Ahmet İhsan Akşen 13 Şubat 2015 Paylaş 13 Şubat 2015 Ben genelde 1750 2250 arası geziyorum yol duzse. 3 binler falan çok yüksek geliyor bana. Araç sallarken falan çıkıyorum sadece Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Şubat 2015 Paylaş 13 Şubat 2015 (düzenlendi) 3000 de gitmeyeceksiniz canım, vites değişirken 2500-2750 aralığında değişeceksiniz, üst vitese geçince 2000 in altına düşmeyeceksiniz. Sürekli seyir devriniz 2050-2150 gibi olsun yeter, yalnız bu şekilde sürekli gitmeyin, yani İzmir-Ankara yaptınız hep aynı devir gitmeyin, arada 3-5 dakikada 2500 devir gibi gidin açılsın motor, arada bir biraz hızlanın yani... 13 Şubat 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 13 Şubat 2015 Paylaş 13 Şubat 2015 O kasmaya gerek yok be abi. Otomatikler nasıl ,2000 deviri göremiyor bile. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 13 Şubat 2015 Paylaş 13 Şubat 2015 O kasmaya gerek yok be abi. Otomatikler nasıl ,2000 deviri göremiyor bile. Kasmalık durum yok canım, 5. viteste 95 gibi bir hızla gideceksin, arada birde basacaksın o kadar. Otolara bakma sen, az yaksın diye kurumdan feragat ediyorlari bakma sen onlara... Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 14 Şubat 2015 Paylaş 14 Şubat 2015 Bir aracın en ekonomik kullanım devri max. tork civarı devirlerdir. Fiestada bildiği kadarı ile bu değer 1750 dd'dir. Vites geçişlerinde +500 yani 2250 yeterlidir. Fazlası yakıt sarfiyatından başka bir işe yaramaz. 2750 - 3000 devirler vites geçisi için kesinlikle gereksiz fazladır dik bir yokuş falan değilse. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 14 Şubat 2015 Paylaş 14 Şubat 2015 benzinli fiesta da 4000 devir üstü ,maks tork devri. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Şubat 2015 Paylaş 14 Şubat 2015 (düzenlendi) Bir aracın en ekonomik kullanım devri max. tork civarı devirlerdir. Fiestada bildiği kadarı ile bu değer 1750 dd'dir. Vites geçişlerinde +500 yani 2250 yeterlidir. Fazlası yakıt sarfiyatından başka bir işe yaramaz. 2750 - 3000 devirler vites geçisi için kesinlikle gereksiz fazladır dik bir yokuş falan değilse. 2250 de 4 yada 5 e atınca devir kaçta olur acaba? Tork herşey değildir fazla güvenme, dediğin devir kritik eşiktir ve o şekilde kullanırsan sıkıntı yaşarsın, hemen değil ama yaşarsın, 1750 de gaza bastığın an kurumu basar motor, zaten kısa bir süre gazda yemez, heleki senin araç daha nazlıdır, başına iş almak istemiyorsan vites değişiminde devri biraz arttır, dediğim gibi, 2250 devirde vitesi 4 e yada 5 at, 2000 devrin altındaysa uzun yıllar 10 sene falan, kullanmaya niyetliysen bu aracı bu süreyi sorunsuz atlatman zor olacak haberin ola kardeş.. Not: ben 2500 devirden aşşağı vites değişmem, daha doğrusu üst vitese geçtiğimde 2000 devrin az üstünde kalırım, zaten altında kısa süreliğine çekmez bu araç, 1750 devirde sollama bile yapamazsın, turbo bile 2000 devirden itibaren yeterli basınca ulaşır, haberin ola, uzun yol sabit hızım 95 ve ortalama yakıtımda 4 lt. dir, tam gaz verdiğimde duman bile atmaz motorum, şehir içi yakıt ortlamamda 5.7 yi geçmez, İzmir-Ankara farketmez bu arada, basıyorum ve yakmıyor, gayet güzel Hep derim, dizeli herkes kullanamaz, dizel kullanmak sanat gibidir üstüne alınma, söz meclisten dışarı bu arada 14 Şubat 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 14 Şubat 2015 Paylaş 14 Şubat 2015 benzinli fiesta da 4000 devir üstü ,maks tork devri. Tırt demekki Yorum bağlantısı
Gürçay Hüseyin 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 Senin turbo tirt olmasin Ali abi? Sunu denesene: 1300-1400 devirde 3. Viteste ayagin gazda sabit sekilde tut. Sabit sekil derken hafif olarak bas ve tut, yani devir yavas yavas artsin. 1700-1750'ye geldiginde ne olacak sonra yaz. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 (düzenlendi) Senin turbo tirt olmasin Ali abi? Sunu denesene: 1300-1400 devirde 3. Viteste ayagin gazda sabit sekilde tut. Sabit sekil derken hafif olarak bas ve tut, yani devir yavas yavas artsin. 1700-1750'ye geldiginde ne olacak sonra yaz. Tırt oldu evet Sorunun cevabı ise... 1750 ye gelince vites değişip mangal yapacağız 15 Şubat 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 Mesajımda dizel araçlar için yazmayı unutmuşum o nedenle benzinli araç yorumları gelmiş. Ben aracımı bahsettiğim şekilde kullanıyorum, herhangi bir problem yaşamadım, yakıt da son derece ekonomik. Sonuçta herkesin kendi malı nasıl istiyorsa öyle kullansın, bizimkisi sadece doğru bildiğimizi paylaşmak. Araç kullanmanın bir sanat olduğuna kesinlikle katılıyorum. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 (düzenlendi) Mesajımda dizel araçlar için yazmayı unutmuşum o nedenle benzinli araç yorumları gelmiş. Ben aracımı bahsettiğim şekilde kullanıyorum, herhangi bir problem yaşamadım, yakıt da son derece ekonomik. Sonuçta herkesin kendi malı nasıl istiyorsa öyle kullansın, bizimkisi sadece doğru bildiğimizi paylaşmak. Araç kullanmanın bir sanat olduğuna kesinlikle katılıyorum. Memnunsan aynen devam et Volkan bey ben daha hızlı ve atak gittiğim halde az yakıyorum ve sıfır sorunum var, problemi hemen yaşamazsın zaten, daha zamanın var neyse, alan razı satan razı diyelim, kazasız belasız arızasız kullanman dileğiyle kardeş... 15 Şubat 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Turkmen 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 Memnunsan aynen devam et Volkan bey ben daha hızlı ve atak gittiğim halde az yakıyorum ve sıfır sorunum var, problemi hemen yaşamazsın zaten, daha zamanın var neyse, alan razı satan razı diyelim, kazasız belasız arızasız kullanman dileğiyle kardeş... Amin cümlemize. 1 Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 Memnunsan aynen devam et Volkan bey ben daha hızlı ve atak gittiğim halde az yakıyorum ve sıfır sorunum var, problemi hemen yaşamazsın zaten, daha zamanın var neyse, alan razı satan razı diyelim, kazasız belasız arızasız kullanman dileğiyle kardeş... Ali abi chip tuning yapilan araclarda nasil oluyor bu kurum isi? Daha dusuk devirde daha cok guc aliniyor ve alt devir dusuklugu yok oluyor sonucta. Egr nin de iptal edildigini soylemisti yazilim yapan bir arkadasim. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 Ali abi chip tuning yapilan araclarda nasil oluyor bu kurum isi? Daha dusuk devirde daha cok guc aliniyor ve alt devir dusuklugu yok oluyor sonucta. Egr nin de iptal edildigini soylemisti yazilim yapan bir arkadasim.Beygir artıyor, diğer birsürü ayarda parametrede degisiyor, dolayısı ile tork artıyor maks tork verdiği devirde düşüyor diye biliyorum, yani sıkıntı olmaz kanımca... 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 bizim fusion 1.6 dizel 280 bin km oldu. orijinal turbo debriyaj. duman atma yok. seste bozukluk yok. ilk günkü gibi sayılır. vitesi çok yükseklere çıkmadan atarız. yakıt ortalamamız oldukça hızlı kullandığımız halde uzun yol olması nedeniyle 5.2 gibi. sükünet olduğunda 4.2 yakar. kurum bağlamıştır muhtemelen ama biz birşey hissetmiyoruz daha. 1 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 15 Şubat 2015 Paylaş 15 Şubat 2015 Gayet güzel, vitesi 2500 gibi atıyorum bende, 3000 devir bazen lazım oluyor, rampada veya sollama gibi durumlarda, yoksa sürekli seyir devrim 2100 gibidir, 2000 ve altına inmem ama... 1 Yorum bağlantısı
Alper Başdemir 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 Abi yoğun trafikte mecbur kalıyosun 2000 altına inmeye, 2. vites 2000 devir üzeri gitsen hızlı oluyo 2000 altına düşüyosun mecburen. Düşmesen bu sefer 1.vitese almak gerekiyo vs.. vs.. Bu durumlarda yapılacak bişey yok gibi görünüyo maalesef 1 Yorum bağlantısı
Eray Alicikoğlu 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 2000 devir altında gidilebilir ama hızlanılmaz gaza oturulmadığı müddetce sıkıntı olmaz he hızlanayım derseniz vites düşürmek en iyisi düşürülmezse kurum basar bu sefer Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 (düzenlendi) Abi yoğun trafikte mecbur kalıyosun 2000 altına inmeye, 2. vites 2000 devir üzeri gitsen hızlı oluyo 2000 altına düşüyosun mecburen. Düşmesen bu sefer 1.vitese almak gerekiyo vs.. vs.. Bu durumlarda yapılacak bişey yok gibi görünüyo maalesef Kısa süreli durumlar hariç, benim dediğim otobanda uzun süre düşük devirde gitmek, şehir içinde 1-2 viteslerde mecburen oluyor... 2000 devir altında gidilebilir ama hızlanılmaz gaza oturulmadığı müddetce sıkıntı olmaz he hızlanayım derseniz vites düşürmek en iyisi düşürülmezse kurum basar bu sefer Aynen öyle, ayrıca uzun yolda bunu yaparsan tam dengede gibi düşün, az yakmıyor araba, hem hantal hemde güçsüz, bu düşük devirde heleki uzun yolda hayatta gitmem, ekonomi olsa bile umrumda değil ki bende olmuyor, motor zarar görüyor, sonuçta yaptığın üç kuruş tasarrufun 1000 mislini ödüyorsun ve dolaylı yoldandan çevreye çok daha fazla zarar veriyorsun (tamir-yedek parça- bunların üretimi esnasında olanlar)... 16 Şubat 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Özkaya 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 Hocam Dizel yakıt katkısı-Enjektör temizleyicisi kullanın. Ben geçenlerde kullandım çok memnun kaldım. Denemenizi tavsiye ederim. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 2000 devir altında gidilebilir ama hızlanılmaz gaza oturulmadığı müddetce sıkıntı olmaz he hızlanayım derseniz vites düşürmek en iyisi düşürülmezse kurum basar bu sefer doğru. Otomatikler hemen vites büyütüyor ama gaza yüklendin mi vites küçültebiliyor. 3 Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 Her vitesin optimum değişim devri farklı benim araçta. Ben 2. vitese neredeyse tam 3000 devirde atıyorum ki 2. vitese 1800 devrin altından başlamayayım. Sonra git gide azalıyor, 3. vitese 2700-2800 devir, 4. vitese 2600-2700 devir, 5. vitese ise 2500-2600 devirlerde atıyorum. Siz de kendi aracınızın vites değişim aralıklarını arabayı tecrübe ettikçe öğrenebilirsiniz. Biraz fazla sallamışım ya bugün baktım da 5. vitese atarken 2300-2400 devir yetiyor. 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 Volvo ekonomik kullanım videosu vardı. Dizelde, 2000 de vites büyütün diyordu. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 16 Şubat 2015 Paylaş 16 Şubat 2015 5 te gidip basmaktansa 3 viteste 100-110 km/h gibi bir hızla gitmeyi yeğlerim. ha dersen ki niye? hem devir 3500/4000 leri görür, hem de sen radarı görürsün ama radar seni görmez. Buda bir yöntem tabiii Yorum bağlantısı
Recommended Posts