İçeriğe Yönlendir

Astra G Kalorifer Peteği Tıkanıklığı


Mustafa Çayır

Recommended Posts

Mustafa Çayır

evet dostlar. başlıkta da belirttiğim gibi. yeni aldığım astra g nin kalorifer peteği yaklaşık %80 oranında tıkalı. bu yüzdeye nasıl vardın derseniz şöyle açıklayayım. kalorifer fanını açınca 15-20 saniye sıcak geliyor. ardından hava yavaş yavaş soğuyor. 

 

bir opel tamircisine gittim. parçadan çok işçilik çıkardılar, çünkü bu parça vites topuzunun altındaymış. kendim sökeyim dedim. aracı lifte kaldırmam gerekmiş. 

 

ardından başka bir tamirciye gittim. araca bi sıvı ekledi. bu açacak dedi. şu an aracın soğutma suyu çamurumsu halde. yavaş yavaş açıyor kanaatindeyim. ancak ben halen üşüyorum. malum Eskişehir havası :)

 

bu aracı da düğün hazırlığı içinde olduğumdan satıcam. ama böyle satmak istemiyorum. kimseyi kandırmak değil niyetim. ben alırken farketmeyerek aldım. muhtemelen alıcı olan da farketmez. ama içim rahat olmaz.

 

kafamdaki işlem şu, soğutma sistemini tamamen boşaltıp, yeni bir tıkanıklık açıcıyı su ile ilave edip, 1-2 saat kadar aracı boşta çalıştırmak ve ardından o suyu da boşaltıp yerine antifriz koymak. 

 

sizlerin önerisi nedir? başka bir yöntem bilen var mıdır?

Yorum bağlantısı
Kadir Pulat

bununla ilgili escortta denediğim ve olumlu sonuç aldığım bir işlemden bahsedeyim öncelikle aracınızın peteğe giden hortumunu bulup gidiş ve geliş yönünü sökmelisiniz giriş kısmından üfleyerek veya farklı bir yolla  diğer kısımdan peteğin içini boşaltıp por çöz diye bir temizleyici var ki bu ev temizliğinde kullanılır bunun yarısını giriş hortumundan peteğin içini dolduracak şekilde dökün en fazla beş dakika bekletip basınçlı su bağlayarak şebeke suyuda olabilir peteğin içini boşaltın bu şekilde petek açılacaktır yanlız peteğin delinme riski var ben göze alıp yapmıştım ve olumlu sonuç aldım aracınınzda lpg varsa regülatöre su alınan hortumlar bu petek hortumlarına paraleldir umarım faydalı olur ayrıca bu işlemi sadece kalorifer peteğinde yapın radyatöre gitmesin sıkıntı olabilir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

bununla ilgili escortta denediğim ve olumlu sonuç aldığım bir işlemden bahsedeyim öncelikle aracınızın peteğe giden hortumunu bulup gidiş ve geliş yönünü sökmelisiniz giriş kısmından üfleyerek veya farklı bir yolla  diğer kısımdan peteğin içini boşaltıp por çöz diye bir temizleyici var ki bu ev temizliğinde kullanılır bunun yarısını giriş hortumundan peteğin içini dolduracak şekilde dökün en fazla beş dakika bekletip basınçlı su bağlayarak şebeke suyuda olabilir peteğin içini boşaltın bu şekilde petek açılacaktır yanlız peteğin delinme riski var ben göze alıp yapmıştım ve olumlu sonuç aldım aracınınzda lpg varsa regülatöre su alınan hortumlar bu petek hortumlarına paraleldir umarım faydalı olur ayrıca bu işlemi sadece kalorifer peteğinde yapın radyatöre gitmesin sıkıntı olabilir

 

por-çöz ü okudum bi kaç yerde. ancak yapanlar zararlı olduğunu söylemiş. yalnış uygulamada olabilir tabi. motorun tamamında gezinmiş ise, ya da kalorifer peteği porçöz işleminden sonra iyi temizlenmemiş ise kötü sonuçlar olabilir. cevabınız için sağolun.

 

bir de sirke okudum. onun da kireç çözücü etkisi varmış. porçöz kadar olmadığından daha sağlıklıymış.

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

 

Sirke işe yarar ama sistemde sıcak şekilde devirdaim etmesi lazım. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

Sirke işe yarar ama sistemde sıcak şekilde devirdaim etmesi lazım. 

 

onu da yapan birinin yazısını okudum abi. şöyle diyordu.  

 

yaklaşık 1 litre sirkeyi araca ekledim. araç hararete çıkana kadar gezindim. sonra aracın radyatör tıpasını açtım. motoru çalıştırdım. radyatör deposundan bahçe hortumuyla su doldurdum. araç devir daim yaparken sirkeli suyu tamamen temizledim. ardından antifiriz ile devam ettim.

 

arkadaşın yazısı böyle idi. ancak aklıma takılan konu şu. hararet yükselmeden, devir daim çalışıyo mu? yani motorun üst kısımlarında kalan suyu nasıl temizlicem?

Yorum bağlantısı
Tahir İlter

onu da yapan birinin yazısını okudum abi. şöyle diyordu.  

 

yaklaşık 1 litre sirkeyi araca ekledim. araç hararete çıkana kadar gezindim. sonra aracın radyatör tıpasını açtım. motoru çalıştırdım. radyatör deposundan bahçe hortumuyla su doldurdum. araç devir daim yaparken sirkeli suyu tamamen temizledim. ardından antifiriz ile devam ettim.

 

arkadaşın yazısı böyle idi. ancak aklıma takılan konu şu. hararet yükselmeden, devir daim çalışıyo mu? yani motorun üst kısımlarında kalan suyu nasıl temizlicem?

Devirdaim sürekli çalışıyor diye biliyorum  :unsure2:

Yorum bağlantısı
Tamer Kurt

Merhabalar

Teknik olarak bu tarz işlemler için LİMON ASİDİ kullanılmalıdır.

1 Litre suya 100 Gr limon asidi konularak aracn dolum miktarı kadar bir karışım hazırlanmalı.

Bu karışım motor suyu boşaltılarak doldurulmalı motor çalışma sıcaklığına geirlmesi mutakip 5 dak çalıştırılmalı ve akabinde boşaltılmalıdır

Bu işlem 3 sefer yapıldıktan sonra temiz su konarak  araç ısıtılarak suyu değiştirilip antifiriz %50 oranında su ile karıştırılara doldurulmalıdır.

 

Limon Asidi:Soğutma sistemini yağdan ve kireçten temizler fakat radyatör ve devirdaimde kireçlenmeye bağlı olarak metal erazyonu olmuş ise sistemi temizledikten

sonra kireç açılacağı için su sızıntısı yaşanabilir.

 

Limon asidi:

Hammadde olarak Endüstride çelik ve metallerdeki oluşmuş pasın giderilmesi içi (pas giderici) %6 konsantrasyonda hazırlandığında camdaki kirecin çıkarılmasında kullanılır.

Temizlik malzemelerinde; banyo ve mutfak için olanlarında kimyasl bağlayıcı olarak kullanılır.

Yorum bağlantısı
Kadir Pulat

por-çöz ü okudum bi kaç yerde. ancak yapanlar zararlı olduğunu söylemiş. yalnış uygulamada olabilir tabi. motorun tamamında gezinmiş ise, ya da kalorifer peteği porçöz işleminden sonra iyi temizlenmemiş ise kötü sonuçlar olabilir. cevabınız için sağolun.

 

bir de sirke okudum. onun da kireç çözücü etkisi varmış. porçöz kadar olmadığından daha sağlıklıymış.

bu benim uyguladığım ve başarı elde ettiğim bir çözüm zararlımı olabilir bn sadece kalorifer peteğinde denediğim için sorunla karşılaşmadım neticede açılmasaydı peteği değiştirecektim bu kısa yollu bir çözüm olmuştu

Yorum bağlantısı

Mustafa, bir ka al bi şişe

7ca1c56ab67d3533487b8f1af4b550e1.jpg

Kalorifer hortumlarıni çıkar, 2tane.

bi huni al eline, bi hortumdan (söktüğün) doldurmaya başla, diğer hortumdan akana kadar devam et.

Aktığını görünce porçözün 1 dakika daha devam et.

Sonra çok tazikli olmayan, ama azda olmayan hortumla su tut 10 15 dakika akıp gitsin.

Sonra hortumları tak.

Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır

Mustafa, bir ka al bi şişe

Kalorifer hortumlarıni çıkar, 2tane.

bi huni al eline, bi hortumdan (söktüğün) doldurmaya başla, diğer hortumdan akana kadar devam et.

Aktığını görünce porçözün 1 dakika daha devam et.

Sonra çok tazikli olmayan, ama azda olmayan hortumla su tut 10 15 dakika akıp gitsin.

Sonra hortumları tak.

Hakan abi peki hangileri kalorifer hortumları? nerden bilicem ki?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...