İçeriğe Yönlendir

Ford 3 2011 1.6 Ti-Vct Hakkında..


Cagatay GUZ

Recommended Posts

Cagatay GUZ

Öncelikle tanışma bölümünde de belirttim amacım aileme rahat edebilecekleri günlük kullanımlarında onlara konfor ve kullanım rahatlığı sağlıyacak bir araç almaktı.

Araştırırken kendimi ford camiasında buldum.

 

Bağa bahçeye elbet gidilecek ama bir SUV ihtiyacımız yoktu.Biraz sert kullanımı hoş karşılasın yeterlidir (babam kullanıyorda :) )

 

Dizel bakım ve ilgi istediği için artık bakmıyorum.Yok turbosuydu yok yakıtıydı elbet benzinli araçlarda da bu böyledir ama babam 60 yaşında pekde uğraşacak hali yok diye TDCI serisini es geçip benzinli seçeneklere yöneldim ve konu başlığındaki araca ulaştım.

 

Motoru hakkında en ufak bir fikrim yok ama VCT yi araştırdığımda hiçte yabancı olmadığı gördüm (Anladığım kadarı ile Vtec benzeri bir teknoloji.)

Öncelikle bu araç hakkında bilgi istiyorum.Donanımı çok hoşuma gitti bir çok ekstrası var.Sürüşü yakıtı ve kronik sorunları hakkında naçizane bilgilerinize ihtiyacım var.

 

Ve son olarak Style ile Style Plus arasında ne gibi donanımsal farklılıklar vardır ?

 

Şimdiden göstermiş olduğunuz ilgi ve alakadan ötürü çok teşekkü ederim.

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Bilmiyorum etikmidir ama forumda biraz gezince arkadaşların link vererek danıştıklarına şahit oldum.İlk olarak düşündüğüm araç bu.Tabi fiyat bu değil 44 civarında bi yere çekmeyi düşündüm.Bunuda değerlendirirseniz sevinirim.

 

Back Linke bilmiyorum tepki varmı ama ben yeni olduğum için bulduğum aracı bu şekilde veriyim, mevzu bahis popüler satılık araç sitesinde ilan numarası olarak 195335953 girerseniz izmir urladaki aracı görebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Teşekkürler öneriniz için.Aracın motoru hakkında bilgi mevcutmu acaba ? Duratec serisi bir motormuş inceldiğim kadar üstten çift egzantirikli (DOHC) bir makina.VCT ile ekonomi ve performans dengesi amaçlanmış sanırım.Bunlar gibi çok yüzeysel bilgilerim var.Genelde kullanacağım makinanın ayrıntılarını öğrenmeyi seviyorum.Duratec Zetec ler gibi salt performans için üretilmemiş sanırım (wikiden öğrendiğim kadarı ile) daha çok dengeyi koruyabilmek adına üretilmiş makinalar ama çok ilginç DOHC serisi bir üründe bunu hedeflemek.Acaba ne kadar başarılı olmuşlar.

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

 

 

 

Çift Bağımsız Değişken eksantrik Mili Zamanlaması. :) evet bu kesinlikle Vtec ufak tefek farklılıkları var ama yabancı olmadığım bi teknoloji imiş bu.Anladığım kadarı ile Her devirdeyanma odasındaki gazın akışı en iyi duruma getiriliyor bunu yapanda egzantrik milinin açısını değiştiren ve yağ basıncı ile çalışan kanatçıklar.Yalnız ilginç ayrıntı bu açı 50 dereceye kadar değişebiliyormuş aslında sağlam bir dereceli egzantrik ile çok güzel atmosferik değerler elde edilirmiş : ) Ama babam sanırım dereceli egzantrik le uğraşmaz :D
Bu motoru sevicem sanırım.Mantıklı davranıyor yük altında yakıt ve performans dengesini kağıt üstünde ve videodaki simülasyondan anladığım kadar ile çok iyi dengeliyor.Tecrübe eden ve bilgisi olan arkadaşlarda yol gösterirlerse çok sevinirim.
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Alt devirlerde pek fark yok gibi ,üst devirlerde güç farkı var. 

Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Üstad 46 çok ben 2 hafta önce 2012 model 3500 km aracı 42500 sattım ama benimki hb di. Boya darbe yoktu. 43000 fazla vermeyin bence

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Teşekkürler..Bakalım max 44 düşünüyorum ben.Genel itibariyle fiyatlar 40-45 arası temizliğine göre gidip geliyor.

Şimdilik hala aracı araştırmaya devam ediyorum..Çok teşekkürler tekrardan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

henüz ucuz iken alınır bence piyasasıo yerleşmedi. motoru mondeo daki 125 ps

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Çok teşekkürler nette bu motor ve araçla ilgili baya bir araştırdım ailemi üzmeyecek bir araca benziyor.İki adet buldum nasipse hafta sonu onlara bakmaya gideceğim.Bu arada sizlerden gelen yanıtları da değerlendiriyorum tekrar tekrar değerli vaktinizi ayırıp dönüş yaptığınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Bu gün aracı inceledim style plus bi araç.ama yokuş kalkış desteği olup olmadığını bilemiyoruz satın alırken faturada yazıyormu yazmıyormu ? Yada nasıl çalıştırılıyor, toyotoda frene uzun basınca felan devreye gieiyordu denedim ama göstege panelinde yanam bir ikaz göremedim.tam olarak nasıl anlayabiliriz ?

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ
Nasipse bu aracı  (195335953 İlan numarasıdır) alıyoruz. Araç hakkında son olarak iletmek istedikleriniz varsa belirtirseniz sevinirim.Şimdiye kadar ilgi gösteren tüm forum üyelerine çok teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Arkadaşlar Acil bi şekilde karar vermem gerekiyor.Yardımlarınızı rica ederim.

Tam alıyorum dedim 2011 Toyota Corolla Comfort Extra 1.6 Benzinli Km olsun değişen boyalı karşılaştırması olsun modeli olsun yukarıda bahsettiğim focus 3 ile herşey aynı..Her ikisininde Km si çok düşük Corolla 13800 km Focus 3 de keza 30000 lerde ikiside benzinli..

 

Focus 3 ün donanım olarak sanırım artıları felan var...

 

İki model arasında kaldım ve bugün akşama kadar karar vermem lazım...Tüm açılardan baktığımızda nasıl bir yol izlemeliyim..? Ford markasına yabancıyım ama japona hiç yabancı değilim kafa karışıklığımda sanırım buradan kaynaklanıo..Fordun Motoru hoşuma gitti donanımı hoşuma gitti şekli şemali babam için gayet güzel oda beğendi.Ama Toyota da sonuçta sorunsuzluk ve ikinci el gibi etkenler beni cezbediyor..(sizin yorumlarınızı bu noktalarda bekliyorum)

 

ikiside aynı fiyat bu arada..Pazarlıkla 44.500 e toyota yı bitirdim..

Yorum bağlantısı
Misafir

Focus'un ikinci el sorunu yok. Bilinirligi toyotadan fazla hatta. Honda ile karsilastirsak ibre esitlenir belki. Focus 3 iyi aractir ama ikinci el şans işidir. Japona aliskin oldugunuzdan ufak herkesin basina gelebilecek bir aksaklikta hata yapmisim keske toyota alsaymisim demiyecekseniz Focus alinir. Estetik acidan hangi arac ilginizi cekiyorsa tercih edin. Ancak Alman geni tasiyan araclarin japonlardan ayrilan en onemli farklari sunlardir.

- Yol sesi daha az alirlar.

- Kaporta daha kalindir.

- Kapilar daha tok kapanir.

- ic tasarimda japona gore daha estetiktir. Mesela kapilarda cam acma dugmelerinin hepsi isiklidir.

- Japon araclara gore daha basik ve kucuk camlidirlar

- Far ve silecek komutlari farklidir. Mesela sinyal kolundan far acilmaz, far anahtari goguste olur.

- japonlarin bagaj kapaklari genelde yayli ve kolludur, icerde yer kaybina neden olur, almanlar amortisor kullanarak yer kaybini engeller.

- Focus3 ozelinde konusursam arac bir trend aracidir. Ilk ciktiginda diger araclara gore nuans yaratan cizgileri kullanicilar tarafindan begenildigi icin aldigi risk ikinci el piyasasini ve pazar payindaki yerini dramatik sekilde etkilememistir. Ancak daha klasik yapidaki kullanicisi bagaj boyutlarini kucuk buldugu icin cmax'e yonelmistir ancak altyapi ve malzeme konusunda hemen hemen ayni araclar oldugu icin Ford markasi olarak sorun yasamamistir denilebilir.

Saygilarimla.

Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Çok teşekkürler Evren bey..

Gayet güzel karşılaştırmalar ve yorumlar..

 

Benim tek sorunum şu hep diyorum ya Japon aşinalığı diye.Ford hiç kullanmadık sorun anlamında iki markayı yan yana koyduğumda ne göreceğimi merak ediyorum.Belki kendime alsam risk oranına bakarak direk focus alıcam.Ama aileme baktığım için genel geçer kanı olan Toyota sorunsuzdur tabusunu aşmak biraz zorluyor.Fakat riske edip focusu alıcam onlara sanırım..

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Japonların kaporta daha zayıftır doğru, ama mekanik aksam çok sağlamdır. 

Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir
(düzenlendi)

Aileniz kullanacaksa Toyota daha uygun olabilir, Focus nispeten sert gelebilir yaşını başını almış ve özellikle Japonlar'a alımış bir kullanıcıya. 

Sanırım Toyota'nın donanımı da daha iyi, otomatik klima, USB vs. var.

 

Ben olsam Focus alırdım ama.

tarihinde V.Ceyhun Emir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Cagatay GUZ

Hayırlısı ile ilandaki aracı aldık.Herkese yardım ve görüşleri için çok teşekkür ederim.

Ailemden ayrı olduğum için kurcalayamadım aracı.Menülerinde dolaşıp artık merak ettiklerimle sizleri rahatsız edicem :) Tekrar çok teşekkürler..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...