Hakan Gürsu 19 Ocak 2015 Paylaş 19 Ocak 2015 Güle güle kullanın, Allah inşallah birgün benide sınar böyle bi araçla. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 20 Ocak 2015 Paylaş 20 Ocak 2015 Övgü Bey tekrar güle güle kullanın. Burdan BMW "satın almak" isteyenlerin az kullanılmış 1-2 yaşında ikinci ele yönelmesi önerisini çıkarabilir miyiz? Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 20 Ocak 2015 Yazar Paylaş 20 Ocak 2015 Maşallah diğer aracınızda ki tespitlerinizde baya bilgi sağlamıştı, keza buda aynı şekilde iyi bir gözlemcisiniz. Allah kaza bela göstermesin.. çok teşekkür ediyorum güzel sözler için Güle güle kullanın, Allah inşallah birgün benide sınar böyle bi araçla. Allah herkesi gönlüne göre sınasın diyelim Övgü Bey tekrar güle güle kullanın. Burdan BMW "satın almak" isteyenlerin az kullanılmış 1-2 yaşında ikinci ele yönelmesi önerisini çıkarabilir miyiz? mehmet abi ikinci el ile sıfır karşılaştırmak pek doğru olmayabilir çünkü ben olsam o fiyata sıfır başka marka alırım. atıyorum mondeo, passat vs olur. ama genel anlamda düşünürsek kesinlikle çok haklısın. yani özellikle 1-2 yaşında d ya da daha üstü sınıf bir araç ciddi değer kaybediyor. hele sonrası... bugün 5 yaşında kazasız bir 520d sıfırının üçte bir fiyatına gidiyor. 1 Yorum bağlantısı
Övgü Gürşen 21 Ocak 2015 Yazar Paylaş 21 Ocak 2015 içeriden iki fotoğraf. üstteki spor modda göstergelir görünüş şekli. alttakinde ise eco pro. bir de comfort mod var ki orada da standart analog göstergelerin taklidi yapılıyor. burada ekonomik moddan diğerlerine doğru bir inceleme yapalım. eco pro modunda göstergeler masmavi oluyor. devir saati gidiyor. yerine verim ve şarj göstergesi geliyor zıkkım. gaz pedalı son derece hissizleşiyor. öyle ayak ucuyla hafif dokunuşlarla devirle oynayayım filan mümkün değil. ışıklarda kalkarken filan pedala oldukça basmanız gerekiyor. şanzıman sürekli bir vites büyütme eğiliminde ve 3000d/d gibi hemen bir üst vitese geçiyor. olur ya gazı köklerseniz ya da pedala basma şiddetini hızla arttırırsanız vites küçültmeye karar veriyor beyefendi ama mevcut hızınıza göre gelen tepki 2 saniyeyi bulabiliyor ki çooooooooook ağır oluyor. 8 vites olmasından kaynaklı olarak bu kick-down durumunda bazen 4 vites birden küçültebiliyor. ecopro'dayken aracın yağ gibi kaydığını hissediyorsunuz. motor son derece sessiz ve siz huzurlu oluyorsunuz. ciddiyim yani 5 serisindeki eco pro tam ağır abi modu. yalnız motor ve şanzımanın 3 serisindeki farkını en iyi bu modda görüyorsunuz çünkü ayağınızı gazdan çektiğinizde 5 serisinde eco pro şanzımanla motoru ayırıyor. kompresyondan çıkan araba neredeyse boşta gider gibi ilerliyor/yuvarlanıyor. bunu çok iyi becermişler. 3 serisinde böyle bir durum yok. viteste devam ediyor araç. oldukça da ekonomik bir sürüş gerçekleşiyor bu sayede. yalnız bu modun dur-kalk şehiriçi trafiği için olmadığını belirteyim. ışıkla ya da kalabalıkla kesilmeyen, durmayan trafikte, uzun yolda filan çok etkili. yoksa hem daha fazla yakacak hem de sinirlendirecektir. comfort mod orta şekerli bir mod malumunuz. gaza biraz daha duyarlı her zaman vitesi büyüten değil de biraz daha canlı bir bir devir bandı tercih ediliyor. ben açıkçası bunu pek kullanmıyorum bu arabada. bildiğiniz herhangi bir araba modu bu yani. ruhsuz bir şey. halbuki 3'te çoğunluk bununla giderdim. sport modu malum. kıpkırmızı oluyor her yer. hararet ve yakıt göstergeleri bile kırmızı oluyor. araç daha sinirli ama yine kendine göre. gaz pedalı çok hisli. devir bandını oldukça geniş kullandırıyor ama yine de aklınıza çok yüksek gelmesin. gazı köklemedikçe 5000d/d aralıklarla vites büyütüyor. yine de eco pro'da yaptığı gibi kick-down durumunda tepki çok gecikmeli olmuyor. bir saniyeden daha kısa bir zamanda vites küçültüyor. zaten ondaki gibi 4 vites üstte seyir halinde de olmuyorsunuz sonuçta. 3 serisinde sıkışık şehiriçi trafiğinde sport mod ile kullanmak ani tepkiler sebebiyle zorlarken bunda çok daha kendine geliyor. hatta ancak sportta kullanılır oluyor. bu modda diğerlerinin aksine ayak gazdan çekilince vites büyütmüyor. kompresyonda bırakıyor çoğunlukla. gazlarken elektrik motoru ile hızlanıyormuşçasına değişik bir ses geliyor motordan. aracın çok çabuk yüksek hızlara çıktığını göstergeden görebiliyor ama pek öyle hissedemiyorsunuz torktan dolayı. dizellerde hız aynı bile olsa his daha iyi. 316i buna göre çok daha vahşi tepkilere sahipti bu modda. tabi bunda motorun etkisi büyük. n13 kodlu 3 serisinde kullanılan peugeot ile geliştirilen bir motor. son sürati 245 km/s civarında. mini'lerde ve rcz'de de kullanılıyor. özellikle "çuflamasından" hemen ayırt edebiliyorsunuz. 5 serisinde bu motor kullanılmıyor. sanırım n20 kodlu olan bu motor aslen bmw'nin benzinli 520i ve 528i'de de kullanılan 2 litrelik motorun küçültülmüşü. şu an bildiğim kadarıyla sadece türkiyede kullanılıyor. hızlanma ve yakıt sarfiyatı farklarından emin olamamakla birlikte bu araç 3'ten farklı olarak 260km/s görebiliyor ki ciddi bir başarı. 3 serisinin aerodinamik ve ağırlık açısından bile daha iyi olması gerekirdi bu şekliyle. modlarla birlikte ne süspansiyonda, ne direksiyonda ne de esp vs sistemde değişim olmuyor bu ve çoğu araçta donanımdan dolayı. ama 5 serisi 3 gibi kolay bırakmıyor arkasını. çok zorlamak gerekiyor ki zevki kaçıyor. zaten bırakınca da çok hissetmiyorsunuz. 5 serisinin süspansiyon sistemi gereği 3 gibi yoldaki her şey hissedilmiyor. yani sürücüye bırakılmamış çoğu şey. öyle bir iddiası yok aracın. 3 çok daha sürücüye özel bir araç. 5 ise asla mercedes e serisi kadar olmasa da daha bir konfor arabası. ama e serisi kadar da sağır değil. daha devam edicem çok şey var yazacak ama kısacası gelecek sene bunu verirsem gözüm 4 serisinde ya da x3'te olacak. bir sonraki sene yeni 5 serisini ya da yeni e'yi beklemek için bu üçünden biri seçilebilir. 3 Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 Kazasız belasız güle güle kullanın. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 21 Ocak 2015 Paylaş 21 Ocak 2015 Sizin işyerinde akademisyenlere de danışırlarsa oraya geçelim bari güle güle kullanın. allah iyisini nasip etsin. 3 Yorum bağlantısı
Okan Tansel 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 vass adamlar yapıyor.Abi ALLAH kaza bela vermesin Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 22 Ocak 2015 Paylaş 22 Ocak 2015 Züper, merso E den bmw 5 ten başlar atasözü doğruymuş demek, 320d de aradan sıyrılsın bari Yorum bağlantısı
Oğuzhan Vural 23 Ocak 2015 Paylaş 23 Ocak 2015 Güle güle kullanın. Renk çok güzel bence. Ben benim araçtan memnun değilim pek (C180/W204). Aklımda E180 ya da BMW var. E 180 deneyiminiz oldu mu hiç, kıyas yapabilir misiniz? Yorum bağlantısı
Recommended Posts