İçeriğe Yönlendir

Zincir Yerine Ip Ne Derece Fayda Sağlar


Tamer Terzi

Recommended Posts

Tamer Terzi

Kış geldi malum, dolayısıyla kışlık konuları da çıkarmak gerekir diye düşündüm. :)

Aracımda kışlık lastiklerim takılı, zincirim de mevcut (hemde 2 takım), geçen gün nette dolaşirken kar/buz sebebi ile yolda kalmalara karşın zincir yoksa ( hatta anlatımda zincirden daha kullanışlı olduğu ifade edilmekte) lastiklere 8-10 defa ip sarılması halinde ( çamaşır ip niteliğinde, küçük parmak kalınlıgı civarında) buzlu zeminlerde olumlu netice alındıgını gösteren video gördüm.

Çözüm bana mantıklı geldi, şahsen başıma gelmedi ama kışın uzun yolda belli kısmlarda zincir ihtiyaç iken belli kısmlardada karsız yerlerde zincir sorun teşkil etmekte, ( kardeşim geçen yıllarda 100 km lik parkurda 2 kez zincir takıp çıkarmak zorunda kaldıgını söylemişti)

İpin karlı ve buzlu zeminlerde fayda sağlayacağını, Karsız zeminde ise zincire göre araca ve lastiklere daha az zarar vereceğini düşunüyorum, ki aracımda tren-x kapaklı cantlar olduğundan uygulamanında rahat olacağını zannediyorum

Bu uygulama ne kadar kullanışlı ve lastiklere ne derece zarar verir ki ?

Forumda biraz araştırdım ama bu konuda bir değerlendirme göremedim,

Bu şekilde karlı ve buzlu ortamlarda ip bağlayarak kullanan varmı? Deneyimlerini paylaşırsa sevinirim, ve lastiklere ve araca ne gibi zararları olur

Yorum bağlantısı

İp, karsız zeminde en fazla 15-20 km dayanır. Sonra kopar. bununla birlikte serçe parmak kalınlığı çok fazla. Nasıl bir sarım şekli uygulanıyor? Geniş aralıklarla sarılır ise bu defa lastikte atlamalara ve araçta sarsıntıya sebep olur. Balans bozar vb. Bence gereksiz..

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Kış geldi malum, dolayısıyla kışlık konuları da çıkarmak gerekir diye düşündüm. :)

Aracımda kışlık lastiklerim takılı, zincirim de mevcut (hemde 2 takım), geçen gün nette dolaşirken kar/buz sebebi ile yolda kalmalara karşın zincir yoksa ( hatta anlatımda zincirden daha kullanışlı olduğu ifade edilmekte) lastiklere 8-10 defa ip sarılması halinde ( çamaşır ip niteliğinde, küçük parmak kalınlıgı civarında) buzlu zeminlerde olumlu netice alındıgını gösteren video gördüm.

Çözüm bana mantıklı geldi, şahsen başıma gelmedi ama kışın uzun yolda belli kısmlarda zincir ihtiyaç iken belli kısmlardada karsız yerlerde zincir sorun teşkil etmekte, ( kardeşim geçen yıllarda 100 km lik parkurda 2 kez zincir takıp çıkarmak zorunda kaldıgını söylemişti)

İpin karlı ve buzlu zeminlerde fayda sağlayacağını, Karsız zeminde ise zincire göre araca ve lastiklere daha az zarar vereceğini düşunüyorum, ki aracımda tren-x kapaklı cantlar olduğundan uygulamanında rahat olacağını zannediyorum

Bu uygulama ne kadar kullanışlı ve lastiklere ne derece zarar verir ki ?

Forumda biraz araştırdım ama bu konuda bir değerlendirme göremedim,

Bu şekilde karlı ve buzlu ortamlarda ip bağlayarak kullanan varmı? Deneyimlerini paylaşırsa sevinirim, ve lastiklere ve araca ne gibi zararları olur

Lastikte sarılı iken bir zararı olmaz hatta karda faydalı bile olur. Buzda çok faydasını göremedik zamanında. Ama asıl tehlike ip in dayanıksız oluşu. koptuktan sonra lastik içindeki elektronik aksama zarar verme ihtimali oldukça fazla. Bunu sürekli kullanma şansınız yok. sadece olası bir acil durumda zincir olmadığında veya krıldığında acil durum geçene kadar ip le idare edebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu
(düzenlendi)

Kar paleti kullanabilirsiniz. Zincir gibi yerinden oynamayacağı için lastiklere zararı olacağını sanmıyorum kullanıp deneyimleyenler varsa daha doğru bilgi alabilirsiniz.

Düzeltme: imla

 

snowtech-c2s-kaucuk-titresimsiz-kar-pale

tarihinde Serdar Samancıoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Çözüm bana mantıklı geldi, şahsen başıma gelmedi ama kışın uzun yolda belli kısmlarda zincir ihtiyaç iken belli kısmlardada karsız yerlerde zincir sorun teşkil etmekte, ( kardeşim geçen yıllarda 100 km lik parkurda 2 kez zincir takıp çıkarmak zorunda kaldıgını söylemişti)

İpin karlı ve buzlu zeminlerde fayda sağlayacağını, Karsız zeminde ise zincire göre araca ve lastiklere daha az zarar vereceğini düşunüyorum, ki aracımda tren-x kapaklı cantlar olduğundan uygulamanında rahat olacağını zannediyorum

 

 

Öncelikle kardeşinizin de geçen sene yaşadığı zincir tak-çıkart olayını engellemek için kış lastiği kullanıyoruz. 

 

İp te kuru zeminde çabucak hırpalanıp kopacaktır. Zincir bile kopuyor sa ip daha önce kopacaktır.

 

Sizin yazınız tabi ki fikir alma niteliğinde ama neden ıssssrrrarla kullanıcılarımız şu kış lastiğini almıyor anlamak mümkün değil. Honda Jazz aracım 105 binde, ilk aldığım gün kışlık lastik de aldım ve bu kadar kilometredir lastiğe hiç para vermedim. Kış lastiği böylesine de ucuz birşey

Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu
 

Öncelikle kardeşinizin de geçen sene yaşadığı zincir tak-çıkart olayını engellemek için kış lastiği kullanıyoruz. 

 

İp te kuru zeminde çabucak hırpalanıp kopacaktır. Zincir bile kopuyor sa ip daha önce kopacaktır.

 

Sizin yazınız tabi ki fikir alma niteliğinde ama neden ıssssrrrarla kullanıcılarımız şu kış lastiğini almıyor anlamak mümkün değil. Honda Jazz aracım 105 binde, ilk aldığım gün kışlık lastik de aldım ve bu kadar kilometredir lastiğe hiç para vermedim. Kış lastiği böylesine de ucuz birşey

 

Kış lastiği zaten varmış. Ayrıca kar kalınlığının fazla olduğu yerlerde kış lastiği zincirin yerini tutmaz.

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Yoğun kar yağışı ve sürekli yerde karın olduğu bölgelerde kar paleti daha çok işe yarar.

 

Kar paleti kullanabilirsiniz. Zincir gibi yerinden oynamayacağı için lastiklere zararı olacağını sanmıyorum kullanıp deneyimleyenler varsa daha doğru bilgi alabilirsiniz.

Düzeltme: imla

 

snowtech-c2s-kaucuk-titresimsiz-kar-pale

Yorum bağlantısı
Tamer Terzi

 

Sizin yazınız tabi ki fikir alma niteliğinde ama neden ıssssrrrarla kullanıcılarımız şu kış lastiğini almıyor anlamak mümkün değil. Honda Jazz aracım 105 binde, ilk aldığım gün kışlık lastik de aldım ve bu kadar kilometredir lastiğe hiç para vermedim. Kış lastiği böylesine de ucuz birşey

ip metodunu kışlık lastik için ikame olarak düşünmedim ve soylemdim zaten, olursa zincir için alternatif olabilirmi,

Kışın uzun yolculukarda kışlıklarin zarureti bir tarafa, kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kışlık lastiklerin pahalı değerlendirilmesi doğru olmaz bence,

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzhan Demir
(düzenlendi)

Tırda geçirdiğim kış (2012) tam belgesel olurdu, bazen şansa bazen inatla çıkılar dağlar, atılan zincirler. Abimde bende acemiydik hep dedik Allah yardım etti diye.

 

Doğuda olmanın etkisiyle yıllardır çok çetin şartlarda araç kullandım. Binek araçta sadece bir gece askeri bir karakola çıkarken zincir kullandım. Onun harici ile kışlık lastiklerle aldığım yollar bana şunu öğretti binek acaçta kışlık lastik varsa zincir ancak aksiyon yollarında gerekli olur.

Gelelim ip meselesine işe yarar mı bence evet çok darda kalındığında kullanılır ama dediğim gibi dağa falan çıkmaya niyetiniz yoksa bence pek gerek yoktur. Tabi sağlam bir şey lazım.

Askerde İzmir ulaştırma okulunda bize çok güzel eğitim verdiler, gerektiğinde sağlam bir ağaç parçasında kriko yapıp 40 tonluk aracı kaldırdık, bazen tek bir halatla batan kamyon kendini çekti.

 

Ertan abi çok güzel demiş karda işe yarar ama buzda değil. Gerçi buzda zircirlerin bile bazen fayda etmediğini biliriz.

Şunu belirtmeden geçmek istemem çok öneli bir durum yoksa kendinize güvenmiyorsanız zor şartlarda yol almayın. Hem kendinizi hem diğer araçları tehlikeye atarsınız.

 

Karakurt dere yolu (Alt tamamiyle buz)

M0abCsU.jpg

 

Kızıldağ geçidi (Rakım 2160)

O9EvIax.jpg

tarihinde Oğuzhan Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Tamer Terzi

Gelelim ip meselesine işe yarar mı bence evet çok darda kalındığında kullanılır ama dediğim gibi dağa falan çıkmaya niyetiniz yoksa bence pek gerek yoktur. Tabi sağlam bir şey lazım.

Askerde İzmir ulaştırma okulunda bize çok güzel eğitim verdiler, gerektiğinde sağlam bir ağaç parçasında kriko yapıp 40 tonluk aracı kaldırdık, bazen tek bir halatla batan kamyon kendini çekti.

 

Ertan abi çok güzel demiş karda işe yarar ama buzda değil. Gerçi buzda zircirlerin bile bazen fayda etmediğini biliriz.

Şunu belirtmeden geçmek istemem çok öneli bir durum yoksa kendinize güvenmiyorsanız zor şartlarda yol almayın. Hem kendinizi hem diğer araçları tehlikeye atarsınız.

Aslolan risk almamak ve güvensiz ortam ve seyehatleredan imtina etmek

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

 

 

 

Kış lastiği zaten varmış. Ayrıca kar kalınlığının fazla olduğu yerlerde kış lastiği zincirin yerini tutmaz.

 

 

Tamam ben de zaten yazımda bunu belirttim. Yalnızca fikir almak için yazmışsınız dedim Tamer'e. Kar kalınlığının fazla olduğu yerlerde dahi kış lastiği zincirin yerini tutar. Zannedersem hiç kış lastiği kullanmadınız hocam. Ha 40 cm kar varsa zincir ile de zaten gidilmiyor.

 

ip metodunu kışlık lastik için ikame olarak düşünmedim ve soylemdim zaten, olursa zincir için alternatif olabilirmi,

Kışın uzun yolculukarda kışlıklarin zarureti bir tarafa, kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kışlık lastiklerin pahalı değerlendirilmesi doğru olmaz bence,

 

Aksine Tamer hocam. kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kış lastiklerinin 700-800 tl lik kısmı devede kulak. Hiç kaza yapmıyorsunuz. Daha ne. Oysa ufak bir "tıklatma" 200 tl den başlıyor. Bir de far kırsanız oldu mu 350. Bir de karşı taraf.....

 

Ben aldım memnunum, 120-130 bin km yi yine 2 yakım lastikle geçirip güvenli sürüş sağlıyorum. Yine 120-130 bin km de 2 takım lastiği güvensiz sürüşle kullanmak isteyenin canı kendi bilir. Kimsenin parasını nasıl harcayacağı tabi ki bana düşmez. Herkese keyifli ve huzurlu sürüşler.

Yorum bağlantısı
Tamer Terzi
(düzenlendi)

Aksine Tamer hocam. kar ve buzlanma sebebi ile şehır içi küçük kayma kazalar sonucu oluşacak maddi zararların telafisine karşın kış lastiklerinin 700-800 tl lik kısmı devede kulak. Hiç kaza yapmıyorsunuz. Daha ne. Oysa ufak bir "tıklatma" 200 tl den başlıyor. Bir de far kırsanız oldu mu 350. Bir de karşı taraf.....

:) Özgür bey aynı şeyleri söylüyoruz, ama sanırım ben iyi ifade edemedim,

Lastiklerin niteliği, can güvenliğimiz açısından vazgeçilmez önemde, bu sebeble lastik için harcanak bedel en zaruri harcamadır ve pahalı dahi olsa vazgeçilemez. Ayrıca ekonomik boyutuyla bakılsa bile kışlık lastiklere 600-800 tl verilmesi, kışın olasi bir küçük kazadan dahi muhafaza edeceğinde, çok daha karlıdır.

Umarım bu defa anlatabilmişimdir. :)

tarihinde Tamer Terzi tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Haberlerde vardı, seydişehirde zinciri olmayan araçları polis bırakmıyordu. Kış lastiği olsa bile zinciri zorunlu tutabiliyorlarmı? 

Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren

abilerim en güzeli kalın plastik kablo bağı aracı kardan çok güzel şekilde kurtarıyor.Benden sölemesi biz denedik oldu. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

abilerim en güzeli kalın plastik kablo bağı aracı kardan çok güzel şekilde kurtarıyor.Benden sölemesi biz denedik oldu. 

 

Doğrudur. araçta bulundurmak lazım. Kış lastiğine ilave. kaç tane takmıştınız tek mi?

 

 

bir de şu var acil durum için (kurtulma için, sürme için değil):

 

oc_TzpCyl.jpg

İşte budur:

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Serdar Samancıoğlu

Plastik kelepçe fikri iyiymiş hem ucuz hem takması çok kolay

Yorum bağlantısı
Tamer Terzi

Plastik kelepçeyi daha önce nette görmüştüm,

latiklere uygun nitelikte ve uzunlukta/büyüklükte kelepçeler nerden tedarik edilir ki, alışverişlerde bir kaç yerde baktım ama göremedim,

Yorum bağlantısı
Furkan Tanrıveren

Doğrudur. araçta bulundurmak lazım. Kış lastiğine ilave. kaç tane takmıştınız tek mi?

 

 

bir de şu var acil durum için (kurtulma için, sürme için değil):

 

oc_TzpCyl.jpgİşte budur:

 

 

6 tane felan abi

6 tane felan abi

Abi 6 adet kablo bagini esit sekilde takarsaniz sıkıntı olmaz malzemeyi bulursam link atarim

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...