Mustafa Çayır 22 Şubat 2015 Paylaş 22 Şubat 2015 evet dostlar. başlıkta da belirttiğim gibi. yeni aldığım astra g nin kalorifer peteği yaklaşık %80 oranında tıkalı. bu yüzdeye nasıl vardın derseniz şöyle açıklayayım. kalorifer fanını açınca 15-20 saniye sıcak geliyor. ardından hava yavaş yavaş soğuyor. bir opel tamircisine gittim. parçadan çok işçilik çıkardılar, çünkü bu parça vites topuzunun altındaymış. kendim sökeyim dedim. aracı lifte kaldırmam gerekmiş. ardından başka bir tamirciye gittim. araca bi sıvı ekledi. bu açacak dedi. şu an aracın soğutma suyu çamurumsu halde. yavaş yavaş açıyor kanaatindeyim. ancak ben halen üşüyorum. malum Eskişehir havası bu aracı da düğün hazırlığı içinde olduğumdan satıcam. ama böyle satmak istemiyorum. kimseyi kandırmak değil niyetim. ben alırken farketmeyerek aldım. muhtemelen alıcı olan da farketmez. ama içim rahat olmaz. kafamdaki işlem şu, soğutma sistemini tamamen boşaltıp, yeni bir tıkanıklık açıcıyı su ile ilave edip, 1-2 saat kadar aracı boşta çalıştırmak ve ardından o suyu da boşaltıp yerine antifriz koymak. sizlerin önerisi nedir? başka bir yöntem bilen var mıdır? Yorum bağlantısı
Kadir Pulat 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 bununla ilgili escortta denediğim ve olumlu sonuç aldığım bir işlemden bahsedeyim öncelikle aracınızın peteğe giden hortumunu bulup gidiş ve geliş yönünü sökmelisiniz giriş kısmından üfleyerek veya farklı bir yolla diğer kısımdan peteğin içini boşaltıp por çöz diye bir temizleyici var ki bu ev temizliğinde kullanılır bunun yarısını giriş hortumundan peteğin içini dolduracak şekilde dökün en fazla beş dakika bekletip basınçlı su bağlayarak şebeke suyuda olabilir peteğin içini boşaltın bu şekilde petek açılacaktır yanlız peteğin delinme riski var ben göze alıp yapmıştım ve olumlu sonuç aldım aracınınzda lpg varsa regülatöre su alınan hortumlar bu petek hortumlarına paraleldir umarım faydalı olur ayrıca bu işlemi sadece kalorifer peteğinde yapın radyatöre gitmesin sıkıntı olabilir 1 Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 bununla ilgili escortta denediğim ve olumlu sonuç aldığım bir işlemden bahsedeyim öncelikle aracınızın peteğe giden hortumunu bulup gidiş ve geliş yönünü sökmelisiniz giriş kısmından üfleyerek veya farklı bir yolla diğer kısımdan peteğin içini boşaltıp por çöz diye bir temizleyici var ki bu ev temizliğinde kullanılır bunun yarısını giriş hortumundan peteğin içini dolduracak şekilde dökün en fazla beş dakika bekletip basınçlı su bağlayarak şebeke suyuda olabilir peteğin içini boşaltın bu şekilde petek açılacaktır yanlız peteğin delinme riski var ben göze alıp yapmıştım ve olumlu sonuç aldım aracınınzda lpg varsa regülatöre su alınan hortumlar bu petek hortumlarına paraleldir umarım faydalı olur ayrıca bu işlemi sadece kalorifer peteğinde yapın radyatöre gitmesin sıkıntı olabilir por-çöz ü okudum bi kaç yerde. ancak yapanlar zararlı olduğunu söylemiş. yalnış uygulamada olabilir tabi. motorun tamamında gezinmiş ise, ya da kalorifer peteği porçöz işleminden sonra iyi temizlenmemiş ise kötü sonuçlar olabilir. cevabınız için sağolun. bir de sirke okudum. onun da kireç çözücü etkisi varmış. porçöz kadar olmadığından daha sağlıklıymış. Yorum bağlantısı
Tahir İlter 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Sirke işe yarar ama sistemde sıcak şekilde devirdaim etmesi lazım. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 Sirke işe yarar ama sistemde sıcak şekilde devirdaim etmesi lazım. onu da yapan birinin yazısını okudum abi. şöyle diyordu. yaklaşık 1 litre sirkeyi araca ekledim. araç hararete çıkana kadar gezindim. sonra aracın radyatör tıpasını açtım. motoru çalıştırdım. radyatör deposundan bahçe hortumuyla su doldurdum. araç devir daim yaparken sirkeli suyu tamamen temizledim. ardından antifiriz ile devam ettim. arkadaşın yazısı böyle idi. ancak aklıma takılan konu şu. hararet yükselmeden, devir daim çalışıyo mu? yani motorun üst kısımlarında kalan suyu nasıl temizlicem? Yorum bağlantısı
Tahir İlter 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 onu da yapan birinin yazısını okudum abi. şöyle diyordu. yaklaşık 1 litre sirkeyi araca ekledim. araç hararete çıkana kadar gezindim. sonra aracın radyatör tıpasını açtım. motoru çalıştırdım. radyatör deposundan bahçe hortumuyla su doldurdum. araç devir daim yaparken sirkeli suyu tamamen temizledim. ardından antifiriz ile devam ettim. arkadaşın yazısı böyle idi. ancak aklıma takılan konu şu. hararet yükselmeden, devir daim çalışıyo mu? yani motorun üst kısımlarında kalan suyu nasıl temizlicem? Devirdaim sürekli çalışıyor diye biliyorum Yorum bağlantısı
Tamer Kurt 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Merhabalar Teknik olarak bu tarz işlemler için LİMON ASİDİ kullanılmalıdır. 1 Litre suya 100 Gr limon asidi konularak aracn dolum miktarı kadar bir karışım hazırlanmalı. Bu karışım motor suyu boşaltılarak doldurulmalı motor çalışma sıcaklığına geirlmesi mutakip 5 dak çalıştırılmalı ve akabinde boşaltılmalıdır Bu işlem 3 sefer yapıldıktan sonra temiz su konarak araç ısıtılarak suyu değiştirilip antifiriz %50 oranında su ile karıştırılara doldurulmalıdır. Limon Asidi:Soğutma sistemini yağdan ve kireçten temizler fakat radyatör ve devirdaimde kireçlenmeye bağlı olarak metal erazyonu olmuş ise sistemi temizledikten sonra kireç açılacağı için su sızıntısı yaşanabilir. Limon asidi: Hammadde olarak Endüstride çelik ve metallerdeki oluşmuş pasın giderilmesi içi (pas giderici) %6 konsantrasyonda hazırlandığında camdaki kirecin çıkarılmasında kullanılır. Temizlik malzemelerinde; banyo ve mutfak için olanlarında kimyasl bağlayıcı olarak kullanılır. Yorum bağlantısı
Misafir 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Benzer sorunu yaşamışlar. Aşağıda çözümü mevcut, bir bakın isterseniz. http://www.opelx.com/meriva-yeni-meriva/26051-kalorifer-petegi-tikandi-2.html Yorum bağlantısı
Kadir Pulat 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 por-çöz ü okudum bi kaç yerde. ancak yapanlar zararlı olduğunu söylemiş. yalnış uygulamada olabilir tabi. motorun tamamında gezinmiş ise, ya da kalorifer peteği porçöz işleminden sonra iyi temizlenmemiş ise kötü sonuçlar olabilir. cevabınız için sağolun. bir de sirke okudum. onun da kireç çözücü etkisi varmış. porçöz kadar olmadığından daha sağlıklıymış. bu benim uyguladığım ve başarı elde ettiğim bir çözüm zararlımı olabilir bn sadece kalorifer peteğinde denediğim için sorunla karşılaşmadım neticede açılmasaydı peteği değiştirecektim bu kısa yollu bir çözüm olmuştu Yorum bağlantısı
Misafir 23 Şubat 2015 Paylaş 23 Şubat 2015 Mustafa, bir ka al bi şişe Kalorifer hortumlarıni çıkar, 2tane. bi huni al eline, bi hortumdan (söktüğün) doldurmaya başla, diğer hortumdan akana kadar devam et. Aktığını görünce porçözün 1 dakika daha devam et. Sonra çok tazikli olmayan, ama azda olmayan hortumla su tut 10 15 dakika akıp gitsin. Sonra hortumları tak. Yorum bağlantısı
Mustafa Çayır 23 Şubat 2015 Yazar Paylaş 23 Şubat 2015 Mustafa, bir ka al bi şişe Kalorifer hortumlarıni çıkar, 2tane. bi huni al eline, bi hortumdan (söktüğün) doldurmaya başla, diğer hortumdan akana kadar devam et. Aktığını görünce porçözün 1 dakika daha devam et. Sonra çok tazikli olmayan, ama azda olmayan hortumla su tut 10 15 dakika akıp gitsin. Sonra hortumları tak. Hakan abi peki hangileri kalorifer hortumları? nerden bilicem ki? Yorum bağlantısı
Recommended Posts