İçeriğe Yönlendir

Akü Ne Zaman Değişmeli 3. Marsta Çalışması Normal Mi?


Ahmet Ok

Recommended Posts

Ahmet Ok
(düzenlendi)

Merhabalar bildiğiniz gibi hava çok sogudu ben Ankarada yaşıyorum 3-4 gündür aracı en az yarim saat calistiriyorum kışlık lastigim olmadığı icin trafiğe cikmiyorum kontağı son kademeye Kadr getirip 5 10dk bekledkten sonra marsa basmama rağmen 3. Denemem de arac çalışıyor hava 0 derece ve üstündeyken tek marsta çalışıyordu suanki durum sizce normal mi ? Araç hareket etmezse akunun bitme ihtimali var mi ayrıca şuan üzerinde fordun akusu var yeşil lamba yanıyor araç 2011 dizel 85.000 de Fiesta kaç yılda bi akü değişmesi gerekiyor? Tesekkurler

tarihinde Ahmet Ok tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bence aku degil sorununuz. Kızdırma bujileri kontrol edilmeli.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

akünün durdukca bitme ihtimali var ama orjinal aku genelde cok daha uzun süre dayaniyor 5-6 sene gibi. yakit veya kizdirma bujilerinden olabilir bence. ama en iyisi kar olmayan bir gun, bi yarim saat kadar dolasin arabayla. birde 5-6dk beklemeniz sirasinda isinan mazot tekrar soguyorr olabilir, bu arada bujiler tekrar devreye girmiyordur. saglam oldugunu varsayarsak, isik söndükten hemen sonra marsa basmaniz daha iyi bence, ya da bir kac kez kontak ac, isik sönsün, kontak kapat, kontak ac, isik sönsün... sonra marsa basmakta faydali olur

Yorum bağlantısı
Ahmet Ok

Bence aku degil sorununuz. Kızdırma bujileri kontrol edilmeli.

 

Hocam yaz döneminde ve geçen aylarda 0 Derece ve üstündeyken tek marşta çalışıyordu yine de kızdırma bujileri sorunlu mudur bunun kontrolünü ben nasıl yapabilirim neye bakarak anlayabilirim acaba

 

 

 

 

akünün durdukca bitme ihtimali var ama orjinal aku genelde cok daha uzun süre dayaniyor 5-6 sene gibi. yakit veya kizdirma bujilerinden olabilir bence. ama en iyisi kar olmayan bir gun, bi yarim saat kadar dolasin arabayla. birde 5-6dk beklemeniz sirasinda isinan mazot tekrar soguyorr olabilir, bu arada bujiler tekrar devreye girmiyordur. saglam oldugunu varsayarsak, isik söndükten hemen sonra marsa basmaniz daha iyi bence, ya da bir kac kez kontak ac, isik sönsün, kontak kapat, kontak ac, isik sönsün... sonra marsa basmakta faydali olur

 

Arabayı olduğu yerde çalıştırınca akü şarj olur mu yoksa hareket ettirmek şart mı hocam? Akü konusunda arabayı aldığımda ustam da 5-6 sene rahat götürür demişti.

 

Kontak aç/kapa ile ilgili söylediklerinizi uygulayacam hocam ayrıca yakıt sadece shellden alıyorum. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bujiler sürekli devrede. Ancak tabi dış ortam ısısı düştükçe mazotun patlaması iyice zorlaşıyor. Bu sebeple sıfır altında daha çok ihtiyaç oluyor bujiye.

Yakıtta artış yaşıyor musunuz?

Arabayı çalıştırdığınız andan itibaren araç şarj olmaya başlar.

Yorum bağlantısı
Misafir

Belki marş süresini biraz daha uzun tutmanız gerekiyor. Benim aracımda şu ana kadar benzer sorunlar olmadı. Ancak buji lambasının çok soğuklarda 10-15 saniye daha fazla yandığına şahit oluyorum.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Hocam yaz döneminde ve geçen aylarda 0 Derece ve üstündeyken tek marşta çalışıyordu yine de kızdırma bujileri sorunlu mudur bunun kontrolünü ben nasıl yapabilirim neye bakarak anlayabilirim acaba

 

 

 

 

 

Arabayı olduğu yerde çalıştırınca akü şarj olur mu yoksa hareket ettirmek şart mı hocam? Akü konusunda arabayı aldığımda ustam da 5-6 sene rahat götürür demişti.

 

Kontak aç/kapa ile ilgili söylediklerinizi uygulayacam hocam ayrıca yakıt sadece shellden alıyorum. 

araba calismaya baslayinca, akü sarj olmaya basliyor. ama giderken daha iyi sarj oluyor sanirim (ya da daha hizli).  orjinal aküler 5-6 sene gidiyor, yesil yaniyorsa sorun yoktur zaten. birde baska istasyondan mazot alip deneyin isterseniz

Bujiler sürekli devrede. Ancak tabi dış ortam ısısı düştükçe mazotun patlaması iyice zorlaşıyor. Bu sebeple sıfır altında daha çok ihtiyaç oluyor bujiye.

Yakıtta artış yaşıyor musunuz?

Arabayı çalıştırdığınız andan itibaren araç şarj olmaya başlar.

buji sürekli yaniyor mu? yoksa devreye girip cikiyor mu?

Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Merhabalar bildiğiniz gibi hava çok sogudu ben Ankarada yaşıyorum 3-4 gündür aracı en az yarim saat calistiriyorum kışlık lastigim olmadığı icin trafiğe cikmiyorum kontağı son kademeye Kadr getirip 5 10dk bekledkten sonra marsa basmama rağmen 3. Denemem de arac çalışıyor hava 0 derece ve üstündeyken tek marsta çalışıyordu suanki durum sizce normal mi ? Araç hareket etmezse akunun bitme ihtimali var mi ayrıca şuan üzerinde fordun akusu var yeşil lamba yanıyor araç 2011 dizel 85.000 de Fiesta kaç yılda bi akü değişmesi gerekiyor? Tesekkurler

Çalıştırmadan önce, kontağı son kademeye bir kaç kere getirip geri sıfırlayın. 10 dk beklemenize gerek yok. araçtaki ışıklar sönüne kadar beklemeniz yeterli. Bir kaç kez kontağı son kademeye getirip sıfırladıktan sonra debriyaj ile çalıştırın.

 

Çoğ soğuk havada mazot ta, yağ da ciddi manada katılaşır. -20 üzerine çıktığında özellikle. Hatta çok soğuk havalarda 30 sn ye kadar marş süresini uzatabilirsiniz diyor bizim mondeo kitapçığı. Ancak marşı almıyorsa, arkadaşların bahsettiği gibi

akü kontrol edilmeli, marş dinamosu kontrol edilmeli, kızdırma bujileri kontrol edilmeli

Yorum bağlantısı
Misafir

Merhabalar bildiğiniz gibi hava çok sogudu ben Ankarada yaşıyorum 3-4 gündür aracı en az yarim saat calistiriyorum kışlık lastigim olmadığı icin trafiğe cikmiyorum kontağı son kademeye Kadr getirip 5 10dk bekledkten sonra marsa basmama rağmen 3. Denemem de arac çalışıyor hava 0 derece ve üstündeyken tek marsta çalışıyordu suanki durum sizce normal mi ? Araç hareket etmezse akunun bitme ihtimali var mi ayrıca şuan üzerinde fordun akusu var yeşil lamba yanıyor araç 2011 dizel 85.000 de Fiesta kaç yılda bi akü değişmesi gerekiyor? Tesekkurler

 

Evet akü uzun süre aracı çalıştırmazsanız biter benim başıma geldi ameliyat olduğum sene arabama tam 10 ay el sürmedim aku bitti ama normal şartlarda 4-5 senedir ömrü sizin aracında yavaştan akü değişme zamanı geliyor bence.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

araba calismaya baslayinca, akü sarj olmaya basliyor. ama giderken daha iyi sarj oluyor sanirim (ya da daha hizli).  orjinal aküler 5-6 sene gidiyor, yesil yaniyorsa sorun yoktur zaten. birde baska istasyondan mazot alip deneyin isterseniz

buji sürekli yaniyor mu? yoksa devreye girip cikiyor mu?

Sürekli devreye girip çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

Sürekli devreye girip çıkıyor.

Neye göre devreye girip çıkıyor acaba? Konu ile ilgili olarak bize rolantide neye göre, ne sıklıkta devreye girip çıktığını bilmek lazim

Yorum bağlantısı
Ahmet Ok
(düzenlendi)

Bujiler sürekli devrede. Ancak tabi dış ortam ısısı düştükçe mazotun patlaması iyice zorlaşıyor. Bu sebeple sıfır altında daha çok ihtiyaç oluyor bujiye.

Yakıtta artış yaşıyor musunuz?

Arabayı çalıştırdığınız andan itibaren araç şarj olmaya başlar.

 

Aracı ilk çalıştırdığımda yakıt sarfiyatı 1.2  -  .1.1  gibi başlıyor geri saymaya  0.9 -  0.8 ... genellikle 06. -  0. 5 te kalıyor.

 

Bu normal mi acaba?

 

 

Çalıştırmadan önce, kontağı son kademeye bir kaç kere getirip geri sıfırlayın. 10 dk beklemenize gerek yok. araçtaki ışıklar sönüne kadar beklemeniz yeterli. Bir kaç kez kontağı son kademeye getirip sıfırladıktan sonra debriyaj ile çalıştırın.

 

Çoğ soğuk havada mazot ta, yağ da ciddi manada katılaşır. -20 üzerine çıktığında özellikle. Hatta çok soğuk havalarda 30 sn ye kadar marş süresini uzatabilirsiniz diyor bizim mondeo kitapçığı. Ancak marşı almıyorsa, arkadaşların bahsettiği gibi

akü kontrol edilmeli, marş dinamosu kontrol edilmeli, kızdırma bujileri kontrol edilmeli

 

Teşekkürler hocam marş almama durumu var diyemeyiz dediğim gibi Hava eksi derecelere girip soğuduktan sonra 3. marşta alır oldu. Sanırım bekleme sürem çoktu ilk fırsatta beklemeden sizin ve arkadaşların dediği gibi kontak aç kapa olayını uygulayarak deneyecem

 

 

 

Ayrıca bende sürekli yanan bir buji işareti olmuyor ilk kontakta tüm ışıklar yanıyor 2-3 saniye sonra hepsi sönüyor(El freni ve standart yananlar hariç) buji ışığı diğerlerinden daha uzun süre yanması mı gerekiyor ?

tarihinde Ahmet Ok tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Aracı ilk çalıştırdığımda yakıt sarfiyatı 1.2  -  .1.1  gibi başlıyor geri saymaya  0.9 -  0.8 ... genellikle 06. -  0. 5 te kalıyor.

 

Bu normal mi acaba?

 

 

 

Teşekkürler hocam marş almama durumu var diyemeyiz dediğim gibi Hava eksi derecelere girip soğuduktan sonra 3. marşta alır oldu. Sanırım bekleme sürem çoktu ilk fırsatta beklemeden sizin ve arkadaşların dediği gibi kontak aç kapa olayını uygulayarak deneyecem

 

 

 

Ayrıca bende sürekli yanan bir buji işareti olmuyor ilk kontakta tüm ışıklar yanıyor 2-3 saniye sonra hepsi sönüyor(El freni ve standart yananlar hariç) buji ışığı diğerlerinden daha uzun süre yanması mı gerekiyor ?

Kızdırma bujisinin işareti sürekli yanık kalmaz zaten. Diğerlerinden biraz sonra söner o da, ancak 2-3 sn kadar sürmez.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Aracı ilk çalıştırdığımda yakıt sarfiyatı 1.2  -  .1.1  gibi başlıyor geri saymaya  0.9 -  0.8 ... genellikle 06. -  0. 5 te kalıyor.

 

Bu normal mi acaba?

 

 

 

Teşekkürler hocam marş almama durumu var diyemeyiz dediğim gibi Hava eksi derecelere girip soğuduktan sonra 3. marşta alır oldu. Sanırım bekleme sürem çoktu ilk fırsatta beklemeden sizin ve arkadaşların dediği gibi kontak aç kapa olayını uygulayarak deneyecem

 

 

 

Ayrıca bende sürekli yanan bir buji işareti olmuyor ilk kontakta tüm ışıklar yanıyor 2-3 saniye sonra hepsi sönüyor(El freni ve standart yananlar hariç) buji ışığı diğerlerinden daha uzun süre yanması mı gerekiyor ?

Ortalama tüketiminiz nedir?

Yorum bağlantısı
Ahmet Ok

Ortalama tüketiminiz nedir?

 

 

Azönce çalıştırdım tek marşta aldı sıkıntısız çalıştı derece 4'ü gösteriyordu mahallede bir tur attım geldim 7 dereceye çıktı (kalorifer açıktı)  Anlık tüketim 1.5  1.6 lara kadar çıktığını gördüm  tüketim yaza göre çok artmış görünüyor.

 

Ortalama tüketim sanırım 6 - 7 lerde görünüyordu

Yorum bağlantısı
Eren Gökmen

o zaman anladigim kadariyla, kontagi acinca devreye girip hemen cikiyor, sonra arabayi calistirinca bir süre devrede kaliyor. ilk kontakta cok kucuk bir sürede isitma yapiyor ya da ecu sadece kontrol amacli sinyal yolluyor. bu durumda kontagi acip beklemek sadece zaman kaybi. eger kontakta isitma yapiyorsa, tekrarlamak en mantiklisi.

gec calisma bircok sorun nedeniyle olabiliyor bu arada, yakit, yakit filtresi, yakit pompasi, yakit borularindaki kacak, kizdirma bujisi, mars motoru, volan.... bence ilk önce en kolayi olan yakit hortumlarinda hava varmi diye kontrol etmek sonra baska yerden yakit almak, sonra bujileri ve aküyü kontrol ettirmek gerek. bunlarda degilse hata kodlarinada bakilmali, pozisyon sensörü vs arizali olabilir veya baska bisey. insallah en kisa zamanda cözülür 

ama buradaki sorun kizdirma bujisi gibi...

Yorum bağlantısı
Ahmet Ok

Kızdırma bujisinin işareti sürekli yanık kalmaz zaten. Diğerlerinden biraz sonra söner o da, ancak 2-3 sn kadar sürmez.

 

 

Azonce dikkat ettim buji işareti diğerlerinden daha önce söndü anlık olarak. Ayrıca  tek marşta çalıştı belki ben biraz kuruntu yapmışımdır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eren Gökmen
(düzenlendi)

Azonce dikkat ettim buji işareti diğerlerinden daha önce söndü anlık olarak. Ayrıca tek marşta çalıştı belki ben biraz kuruntu yapmışımdır

Bu da bir ihtimal tabi:) gerçekten hiçbir yerde sorun olmayadabilir. Yukarıda da yazıldığı gibi, sadece hava soğuk olduğu için marş süresini alistiginizdan biraz uzun tutmanız gerekiyor olabilir

tarihinde Eren Gökmen tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Eğer yanlış yazmadıysanız 5-10 dakika bekleyince zaten bujinin ısıttığı silindir yine soğumuştur.. Işık söner sönmez marşa basın çalışması lazım.. Bir bakım sırasında bujileri kontrol ettirirsiniz, zaten en sondaki bujinin yerinden çıkması epey bir zor oluyor bir sökülüp takılmaları iyi olur..

Yorum bağlantısı
Ahmet Ok

Eğer yanlış yazmadıysanız 5-10 dakika bekleyince zaten bujinin ısıttığı silindir yine soğumuştur.. Işık söner sönmez marşa basın çalışması lazım.. Bir bakım sırasında bujileri kontrol ettirirsiniz, zaten en sondaki bujinin yerinden çıkması epey bir zor oluyor bir sökülüp takılmaları iyi olur..

 

ben birden çalıştırmak zararlı olur diye bu seferde bekleme süresini uzun tutuyordum çok uzatmak da iyi değilmiş dediğiniz gibi çok soğuk zamanlarda o kadar beklemeden çalıştırma yapacam. Yazın 90 bin bakımında baktırrız artık bujilere de.

 

Size ve diğer hocalarıma çok teşekkür ediyorum 

Yorum bağlantısı
Hakan Gürsu

Orjinal aküler için 5, 6 sen çok uzun bi rakam 3 sene dedimmi genelde sorunlar başlıyor yani bende öyle oldu hep.

Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman

Orjinal aküler için 5, 6 sen çok uzun bi rakam 3 sene dedimmi genelde sorunlar başlıyor yani bende öyle oldu hep.

İlk Focusumun üzerindeki Akü 6 yıldır duruyor. Hala tık diye alır. Şuankide 4. Yılını doldurdu, 5'e girdi..

Fatih Yüce Abimiz, 8 sene sonra, ne olur ne olmaz diye değiştirdi sorun yokken :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Orjinal aküler için 5, 6 sen çok uzun bi rakam 3 sene dedimmi genelde sorunlar başlıyor yani bende öyle oldu hep.

Nazar değmesin, 6. senemin içindeyim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ertan Çabuk

Nazar değmesin, 6. senemin içindeyim :)

Metropoldesiniz -5 te yaygara koparıyorsunuz donduk mahfolduk diye :p o sıcaklığa 10 sene de dayanır akü.

İlk Focusumun üzerindeki Akü 6 yıldır duruyor. Hala tık diye alır. Şuankide 4. Yılını doldurdu, 5'e girdi..

Fatih Yüce Abimiz, 8 sene sonra, ne olur ne olmaz diye değiştirdi sorun yokken :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...