İçeriğe Yönlendir

Sıfır Km Dizel Araç Nasıl Kullanılmalı ?


Ümit Volkan Durmaz
Çözüme git Erdem Çağla tarafından,

Recommended Posts

Yasir Baş

Arkadaşlar gerçekten çevrede ne kadar çok bilgi kirliliği var görüyoruz. Neredeyse aynı fikirde olan yok gibi. Bende öğrenmiş oldum turbo sürekli çalışıyormuş.

Ancak bir sorum daha olacak, vites geçişlerini 2200 devir de yapsam sonra atıyorum yol gereği 3-4 veya 5. viteste kalmam gerektiğinde 1500-1600 devirde arabayı kullansam bir sıkıntı olur mu? İlla 1750 devir ve üzerinde mi olmalıyım.

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz

Ben 1500 devir altına düşmediği sürece, yolda yokuş filan yoksa eğer vites düşürmüyorum. Motor çok kolay toparlıyor zaten.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Arkadaşlar gerçekten çevrede ne kadar çok bilgi kirliliği var görüyoruz. Neredeyse aynı fikirde olan yok gibi. Bende öğrenmiş oldum turbo sürekli çalışıyormuş.

Ancak bir sorum daha olacak, vites geçişlerini 2200 devir de yapsam sonra atıyorum yol gereği 3-4 veya 5. viteste kalmam gerektiğinde 1500-1600 devirde arabayı kullansam bir sıkıntı olur mu? İlla 1750 devir ve üzerinde mi olmalıyım.

Düşük devirde tam gaz vermeyin. Rahat kullanın. [emoji3]
Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Düşük devirde tam gaz vermeyin. Rahat kullanın. [emoji3]

Teşekkür ederim.. İnanın o kadar çok farklı yorum var ki arada kalıyoruz.. acabalarla yaşıyoruz.. Ama en iyisi sizin dediğiniz arabayı yormadan  biraz  da rahat olmak lazım

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Bakım çok önemli. Şirket araçları ne kadar hor kullanılıyor ama 300bin km yi rahat görüyorlar. Bakım nedeniyle.

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla
(düzenlendi)

Teşekkür ederim.. İnanın o kadar çok farklı yorum var ki arada kalıyoruz.. acabalarla yaşıyoruz.. Ama en iyisi sizin dediğiniz arabayı yormadan  biraz  da rahat olmak lazım

Aslında doğru bilginin kaynağı özel servistir. Arabanın şanzımanını indiren, motor söken, hangi parçaların nasıl veya kaç bin km'de aşındığını yakinen gören yer özel servistir. Niçin yetkili servis değil diyebilirsiniz ancak yetkili servisler son 10 yıldır tecrübeli ustaları işten çıkartıp yerine genç bilgisiz az maaş vereceği ustaları/kalfaları işe alıyor. Nasıl olsa sıfır araba satış rakamları yüksek olduğu için servise gelen arabaları %80i garantili araba oluyor. Hal böyle olunca da arızalı parça garantiden değişiyor, arızayı bilgisayar buluyor, ustalıkmış işçilikmiş hak getire.

 

İşten çıkarılan ustalar uzmanı olduğu marka üzerine özel servis açıyor. Ben dahil çoğu kullanıcılar ve filosu olan kurumsal şirketler arabalarını her markanın tamirini - bakımını yapan ustalara değil de marka üzerine uzmanlaşmış özel servislere emanet ediyoruz.

Aracınızın garantisi bittikten sonra veya garantisi bitmiş 2-3 yaşında araba alırsanız muhakkak ford, vw vs.  marka üzerine uzman özel servis bulun. Size en doğru bilgiyi, kaliteli ve hesaplı hizmeti onlar verir.

Not: En son otokoç'a gittiğimde fiesta sahibi bir bayan geldi. Aracı ilk marşta sesli çalışıyormuş ve kayış sesi geliyormuş. Servis geçen hafta baskı balatanın değişmesi gerektiğini söylemiş ve hanımefendi'den 2700 lira alarak değiştirmiş. Kadın ben servisteyken yine geldi ve arızanın / sesin devam ettiğini söyledi. Bu sefer başka bir işlem yapmak için tekrar servis kaydı açlılar falan.

tarihinde Erdem Çağla tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

2 bin devir ustu olmasi gerekiyor. Tabi bu TDCi'lerde boyle, VW'da biraz farkli olabilir. Anlik tuketime alip denemeniz soruya cevap verecektir. Bende merak ediyorum VW'lerde nasil oldugunu acikcasi.

 

cutoff için 2000 devir diye bir kısıtlama yok ;)

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Aslında doğru bilginin kaynağı özel servistir. Arabanın şanzımanını indiren, motor söken, hangi parçaların nasıl veya kaç bin km'de aşındığını yakinen gören yer özel servistir. Niçin yetkili servis değil diyebilirsiniz ancak yetkili servisler son 10 yıldır tecrübeli ustaları işten çıkartıp yerine genç bilgisiz az maaş vereceği ustaları/kalfaları işe alıyor. Nasıl olsa sıfır araba satış rakamları yüksek olduğu için servise gelen arabaları %80i garantili araba oluyor. Hal böyle olunca da arızalı parça garantiden değişiyor, arızayı bilgisayar buluyor, ustalıkmış işçilikmiş hak getire.

 

İşten çıkarılan ustalar uzmanı olduğu marka üzerine özel servis açıyor. Ben dahil çoğu kullanıcılar ve filosu olan kurumsal şirketler arabalarını her markanın tamirini - bakımını yapan ustalara değil de marka üzerine uzmanlaşmış özel servislere emanet ediyoruz.

Aracınızın garantisi bittikten sonra veya garantisi bitmiş 2-3 yaşında araba alırsanız muhakkak ford, vw vs.  marka üzerine uzman özel servis bulun. Size en doğru bilgiyi, kaliteli ve hesaplı hizmeti onlar verir.

Not: En son otokoç'a gittiğimde fiesta sahibi bir bayan geldi. Aracı ilk marşta sesli çalışıyormuş ve kayış sesi geliyormuş. Servis geçen hafta baskı balatanın değişmesi gerektiğini söylemiş ve hanımefendi'den 2700 lira alarak değiştirmiş. Kadın ben servisteyken yine geldi ve arızanın / sesin devam ettiğini söyledi. Bu sefer başka bir işlem yapmak için tekrar servis kaydı açlılar falan.

İki yıldır yağı değişmeyen araca , yağı değiştirmeye gerek yok km e bak diyen özel servis var. Hava filtresine hava üfletip ,gönderen özel servis var. Tork anahtarı nedir bilmeyen özel servis var. Her araca 10w 40 yağ koyan özel servis var. 

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

İki yıldır yağı değişmeyen araca , yağı değiştirmeye gerek yok km e bak diyen özel servis var. Hava filtresine hava üfletip ,gönderen özel servis var. Tork anahtarı nedir bilmeyen özel servis var. Her araca 10w 40 yağ koyan özel servis var. 

özel ford servisinden mi bahsediyorsunuz yoksa her arabayı tamir eden USTA'lardan mı?

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

2005 te ilk arabamı aldım 2000 model 1.4 6n2 kasa polo , 2012ye kadar kullandım ve bu 7 yıl sürede hep sanayiye özel servislere gittim çok parçalandım çok paralarım gitti bir dahada sanayiye gitmemeye yemin ettim,.! parçacıdan aldığımız yedek parçalar orjinal adı altında hep yan sanayi üretimler . 100000km boyunca tam 3 kere triger seti değiştirdim , 3 kere debriyaj değiştirdim bide kullandığım polo çift egzantrikli devirdaimle birlikte triger seti yedek parçacıdan 400 tl'ye alıyordum . Usta işi bitirir garanti dükkandan çıkana kadar.! ama serviste çalışanlar bilgisizde olsa en azından yapılan işçilik ve parçalar 2 yıl garantili. buna istinaden 2012 yılında 0 km almış olduğum clio4 ile servis ile tanışmış oldm. 2 sene bakımımı yaptırdım 380 tl verdim ama kafam rahattı . şimdi bu aldığım fiestanın garantisi bitmiş olmasına rağmen bu zamana kadar hep servste bakımları yapılmış bende aldığım gibi sevise bakıma soktum . 414 tl ödedim ama içim son derece rahat iyi niyet garantisi ve servisin yapmış olduğu bakım ve bakımda kullanmış olduğu parçalar garanti altında . dolayısıyla kimseye sanayi ortamını tavsiye etmiyorum. tabiki istisnalar olabilir ama yaşadığım şehirde kesinlikle sanayide usta yok hepsi para peşinde. Babamın bi lafı vardır burda sanayicilerin 2 yakası hiç bi zaman 1 araya gelmez insanlardan haksız yere para almaktan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı

Özel servis / yetkili servis konusu yoruma açık ve kişiye göre değişebilen, genelleme yapılamayacak bir konu.

Sanayiye referans almadan, araştırmadan giderim ve kötü bir servise/ustaya denk gelirsem tabiiki memnun olmam.

Bu durum sanayideki bütün servislerin kötü olduğu anlamına gelmez.

Aynı durum yetkili servisteki 20 yaşında acemi bir çalışana (usta diyemem) denk geldiğimizde de geçerli.

Yağ, balata vb. rutin bakım dışında hiç bir şeyden anlamaz, siz ona anlatırsınız bazı şeyleri.

Bence yetkili servisin tek artısı kullanılan malzeme ve yapılan işin belli bir garantisinin olması.

Orjinal ya da benim istediğim parçayı sağlayabildikleri sürece benim tercihim, referansı iyi olan özel servisler.

Yorum bağlantısı
Erdem Çağla

2005 te ilk arabamı aldım 2000 model 1.4 6n2 kasa polo , 2012ye kadar kullandım ve bu 7 yıl sürede hep sanayiye özel servislere gittim çok parçalandım çok paralarım gitti bir dahada sanayiye gitmemeye yemin ettim,.! parçacıdan aldığımız yedek parçalar orjinal adı altında hep yan sanayi üretimler . 100000km boyunca tam 3 kere triger seti değiştirdim , 3 kere debriyaj değiştirdim bide kullandığım polo çift egzantrikli devirdaimle birlikte triger seti yedek parçacıdan 400 tl'ye alıyordum . Usta işi bitirir garanti dükkandan çıkana kadar.! ama serviste çalışanlar bilgisizde olsa en azından yapılan işçilik ve parçalar 2 yıl garantili. buna istinaden 2012 yılında 0 km almış olduğum clio4 ile servis ile tanışmış oldm. 2 sene bakımımı yaptırdım 380 tl verdim ama kafam rahattı . şimdi bu aldığım fiestanın garantisi bitmiş olmasına rağmen bu zamana kadar hep servste bakımları yapılmış bende aldığım gibi sevise bakıma soktum . 414 tl ödedim ama içim son derece rahat iyi niyet garantisi ve servisin yapmış olduğu bakım ve bakımda kullanmış olduğu parçalar garanti altında . dolayısıyla kimseye sanayi ortamını tavsiye etmiyorum. tabiki istisnalar olabilir ama yaşadığım şehirde kesinlikle sanayide usta yok hepsi para peşinde. Babamın bi lafı vardır burda sanayicilerin 2 yakası hiç bi zaman 1 araya gelmez insanlardan haksız yere para almaktan

Bu sizin bulunduğunuz bölgeye özel bir durum. Benim gittiğim özel serviste her yapılan iş garantili :)

 

Özel servis / yetkili servis konusu yoruma açık ve kişiye göre değişebilen, genelleme yapılamayacak bir konu.

Sanayiye referans almadan, araştırmadan giderim ve kötü bir servise/ustaya denk gelirsem tabiiki memnun olmam.

Bu durum sanayideki bütün servislerin kötü olduğu anlamına gelmez.

Aynı durum yetkili servisteki 20 yaşında acemi bir çalışana (usta diyemem) denk geldiğimizde de geçerli.

Yağ, balata vb. rutin bakım dışında hiç bir şeyden anlamaz, siz ona anlatırsınız bazı şeyleri.

Bence yetkili servisin tek artısı kullanılan malzeme ve yapılan işin belli bir garantisinin olması.

Orjinal ya da benim istediğim parçayı sağlayabildikleri sürece benim tercihim, referansı iyi olan özel servisler.

Ben yetkili servislerim muamelesini hiç sevmiyorum. "Ulan nasıl olsa zorla geleceksiniz arabanızın garantisi biter yoksa" gibi bir tavırları var.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Zaten istisnalar diye acik kapi biraktim , izmirde olsam ustaellere giderim gonul rahatligiyla sabri usta gibi bi usta malesefki yok , burada okudugum kadariyla memnun olmayan yok ,

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Volkan Durmaz

Ben araci alirken ilk 10 bin bakimi nekadar tutacak diye sormustum.450 tl dediler.yapilacak islemler ise yag degisimi hava filtresi degisimi polen filtresi temizligi mazot filtresi temizligi dediler.disarida arastirdim 75 tl castrol yag 15 tl hava filtresi hadi 50 tl iscilik versem 140 TL eder eee nerede benim 300 tl . :-(

Nasil olsa seneye garantisi bitiyor gelirmiyim birdaha size.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...