı.(araç beyni)

2-Mazot pompasındaki basınçla ilgili bir sensörü değiştirdim, olmadı.

3-CommonRail üzerindeki bir sensörü değiştirdim, olmadı.

4-Baskı balata ve volan dahil olmak üzere değiştirdim,olmadı.

5-Yazılım güncelleme vb. işlemler yapıldı,olmadı.

6-Enjektörleri iki defa çıkartıp cihaza bağlanmak suretiyle kontrol ettirdim.Ultrasonik temizlik yapılarak sapasağlam takıldı ama yine olmadı.(Bosch Yetkili Servis'te)

 

Daha aklıma gelmeyen bir sürü işlemi daha yaptırmama rağmen olumlu sonuca ulaşamadım.Bu işlemleri sakın siz de yaptırmaya kalkmayın ki para,zaman vb. kayıplara uğramayın.

Konuyu sabırla takip edeceğim.İnşaallah siz bu sorun üzerine daha kararlı gidersiniz  ve çözüme ulaşırsınız.Kolaylıklar ve başarılar diliyorum.  

Geç de olsa çok şükür başlıkta geçen sorunum çözüldü.

Konuyu açan Mehmet Özdil Bey'e ve benzer sorunu yaşayan arkadaşlara yol göstereceğini ümit ediyorum : 

Yağ değişimi için Gaziantep'te biricik ustamız İbrahim Dai'ye gittim.Araç lifte alındı ve yağ değişitirildi.İbrahim Usta bana arabanın grank sensörünün şimdiye kadar hiç temizlenip temizlenmediğini sordu.Bir de grank kasnağının değişip değişmediğini.Hayır dediğim için kasnağa ve sensöre bir bakacağını söyledi.İşte ne olduysa bu kontrolde oldu.Yaptığı kontrolde grankı dolanan kayışın 2-3 mm. kadar dışarı taştığını farketti ve bana gösterdi.Bu durumun her bakımdan tehlike olduğunu söyleyerek gasnağı da sökmek ve gereken düzeltmeyi yapmak istedi.Bu sırada gasnağı tutan civatanın da iyice gevşemiş olduğunu gördük.

İbrahim Usta grank sönsörünü temizledi,grank kasnağını yerine oturtup iyice sabitledi ve son olarak kayışı da tam yerine oturttu.İşlemler bittikten sonra aracı çalıştırdığı ilk anda öncelikli olarak motorun düzensiz,garip sesler çıkartarak,sallanarak çalışması vb.tüm sorunlarının düzeldiğini gördüm.Daha sonra akşam,sabah çalıştırmalarımda,uzun ve kısa yol sürüşlerimde,yakıt ve çekişteki inanılmaz sonuçlara bakarak sorunumun artık bittiğinden emin oldum.

Unutmayın benzer bir sorun yaşanması halinde grank sönsörü,grank kasnağı ve kayışını siz de aracın başında durarak mutlaka kontrol ettirin

Arabamı zaten seviyordum ama artık daha fazla seviyorum.

Bu vesile ile formumuz FordClub ve değerli ustamız İbrahim Dai'ye teşekkür ediyorum.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • 6 yıl sonra...
Umut Kızılcı

Cok eski bir konu ama suan bende aynı sorunla muzdaribim ne yapacagımı şaşırdım kasnak vs krank sensoru hepsi değişti ama sorun hala aynı 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...