Haşmet Güngör 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Renault 'un en çok satan modeli Fluence de benzinli olanlar da otomatik seçeneği yoktu. 2013 hafif makyajlı yeni modellerin de Benzinli CVT modeli eklendi. CVT dizeller de sorunlu olmasına rağmen benzinliler de uyumlu çalışıyor. Aslın da 22 sene MK1 ve MK2 mondeo kullanıcısı olarak aklım da hiç 0 araba almak hele Renault hiç yoktu kayın biraderin şirketine dizel fluence alırken aldığım arabaya çok cazip teklif sundular, boya koruma, çelik jant, cam filmi gibi extralar da vererek 0 fiyatı 2. elden bile daha ucuza geldi.Ben de aldım. 1 sene geçti ve izlenimlerimi sizlerle paylaşayım dedim. Neden dizeli tercih etmedim derseniz, Yıl da kullanımım 15 bini pek geçmiyor, emekli olduğum için sıkışık trafikle de pek işim olmuyor 2 si arasın da 15.000 TL fark vardı. İnternet de dizel- benzinli hesaplaması yapan siteler var, bir kaçına bakınca 15.000 TL yi 8.6 yıl da amorti edeceğimi gördüm değmezdi.Ayrıca ileri de çok km yapmak gerekirse de LPG seçeneği var. Bu arabanın çok satmasının ve şirketlerin tercih etmesinin nedenlerin den biri kallavi görünüşü. Araç D sınıfı görüntüsün de, Bu da mondi'den sonra Psikolojik olarak beni tatmin etti eften püften de değil örneğin MK 2 im 1250 Kg iken bu 1280 Kg. Rengi de ilginç, Kahverengi diye geçiyor ama ışık durumuna göre, kahve,siyah, mor görüntüler veriyor. Yalnız bu renk de kılcal çizikler daha bariz gözüküyor. Makyajlanmış fluence de eskiye göre çok bir şey yok yeni olup olmadığını öndeki devasa amblemden ayırt edebilirsiniz. Teknik detaylar Net de var kendi İzlenimlerime gelince; 1 Sene 16.000 Km de herhangi bir sorun ile karşılaşmadım. CVT şanzıman başarılı,(bu sistem aslın da vites simülasyonu, dişli sistem yok. Net de nasıl çalıştığı var) aracı gaz pedalı ve devirle kuman da ediyorsunuz, buna biraz alışmak gerekiyor. gaza yüklendiğiniz de bağırıyor ama sürati sağladıktan sonra düşük devirler le hız yapıyor. (slalom yapmak, atak kullanmak için uygun değil) Yakıt tüketimi kendi değerlerime göre, şehir içi sıkışık trafik de 8.1-8.5 Normal trafik de 7-7.5 ortalama 7.3 Uzun yol da(3kişi ve bagaj dolu) 900 km lik İzmir seyahatin de sakin kullanım la (ara sıra 120 nin üstüne çıkarak) ortalama 6.5 yaktı. çok sakin bir kullanımla İstanbul, İzmit arası 5 lt yaktı. Sonuç da fabrika verileri tutuyor. Tabi sonuç da araç ağır olunca, içindeki kişi sayısı hava durumu eklenince motor ufak da olsa fizik kuralları gereği yakıt yakar. Şirketin dizeliyle Ankara -İstanbul arası 2 kişi varken hızlı kullanımla giderken 6, dönüşte sakin sürüşle(130 u geçmeyen) 5 lt yaktım. Aracın ön görüşü çok iyi, ön konsol cama yansıyor bunu da polarize gözlük kullanarak telafi ediyorum.(naçizane, her sürücüde bir polarize güneş gözlüğü bulundurulmasını tavsiye ederim) Buna karşılık yan ve arka görüş kısıtlı, ferah değil. koltuklar mondi kadar rahat değil , şöför koltuğu yükseklik ayarı geniş ölçülerde ayarlanabiliyor. yan cam ile şöför arasın da mesafe fazla, kolunuzu cama atıp minübüs şöförü gibi kullanamıyorsunuz ) Süspansiyonlar çok başarılı, yol tutuş ve frenler, Klima iyi daha önce forumlar da geçen yol tutuşu, sürat de savrulma gibi sorunları ben yaşamadım. Direksiyon çok çok iyi, dururken serçe parmağı ile dönüyor,sürat de sertleşiyor.(dizeldekiler daha sert.) Bagaj çok geniş . Kartlı eller serbest sistem ile çalışıyor.Araba çok sessiz rüzgar sesi de almıyor hele rolanti de hiç duyulmuyor. Zaman zaman stop etmeyi unutarak araçdan ayrıldığım oldu. İlk zamanlarda link de ki olayı da yaşamıştım. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/252217-naylon-eller-serbest-sistemi/ Direksiyon kumandaları rahat, ön konsol da klima ve radyo kumandaları yer değişse daha iyi olurdu.Hız sabitleyici ve hız kontrol düğmeleri el freninin orada alışana kadar garip geliyor.Bu fonksiyonlar başarılı gösterge de ışık değişimleri ile limit aşımlarını ikaz ediyor.Gösterge ışıkları geniş marj da ayarlanıyor. Yol bsayarı eh işte benzin tüketimi ve yakıt göstergelerini çok güvenilir bulmadım. 200 km menzil derken bir anda 50 ye düşebiliyor. Tüketim göstergesi sıkışık trafik de ve düşük süratler de güvenilir değil. R-link multi nmedya sitemi bu model de opsiyonel 2.500 TL istiyorlar bence değmez.O fiyata 500 tl ik bir akıllı telefon veya tablet , hat da Iphone 6 bile ki daha ucuz. Cama bir tutacak ile daha iyi iş görür. İlk bakımı 20.000 bin veya 1 yıldı. 20.000 dolmadığından 16 000 de servise gittim.Uzun zamandır servise gitmiyordum Kadıköy renault servisi beni çok şaşırttı(belki şimdi diğer servisler de öyledir) bir kırmızı halı sermedikleri kaldı. Çok ilgilendiler. İlk bakım % 20 indirimle 368 TL verdim o da 7 taksit. Ses yapan silecekleri de garantiden değiştiler. Sonuç olarak; sıkışık trafikle çok işiniz yok sa , (herkes de istanbul da değil tabi) az km yapıyorsanız uygun fiyata bulmak kaydı ile bu kallavi görünüşlü bu seçenek düşünülebilinir. Açıkcası bugünkü fiyatlara baktığım da Ford a göre cazip değil ama kampanyaları incelemek lazım. 1 yıllık görüşlerimi size yazdım, umarım faydalı olmuşumdur. Emmi de, benimle ve genç bir arkadaşa törenle Naylon lordluk verdi ama tören detaylarını açıklamadı. Plakaya da dikiz Bana dede dedikleri için plaka da Haşmet Dede oldu (tesadüf tabi) Herkese kazasız,belasız sağlıklı günler dileğiyle.Saygılar. 6 Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Güle güle kullan Haşmet abi. Orjinal gündüz farları buna çok yakışacaktır. Servisler kendileri montajı yapıyorlar. Sis farlarının üstüne yeri hazır 1 Yorum bağlantısı
Sami Demirpaz 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Artı ve eksileriyle güzelce anlatmışsınız. İyi günlerde kullanın.. Renault servisinden bende çok memnun kalmıştım.. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Kazasız belasız günlerde kullan abi. Yakıt tüketimi otomatik için çok çok iyi. Sanırım manuel ile arasında pek fark yok tüketim olarak Yorum bağlantısı
Misafir 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Hayırlı olsun,güzel günlerde kullanın abi Yorum bağlantısı
Serkan Turan 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Hayırlı uğurlu olsun. Kazasız belasız iyi günlerde kullanın.. Yorum bağlantısı
Serkan Karadağ 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Hayırlı olsun, detaylı anlatım olmuş. Yinede tipine ısınamadığım bir araç. Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. Yorum bağlantısı
Gökhan Albayrak 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Maşallah, kazasız günler dilerim. Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. 1 defaya mahsus fluence deneyimim olmuştu, sağ arka koltukta yolculuk yapmıştım ve araçtan indiğimde D segmenti bir araç olmadığına çok zor inandım. Sorunuza gelirsek, herkeste şıtandart bir bacak yok, bacağa göre değişir demek istiyorum 1 Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Allah kaza bela vermesin Haşmet abi. Senin resmini de görsek arabanın başında daha mutlu olurdum Yorum bağlantısı
Misafir 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Valla çok güzel yazmışsınız.Ben dizelini arasıra kullanıyorum,özellikler bakımından ve en önemlisi yakıt bakımından diyecek birşey bulamıyorum.Şanzıman olarak da yeni kasanın dizelde otomatik olanını çok beğenmiştim,vites geçişleri kesinlikle hissedilmiyordu.Allah kazasız belasız nice güzel günlerde kullanmanızı nasip etsin inşallah. Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. Doğrudur.test edildi,185 boyum gayet rahat arkası Yorum bağlantısı
Misafir 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Bu aracın full paket dizel otomatiğini (xenon ve sunroof haric) 15 gün boyunda hem uzun yolda (2000km) hemde günlük şehir içinde kullandım.Eski bir megane kullanıcı olarak çok rahatlıkla söyleyebilirim ki renault bu modellerde sınıf atlamış aracı herkullandığımda bir daha kullanmak istemiştim.Çekişi zaten sıkıntısız 250nm tork 110 hp dizel ve şanzıman beraber iyi çalışıyor, iç mekan bariz daha kaliteli olmuş hele göstergelere bayılmıştım kullanırken. Kazasız belasız güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.. Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 19 Aralık 2014 Yazar Paylaş 19 Aralık 2014 Güle güle kullan Haşmet abi. Orjinal gündüz farları buna çok yakışacaktır. Servisler kendileri montajı yapıyorlar. Sis farlarının üstüne yeri hazır Güle güle kullanın. Arka koltuklarda bacak bacak üstüne atılabildiği doğrumudur. Gündüz farlarını araştırıyorum Sani, 300 tl gibi bir fiyat gördüm, pahalı geldi (malum emekliyiz) ama taktıracağım Dur Ertan,zaten son çeyreğe girmişiz,kaza belayla gitmeye niyetim yok. resmimi de eklerim bir ara . Ama tek beygirlik ilk vasıtamla olan resim Aşağı da. 238 mm diz boşluğu ile üst sınıflardan bile daha iyi kısa boylular rahatça atabilir, uzun boylular da ön koltuğu ileri iterek mümkün. Arkası da rahat bir araba. Diğer arkadaşlara da güzel temennileri için çok teşekkürler.Allah hepinize gönlünüzden geçen aracı nasip etsin. 3 Yorum bağlantısı
Mert Yeldan 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Hayırlı olsun abi, konsolun yansımasını önlemek için Gtechniq C6 Matte dash öneririm Yorum bağlantısı
Buğra Höngül 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 Test eden tv kanalları halt etmiş bu nas bir anlatım [emoji122] Yorum bağlantısı
Sertaç Karginer 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 İyi günlerde kullanın çok iyi bir anlatım olmuş... Yorum bağlantısı
Tuğbay ışıklar 19 Aralık 2014 Paylaş 19 Aralık 2014 cvt yakıt olarak biraz üzer ama vites geçişleri güzeldir. Yorum bağlantısı
Ertan Alptekin 20 Aralık 2014 Paylaş 20 Aralık 2014 Abi güldürdün akşam akşam Çok özür dilerim hiç dikkat etmemişim hatta Haşmet abi de dikkat etmemiş. Yetkililer düzeltirse sevinirim.... 1 Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör 20 Aralık 2014 Yazar Paylaş 20 Aralık 2014 Çok özür dilerim hiç dikkat etmemişim hatta Haşmet abi de dikkat etmemiş. Yetkililer düzeltirse sevinirim.... Gördüm Ertan, hat da "Dur Ertan,zaten son çeyreğe girmişiz,kaza belayla gitmeye niyetim yok. " diyede cevap yazdım . Özür dileyecek bir şey yok Ertan, dalgınlık olduğu o kadar bariz ki. 2 Yorum bağlantısı
Onur Bulut 20 Aralık 2014 Paylaş 20 Aralık 2014 Çok özür dilerim hiç dikkat etmemişim hatta Haşmet abi de dikkat etmemiş. Yetkililer düzeltirse sevinirim.... Olur abi ya Haşmet abide zaten anlamış durumu sıkıntı yok 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts