İçeriğe Yönlendir

Yeni Fluence Touch 1.6 16V Cvt Otomatik 115 Bg İzlenimler


Haşmet Güngör

Recommended Posts

Haşmet Güngör

Renault 'un en çok satan modeli Fluence de   benzinli olanlar da otomatik seçeneği yoktu. 2013 hafif makyajlı yeni modellerin de Benzinli CVT modeli  eklendi. CVT dizeller de sorunlu olmasına rağmen benzinliler de  uyumlu çalışıyor.

 

Aslın da 22 sene MK1 ve MK2 mondeo kullanıcısı olarak  aklım da hiç 0 araba almak hele  Renault hiç yoktu kayın biraderin şirketine dizel fluence alırken  aldığım arabaya çok cazip teklif sundular, boya  koruma, çelik jant, cam filmi gibi extralar da vererek 0 fiyatı 2. elden bile daha ucuza geldi.Ben de aldım. 1 sene geçti ve izlenimlerimi sizlerle paylaşayım dedim.

 

Neden dizeli tercih etmedim derseniz, Yıl da kullanımım 15 bini pek geçmiyor, emekli olduğum için sıkışık trafikle de pek işim olmuyor 2 si arasın da 15.000 TL fark vardı. İnternet de dizel- benzinli hesaplaması yapan siteler var, bir kaçına bakınca 15.000 TL yi  8.6 yıl da amorti edeceğimi gördüm değmezdi.Ayrıca ileri de  çok km yapmak gerekirse de LPG seçeneği var.

 

Bu arabanın çok satmasının ve şirketlerin tercih etmesinin  nedenlerin den biri kallavi görünüşü. Araç D sınıfı görüntüsün de, Bu da mondi'den sonra Psikolojik olarak beni tatmin etti eften püften de değil örneğin MK 2 im 1250  Kg iken bu 1280 Kg. 

20141216_130841.jpg

Rengi de ilginç, Kahverengi diye geçiyor ama ışık durumuna göre, kahve,siyah, mor görüntüler veriyor. Yalnız bu renk de kılcal çizikler daha bariz gözüküyor.

Makyajlanmış fluence de eskiye göre  çok bir şey yok  yeni  olup olmadığını öndeki devasa amblemden ayırt edebilirsiniz.

 

20141216_130854.jpg

 

Teknik detaylar  Net de var kendi İzlenimlerime gelince;

1 Sene 16.000 Km de herhangi bir sorun ile karşılaşmadım.

CVT şanzıman başarılı,(bu sistem aslın da vites simülasyonu, dişli sistem yok. Net de nasıl çalıştığı var)  aracı gaz pedalı ve devirle kuman da ediyorsunuz, buna biraz alışmak gerekiyor. gaza  yüklendiğiniz de bağırıyor ama sürati sağladıktan sonra düşük devirler le hız yapıyor. (slalom yapmak, atak kullanmak için uygun değil) 

Yakıt tüketimi kendi değerlerime göre,

şehir içi sıkışık trafik de  8.1-8.5

Normal trafik de  7-7.5 ortalama 7.3

Uzun yol da(3kişi ve bagaj dolu)  900 km lik İzmir  seyahatin de sakin kullanım la  (ara sıra 120 nin üstüne çıkarak) ortalama 6.5 yaktı.

çok sakin bir kullanımla İstanbul, İzmit arası 5 lt yaktı.

Sonuç da fabrika verileri tutuyor.

Tabi sonuç da araç ağır olunca, içindeki kişi sayısı hava durumu eklenince motor ufak da olsa  fizik kuralları gereği yakıt yakar. Şirketin dizeliyle  Ankara -İstanbul arası 2 kişi varken  hızlı kullanımla  giderken 6, dönüşte sakin sürüşle(130 u geçmeyen)  5 lt yaktım.

 

Aracın ön görüşü çok iyi, ön konsol cama yansıyor bunu da polarize gözlük kullanarak telafi ediyorum.(naçizane, her sürücüde bir polarize güneş gözlüğü bulundurulmasını tavsiye ederim) Buna karşılık yan ve arka görüş kısıtlı, ferah değil.

koltuklar mondi kadar rahat değil , şöför koltuğu yükseklik ayarı geniş ölçülerde ayarlanabiliyor. yan cam ile  şöför arasın da mesafe fazla, kolunuzu cama atıp minübüs şöförü gibi kullanamıyorsunuz :))

Süspansiyonlar çok başarılı, yol tutuş ve frenler, Klima  iyi daha önce forumlar da geçen yol tutuşu, sürat de savrulma gibi sorunları ben yaşamadım. Direksiyon çok çok iyi, dururken serçe parmağı ile dönüyor,sürat de sertleşiyor.(dizeldekiler daha sert.) Bagaj çok geniş .

 

Kartlı eller serbest  sistem ile çalışıyor.Araba çok sessiz rüzgar sesi de  almıyor hele rolanti de hiç duyulmuyor. Zaman zaman stop etmeyi unutarak araçdan ayrıldığım oldu. İlk zamanlarda link de ki olayı da yaşamıştım.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/252217-naylon-eller-serbest-sistemi/

 

Direksiyon kumandaları rahat, ön konsol da klima ve radyo kumandaları yer değişse daha iyi olurdu.Hız sabitleyici ve hız kontrol düğmeleri  el freninin orada  alışana kadar garip geliyor.Bu fonksiyonlar başarılı gösterge de ışık değişimleri ile limit aşımlarını ikaz ediyor.Gösterge ışıkları geniş marj da ayarlanıyor. Yol bsayarı eh işte benzin tüketimi ve yakıt  göstergelerini çok güvenilir bulmadım. 200 km menzil derken bir anda 50 ye düşebiliyor. Tüketim göstergesi sıkışık trafik de  ve düşük süratler de  güvenilir değil. R-link multi nmedya sitemi bu model de opsiyonel 2.500 TL istiyorlar bence değmez.O fiyata 500 tl ik bir akıllı telefon veya tablet , hat da Iphone 6 bile ki daha ucuz. Cama bir tutacak ile daha iyi iş görür.

 

İlk bakımı 20.000 bin veya 1 yıldı. 20.000 dolmadığından 16 000 de servise gittim.Uzun zamandır servise gitmiyordum  Kadıköy renault servisi  beni çok şaşırttı(belki şimdi diğer servisler de öyledir) bir kırmızı halı sermedikleri kaldı. Çok ilgilendiler.  İlk bakım % 20 indirimle 368 TL verdim  o da 7 taksit. Ses yapan silecekleri de garantiden değiştiler.

 

Sonuç olarak; sıkışık trafikle çok işiniz yok sa , (herkes de istanbul da değil tabi) az km yapıyorsanız uygun fiyata bulmak kaydı ile bu kallavi görünüşlü bu  seçenek düşünülebilinir. Açıkcası bugünkü fiyatlara baktığım da  Ford a göre cazip değil ama kampanyaları incelemek lazım.

 

1 yıllık görüşlerimi size yazdım, umarım faydalı olmuşumdur. Emmi de, benimle ve  genç bir arkadaşa törenle Naylon lordluk verdi ama tören detaylarını açıklamadı. 

 

Plakaya da dikiz  Bana dede dedikleri için  plaka da Haşmet Dede oldu (tesadüf tabi)

Herkese kazasız,belasız sağlıklı günler dileğiyle.Saygılar.

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Güle güle kullan Haşmet abi.

Orjinal gündüz farları buna çok yakışacaktır. Servisler kendileri montajı yapıyorlar. Sis farlarının üstüne yeri hazır ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz

Artı ve eksileriyle güzelce anlatmışsınız. 

 

İyi günlerde kullanın..  :nazar:

 

Renault servisinden bende çok memnun kalmıştım..

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

:nazar:

Kazasız belasız günlerde kullan abi. Yakıt tüketimi otomatik için çok çok iyi. Sanırım manuel ile arasında pek fark yok tüketim olarak

Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ

Hayırlı olsun, detaylı anlatım olmuş. Yinede tipine ısınamadığım bir araç.

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. :)

Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak

Maşallah, kazasız günler dilerim.

 

Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. :)

 

1 defaya mahsus fluence deneyimim olmuştu, sağ arka koltukta yolculuk yapmıştım ve araçtan indiğimde D segmenti bir araç olmadığına çok zor inandım. Sorunuza gelirsek, herkeste şıtandart bir bacak yok, bacağa göre değişir demek istiyorum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Allah kaza bela vermesin Haşmet abi. Senin resmini de görsek arabanın başında daha mutlu olurdum :)

Yorum bağlantısı

Valla çok güzel yazmışsınız.Ben dizelini arasıra kullanıyorum,özellikler bakımından ve en önemlisi yakıt bakımından diyecek birşey bulamıyorum.Şanzıman olarak da yeni kasanın dizelde otomatik olanını çok beğenmiştim,vites geçişleri kesinlikle hissedilmiyordu.Allah kazasız belasız nice güzel günlerde kullanmanızı nasip etsin inşallah.

 

 

Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. :)

Doğrudur.test edildi,185 boyum :) gayet rahat arkası

Yorum bağlantısı

Bu aracın full paket dizel otomatiğini (xenon ve sunroof haric) 15 gün boyunda hem uzun yolda (2000km) hemde günlük şehir içinde kullandım.Eski bir megane kullanıcı olarak çok rahatlıkla söyleyebilirim ki renault bu modellerde sınıf atlamış aracı herkullandığımda bir daha kullanmak istemiştim.Çekişi zaten sıkıntısız 250nm tork 110 hp dizel ve şanzıman beraber iyi çalışıyor, iç mekan bariz daha kaliteli olmuş hele göstergelere bayılmıştım kullanırken.

 

Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle..

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Güle güle kullan Haşmet abi.

Orjinal gündüz farları buna çok yakışacaktır. Servisler kendileri montajı yapıyorlar. Sis farlarının üstüne yeri hazır ;)

 

 

 

 

 

Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. :)

Gündüz farlarını araştırıyorum Sani, 300 tl gibi bir fiyat gördüm, pahalı geldi (malum emekliyiz) ama taktıracağım

 

Dur Ertan,zaten son çeyreğe girmişiz,kaza belayla gitmeye niyetim yok. :biggrin:  resmimi de eklerim bir ara . Ama tek beygirlik ilk vasıtamla olan resim Aşağı da.

 

238 mm diz boşluğu ile üst sınıflardan bile daha iyi  kısa boylular rahatça atabilir, uzun boylular da ön koltuğu ileri iterek mümkün. Arkası da rahat bir araba.

 

Diğer arkadaşlara da güzel temennileri için çok teşekkürler.Allah hepinize gönlünüzden geçen aracı nasip etsin.

 

10804553_10152878092304182_865936848_o.j

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan

Hayırlı olsun abi, konsolun yansımasını önlemek için Gtechniq C6 Matte dash öneririm ;)

Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin

Abi güldürdün akşam akşam  :D    :crazy:

 

Çok özür dilerim hiç dikkat etmemişim hatta Haşmet abi de dikkat etmemiş. Yetkililer düzeltirse sevinirim....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Çok özür dilerim hiç dikkat etmemişim hatta Haşmet abi de dikkat etmemiş. Yetkililer düzeltirse sevinirim....

Gördüm Ertan, hat da "Dur Ertan,zaten son çeyreğe girmişiz,kaza belayla gitmeye niyetim yok.  :biggrin: " diyede cevap yazdım .

Özür dileyecek bir şey yok Ertan, dalgınlık olduğu o kadar bariz ki. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Bulut

Çok özür dilerim hiç dikkat etmemişim hatta Haşmet abi de dikkat etmemiş. Yetkililer düzeltirse sevinirim....

Olur abi ya Haşmet abide zaten anlamış durumu sıkıntı yok :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...