Erdem Terzioğlu 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Arkadaslar merhabalar; Daha once bir konuda bahsettim ama arabam basligina konuyu acma firsatim olmadi. Emektar focusumla vedalastim ve yerine 2012 Renault Megane 3 Privillage 1.5 DCI 110 EDC aldim. Ama yine de ford forumdan ayrilmiyorum. Hatta beni bu arabamla da bagriniza basacaginizi umut ediyorum Soruma gelecek olursak sabahlari benim ufaklik oldugundan arabayi calistirir calistirmaz hemen vitese takip yuruyordum. Focus a boyle bindim ama simdi araba dizel ve otomatik. Dizel motorlu araci sabah isinmasini beklemeden hareket ettirmenin ne gibi sakincalari olur? Yada olur mu? Degerli yorumlarinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Arkadaslar merhabalar; Daha once bir konuda bahsettim ama arabam basligina konuyu acma firsatim olmadi. Emektar focusumla vedalastim ve yerine 2012 Renault Megane 3 Privillage 1.5 DCI 110 EDC aldim. Ama yine de ford forumdan ayrilmiyorum. Hatta beni bu arabamla da bagriniza basacaginizi umut ediyorum Soruma gelecek olursak sabahlari benim ufaklik oldugundan arabayi calistirir calistirmaz hemen vitese takip yuruyordum. Focus a boyle bindim ama simdi araba dizel ve otomatik. Dizel motorlu araci sabah isinmasini beklemeden hareket ettirmenin ne gibi sakincalari olur? Yada olur mu? Degerli yorumlarinizi bekliyorum. Erdem bey konunuzu uygun başlıkla uygun yere taşıdım. 1 Yorum bağlantısı
Uğur Samyeli 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Bu konu o kadar çok tartışıldıki formda Erdem.Bence formu biraz kurcukla be yaa Yorum bağlantısı
Turgut Ünal 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 20-30 saniye aracı rolantide çalıştırmanız ve bu süre sonunda hareket etmeniz turbonuzun sağlığı açısından faylalı olacaktır. 2 Yorum bağlantısı
Kerim Kamanoğlu 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 20-30 saniye aracı rolantide çalıştırmanız ve bu süre sonunda hareket etmeniz turbonuzun sağlığı açısından faylalı olacaktır. Aynı zamanda hararet göstergeniz normal yerine gelinceye kadar aracınız zorlamamanız üst devirlere çıkmamanız iyi olur. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 (düzenlendi) 20-30 saniye aracı rolantide çalıştırmanız ve bu süre sonunda hareket etmeniz turbonuzun sağlığı açısından faylalı olacaktır. Doğru ilave olarak hareketten sonra hararet biraz yükselip 60 lara gelmeden, yani ısı ibresi birazcık kalkmadan motoru sıkıştırmadan sakin hızlanıp sürmek gerekir, hararet biraz yükseldikten sonra istediğiniz gibi sürersiniz, hararet ibresi yoksa aracı 2-3 dakika sakin sürün sıkıştırmadan hızlanın o da olur, ısı biraz artana dek 2500 devri geçmeyin yeter. Bu arada hararetin normal yerine gelmesini beklemeyin, biraz yükselse yeter, zaten kışın bu şekilde sürerseniz hararet normal yerine gelmez bile, motoru ısı biraz yükseldikten sonra sıkıştırmak gerekirki tam ısınsın. 23 Kasım 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mahmut Sayar 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Dizel benzin eşyanın doğası gereği biraz alışması faydalı diye düşünüyorum. 1 dakika bunun için fazlaca yeterli aceleniz yoksa tabi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 (düzenlendi) Yaklaşık bir yil kullandigim cok verimli bir motor... İlk calistirmadan sonra yaklaşık 10-15 sn ye bekleyin...ve agir hareketlerle yola cikin...zaten motorunuz belli bir devrin altında turbo su iş görmüyor ... Bu bazen sıkıntı yaratacak...özellikle rampalarda devirsiz kalinca gaz pedalinin bosaldigini göreceksiniz... 23 Kasım 2014 tarihinde Hasan Basri Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Marşa bastığınız andan birkaç saniye sonra fazla gaz vermeden yürüyün gidin. 10 derecenin altında ısıtma sistemini açın. Rezistanslı ısıtma devreye girer. Turbo gibi hassas noktalar motor döndüğü andan itibaren yaglanır. Endişe edecek birşey olmaz. 4 Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 10 derecenin altında ısıtma sistemini açın. Rezistanslı ısıtma devreye girer. Sen bize renonun üstün özelliği ile hava mı attın. [emoji16] 1 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Servet abi, megane larda 7 derece Erdem bey, ben 2. airbag isigi sonene kadar bekliyorum. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Sen bize renonun üstün özelliği ile hava mı attın. [emoji16]Kesinlikle Servet abi, megane larda 7 derece Otomobil kullanan kalbur üstü demek, yani kilolu yağlı ve protein yüklü. Ticari kullanan garip sıska zayıf. Ne ince görüşlü reno 1 Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 sorunuza yukarda verilen cevapların hepsine katılıyorum, ben araba için tebrik ediyorum Allah tekerlerini düz bastırsın, güzel bir araç 1 gün sahiplik yapsamda etkilendiğim bir şanzuman/performans... 1 gün sahiplik yapıpta her zaman dile getirmemi Rahmetli Babamın bir rivayeti vardı o aklıma geliyor; İhtilalden bir kaç saat önce bir millet vekili bakan olmuş, ihtilal olmuş bakanlık gitmiş, ama adam bir şey anlatacağı zaman ben bakanken diye başlıyormuş.. o hesap benim megan... :=) 1 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 10 derecenin altında ısıtma sistemini açın. Rezistanslı ısıtma devreye girer. Hangi 7 ve 10... benim araba her derecede devreye giriyor... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Sürücü ihtiyar, araç onu bile seçiyor hayret 3 Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Sürücü ihtiyar, araç onu bile seçiyor hayret Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 (düzenlendi) Marşa bastığınız andan birkaç saniye sonra fazla gaz vermeden yürüyün gidin. 10 derecenin altında ısıtma sistemini açın. Rezistanslı ısıtma devreye girer. Turbo gibi hassas noktalar motor döndüğü andan itibaren yaglanır. Endişe edecek birşey olmaz. Hangi rezistans Ford da bunları çalmışlar, o dediğin avrupa Fordlarda var, bizde yeri bile kapalı bu arada Ford da buna ihtiyaç yoktur, tıpkı ESP de olduğu gibi ek önlemdir, elzem değil 23 Kasım 2014 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Trafficte 2004 yılında, diğerlerinde 2008 yılından sonra: Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Daha evvel kullandığım focus 1'in kullanım klavuzunda ve şu an kullandığım renault Koleos kullanım klavuzunda aracı ısıtmak için beklemeye gerek olmadığına dair ifadeler vardı.Ancak belli bir süre yüksek devirlere çıkmamak muhakkak. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 Renoda zaten motor geç ısınır. Bu sebeple harici ısıtma sistemi var araçlarında. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 23 Kasım 2014 Paylaş 23 Kasım 2014 10 saniye bekleyin. daha sonra aşırıya kaçmadan hızlanarak kullanın 2-3 dakika. yeterlidir. bu şekilde kullanılan aracım 260 bin km de. debriyaj dahil hiçbirşey değişmedi. 1 Yorum bağlantısı
Erdem Terzioğlu 24 Kasım 2014 Yazar Paylaş 24 Kasım 2014 Bu konu o kadar çok tartışıldıki formda Erdem.Bence formu biraz kurcukla be yaa Ustad google da aradim ama cikmadi ne hikmetse. Yada dogru kelimeleri yazamadim.Cevap veren herkese cok cok tesekkur ediyorum. Erdem bey konunuzu uygun başlıkla uygun yere taşıdım.Mehmet bey tesekkur ederim.Aynı zamanda hararet göstergeniz normal yerine gelinceye kadar aracınız zorlamamanız üst devirlere çıkmamanız iyi olur.Zaten otomatik olmasina ragmen gaza az bastiginizda 2000 devirde vites degistiriyor ve bu sayede zorlanmamis oluyor 1 Yorum bağlantısı
Çözüm Misafir 29 Kasım 2014 Çözüm Paylaş 29 Kasım 2014 Zaten dizeli calistirayim ve isininca gideyim derseniz hicbiryere gidemeyeceksiniz demektir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts