İçeriğe Yönlendir

Sebebi Belirlenemeyen Kaçak Sıvı


Murat Baykar

Recommended Posts

Murat Baykar

selam arkadaşlar,

 

Daha öncesinde çatlak ön cam, hız sensörü, rolanti valf'i gibi masraflar yaptığım aracın yeni bir sıkıntısı daha var. Değerli bilgilerinizi almak üzere sorunu anlatayım. Bir aydır her park ettiğim yerde sürekli bir yağ kalıntısı görüyorum. Daha doğrusu tam yağ değil, açık kahve kırmızımsı bir renk. Götürdüğüm bir kaç ustanın dedikleri şunlar;

Akan yer şanzımanın olduğu kısım. ustanın biri şanzıman keçelerinden kaçak var şanzıman inecek dedi. bir diğer usta bu antifriz dedi genleşme kabının bir yerinden oraya süzülüp yere damlıyor dedi. gene şanzıman inecek anca o zaman anlayacağız bu şekilde bakınca görünmüyor akıntının sebebi dedi. geçen gün direksiyondan gelen uğultu sesinden sonra direksiyon yağını kontrol ettim ve eksik olduğunu gördüm. ekleme yaptık ve boruları takip edince başka yerlede de damlamalar olduğunu gördüm. bunu ustaya gösterdim ama bu direksiyon yağı değil dedi. ayrıca şanzımanın ordan akmaz dedi.

 

dün aracım hiç marş almadı ve oto elektirikçiye götürdük. yanlış söylemeyeyim ama marş dişlisi ve kömür tablosu değişti. elektrikçi bu arızanın kaçak sıvının bu parçaların üzerine gelmesinden kaynaklanıyor olabilir diye tahminde bulundu. ben artık kafayı yemek üzereyim zaten masraf çok yaptım birde şanzıman indirmek isteyen ustalara direniyorum. 

 

aydınlatılmaya ihtiyacım var arkadaşlar :(

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Şanzıman yağı kırmızıdır. Şanzıman inecek ve keçeler değişecek.

Yorum bağlantısı
Rasim Bolat

2001 focus aracımda sizin soruna benzer bir su kaçağı oldu. şanzımandan aşağıya doğru kırmızı bir sıvı süzülüyor iz bırakıyordu. sebebi termostat gövdesi kenarlardan su akıtıyormuş suyun içerisindeki kırmızı antifriz iz yapıyormuş; sorun bu şekilde çözüldü   :)

Yorum bağlantısı
Murat Baykar

Şanzıman yağı kırmızıdır. Şanzıman inecek ve keçeler değişecek.

 

Şanzıman yağına bakıldı alttan tapayı biraz gevşeterek eksilme yok hatta fazlası var dedi. Doğruysa tabi. 

Yorum bağlantısı
Serkan Aktay

2001 focusta başıma geldi. 2 yıl su eksiltti :D tüpçüye gittim baktı baktı olmadı. Ustama gittim olmadı. Bir sürü zımbırtı değişti. Hatta devirdayım pompası değişti olmadı.En son ben dedimki tüpten gelen T bağlantıları değişelim. Onların metal olanından buldum hepsini değiştim. Sonuç mükemmel. Meğerse onlardan biriymiş ama hangisi :D Benim arabada çok ilginçti. Bazen hergün eksiltiyor bazen iki ay bekleyip birden eksiltiyordu. T lere bakın derim.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Marş dinamosu mu onarıldı yoksa şarj dinamosu mu?

Şarj dinamosu ise hemen üstünde direksiyon hidroliği olmalı diye hatırlıyorum.

 

Sıvı kontrolünü siz de yapabilirsiniz. Fren ve direksiyon hidrolikleri tam mı? Yağınız tamam mı? Soğutma sıvınız tamam mı? Bunları cevaplayabilirseniz daha çok yardımcı olmaya çalışırım.

Yorum bağlantısı
Murat Baykar

Marş dinamosu mu onarıldı yoksa şarj dinamosu mu?

Şarj dinamosu ise hemen üstünde direksiyon hidroliği olmalı diye hatırlıyorum.

 

Sıvı kontrolünü siz de yapabilirsiniz. Fren ve direksiyon hidrolikleri tam mı? Yağınız tamam mı? Soğutma sıvınız tamam mı? Bunları cevaplayabilirseniz daha çok yardımcı olmaya çalışırım.

Tam anlayamadım telefonda konuşurken Sani bey, marş dişlisi, kömür ve tablosunu değiştirmiş. Direksiyon hidroliği eksiliyor, fren de eksilme yok. Motor yağ kaçağı yok. Soğutma sıvısı daha minumum altına düşmedi yine de ekleme yapmadan takip etmekteyim. 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Cok buyuk ihtimalle direksiyon pompaniz kaciriyor. Acil yaptirin ki dinamo bir daha bozulmasın. Pompanin revizyonu pek sağlıkli olmuyor. Cikma veya yenisine bakın. Kroniktir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Kalkan

analdığım kadarıyla sökülüp bakılacak, benim arabada devirdaimden su kacırıyor diye giriştik üst kapak komple sökülüp conda değişti, conda suyu dışarı veriyormuş. her şey çıkabilir, fakat direksiyon hidroliği olabilir ka larda kronik porblem

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Murat Baykar

Bana da direksiyon pompası gibi geliyor. Geçen götürdüğüm tamirci motorun soğutma sıvısını aldığı bir tapadan bahsetti. Zamanla paslanıp kaçırabiliyormuş. Tamir olması için mecburen şanzımanı sökmemiz lazım dedi. Başka türlü oraya erişemiyorlarmış. Zaten o iner, motoru da açtırırım biraz yağ yakma var rektefiye derken döşemeleride yeniletti mi yeni bir KA almış gibi olurum heralde :/

Yorum bağlantısı
Hasan Ekci

Direksiyon hidroliği genelde atf şanzuman yağıdır. Şanzumanda eksilme yoksa direksiyon.

Yorum bağlantısı
Murat Baykar

ustaeller'e yakın zamanda gideceğim çok kısa sürede çok masraf yaptığım için pilim bitti açıkçası. o yüzden aracı az kullanıyorum artık. Ama nokta atışı yapabilirlerse gösterebilirim en azından sorunun ne olduğunu öğrenmiş olurum. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...