İçeriğe Yönlendir

Esenboğa Tv Havalimanı Ile Iletişim


Mehmet Göktürk

Recommended Posts

Mehmet Göktürk

Geçenlerde her türlü kazıkçılıklarını ve sıkıntıları uzun bir mesajlar TAV esenboğaya form doldurarak yazdım. Geri dönüş oldu. Yeniden yanıt yazdım. Yeniden cevap aldım. en son yeniden biraz önce yazdım (sonraki mesajda paylaşacağım)  bakalım ne yanıt gelecek? Aynı şikayetten muzdarip olanların form doldurmasını rica ediyorum. Çok ses gelirse "belki" uzak bir ihtimal yeni kararlar alınırken psikolojik etkisi olacaktır.

 

MESAJLAR-----

 

Sayın Mehmet GÖKTÜRK,

 

Esenboğa Havalimanı İç ve Dış Hatlar Terminali İşletmecisi TAV’a göstermiş olduğunuz ilgiye tekrar teşekkür ediyoruz.

 

Tarafımıza iletmiş olduğunuz Otopark fiyatları konusundaki bildiriminiz ile ilgili olarak, Otopark tarifelerimizin, sözleşmemiz gereği Devlet Hava Meydanları Genel Müdürlüğü tarafından uygun görülerek onaylanmış rakamlar olduğunu; ayrıca Türkiye’de Yap-İşlet-Devret modelli diğer havalimanlarında da benzer ücretler uygulandığını bildirmek isteriz.

Terminalimizde bulunan tüm otoparklar 24 saat hizmet vermekte olup, kapalı otoparkımızdan aşağıda detayları verilmiş olan tarifeler çerçevesinde ya da abone olarak faydalanabilirsiniz.

 

Terminalimizin katlı otopark ücret tarifeleri:

0-1      Saat Arası          :   9,00 TL

1-3     Saat Arası           : 14,00 TL

3-6     Saat Arası           : 19,00 TL

6-12   Saat Arası           : 22,50 TL

12-24 Saat Arası           : 32,50 TL

 

Abonelikler:

1 Aylık Abonelik         : 212,00 TL

4 Günlük                      :   70,00 TL

7 Günlük                       : 106,50 TL

15 Günlük                     : 149,50 TL

 

Abonelik hizmetlerinden faydalanabilmek için, aracınızı otoparka park ettikten hemen sonra, girişte almış olduğunuz otopark fişi ile terminalimize geçiş köprülerinin ortasında yer alan abonelik merkezine başvurmanız ve aboneliğinizi yaptırmanız gerekmektedir. Yolculuğunuz dönüşünde yapılacak abonelik işlemleri geçerli olmamaktadır.

 

Terminal genelinde wireless internet hizmeti TTNET aracılığıyla verilmekte olup, wireless hizmetinden yeme içme alanlarından şifre alarak da faydalanabilisiniz.

 

Terminal binamız iç hatlar gidiş katı kara tarafında, E kontuarlarının yanında,  hava tarafında ise 108 gate yanında cep telefonu şarjmatikleri bulunmaktadır. Ayrıca, terminalimizde bulunan Avea shoptan da hızlı şarj hizmeti alabileceğinizi bilgilerinize sunarız.

 

İç hatlar geliş katı bagaj alma salonuna, güvenlik koşulları nedeni ile cam bölmenin yapıldığını, bu anlamda talebinizin olumlu değerlendirilemeyeceğini paylaşmak isteriz. 

 

Bununla birlikte bir önceki mailimizde de belirttiğimiz gibi Esenboğa Havalimanı içerisinde uygun fiyatlı vending makinalarımız mevcuttur. 
Havalimanımızda 13 adet aktif olarak faaliyet gösteren vending makinası bulunmaktadır . Söz konusu vending makinalarının havalimanı içerisindeki konumları aşağıda bilgilerinize sunulmuştur.

Dış Hat Geliş Soğuk (Outside)
Dış Hat Gidiş Soğuk (outside)
İç Hat Geliş Soğuk (outside)
İç Hat Gidiş kara tarafı Soğuk (outside)
İç Hat Gidiş kara tarafı Soğuk (büfe) (inside)
Dış Hat Gidiş Soğuk (teras altı)(inside)
Busgate Soğuk
Dış Hat geliş Snack (Anatolia)
Dış Hat kara tarafı Snack (teras Cafe altı)
İç Hat kara tarafı Snack (büfe) (inside)
İç Hat Busgate Sıcak
Dış Hat geliş Sıcak(Anatolia Cafe )
İç Hat Geliş Sıcak(Teras Cafe Altı)

Amacımız sizleri en mükemmel koşullarda ağırlayabilmektir, anlayışınız ve fikirlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz.

 

Saygılarımızla,

 

NC (sildim)

 

 

 

From: Mehmet Göktürk [mailto:gokturkmehmet@gmail.com
Sent: Wednesday, December 24, 2014 10:09 PM
To: TAV Customer Relations
Cc: TAV Customer Relations Manager
Subject: Re: TAV ESB Müşteri İlişkileri

 

Merhaba,

Detaylı yanıt için teşekkürler. Ben uzun seneler ABD de yaşamış biriyim. Fiyat karşılaştırmalarınızı yaparken sanırım kuzey avrupa ülkelerini daha çok örnek aldınız ya da avrupa ülkelerini ancak giderleriniz aynı oranda yüksek değil. Ayrıca öyle detaylar var ki çok olumsuz. Örneğin esenboğa havalimanına otoparka giriş çıkış çok çok pahalı olduğu için insanlar uzakta araç içi bekliyorlar. Siz bunu engellemek için yasak tabelası ve konilerle önlem almaya çalışıyorsunuz. Oysa bu insanları ucuz park ile içeri alsanız, misafirleri içerde bekleseler belki birkaç alışveriş de yapacaklar.  Örneğin Washington DC de yarım saat park ücretsiz. çünkü aksi takdirde o kişiler araç içi bekleme yapıyor daha kötü oluyor. Bunu hesap edip etmediğinizi bilmek isterim. Yine bazı havaalanlarında  “7 eleven” mağazaları oluyor ve birebir market fiyatı geçerli oluyor. Siz oyuncakçıdaki çukulataları bile kaldırmışsınız. Oyuncakçı standart fiyatları kullandığı için her seyahatimde oradan alışveriş yapıyorum. Aldatılmadığımı düşünüyorum.

 

Otobüsle anadolu derinliklerinde giderken gece adana-konya arası saçma bir yerde otobüs durur. İnersiniz herşey pahalı ve bayattır. İnsanın alası gelmez. İşletmecinin sizi kazıklamak istediğini bildiğiniz için isteğiniz olsa bile alasınız gelmez. Esenboğada ben ve birçok yakınımın iş arkadaşımın durumu budur. Sabiha gökçen olsun diğer TAV havalimanları olsun budur.  Atina havalimanına mesela bir şöyle bakınca çok değişik şeyler çıkıveriyor. Ücretsiz telefon şarj ve internet terminalleri (sponsorlu da olsa sonuç önemli) oturulabilecek yerler, farklı spektrumda ürkütücü olmayan mağazalar. Birçok şey var. Ya da Viyana havalimanını bir gezin. Alışveriş neler yapılabilir bir bakın. Gerçi viyana havalimanının gıda fiyatları viyana gelir seviyesine göredir ama diğer mağazalar spektrum olarak geniştir.

 

Benim akademik çalışma alanım kullanılabilirlik, navigasyon ve insan makine etkileşimi. O nedenle bu gibi olaylara dikkat ederim. her iki tarafın da maksimum kazanç elde etmesi için yapılacak birçok şey var. Eğer dikkate alınma şansı varsa değişik konularda e-posta ile belli bilgi ve önerileri size iletmeye devam edebilirim.

 

Fiyat konusuna gelince, kahve, çay simit böyle şeylerin çok yüksek olması insanda olumsuz duygular uyandırıyor. Kimle konuşsam bu şekilde. Ülkemizde kazandığı paranın hesabını bilmeyen bir grup insan var. Ancak onlar bu gibi fiyatlardan olumsuz etkilenmiyor. Çoğu kişi suyun bu derece yüksek fiyattan satılmasını çok yanlış ve etik dışı buluyor. Sizin kimlerle anket yaptığınızı bilmiyorum. hadi anket yapmadınız ama satışınızı yüksek yapsanız olmaz mı? Çok tüketsek havaalanında ve siz de çok kazansanız? Normalde 10 liralık bir burger menüsünü 25 liraya almak istemiyor insan. Ama 15 liraya alabilir. Birçok tüketici böyle. Bunun fizibilitesini yapıyorsanız bile “az satarım aynı karı alırım” demek sizce ne derece insancıl?

 

Vending makineleri var demişsiniz ancak ben bir türlü bunları bulamıyorum. Bir yere saklanmış olmalı. Yerini belirtebilirseniz son güvenlikten geçtikten sonraki bölümde ben ve diğer yakınlarım bundan sonra kullanmaya gayret ederiz. Vending makinelerinde 0.5 L suyun fiyatı nedir? Ve kahvenin? ve twix candy bar’ın?  

 

Bir ara lounge üyesiydim insanlar yiyeceklere saldırıyorlardı, o da işin diğer ekstrem boyutu. Müşteri profili demişsiniz ama profili yüksek olanların(!) nasıl tüketim yaptıklarını görüp şaşmamak olanaksız. Bu kişilere dışarda bakıyorsunuz beraber yolculuk ediyorsunuz “yok aç değilim” diyorlar hep. :)

 

Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

 

 

not: Çıkıştaki merdivenlerin önüne cam panel çekmişsiniz. Güzel olmamış. Mutlaka geçerli bir sebebi vardır ama yaya trafiğini çok dolandırmaya başlamış ve sıkıştırmış. Oraya bir de masada memur koymuşsunuz. Üçüncü dünya ülkeleri yahut çin tipine dönüşmüş. Masa yerine ille koyulacak ise yüksek bar ve bar sandalyesi uygun olur.

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Doç. Dr. Mehmet Göktürk
Gebze Teknik Üniversitesi
www.mehmetgokturk.com
+90 533 425 8395
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 


 

 

On 22 Ara 14, at 08:31, TAV Customer Relations <
TAVCustomerRelations@tav.aero
> wrote:

 

Sayın Mehmet Bey,


 

BTA firması olarak 1999 yılında başladığımız yolculuğumuzun ilk gününden bu yana siz misafirlerimizin en son bizi göreceği ve ilk bizi hatırlayacağı bilinci ile birer turizm elçisi olarak hareket etmeye, kendimizi sürekli geliştirip, yenilemeyi amaç edinmiş bir firmayız. Uluslararası alanda ödül alan lezzetlerimizi üretir ve hizmetinize sunarken en büyük misyonumuz sizi gülümsetebilmek. Bu nedenle iletilen tüm görüş ve geri bildirimler tarafımızda dikkate alınmakta ve özenle değerlendirilmektedir. 

Fiyatlarımızı belirlerken yurtiçi ve yurtdışında çok çeşitli havalimanı yiyecek- içecek operasyonu yürüten firmalar ile periyodik olarak fiyat karşılaştırması yapmaktayız. Bugün hizmet verdiğimiz havalimanlarının yiyecek ve içecek fiyatları, Türkiye’deki diğer tüm havalimanlarından daha uygun seviyededir.Altını önemle çizmek isteriz ki, yolcularımızı seçeneksiz bırakmama politikamız gereği havalimanı gibi müşteri profili çok değişken olan bir yapıda geniş bir ürün ve fiyat yelpazesinde hizmet vermekteyiz. Tarafımızdan işletilen restoran ve kafelerde, farklı fiyat aralıklarında ürünler servise sunularak farklı müşteri profiline uygun bir çeşitlilik sağlanmaktadır. Yine benzer sebeplerle restoran ve kafelerimiz dışında su, cola gibi ürünlerin market fiyatına alınabileceği vending makinelerimiz ile de hizmet verilmektedir.

Konu ile ilgili bilgilerinizi rica eder, paylaşımlarınız için tekrar teşekkür ederiz,


 

Saygılarımızla,

 

AE

TAV Müşteri İlişkileri Çağrı Merkezi Memuru

 

 


 

 


 

.

 


SON BUGÜN YAZDIĞIM:

 

 

İkinci yanıtınız için tekrar teşekkür ederim. Yanıtlarınız tabi çok işe yarar değil ancak zaman ayırıp yanıtlamış olmanız çok çok olumlu oldu.

Ben Türkiye şartlarında aylık gelirim 10bin tl civarında olan ayda 3-4 uçak seyahati yapan biriyim. Ben pahalı diyorsam pahalıdır.
Biz bunu böyle belirledik, izinleri de geçirdik, yerseniz yersiniz yemezseniz siz bilirsiniz diyorsanız (otopark fiyatlarını çok iyi biliyorum örneğin) yapacak birşey elbette yok.
Ben zaten benim tek mesajımla birşey olacağını beklemiyorum tabi ama aklınızın köşesinde benim gibi düşünenlerin de olduğunu bilmenizi istedim.
 
Yunanistandaki şarj istasyonunun bizdeki ile ilgisi yok. Merak ediyorsanız gidip kontrol edin biraz dolaşın derim. Bence biraz seyahat edin yolcu olarak tüm dünyada. Kim karar veriyorsa. ve kendi kazancınızdna olmak şartı ile biraz alışveriş yapın yiyin için, arabanızı parkedin, yakınlarınızı karşılayın alın. Normal vatandaş gibi havaalanı kullanın. O zaman bazı şeylerin farklı olduğunu, yaklaşımımızın farklı olduğunu belki kavrama şansınız olacaktır.
 
Havacılık sektörü büyüyor. Ancak aynen AVM lerde olduğu gibi hepsinde POLO mağazası yaklaşımı olursa, bir süre sonra insanlar sadece dışardan bakar hale gelir. Siz de normal şartlarda çok kolayca ve insanları mutlu ederek yapacağınız karlılığı, insanları mutsuz ederek aynı miktar yapabilirsiniz ancak. Kucağıma düşmüş bir de ben çarpayım yaklaşımı eninde sonunda patlayacaktır. Bugüne kadar esenboğa’da beni karşılayan firmaların hiçbiri aracını otoparka parkedip içeri girip beni karşılamış değildir. Hep uzakta bekleyip telefonla anlaşıp bir sürü bekleme ve uğraş sonucu senkronize olarak 9-12 TL vermemek adına girişte bekleme yapıp trafiği tıkayıp inip binmişimdir.
 
Oysa 1 saat ücretsiz 2 saat 5 TL daha sonrası ise mevcut tarife ile aynı olsa , kısa dönem 1 saat park için özel alan olsa (birçok havaalanında yurtdışında var) müşteri memnuniyeti ve sizin toplam kazancınız artardı. Çünkü içerde beni bekleyen kişi bir kahve içebilirdi. (Tabi 8 liraya içme olasılığı görece düşük olurdu). Özellikle uzun dönem ekonomi park alanı gibi opsiyonlar da çok büyük gelir getirme şansına sahip.
 
Vending makinelerini kontrol edeceğim. Umarım 1 TL den daha yüksek fiyata su satılmıyordur. Detaylı bilgi için gerçekten teşekkür ederim. Yer Bilgilerini sosyal ağımda da paylaşacağım. Önemli bir bilgidir.
 
Bir başka öneri model ise havaalanı içi seyyar satıcı olasılığı. Geleneksel şerbetçilerde olduğu gibi bazı şeyleri, çay, şerbet, çukulata, simit.. satarak bekleyenleri eğlendirmek dinlendirmek değişik bir yaklaşım getirebilir. Oturma alanlarını bu personel dolaşabilir.  Tabi çok ucuz olacak diye bir gerek yok. Pahalı olsun.. sadece “çok pahalı” olmasın. İngilizcesi yaygın kullanılır “prohibitively expensive”..

Size düşüncelerimizi iletebilmek çok büyük olumlu bir durum. Bu mesajlarımı yanıtlanması gereken bir şikayet olarak lütfen algılamayın. Tüm havalimanlarımızın sorunu. Daha havalimanlarımızın önündeki indir bindir yerini bile sıkıntı çıkarmayan şekle getiremediniz. Hep bir hır gür. kanalın biri zaten kapalıdır. Diğerinin yarısını vale işgal eder. Bekleme yapanlar kapatır. Diğerleri gelir yolun ortasında indirme yapar.. vs vs. Bunun böyle olacağını mimar arkadaş düşünemedi mi baştan? :)   
 
Şu linke iyice bir dikkat etmenizi dilerim, umarım yeni yapılan istanbul havalimanı bu modele benzer. Esenboğanın da çevresi bomboş. Aslında güzellikler yapılabilir.
 
 
 
 
İyi günler dilerim.
 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Doç. Dr. Mehmet Göktürk
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Ben seyahatlerde artık dışardaki otoparkı kullanıyorum. Havaalanında 12 saati geçince 32,50, dışardaki otopark 12,00TL. Servis hizmeti de veriyor, üstelik havaalanının en üst katında 1 tane park yeri bulmak için gereksiz tur atmaktan daha konforlu. Şirket park ücretimi ödese de fazlasını ödetmeye içim elveriyor, 10dk belki beklerim gerekirse.

 

Dışarda yolcu bekleyenleri kovalamaları zaten başlı başına saçmalık. Yol 4Şerit ve par için zaten şerit yanında müsait boşluk da var. Yol havaalanında bitiyor, zaten kapıya 200metre kala zorunlu olarak soldaki iki şeridi, 500metre kala da gayri ihtiyari bu şeritlere yönelmek sözkousu. Sağda bekleyen araçların ne trafiğe ne de yola etkisi var. Ancak yolcun varsa ya dakik geleceksin nasıl olacaksa ya da korkuyla bekleyeceksin. Yeni iç hatlar terminali yokken yıkık dökük açık otoparka çok girdim, bekledim normal otoparklara nazaran 2 kat fazla ücret ödedim.Artık akıllandım:)

 

Havaalanları eskiden az kişinin kullandığı, buna göre maliyetlerin belirlendiği biraz da yüksek gelir grubunun tercih ettiği ulaşımşekli olduğu için göze gelmez denilerek fahiş fiyatların  uygılandığı alanlardı.Şimdi kendileri de itiraf ediyor her kesimden yolcu varken, eskiden 30dk'da bir yolcu dolduramadan kalkan havaşların yerini alan Belko otobüslerinin 10dk'da bir aracı doldurup kaldırdıkları potansiyelin olduğu yerde daha uygun fiyat politikası belirlenebilir.

 

Elinize sağlık.

 

Saygılarımla.

tarihinde Evren İskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Kuvvet

 

 

not: Çıkıştaki merdivenlerin önüne cam panel çekmişsiniz. Güzel olmamış. Mutlaka geçerli bir sebebi vardır ama yaya trafiğini çok dolandırmaya başlamış ve sıkıştırmış. Oraya bir de masada memur koymuşsunuz. Üçüncü dünya ülkeleri yahut çin tipine dönüşmüş. Masa yerine ille koyulacak ise yüksek bar ve bar sandalyesi uygun olur.

burada bahsettiğiniz yer iç hatlar gelen yolcu kısmı. 

1,5 ay esenboğa havaalanında çalıştım. Simtur altında. Valiz arabaları satıyorduk.

Orada duran güvenlikler sizin bahsettiğiniz durumdan o kadar şikayetçi ki anlatamam..

Yani kimse orada durmak istemiyor diyebilirim.

1 Saat arayla değişiyorlar. 

Dinlenme saati oda. Ama gelin görün ki insan dinlenemiyorum. Yolcular iniyor. 

-Valizim nerden gelecek?

-Valizim çıkmadı. Nereden alacağım ?

bi ton soruyla karşılaşıyorlar..

Havaş, Türk Hava Yolları şirketleri ilgileneceğini orada güvenlikler ilgileniyorlar..

O camlarıda geçen sene mi ne koymuşlar sanırsam. Oradan giden yolcu kısmına çok geçen oluyormuştu..

Telefon sarj kısmına gelirsekte 2TL karşılığında sarj cihazları var koskoca havaalanında.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayşin Korkmaz
(düzenlendi)

Çok yerinde tespitler, çok güzel anlatım. Tebrik ederim o kadar güzel anlatmışsınız ki durumu... İzmir de dahil olmak üzere gittiğim bir çok yerdeki hava limanları bu şekilde. Kazara Analya'da şirketten bir çay içtik iş arkadaşımla 8TL'den 2 çay 16TL, sonra verdiğimiz paraya acıdık uygun olur diye yine Antalya'da yemeği Burger King'de yiyelim dedik, ücret tarifeleri takıldı gözümüze fiyatları dışarıdaki BK'lerden farklı olunca nedenini sorduk "havalimanı ücretlerimiz farklı" cevabını aldık. Kısacası bu geniş fiyat yelpazesi, her kitleye hitap etme durumu külliyen yalan. Belliki çok fahiş kiralar mevcut ki en pahalı AVM'lerde bile yeri olan ve fiyat politikasını değiştirmeyen BK havalimanına özel fiyat(!) uyguluyor.

 

Hele otopark meselesine hiç girmek istemiyorum zaten. 5dk dörtlüleri açıp bekleyebileceğim yerde bile arabayı durdurur durdurmaz trafik polisinin gelip bekleme yapma devam et dediğini biliyorum "Yahu yolcu indireceğim! Yürürken arabadan mı atlasın!" cevabını verdiğim de oldu. Bakalım daha nelere şahit olacağız diyordum tam da...

tarihinde Ayşin Korkmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hüseyin Matur

Zamanında cyprus ve Suud seyahatim esnasında Esenbuğa'dan çıkana kadar onlarca saçmalıkla uğraşmıştık. Yazı güzel olmuş. Böyle gelmiş böyle gider deek yerine birilerinin bu şekilde ilgilenmesi gerek. Keşke birileri değilde herkes bu kadar ilgili olsa.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...