İçeriğe Yönlendir

Dpf Çok Sık Devreye Girmeye Başladı


Mehmet Özkaya

Recommended Posts

Mehmet Özkaya

2012 model 1.4 TDCi aracımda son zamanlarda çok sık şekilde DPF temizlemesi işlemi olmakta. Normalde 2 depo da 1 kez yaşıyordum. Şehir içerisinde devirsiz kullandığım zamanlarda her depoda oluyordu. Ama son dönemde 3 4 çalışmada 1 kez devreye girmeye başladı. Aracımın bakımları yetkili serviste günü gününe yapılmıştı ancak son servise girdiğinde km si gelmediği için Yakıt filtresi değişmemişti. Bende sonradan farkettim. Şu an 30 000 km de.

Ben Yakıt filtresinden şüpheleniyorum. Depo boşalınca istasyonda değiştireceğim.

Genelde günlük 10 km Gidiş 10 km de Geliş kullanıyorum. Malum havalar çok soğuk motor tam ısınmadan tekrar kapanıyor.

Üstadlar bu konu hakkında ne diyor merak ediyorum.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Devirli kullanmaktan başka çare yok galiba. O zaman da dizelin anlamı kalmaz. Benzinliyle aynı yakar.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Dpf rejenerasyona girdiğini nereden anlıyorsunuz ? Lamba yakıyor mu ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya

Dpf rejenerasyona girdiğini nereden anlıyorsunuz ? Lamba yakıyor mu ?

Hocam ben anlık tüketimden veya aracın düşük devirlerde silkmesinden anlıyorum.

Gösterge de ışık yanmıyor.

Normalde sıcak motor rölantide gündüz 0.2 akşam 0.5 gösteriyor. Şayet temizleme işlemi başlamışsa 1.1 1.2 gibi değerler göstermeye başlıyor. Eksozdan beyaz duman atmaya başlıyor. Fan açıyor. Inanın göstergeye gerek yok

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman
(düzenlendi)

Hocam ben anlık tüketimden veya aracın düşük devirlerde silkmesinden anlıyorum.

Gösterge de ışık yanmıyor.

Normalde sıcak motor rölantide gündüz 0.2 akşam 0.5 gösteriyor. Şayet temizleme işlemi başlamışsa 1.1 1.2 gibi değerler göstermeye başlıyor. Eksozdan beyaz duman atmaya başlıyor. Fan açıyor. Inanın göstergeye gerek yok[emoji4]

Havaların soğuması ile birlikte Anlık Tüketim değerleri epey arttı. Beyaz duman olayı soğuk hava ile birlikte görülmesi çok normal. Yaz aylarındada aynı şikayetleriniz varmıydı ?

Dpf rejenerasyonu eğer tamamlayamıyorsa, yetkili serviste, makineye bağlayarak manuel olarak rejenerasyon başlatılması gerekebilir. Sonraki süreç izlenir..

tarihinde İ.Göksel Yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Sıcak motor focusta dpf rejenerasyon yapmıyorsa  0,4 yapıyorsa 0,8 gösteriyor. Havanın sıcak yada soğuk olması bu değerleri pek değiştirmiyor. Ayrıca fanda açıksa bilki dpf devrede. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Benim tecrübem şu yönde otoyolda devreye girerde yüksek devirde kullanırsam o andan sonra uzun süre girmiyor. Ama şehir içinde denk gelirse dur kalk yaparken girerse yakın zamanda tekrar giriyor. Galiba dpf devreye girer de park etmek gerekirse stop etmeden gaz vererek devreden çıkmasını beklemek iyi olacak sanırım.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

12bin fazla veriyorsun, bir de bu sorunlar. İyi düşünmek lazım .

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

2012 model 1.4 TDCi aracımda son zamanlarda çok sık şekilde DPF temizlemesi işlemi olmakta. Normalde 2 depo da 1 kez yaşıyordum. Şehir içerisinde devirsiz kullandığım zamanlarda her depoda oluyordu. Ama son dönemde 3 4 çalışmada 1 kez devreye girmeye başladı. Aracımın bakımları yetkili serviste günü gününe yapılmıştı ancak son servise girdiğinde km si gelmediği için Yakıt filtresi değişmemişti. Bende sonradan farkettim. Şu an 30 000 km de.

Ben Yakıt filtresinden şüpheleniyorum. Depo boşalınca istasyonda değiştireceğim.

Genelde günlük 10 km Gidiş 10 km de Geliş kullanıyorum. Malum havalar çok soğuk motor tam ısınmadan tekrar kapanıyor.

Üstadlar bu konu hakkında ne diyor merak ediyorum.

Yakıt filtresiyle Dpf nin bir alakası yok.

Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Benim tecrübem şu yönde otoyolda devreye girerde yüksek devirde kullanırsam o andan sonra uzun süre girmiyor. Ama şehir içinde denk gelirse dur kalk yaparken girerse yakın zamanda tekrar giriyor. Galiba dpf devreye girer de park etmek gerekirse stop etmeden gaz vererek devreden çıkmasını beklemek iyi olacak sanırım.

 

Ben aracı stop etmeden önce her defasında anlık tüketime bakarım, eğer rejenerasyon varsa olduğum yerde 3 bin devir sabit gaz veriyorum, kesinlikle rejenerasyon sırasında stop etmeyin, sonra tekrar başlıyor ve sıvı daha çok azalıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Basri Bayraktar

Tamam dpf yapıyor diyelim.işimiz gücümüz var araba dpf yapiyor diye bekleyeceksek bu arabalari hiç kullanmayalım daha iyi.onun keyfine kaldiysak işimiz zor...[emoji6]

Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya

Havaların soğuması ile birlikte Anlık Tüketim değerleri epey arttı. Beyaz duman olayı soğuk hava ile birlikte görülmesi çok normal. Yaz aylarındada aynı şikayetleriniz varmıydı ?

Dpf rejenerasyonu eğer tamamlayamıyorsa, yetkili serviste, makineye bağlayarak manuel olarak rejenerasyon başlatılması gerekebilir. Sonraki süreç izlenir..

 

Hocam yazında durum aynı. Şayet işlem başladıysa ilk bir kaç dk deli gibi beyaz duman atıyor. Bazen tam gaz yapıyorum tren gibi gidiyoruz. :)

 

Yakıt filtresiyle Dpf nin bir alakası yok.

 

Servise sordum dediğiniz gibi yakıt filtresi ile bir alakası yok dedi.

 

Tamam dpf yapıyor diyelim.işimiz gücümüz var araba dpf yapiyor diye bekleyeceksek bu arabalari hiç kullanmayalım daha iyi.onun keyfine kaldiysak işimiz zor...[emoji6]

 

 

Şöyle bir tur atıp gelmek lazım hocam. :)

Yorum bağlantısı
Ertuğrul Büber

2012 model 1.4 TDCi aracımda son zamanlarda çok sık şekilde DPF temizlemesi işlemi olmakta. Normalde 2 depo da 1 kez yaşıyordum. Şehir içerisinde devirsiz kullandığım zamanlarda her depoda oluyordu. Ama son dönemde 3 4 çalışmada 1 kez devreye girmeye başladı. Aracımın bakımları yetkili serviste günü gününe yapılmıştı ancak son servise girdiğinde km si gelmediği için Yakıt filtresi değişmemişti. Bende sonradan farkettim. Şu an 30 000 km de.

Ben Yakıt filtresinden şüpheleniyorum. Depo boşalınca istasyonda değiştireceğim.

Genelde günlük 10 km Gidiş 10 km de Geliş kullanıyorum. Malum havalar çok soğuk motor tam ısınmadan tekrar kapanıyor.

Üstadlar bu konu hakkında ne diyor merak ediyorum.

Yakıtı hangi istasyondan aldınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Merhaba,

Daha bir haftalık 2009 1.4 Titanium Fiesta kullanıcısıyım. Sabahları çalıştırdığımda ciddi beyaz duman atıyor ve değişik bir koku var.Acaba aynı durum bende de mi var. Ayrıca bu dpf denen şeyi ilk defa duydum. Konu ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?  

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Yıldırım

Işin garip yanı bendeki araçta hiç dpf açılmadı yani öyle bi Gösterge lambası yandığını görmedim. Aracım son kasa 2012 model 1.5tdci

Yorum bağlantısı
Yusuf Taş

Araç bu işlemi kendisi yaparken bildiğim kadarıyla lamba yanmıyor.Ancak dpf arızasında veya araç dpf yi temizleyemez ise yanıyor sanırım.Bu arada 2012 modellerde 1.5 tdci motor var mıydı? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mehmet Can Yıldırım

2012 nin sonunda çıktı son kasa

Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya

Servise sordum olayı. filtre tıkanmak üzere temizlenmesi gerek dediler. 700 tl masraf çıkar dediler. bu garantiyi ilgilendiren bir sorun değil mi diye sordum, bugune kadar aldığınız bütün fişleri isterler dediler, yakıt istasyonundan örnek alınır incelenir filan uzun bir süreç sonunda belki garantiden değişir dediler. yakıtı bugune kadar hep opetten aldım. bütün fişlerim de duruyor. ışık yanmadı hala ama bekliyorum. ışık yanarsa onlar düşünsün :)  

 

Benim merak ettiğim şu, Temizleme işlemi başlıyor. Beyaz duman filan derken işlem sonunda bitiyor. Herşey normale dönüyor. Peki neden çok kısa sürede filtre doluyor. işlem verimli mi olmuyor. uzun yola çıksam acaba temizlemez mi. bu sistem kendi kendini temizlemek için tasarlanmadı mı. sorun nedir :) 

 

depo bitsin istasyon değiştireceğim. bakalım neler olacak.

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Öncelikle cevaplar için teşekkür ederim. Benim araba 1.4 Dizel 2009 fiesta. Mehmet Can Beyin dediği gibi 2012 sonun da çıktı ise benim arabada yoktur demektir. Peki böyle bir durumda araca katkı ekleyip bu işlem yapılmalı diye düşünüyorum.

Tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ali Ozan Yurtsever

Bu dpf olayını bende takip ediyorum. Bazen çok sıkışık zamanlarda devreye giriyor malum yüksek devirde kullanamıyacağımıza göre boş viteste 3 bin devir çevisek de aynı hesap olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Tam olarak dpf nin çalışma prensibini bilen var mı aramızda?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

Tam olarak dpf nin çalışma prensibini bilen var mı aramızda?

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186413-diesel-partik%C3%BCl-filtresi-dpf/

 

Servise sordum olayı. filtre tıkanmak üzere temizlenmesi gerek dediler. 700 tl masraf çıkar dediler. bu garantiyi ilgilendiren bir sorun değil mi diye sordum, bugune kadar aldığınız bütün fişleri isterler dediler, yakıt istasyonundan örnek alınır incelenir filan uzun bir süreç sonunda belki garantiden değişir dediler. yakıtı bugune kadar hep opetten aldım. bütün fişlerim de duruyor. ışık yanmadı hala ama bekliyorum. ışık yanarsa onlar düşünsün :)

 

Benim merak ettiğim şu, Temizleme işlemi başlıyor. Beyaz duman filan derken işlem sonunda bitiyor. Herşey normale dönüyor. Peki neden çok kısa sürede filtre doluyor. işlem verimli mi olmuyor. uzun yola çıksam acaba temizlemez mi. bu sistem kendi kendini temizlemek için tasarlanmadı mı. sorun nedir :)

 

depo bitsin istasyon değiştireceğim. bakalım neler olacak.

 

Benim kullanım şartlarımda genel olarak yaklaşık 1500 kmde bir giriyor. Benim genel tespitim. Bu arada bende yakıt fişlerimi saklıyorum. Opetin gerizakalı yakıt güvence kartıyla da alışveriş yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Hasan Baş

Dpf nin çalışma prensibini tam olarak bilen kimse yok gibi 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...