ilhami Gülbitti 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 2 Aralık tarihinde ağır bakımına bıraktım, Ustam kendi yetkinliğini pek övdü yaşının ilerlemesi dolayısıyla inançla aracımı teslim ettim. Triğer seti, Zincir Seti, İtici Kapet ve Horozları yağı ve yağ filitresini (Motorcraft 5/30) olarak değiştirdiğini söyledi, sonrası çıkan parçaları gösterdi. Araç çalışır şekilde teslim etti. Bilgisayarla kontrol ettiklerini 1 enjektörün ters çalıştığı şeklinde bir kağıt çıkarttı verdi.Enjektör servisine yönlendirdi. Sonrasında Enjektörcüler enjektörde bir sıkıntı olmadığını pompada bir sıkıntı olmadığı yönünde bilgilerle sökmediler. Zoraki başka bir enjektör servisinde test yapıldı ve enjektörlerimin 2 adetinde ayar kaçması olduğunu onuda ayarladığını söyleyerek montajı yapıldı ve devam ettim. SORUN SABAHLARI 5. 6. 8.10. MARŞ SONRASI ANCAK ÇALIŞIYOR KONTROLLER YAPILDI 1. Araça hava yapmasını karşı YAKIT FİLİTRESİ DEĞİŞTİ 2. Yakıt hortumları kontrol edildi geri dönüş pompa giriş contaları yenilendi bütün girişler kontrollü sıkıldı 3. Aküm yeni Marş motorundan şüphe ettik ve bakımlarını yaptırdık. 4. Kızdırma bujilerinden şüphe ettik ve çalışır haldeki bujileri yenisi ile değiştirdik. 5. Elektrik siğortaları kontrol ettik çalışmayan devre yok 6. Würt Enjektör temizleyeciyi çeyrek depo ile kullandım yararını gördüm diyebilirim. AMA HALA AYNI SORUNUM DEVAM EDİYOR. Mantıklı yorumlarınızı rica ederim. Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 Eldeki verilere göre geç çalışma sorunu, enjektör kaynaklı görünüyor; DPF olmasa rölantide duman atıp atmadığına bakılarak daha güçlü bir kanaat edinilebilirdi. Enjektörler makinada test edilip tekrar kodlandı mı? Buna bir baktırın isterseniz geçmiş olsun. Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 3 Ocak 2015 Yazar Paylaş 3 Ocak 2015 2 Aralık tarihinde ağır bakımına bıraktım, Ustam kendi yetkinliğini pek övdü yaşının ilerlemesi dolayısıyla inançla aracımı teslim ettim. Triğer seti, Zincir Seti, İtici Kapet ve Horozları yağı ve yağ filitresini (Motorcraft 5/30) olarak değiştirdiğini söyledi, sonrası çıkan parçaları gösterdi. Araç çalışır şekilde teslim etti. Bilgisayarla kontrol ettiklerini 1 enjektörün ters çalıştığı şeklinde bir kağıt çıkarttı verdi.Enjektör servisine yönlendirdi. Sonrasında Enjektörcüler enjektörde bir sıkıntı olmadığını pompada bir sıkıntı olmadığı yönünde bilgilerle sökmediler. Zoraki başka bir enjektör servisinde test yapıldı ve enjektörlerimin 2 adetinde ayar kaçması olduğunu onuda ayarladığını söyleyerek montajı yapıldı ve devam ettim. SORUN SABAHLARI 5. 6. 8.10. MARŞ SONRASI ANCAK ÇALIŞIYOR KONTROLLER YAPILDI 1. Araça hava yapmasını karşı YAKIT FİLİTRESİ DEĞİŞTİ 2. Yakıt hortumları kontrol edildi geri dönüş pompa giriş contaları yenilendi bütün girişler kontrollü sıkıldı 3. Aküm yeni Marş motorundan şüphe ettik ve bakımlarını yaptırdık. 4. Kızdırma bujilerinden şüphe ettik ve çalışır haldeki bujileri yenisi ile değiştirdik. 5. Elektrik siğortaları kontrol ettik çalışmayan devre yok 6. Würt Enjektör temizleyeciyi çeyrek depo ile kullandım yararını gördüm diyebilirim. AMA HALA AYNI SORUNUM DEVAM EDİYOR. Mantıklı yorumlarınızı rica ederim. 2. marşta aptal bir çalışma oluyor gaz yemiyor. 4. veya 5. marşta çalışıyor zoraki gaza tepki veriyor yaklaşık 5 dakika beyaz duman köfteci dükkanı Söz konusu zincir ve veya triger sentesi olabilir mi Siemens enjektörü hangi serviste kod sorununu çözümletebilirim Araç sadece sabah zor çalışmakta onun dışında gayet iyi yürür durumda acaba hortumlarda yanlış bağlanmış olabilirmi motor içi şeması varmıdır. 2. marşta aptal bir çalışma oluyor gaz yemiyor. 4. veya 5. marşta çalışıyor zoraki gaza tepki veriyor yaklaşık 5 dakika beyaz duman köfteci dükkanı Söz konusu zincir ve veya triger sentesi olabilir mi Siemens enjektörü hangi serviste kod sorununu çözümletebilirim Araç sadece sabah zor çalışmakta onun dışında gayet iyi yürür durumda acaba hortumlarda yanlış bağlanmış olabilirmi motor içi şeması varmıdır. Yazmayı unuttum aracın yakıt durumu 7 lt'den 12.8 lt'lere çıkmış durumda önceki günlerde Boğaziçi köprüsüne yaklaşıyorum dış sıcaklık 55 C derece bir bir çıktı. Acaba motor kontrollerine dış sıcaklık göstergesinin müdahalesi olabilirmi. Yorum bağlantısı
Misafir 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 (düzenlendi) Mondeo bilinmeyen ellerde buyuk sıkıntılar çıkarabilir. Madem istanbuldasiniz acilen No Name servise bir ugrayin derim. Anlasmali isyerleri basliginda adresini bulabilirsiniz. 3 Ocak 2015 tarihinde Yunus Emre Çırak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Suat Set 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 2. marşta aptal bir çalışma oluyor gaz yemiyor. 4. veya 5. marşta çalışıyor zoraki gaza tepki veriyor yaklaşık 5 dakika beyaz duman köfteci dükkanı Söz konusu zincir ve veya triger sentesi olabilir mi Siemens enjektörü hangi serviste kod sorununu çözümletebilirim Araç sadece sabah zor çalışmakta onun dışında gayet iyi yürür durumda acaba hortumlarda yanlış bağlanmış olabilirmi motor içi şeması varmıdır. Yazmayı unuttum aracın yakıt durumu 7 lt'den 12.8 lt'lere çıkmış durumda önceki günlerde Boğaziçi köprüsüne yaklaşıyorum dış sıcaklık 55 C derece bir bir çıktı. Acaba motor kontrollerine dış sıcaklık göstergesinin müdahalesi olabilirmi. Geçmiş olsun. Sente problemi olsaydı motor arıza ışığı yanardı. Yanmıyorsa değildir. Çünkü Başıma geldi. Mutlaka arıza ışığını yakıyor sente ayarı. Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 3 Ocak 2015 Yazar Paylaş 3 Ocak 2015 Geçmiş olsun. Sente problemi olsaydı motor arıza ışığı yanardı. Yanmıyorsa değildir. Çünkü Başıma geldi. Mutlaka arıza ışığını yakıyor sente ayarı. Sorunum ile ilgili cevaplarınız için teşekkür ederim. Rica etsem telefonla irtibat kurulabilirmi İlhami GÜLBİTTİ 0542 2735165 Yorum bağlantısı
Hüseyin Kasap2 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 (düzenlendi) No name servis yukarda abi dedi bir arayın sorun Osman: 0535 723 87 29Fatih: 0535 895 46 82AOSS 100.yıl sanayi 51. sokak no:32Shell istasyonun devamındaki Mercedes bayisinin yanından girilir, (100.yıl sanayi ve Lpg ci tabelası vardır) yokuş aşağı dümdüz 100mt. ilerlenir, yokuş bitiminde sondan 3. binaMetro ile: AOSS durağında inilir, 1. kısım çıkışı ndan yeryüzüne çıkılınca Mercedes bayisinin tam önüne çıkılmış olur, yokuş aşağı yürünür. 3 Ocak 2015 tarihinde Hüseyin Kasap2 tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 Kesin sente problemi var...tekrar sökülmeli...ve sente ayarlanmali. . 2 Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara 3 Ocak 2015 Paylaş 3 Ocak 2015 Avrupa yakasında No Name (arkadaşlar tavsiye etmişler zira), Anadolu yakasında da Acıbadem Euorfoud'u tavsiye ederim, Mondeo'yu Ford'u çok iyi bilirler. http://euroford.net 1 Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 13 Ocak 2015 Yazar Paylaş 13 Ocak 2015 Euroford'a dün gittim Çarşamba veya Perşembe aracı sabahtan bırakmamı söylediler Araçta değişiklikler gözlemliyorum 1. olmasa bile 2. ci marşta aptal çalışıyor, stop ediyor 3. marşta çalışmıyor .4. marşta çalışıyor devamında gaza basmaktayım. Motor ısınana kadar 1500 devirde gaza basıyorum, Motor sıcaklık gösteresi 70 C yi geçince ayağımı gazdan çekebiliyorum. Sıcak motorda sıkıntı yok soğuk motor çalışmamakta (basit bir hata) ya bir fişi yada bir hava borusunu yanlış taktılar ugraşıp durmaktayım. Şimdi Euroford ile taşıtım bu kimselerde soğuk davrandılar aracı bırak inceleyeceğiz. şeklinde yine endişe etmekteyim. Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy 13 Ocak 2015 Paylaş 13 Ocak 2015 Euroford'a dün gittim Çarşamba veya Perşembe aracı sabahtan bırakmamı söylediler Araçta değişiklikler gözlemliyorum 1. olmasa bile 2. ci marşta aptal çalışıyor, stop ediyor 3. marşta çalışmıyor .4. marşta çalışıyor devamında gaza basmaktayım. Motor ısınana kadar 1500 devirde gaza basıyorum, Motor sıcaklık gösteresi 70 C yi geçince ayağımı gazdan çekebiliyorum. Sıcak motorda sıkıntı yok soğuk motor çalışmamakta (basit bir hata) ya bir fişi yada bir hava borusunu yanlış taktılar ugraşıp durmaktayım. Şimdi Euroford ile taşıtım bu kimselerde soğuk davrandılar aracı bırak inceleyeceğiz. şeklinde yine endişe etmekteyim. Güven duymadıysanız , maslağa gidin bence . Güven çok önemli , Osman ve Fatih usta işini iyi bilen insanlardır . Ben mondeo'mun bakımlarını onlara yaptırıyorum hem uygun fiyat çıkarıyorlar hemde sıkıntısız çalışıyorlar ... Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 20 Ocak 2015 Yazar Paylaş 20 Ocak 2015 halen fırsat bulup aracı servise gösteremedim fakat araç 1. veya 2. marşta çalışmaya başladı. acaba zincir aracın florasına göre şekillenmeyemi başladı. Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 Sizin aracınızı 1. usta bozmuş anlaşılan, neleriyle oynadıysa onlar ayarlanacak. İşinin ehli bir yere gidin ve orada olanları anlatın. Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 27 Ocak 2015 Paylaş 27 Ocak 2015 İlk usta bozmuş güzelim arabayı yazık olmuş. Üstüne ettiğiniz masraf da cabası. Bizim servis'i bir arayın isterseniz kesin çözerler gibime geliyor. Özde Ford - Erhan Usta : 0533 510 4622 http://www.ozdeford.com/index2.html Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 30 Ocak 2015 Yazar Paylaş 30 Ocak 2015 Erdem Bey Teşekkür ederim. Erhan Öfkeli Bey ile görüştüm. Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 7 Şubat 2015 Yazar Paylaş 7 Şubat 2015 halen servise götürme imkanım olmadı. Bu gün de aracı kullandım, degişiklikler olmakta araçta. 1. marşta aptal çalışıyor stop ediyor, 2. marşta çalışmıyor, 3.marşta çalışıyor Motor ısınana kadar aptal çalışıyor, frene basınca otomatik şanzuman balatayı ayırmıyor araç kafa sallıyor. Motor ısındıktan sonra herşey muntazam çalışıyor acaba bir regüle devre sigortasımı attı. nicin motor ısındıktan sonra normale dönmekte. Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 8 Şubat 2015 Paylaş 8 Şubat 2015 halen servise götürme imkanım olmadı. Bu gün de aracı kullandım, degişiklikler olmakta araçta. 1. marşta aptal çalışıyor stop ediyor, 2. marşta çalışmıyor, 3.marşta çalışıyor Motor ısınana kadar aptal çalışıyor, frene basınca otomatik şanzuman balatayı ayırmıyor araç kafa sallıyor. Motor ısındıktan sonra herşey muntazam çalışıyor acaba bir regüle devre sigortasımı attı. nicin motor ısındıktan sonra normale dönmekte. Yazılımla ilgili bir sıkıntı olabilir belki. Serviste en güncel yazılımı yükletmekte fayda var. Arabanın ısınması özellikle bu havalarda 10-12 kmyi bulabiliyor çok sıkıntılı bir durum. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 8 Şubat 2015 Paylaş 8 Şubat 2015 -1 ,3 derece araliginda en fazla 5. Km de motor normal isisina ulaşıyor... Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 8 Şubat 2015 Paylaş 8 Şubat 2015 -1 ,3 derece araliginda en fazla 5. Km de motor normal isisina ulaşıyor... Benim araba 10km'de 90 derece gösteriyor çok eminim 5. km'de ibre çok hafif kımıldıyor. 2.0 tdci'da farklıdır belki. Bu yüzden kısa mesafe ve az km yapanların lpg dahi taktırmadan benzinli araç almaları uygun oluyor... Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 24 Şubat 2015 Yazar Paylaş 24 Şubat 2015 Selam Arkadaşlar, Aracımı en son Erkan Öfgeli Ustaya götürdüm. Yapılan işçilikleri söktü ve tekrar kontrol ederek zincir ve kayıştaki sente kaçıklıklarını düzeltti. Araç rahatladı. Halen devam eden ilk çalıştırma güçlüğü ve ilk 5 dakika beyaz duman çözümlenmedi. Yine internet vasıtası ile Ankara dan Hakan usta ile telefonda sorunlarımı anlattım. Kendisi bana yapılacak her şeyi yapmıssın. Ama çift eksantirik sentesi her ustayım diyenin harcı değildir diyor orjinal krank kilitleme ile yapılmalıdır diyor yine sentede 1 diş hatası olabileceğinden bahsetti, başka ne olabilir soruma; ısıtma bujilerinden girdi, ısıtma bujileri dışarıda test edildimi ucundan arkaya doğrumu, arkadan öne doğrumu ısınmakta şeklinde sordu. Bende kendisene mevcut sağlam Bosch marka bujileri Iskra marka ile yenilettiğimden bahsettim. Şimdi aklıma gelenler; Iskra yı araştırdığımda BERU veya American XJ performanslarıyla karşılaştırma videolarını gördüğümde, şunu düşünmeye başladım benim araçtaki Iskra buji yerine iyi oturmamış olabilir dolayısı ile kompresyonu buradan düşmektedir. 2. bir sıkıntıda Iskraların performansızlığındandır. diye düşünüyorum. Hakan usta ısıtma bujisi için araç ilk çalıştırmada bu bujilerden aldığı ısı ile iyi yanmayı sağladığını bu bujilerin ilk çalıştırmadan sonrada ara ara devreye girdiğini aracım bu bujiye göre yakıt miktarı bilgisayarla ayarlamakta olduğunu iş bu yüzden yakıt sarfiyatının arttığını belirtti. Şimdide bu konu üzerine gitmem için bilgi paylaşımınıza ihtiyaç duymaktayım. Hoşçakalın. Yorum bağlantısı
ilhami Gülbitti 2 Mart 2015 Yazar Paylaş 2 Mart 2015 Arkadaşlar hiç kimse okumuyor sanırım. Şahsuvaroğluna bıraktım. Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar 2 Mart 2015 Paylaş 2 Mart 2015 Bizim cevap veremediğimiz konular tabiki var...sonuçta usta ve teknik eleman değiliz... Konuyu okuyoruz ama sizin probleminiz bizim cozebilecegimiz bir problem değil... 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts