İçeriğe Yönlendir

Dizel Araçtaki Kurum Temizliği


İsmail Demircan

Recommended Posts

İsmail Demircan

dizel araçlardaki kurum temizliği hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi şehir içinde kullanımda daha çok oluşuyor diyorlar 

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

Ara sıra yüksek devirde kullanmak iyidir. Ayrıca carbon clean yaptırmanın faydasını görenler var.

Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

ben arada sırada 4. vites 2.5-3000 devir arası kullanıyorum şehir içi sahil yollarında . kurumu temizlemeye yardımcı olurmu :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen

Bunun için motora mazot yerine su veren bile var :) youtube den izlenebilir. bence çok işe yarayan bir konu değil cc. mazotun kendisi zaten çok iyi bir çözücü madde. boşuna masrafa gerek yok diye düşünerek ben yaptırmadım bugüne kadar. yaptırsam farkı olur mu? onu da bilmiyorum fark ediyorsa hakkını da yememek lazım ama kayda değer bir farkı olacağını zannetmem.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiat yılardır rutin bakımda cc yapıyor. garanti bölümü müteşekkir ancak yedek parça müdürü kızgın....

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Arabanız ısındıktan sonra arada bir basın bağırttırın :)

Bu kadar mı :unsure2:

Yorum bağlantısı
Tacettin Kadı

Bu kadar mı :unsure2:

Motor yağ kapağından aşağı bir tane baca temizleyici atıldı mı tamam mis gibi  :D

Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
(düzenlendi)

Emme manifoldunu temizletmek fena olmaz sanırım

tarihinde Köksal Yılmaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

CC yapılınca aracın rahatladığını düşünüyorum. Nitekim fiat servisi yanılmıyorsam 50binde yapıyor. Araçta fark hissediliyor.

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Ben arabayı aldım 15 gün sonra DPF devreye girdi. Nerden anladınız derseniz yakıt tüketimi 11-12 litrelere çıktı. Bende akşam çevre yoluna çıktım yarım saat kadar yüksek devirde kullandım 3000-3500 devir civarı.. 20-25 dk sonra yakıt tüketimi seri olarak birden eski haline döndü. biraz da normal devirde kullanıp evime döndüm. Şuan herşey normal. 

Ayrıca forumda konu ile ilgili geniş bir bölüm var. Aşağıdaki konuları incelemenizi de tavsiye ederim.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/266530-dpf-%C3%A7ok-s%C4%B1k-devreye-girmeye-ba%C5%9Flad%C4%B1/

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/186413-diesel-partik%C3%BCl-filtresi-dpf/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Belli bir devir altında kullanmak dizellere yaramıyor gerçekten. Yakıt tüketimim düşsün diye hep düşük devir gezdim az kalsın enjektörler gidiyordu. Beni 1 würth ve devirli kullanım kurtardı. Başka hiç bir şey yaptırmadım. Benzinli arabamda cc yaptırmıştım o da rahatlatmıştı fakat cc yüksek kmdeki araçlara tavsiye edilmiyor forumdaki üstadlarımız tarafından. Yani kısacası arada baaarttırın arabayı siz ;)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

1 kez CC yaptırın, sonarsında her 20 binde Wurth kullanın dahada birşeye gerek yok, cc yede yok tabiii :)

Araç yeniyse sadece wurth yeter, başka kurcalamayın, arada biraz devirli yol yapın yeter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Belli bir devir altında kullanmak dizellere yaramıyor gerçekten. Yakıt tüketimim düşsün diye hep düşük devir gezdim az kalsın enjektörler gidiyordu. Beni 1 würth ve devirli kullanım kurtardı. Başka hiç bir şey yaptırmadım. Benzinli arabamda cc yaptırmıştım o da rahatlatmıştı fakat cc yüksek kmdeki araçlara tavsiye edilmiyor forumdaki üstadlarımız tarafından. Yani kısacası arada baaarttırın arabayı siz ;)

Emre Bey düşük devirden kastınız nedir acaba? 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Ben yazayım :) 2000 devir ve altında sıklıkla kullanmak ve vites değişimlerin 2500 devir altında yapmak, bir üst vitese attığınızda devrin 2000 in altında kalması ve hızlansın diye gaza basmanız demek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

Ali abi sehiricinde ben hep bu sekilde kullaniyorum yani kullanmak zorundayim nasil yapmamiz lazim

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Her vitesin optimum değişim devri farklı benim araçta. Ben 2. vitese neredeyse tam 3000 devirde atıyorum ki 2. vitese 1800 devrin altından başlamayayım. Sonra git gide azalıyor, 3. vitese 2700-2800 devir, 4. vitese 2600-2700 devir, 5. vitese ise 2500-2600 devirlerde atıyorum. Siz de kendi aracınızın vites değişim aralıklarını arabayı tecrübe ettikçe öğrenebilirsiniz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Ali abi sehiricinde ben hep bu sekilde kullaniyorum yani kullanmak zorundayim nasil yapmamiz lazim

Arada bir devri 2500 lerde olacak şekilde kullan, wurth kullan ama ne yaparsan yap şehir içinde kullanmak bu motorları boğuyor, dizel uzun yol ister, adam gibi ısınıp işte bu demen için 300-400 km durmadan gideceksinki işte bu diyeceksin...

Her vitesin optimum değişim devri farklı benim araçta. Ben 2. vitese neredeyse tam 3000 devirde atıyorum ki 2. vitese 1800 devrin altından başlamayayım. Sonra git gide azalıyor, 3. vitese 2700-2800 devir, 4. vitese 2600-2700 devir, 5. vitese ise 2500-2600 devirlerde atıyorum. Siz de kendi aracınızın vites değişim aralıklarını arabayı tecrübe ettikçe öğrenebilirsiniz.

1. vitese zaten bakma, o kalkış vitesi, 2 ve üstünde 2500-3000 arası yetiyor, aslında 2700 devir tam oluyor...

Dizelde hepsi hemen hemen aynı, yani yazdığın devirler tüm dizellerde aynı gibi, 2500-3000 arası değişim ideal, oto viteslerde ekonomi olsun diye daha düşükte atıp tork kullanıyorlar ama kurumdan kaçamıyor ne yazıkki...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasir Baş

Ben 2200-2300 devir arası değiştiriyordum yazdıklarınızı okuyunca biraz erken geldi bana. Tabi eskiden benzinli kullandığımız için 2500 devir üzeri motor çok bağırıyor gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

2500 civarı değişmeye çalışın, burada önemli olan, 1. vites hariç, bir üst vitese geçtiğinizde devrin 2000 devirin altında kalmaması, buna dikkat edin yeter, 3000 devre bazen gerek oluyor, uzun yolda rampada falan...

Yorum bağlantısı
Yasir Baş

2500 civarı değişmeye çalışın, burada önemli olan, 1. vites hariç, bir üst vitese geçtiğinizde devrin 2000 devirin altında kalmaması, buna dikkat edin yeter, 3000 devre bazen gerek oluyor, uzun yolda rampada falan...

 

Üstadların bilgisine her zaman ihtiyaç var..Kesinlikle dikkat edeceğim..Teşekkürler

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuna İşgören

2500 civarı değişmeye çalışın, burada önemli olan, 1. vites hariç, bir üst vitese geçtiğinizde devrin 2000 devirin altında kalmaması, buna dikkat edin yeter, 3000 devre bazen gerek oluyor, uzun yolda rampada falan...

 

Vitesleri hep 2500 devirde atiyorum ben ama yeri geliyor 2.vites 1500-1800 devir arasi gitmek zorunda kaliyorum

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

düz yolda 2000 devirin biraz üstü yeterli oluyor. Çok basmaya gerek yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...