Tamer Terzi 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Kış geldi malum, dolayısıyla kışlık konuları da çıkarmak gerekir diye düşündüm. Aracımda kışlık lastiklerim takılı, zincirim de mevcut (hemde 2 takım), geçen gün nette dolaşirken kar/buz sebebi ile yolda kalmalara karşın zincir yoksa ( hatta anlatımda zincirden daha kullanışlı olduğu ifade edilmekte) lastiklere 8-10 defa ip sarılması halinde ( çamaşır ip niteliğinde, küçük parmak kalınlıgı civarında) buzlu zeminlerde olumlu netice alındıgını gösteren video gördüm. Çözüm bana mantıklı geldi, şahsen başıma gelmedi ama kışın uzun yolda belli kısmlarda zincir ihtiyaç iken belli kısmlardada karsız yerlerde zincir sorun teşkil etmekte, ( kardeşim geçen yıllarda 100 km lik parkurda 2 kez zincir takıp çıkarmak zorunda kaldıgını söylemişti) İpin karlı ve buzlu zeminlerde fayda sağlayacağını, Karsız zeminde ise zincire göre araca ve lastiklere daha az zarar vereceğini düşunüyorum, ki aracımda tren-x kapaklı cantlar olduğundan uygulamanında rahat olacağını zannediyorum Bu uygulama ne kadar kullanışlı ve lastiklere ne derece zarar verir ki ? Forumda biraz araştırdım ama bu konuda bir değerlendirme göremedim, Bu şekilde karlı ve buzlu ortamlarda ip bağlayarak kullanan varmı? Deneyimlerini paylaşırsa sevinirim, ve lastiklere ve araca ne gibi zararları olur Yorum bağlantısı
Misafir 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 İp, karsız zeminde en fazla 15-20 km dayanır. Sonra kopar. bununla birlikte serçe parmak kalınlığı çok fazla. Nasıl bir sarım şekli uygulanıyor? Geniş aralıklarla sarılır ise bu defa lastikte atlamalara ve araçta sarsıntıya sebep olur. Balans bozar vb. Bence gereksiz.. Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Kış geldi malum, dolayısıyla kışlık konuları da çıkarmak gerekir diye düşündüm. Aracımda kışlık lastiklerim takılı, zincirim de mevcut (hemde 2 takım), geçen gün nette dolaşirken kar/buz sebebi ile yolda kalmalara karşın zincir yoksa ( hatta anlatımda zincirden daha kullanışlı olduğu ifade edilmekte) lastiklere 8-10 defa ip sarılması halinde ( çamaşır ip niteliğinde, küçük parmak kalınlıgı civarında) buzlu zeminlerde olumlu netice alındıgını gösteren video gördüm. Çözüm bana mantıklı geldi, şahsen başıma gelmedi ama kışın uzun yolda belli kısmlarda zincir ihtiyaç iken belli kısmlardada karsız yerlerde zincir sorun teşkil etmekte, ( kardeşim geçen yıllarda 100 km lik parkurda 2 kez zincir takıp çıkarmak zorunda kaldıgını söylemişti) İpin karlı ve buzlu zeminlerde fayda sağlayacağını, Karsız zeminde ise zincire göre araca ve lastiklere daha az zarar vereceğini düşunüyorum, ki aracımda tren-x kapaklı cantlar olduğundan uygulamanında rahat olacağını zannediyorum Bu uygulama ne kadar kullanışlı ve lastiklere ne derece zarar verir ki ? Forumda biraz araştırdım ama bu konuda bir değerlendirme göremedim, Bu şekilde karlı ve buzlu ortamlarda ip bağlayarak kullanan varmı? Deneyimlerini paylaşırsa sevinirim, ve lastiklere ve araca ne gibi zararları olur Lastikte sarılı iken bir zararı olmaz hatta karda faydalı bile olur. Buzda çok faydasını göremedik zamanında. Ama asıl tehlike ip in dayanıksız oluşu. koptuktan sonra lastik içindeki elektronik aksama zarar verme ihtimali oldukça fazla. Bunu sürekli kullanma şansınız yok. sadece olası bir acil durumda zincir olmadığında veya krıldığında acil durum geçene kadar ip le idare edebilirsiniz. 1 Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 (düzenlendi) Kar paleti kullanabilirsiniz. Zincir gibi yerinden oynamayacağı için lastiklere zararı olacağını sanmıyorum kullanıp deneyimleyenler varsa daha doğru bilgi alabilirsiniz. Düzeltme: imla 26 Kasım 2014 tarihinde Serdar Samancıoğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Çözüm bana mantıklı geldi, şahsen başıma gelmedi ama kışın uzun yolda belli kısmlarda zincir ihtiyaç iken belli kısmlardada karsız yerlerde zincir sorun teşkil etmekte, ( kardeşim geçen yıllarda 100 km lik parkurda 2 kez zincir takıp çıkarmak zorunda kaldıgını söylemişti) İpin karlı ve buzlu zeminlerde fayda sağlayacağını, Karsız zeminde ise zincire göre araca ve lastiklere daha az zarar vereceğini düşunüyorum, ki aracımda tren-x kapaklı cantlar olduğundan uygulamanında rahat olacağını zannediyorum Öncelikle kardeşinizin de geçen sene yaşadığı zincir tak-çıkart olayını engellemek için kış lastiği kullanıyoruz. İp te kuru zeminde çabucak hırpalanıp kopacaktır. Zincir bile kopuyor sa ip daha önce kopacaktır. Sizin yazınız tabi ki fikir alma niteliğinde ama neden ıssssrrrarla kullanıcılarımız şu kış lastiğini almıyor anlamak mümkün değil. Honda Jazz aracım 105 binde, ilk aldığım gün kışlık lastik de aldım ve bu kadar kilometredir lastiğe hiç para vermedim. Kış lastiği böylesine de ucuz birşey Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Öncelikle kardeşinizin de geçen sene yaşadığı zincir tak-çıkart olayını engellemek için kış lastiği kullanıyoruz. İp te kuru zeminde çabucak hırpalanıp kopacaktır. Zincir bile kopuyor sa ip daha önce kopacaktır. Sizin yazınız tabi ki fikir alma niteliğinde ama neden ıssssrrrarla kullanıcılarımız şu kış lastiğini almıyor anlamak mümkün değil. Honda Jazz aracım 105 binde, ilk aldığım gün kışlık lastik de aldım ve bu kadar kilometredir lastiğe hiç para vermedim. Kış lastiği böylesine de ucuz birşey Kış lastiği zaten varmış. Ayrıca kar kalınlığının fazla olduğu yerlerde kış lastiği zincirin yerini tutmaz. Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Yoğun kar yağışı ve sürekli yerde karın olduğu bölgelerde kar paleti daha çok işe yarar. Kar paleti kullanabilirsiniz. Zincir gibi yerinden oynamayacağı için lastiklere zararı olacağını sanmıyorum kullanıp deneyimleyenler varsa daha doğru bilgi alabilirsiniz. Düzeltme: imla Yorum bağlantısı
Tamer Terzi 26 Kasım 2014 Yazar Paylaş 26 Kasım 2014 Sizin yazınız tabi ki fikir alma niteliğinde ama neden ıssssrrrarla kullanıcılarımız şu kış lastiğini almıyor anlamak mümkün değil. Honda Jazz aracım 105 binde, ilk aldığım gün kışlık lastik de aldım ve bu kadar kilometredir lastiğe hiç para vermedim. Kış lastiği böylesine de ucuz birşey ip metodunu kışlık lastik için ikame olarak düşünmedim ve soylemdim zaten, olursa zincir için alternatif olabilirmi, Kışın uzun yolculukarda kışlıklarin zarureti bir tarafa, kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kışlık lastiklerin pahalı değerlendirilmesi doğru olmaz bence, 2 Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 (düzenlendi) Tırda geçirdiğim kış (2012) tam belgesel olurdu, bazen şansa bazen inatla çıkılar dağlar, atılan zincirler. Abimde bende acemiydik hep dedik Allah yardım etti diye. Doğuda olmanın etkisiyle yıllardır çok çetin şartlarda araç kullandım. Binek araçta sadece bir gece askeri bir karakola çıkarken zincir kullandım. Onun harici ile kışlık lastiklerle aldığım yollar bana şunu öğretti binek acaçta kışlık lastik varsa zincir ancak aksiyon yollarında gerekli olur. Gelelim ip meselesine işe yarar mı bence evet çok darda kalındığında kullanılır ama dediğim gibi dağa falan çıkmaya niyetiniz yoksa bence pek gerek yoktur. Tabi sağlam bir şey lazım. Askerde İzmir ulaştırma okulunda bize çok güzel eğitim verdiler, gerektiğinde sağlam bir ağaç parçasında kriko yapıp 40 tonluk aracı kaldırdık, bazen tek bir halatla batan kamyon kendini çekti. Ertan abi çok güzel demiş karda işe yarar ama buzda değil. Gerçi buzda zircirlerin bile bazen fayda etmediğini biliriz. Şunu belirtmeden geçmek istemem çok öneli bir durum yoksa kendinize güvenmiyorsanız zor şartlarda yol almayın. Hem kendinizi hem diğer araçları tehlikeye atarsınız. Karakurt dere yolu (Alt tamamiyle buz) Kızıldağ geçidi (Rakım 2160) 26 Kasım 2014 tarihinde Oğuzhan Demir tarafından düzenlendi 9 Yorum bağlantısı
Tamer Terzi 26 Kasım 2014 Yazar Paylaş 26 Kasım 2014 Gelelim ip meselesine işe yarar mı bence evet çok darda kalındığında kullanılır ama dediğim gibi dağa falan çıkmaya niyetiniz yoksa bence pek gerek yoktur. Tabi sağlam bir şey lazım. Askerde İzmir ulaştırma okulunda bize çok güzel eğitim verdiler, gerektiğinde sağlam bir ağaç parçasında kriko yapıp 40 tonluk aracı kaldırdık, bazen tek bir halatla batan kamyon kendini çekti. Ertan abi çok güzel demiş karda işe yarar ama buzda değil. Gerçi buzda zircirlerin bile bazen fayda etmediğini biliriz. Şunu belirtmeden geçmek istemem çok öneli bir durum yoksa kendinize güvenmiyorsanız zor şartlarda yol almayın. Hem kendinizi hem diğer araçları tehlikeye atarsınız. Aslolan risk almamak ve güvensiz ortam ve seyehatleredan imtina etmek 1 Yorum bağlantısı
Misafir 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Kış lastiği zaten varmış. Ayrıca kar kalınlığının fazla olduğu yerlerde kış lastiği zincirin yerini tutmaz. Tamam ben de zaten yazımda bunu belirttim. Yalnızca fikir almak için yazmışsınız dedim Tamer'e. Kar kalınlığının fazla olduğu yerlerde dahi kış lastiği zincirin yerini tutar. Zannedersem hiç kış lastiği kullanmadınız hocam. Ha 40 cm kar varsa zincir ile de zaten gidilmiyor. ip metodunu kışlık lastik için ikame olarak düşünmedim ve soylemdim zaten, olursa zincir için alternatif olabilirmi, Kışın uzun yolculukarda kışlıklarin zarureti bir tarafa, kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kışlık lastiklerin pahalı değerlendirilmesi doğru olmaz bence, Aksine Tamer hocam. kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kış lastiklerinin 700-800 tl lik kısmı devede kulak. Hiç kaza yapmıyorsunuz. Daha ne. Oysa ufak bir "tıklatma" 200 tl den başlıyor. Bir de far kırsanız oldu mu 350. Bir de karşı taraf..... Ben aldım memnunum, 120-130 bin km yi yine 2 yakım lastikle geçirip güvenli sürüş sağlıyorum. Yine 120-130 bin km de 2 takım lastiği güvensiz sürüşle kullanmak isteyenin canı kendi bilir. Kimsenin parasını nasıl harcayacağı tabi ki bana düşmez. Herkese keyifli ve huzurlu sürüşler. Yorum bağlantısı
Tamer Terzi 26 Kasım 2014 Yazar Paylaş 26 Kasım 2014 (düzenlendi) Aksine Tamer hocam. kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kış lastiklerinin 700-800 tl lik kısmı devede kulak. Hiç kaza yapmıyorsunuz. Daha ne. Oysa ufak bir "tıklatma" 200 tl den başlıyor. Bir de far kırsanız oldu mu 350. Bir de karşı taraf..... Özgür bey aynı şeyleri söylüyoruz, ama sanırım ben iyi ifade edemedim,Lastiklerin niteliği, can güvenliğimiz açısından vazgeçilmez önemde, bu sebeble lastik için harcanak bedel en zaruri harcamadır ve pahalı dahi olsa vazgeçilemez. Ayrıca ekonomik boyutuyla bakılsa bile kışlık lastiklere 600-800 tl verilmesi, kışın olasi bir küçük kazadan dahi muhafaza edeceğinde, çok daha karlıdır. Umarım bu defa anlatabilmişimdir. 26 Kasım 2014 tarihinde Tamer Terzi tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Ekci 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 Haberlerde vardı, seydişehirde zinciri olmayan araçları polis bırakmıyordu. Kış lastiği olsa bile zinciri zorunlu tutabiliyorlarmı? Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 bir ara snowbat zincirden alacaktım şimdi fiyatı ne oldu bilmiyorum Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 abilerim en güzeli kalın plastik kablo bağı aracı kardan çok güzel şekilde kurtarıyor.Benden sölemesi biz denedik oldu. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 26 Kasım 2014 Paylaş 26 Kasım 2014 abilerim en güzeli kalın plastik kablo bağı aracı kardan çok güzel şekilde kurtarıyor.Benden sölemesi biz denedik oldu. Doğrudur. araçta bulundurmak lazım. Kış lastiğine ilave. kaç tane takmıştınız tek mi? bir de şu var acil durum için (kurtulma için, sürme için değil): İşte budur: 2 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 İp çok mantıklı değil ama plastik kelepçelerden istenen sıklıkta takılabilir http://www.rud.com/en-us/products/snow-chains/rotogrip/rotogrip1.html Bu da kamyon ve tırlar için geliştirilmiş güzel bir mekanizma.İş yerinden link ekleyemiyorum youtube'dan "automatic snow chain" olarak aratınca videosu çıkıyor. Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Plastik kelepçe fikri iyiymiş hem ucuz hem takması çok kolay Yorum bağlantısı
Tamer Terzi 27 Kasım 2014 Yazar Paylaş 27 Kasım 2014 Plastik kelepçeyi daha önce nette görmüştüm, latiklere uygun nitelikte ve uzunlukta/büyüklükte kelepçeler nerden tedarik edilir ki, alışverişlerde bir kaç yerde baktım ama göremedim, Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren 28 Kasım 2014 Paylaş 28 Kasım 2014 Doğrudur. araçta bulundurmak lazım. Kış lastiğine ilave. kaç tane takmıştınız tek mi? bir de şu var acil durum için (kurtulma için, sürme için değil): İşte budur: 6 tane felan abi 6 tane felan abi Abi 6 adet kablo bagini esit sekilde takarsaniz sıkıntı olmaz malzemeyi bulursam link atarim Yorum bağlantısı
Recommended Posts