Hasan Baş 27 Kasım 2014 Paylaş 27 Kasım 2014 Aracım 2013 1.5 dizel fiesta Aracımda bulunan yakıt sıcaklık sensörü yakıtın sıcaklığını tam ölçemiyor ve görevini yerine getiremiyorsa (arıza ışığı yanmıyor) ECU ya yanlış bilgi göndererek ECU da bu yanlış bilgileri enjektörlere ileterek enjektörlerin açılış zamanını yanlış ayarlıyor ise bu nedenlerle motor ilk çalışma esnasında DEVİR ÇUBUĞUNDA DALGALANMA yapar mı? Yada yakıt ısı sensörü doğru ölçüm yapıp ECU yanlış bilgi göndermesi esnasında motor arıza ışığını yakar mı ve DEVİR ÇUBUĞUNDA DALGALANMA yapar mı? Aşağıda yazılan bilgi alıntıdır.Aşağıda yazılan bilgileride okuyarak sizlerden yorum bekliyorum arkadaşlar Yakıt Sıcaklık Sensörü Yakıt galerisi ile basınç regülatörü arasına konulmustur. Bu sensör, bir moladan sonramotor sıcakken çalıştırıldığı zaman yakıt galerisinin sıcaklığı preset (standart) seviyesininötesine çıkarsa açılan bimetal bir disk içerir.Sıcaklık sensörü , yakıt galerisi sıcaklığı standart seviyenin altına düserse devreyi keser.Motor sıcakken çalıştırıldığı zaman , sıcaklık sensörü ECU’ya bir topraklama sinyaligönderir. Bu sinyalle ve diğer sensörlerden (örneğin; IAT, krank mili konum sensörü,soğutma suyu sıcaklık sensörü) gelen sinyallerle birlikte ECU, yakıt enjektörlerinin açılışzamanını belirler ve dolayısıyla motorun sıcakken çalıştırma karakteristiklerini optimizeeder.Sıcaklık sensörü galerideki yakıtla doğrudan temas kurmaz. Yakıt sıcaklığı galerideki birara plakayla ölçülür.Mutlak Basınç SensörüKontak açıkken atmosfer basıncını, motor çalıştıktan sonra ise emme manifoldu basınçveya vakumunu ölçerek ECU’ya elektriksel olarak bildiren bir elemandır.ECU’ya gelen bu bilgi ile ,ECU emilen hava miktarını algılar, buna göre enjektörün açılmasüresini ayarlar.Sensörün içinde basınca göre direnci değisen bir eleman (load- cell) bulunmaktadır. Budirenç sabit hava kabı üzerine yerlestirilmistir. Manifolddaki vakum değistikçe direncindeğeri değisir, bu direnç değisime göre beyin (ECU) manifold vakumunu algılar.Sensöre (5 V ile 0V) enerji beslemesi ECU tarafından yapılır. ECU’ya ise 0 –4.75 Varasında değisen gerilim bilgisi gelir. ECU manifold vakumunu gerilim cinsindendeğerlendirir. ECU tarafından algılanan bu voltaj değerine göre enjektörlerin açık kalmasüresi ayarlanır.Mutlak basınç sensörünün yaptığı bir diğer görev ise ; kontak ilk açıldığı anda emmemanifoldundaki basınç, atmosfer basıncına esit olduğu için bu andaki basınç bilgisi,enjeksiyon beyni tarafından hafızaya referans bilgi olarak alınır. Motor çalıştığı zaman bubilgiye göre çalışma düzenlenir.Araç seyir halinde iken rakım farklılığı olursa ,gaz pedalına bir defa tam basılırsa ,değismis olan rakım farkı mutlak basınç sensörü tarafından ECU’ya bildirilir ve yenidenatesleme avansı ve yakıt püskürtme düzenlemesi yapılır. Yorum bağlantısı
Hasan Baş 27 Kasım 2014 Yazar Paylaş 27 Kasım 2014 Başka bir yerde şöyle bir yorum var.Sensör yakıt sıcaklığını okuyup yakıt sıcaksa veya soğuksa arabayı çalıştırırken beyin hava yakıt karışımını ona göre ayarlıyormuş. Bu durum ilk çalışma esnasında devir çubuğunda dalgalanmaya neden olur mu? Sizce? Yorum bağlantısı
Recommended Posts