Hakan Türkoğlu 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 arkadaşlar tarihi geçmiş yani 5 yılını doldurmuş lastiklerde nelere dikkat etmeliyiz başımıza ne gibi sorunlar açabilir benim lastiklerim 5 yılı doldurmuş ama daha 25000 km yapmış dişleri %70 şuan bahse konu lastikleri çıkarttım kar lastikleri taktırdım ama çıkardığım lastikleri önümüzdeki yıl nisan -kasım yani 8 ay daha kullanmak istiyorum lastiklerde gözle görülen bir çatlama yok ama yinede tedirgin oluyorum sizce kullanmalımıyım ? 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Bence onları bırakacağınız yere dikkat edin yeter. Sokağa bırakmayın da Can ve mal güvenliği açısından kullanmamak gerek. Ben geçenlerde 2012 yılında almış olduğum lastiklerin bana yamuk yaptığını gördükten sonra itimadım kalmadı diyebilirim. 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Lastik ömrü 5 değil 10 yılmış. "Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir." alıntı Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 27 Kasım 2014 Yazar Paylaş 27 Kasım 2014 Lastik ömrü 5 değil 10 yılmış. "Binek ve hafif ticari araçlara yönelik kullanılmış veya kullanılmamış (yedek-stepne dahil) lastikler üretim tarihinden sonra on (10) yaşını doldurmuş ise, gözle görünür herhangi bir hasara veya şekil bozukluğuna sahip olmasa dahi ya da diş dibi derinliği kullanım için yeterli gözükse dahi yenileri ile değiştirilmelidir." alıntı ben 5 yıl diye biliyordum Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 (düzenlendi) ben 5 yıl diye biliyordum Ben daha önce hepsiburada.com dan lastik araştırırkende açıklamalar kısmında da görmüştüm 10 yıl olduğunu. Aşağı doğru inerseniz orda da yazıyor http://www.hepsiburada.com/liste/yokohama-205-50r17-89v-a10e-subaru-impreza/productDetails.aspx?productId=otbyty17056&categoryId=259720 27 Kasım 2014 tarihinde Eren Erdoğan tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Osman Bilgin 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 benim bildiğim 4 kuralı vardır;4 yıl, 4(0) bin km, 4 mm 1 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Kaynak: JATMA (Japan Automobile Tyre Manufactures Association = Japon Otomobil Lastiği Üreticileri Derneği) Yani ticari bir açıklama. Ticari olduğu için inandırıcı mı bulmadınız ben anlayamadım? Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Bence bu iş birazda lastiğe bağlı.8 yıllık michelinin performansının kaybolmadığını da gördüm,1 yıllık lassanın berbat hale geldiğini de..frenleme ve yol tutuş anlamında söylüyorum 2 Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Ticari olduğu için inandırıcı mı bulmadınız ben anlayamadım? Bende 5 yıl diye biliyordum forumda hep konusu geçmişti oysaki demekki 10yilmis bilgilendirme için sağol eren Yorum bağlantısı
Misafir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Bende 5 yıl diye biliyordum forumda hep konusu geçmişti oysaki demekki 10yilmis bilgilendirme için sağol eren 10 yıl olduğunu öğrenmeden önce bende 5 biliyordum abi rica ederim ayrıca Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 5 yıldan sonra performans çok düşer. 1 Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Lastiği taze alın ,Atonun 10 yıl açıklamasını sallamayın(ticari gibi geldi açıklama hiç bayatlamıyor diyor).Kilometresi dolmasa da 5 yılı dolunca triger neden değişiyor diye düşününce cevabını bulmak kolay bence.İkiside kauçuk benzer özellik gösterirler üstelik triger kar-güneş yağmura maruz kalmıyor.Fren performansı düşünce 2 yıllık olsa bile değiştirmek lazım lastiği 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 dandik lastikler 3 senede kütük gibi olabiliyor. 1 Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 4 senelik 50 bini bulan michelin HP ler 5-6 mm dış derinliğine sahipti. fren ve yol tutuş açısından sıkıntı çıkarmadı ama ses yapıyordu, yanlarda çatlaklar vardı hep. Geçen ay değiştirdim içim rahat etmiyordu. Yorum bağlantısı
Tamer Yıldırım 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Hepsiburada daki açıklama bencede ticari amaçla yazılmış, insanlar artık lastik alırken üretim tarihlerine baktıklarından stokları eritemedikleri için duyuru yapıyolar. 10 sene olsa olsa raf ömrü olur. Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 27 Kasım 2014 Yazar Paylaş 27 Kasım 2014 Lastiği taze alın ,Atonun 10 yıl açıklamasını sallamayın(ticari gibi geldi açıklama hiç bayatlamıyor diyor).Kilometresi dolmasa da 5 yılı dolunca triger neden değişiyor diye düşününce cevabını bulmak kolay bence.İkiside kauçuk benzer özellik gösterirler üstelik triger kar-güneş yağmura maruz kalmıyor.Fren performansı düşünce 2 yıllık olsa bile değiştirmek lazım lastiği komşumun 2004 megane2 aracı var şuan 50 000 oldu araç 10 yıllık ama hiç triger değiştirmedi inat ediyor illede 60 bin diyor benim araçta 2009 hiç triger değişmedi bende 60 diyorum (araç 26.000 ) de Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Lastiğn üzerinde ince kılcal çatlaklar oluşmuşsa yanak kısmında, o lastiği kullanmyın bence. 5 senede oluşmuştur çoktan. Yorum bağlantısı
Abdurrahman Balaban 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 komşumun 2004 megane2 aracı var şuan 50 000 oldu araç 10 yıllık ama hiç triger değiştirmedi inat ediyor illede 60 bin diyor benim araçta 2009 hiç triger değişmedi bende 60 diyorum (araç 26.000 ) de Motor yağı içinde yıl yada km hangisi önce dolarsa denir. 50 bin km yağ değişmeyen araç hurdaya çıkmaz ama risk alınmış olur turbo yatağı ve motor aşınmış olabilir.Triger içinde 5 yıl/90 bin km der servis risk alınıp 10 yılda kullanılır belki..ben olsam risk almazdım 1 Yorum bağlantısı
Adnan Çakır 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Arkadaşım Honda Euro Civic te trigeri 11 sene sonunda 110 K kmde servis tavsiyesiyle değiştirmişti. Yorum bağlantısı
Hakan Türkoğlu 27 Kasım 2014 Yazar Paylaş 27 Kasım 2014 Motor yağı içinde yıl yada km hangisi önce dolarsa denir. 50 bin km yağ değişmeyen araç hurdaya çıkmaz ama risk alınmış olur turbo yatağı ve motor aşınmış olabilir.Triger içinde 5 yıl/90 bin km der servis risk alınıp 10 yılda kullanılır belki..ben olsam risk almazdım hocam motor yağıyla trigeri karşılaştırmak bence mantıksız olur normalde trigeri değiştirdikten sonra 5 yıl ve 60 veya 90 bin kuralına her türlü uyarım ama bana göre ilk araca fabrikadan takılan parçalar orjinal ve çok kaliteli oluyor her ne kadarda sonradan taktırdıgımız parçalara orjinalde desek fabrikada araca takılanlar kadar orjinal değiller o yüzden ilk değişimi km dolunca yapmayı düşünüyorum bu gidişle km yi 7 yılda doldurmus olurum Yorum bağlantısı
Ali Eren 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Arabanın yere temasını sağlayan 4 teker, başka bir şey yok. Ben olsam riske girmezdim. 5 Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Arabanın yere temasını sağlayan 4 teker, başka bir şey yok. Ben olsam riske girmezdim.+1 Lastikte macera aranmaz. 1 Yorum bağlantısı
Ali Eren 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 +1 Lastikte macera aranmaz. Ben 2.5 yılda 50.000 km yaptım Michelin ile. Diş derinliği 5mm civarı olmasına rağmen yol tutuş zayıflamış ve abs çok sık devreye girmeye başlamıştı. Vedalaştım, yeni lastik aldım 2 Yorum bağlantısı
Koray Demir 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Ben 2.5 yılda 50.000 km yaptım Michelin ile. Diş derinliği 5mm civarı olmasına rağmen yol tutuş zayıflamış ve abs çok sık devreye girmeye başlamıştı. Vedalaştım, yeni lastik aldımEn iyisini yapmışsınız can taşınıyor sonuçta. 1 Yorum bağlantısı
Hüseyin Sönmez 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Ticari olduğu için inandırıcı mı bulmadınız ben anlayamadım? Burda lastiğin raf ömründen bahsediliyor Eren, yani sahaya çıkmadan önce mevcut yapısını ne kadar hiç kullanılmadan muhafaza eder onu söylüyor, uygun şartlar dediği ortalama %60 bağıl neimn olduğu güneş ışığı almayan oda sıcaklığındaki (17-25 derece arası) saklama koşuludur, araca taktıktan sonra bu tanım biter, düz asfalt üzerinde 60 dereceye kadar çıkıp suya girdimi bir anda sıfır derecelere düşer vs bu da o 10 yıl şartını bozar, lastik ömrünü bizim saha şartı olarak değerlendirmemiz gerekir, lastiği hava almayacak şekilde sarıp, karanlık ve hafif nemli ılık bir ortamda 10 yıl değil 20 yıl bile hiç bişey olmadan duracaktır. 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts