İçeriğe Yönlendir

Araç Kendi Kendine Gaz Veriyor


Kürşad Barım

Recommended Posts

Kürşad Barım

Arkadaşlar forumda biraz araştırdım, benim sorunuma benzer sorunlar var ama tam olarak benim sorunum biraz farklı.

3 gün oldu 97 model ghia mondeo alalı, daha ilk günden bana arıza yapmaya başladı.

Arac ile e5 de seyir halindeyim, vitesi 3 den 4 e atmak istedim, ayağımı debriyaja bastığımda aracın bağırdığını hissettim ve kontrol amaçlı tekrar debriyaja bastığımda aracın 4000 devirde sabit gaz aldığını anladım. Tekrar aracı vitese geçirdiğimde, devir 2000 lere düştü. Bu halde yaklaşık 15 km gittim. Kırmızı ışıkta durunca veya sıkışık trafikte yalnış anlaşılmamak için aracı stop edip tekrar çalıştırdım.

Ayrıca aracın gaz pedalı aşırı derecede sert, belki yukarıda bahsettiğim konu ile bağlantılı olabilir.

Şimdi siz değerli abilerim den bu gaz takılması ile ilgili yardım bekliyorum

Yorum bağlantısı
Şener KIRMIZI

Hocam senin sorunun ne bilmiyorum yardımcı olamayacağım ama Allah herşeyin hayırlısını versin malını satarken kusurunu da söylemeyen insanlardan korusun diyorum. Bende aldım 2 ay önce mondeo  Hep dua ediyorum satıcısına, bu arabayı neden sattı ki diye soruyorum kendi kendime. Yani diyeceğim  Allah güzel insanlarla karşılaştırsın..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tuncay Arslan

Gaz telinde sıkışıklık olabilir mi acaba? Ya da rölantiyle ilgili bir sensörde.

Yorum bağlantısı
Güven Gökdemir
(düzenlendi)

rolanti motoru

ben opel corsa da yaşadım aynı sorunu

araba otomatik gibi vitese al 4000 devire geliyordu :)

tarihinde Güven Gökdemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ümit Volkan Durmaz

Bence paraya kiy servise gotur ve cozumu kokten hallettir.zaten arac devamli gaz verdigi icin her yolculukta cebinden extra yakit parasi caliyor.yani serviste yaptigin masrafi burada harcadigin yakita sayarsin.hic moral bozmayada gerek yok bence yaptirmayacaksan bile servise gotur hic olmazsa ariza konusunda fikir sahibi olursun.

Yorum bağlantısı
Haşmet Güngör

Ghia ise Curise vardır sanırım onun teli ve gaz teli zamanla takılabiliyor, ayrıca gaz kelebeği temizliği gerekebilir. Rolanti sensörü de kirlenmiş olabilir. Bu aksamları temizletin, düzelmez ise bsayara sokup hata kodlarına baktırmanızı  tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Kürşad Barım

Hocam senin sorunun ne bilmiyorum yardımcı olamayacağım ama Allah herşeyin hayırlısını versin malını satarken kusurunu da söylemeyen insanlardan korusun diyorum. Bende aldım 2 ay önce mondeo  Hep dua ediyorum satıcısına, bu arabayı neden sattı ki diye soruyorum kendi kendime. Yani diyeceğim  Allah güzel insanlarla karşılaştırsın..

 aynen dediğin gibi abi. ben arabadan anlamam. kafama mondeo almayı takmıştım. buldum bir tane beğendim, satıcı aracın her aksamının çalıştığını söyledi. bir  ustaya gösterdim, satıcının istediği paraya değecek  kazası ve değişeni yaşına göre iyi olan bir araç dedi. bende aldım. ama daha direksiyona ilk oturmam ile satıcının hiç bahsetmediği sorunlar yaşamaya başladım. 

yine dediğiniz gibi allah güzel insanlar ile karşılaştırsın

rolanti motoru

ben opel corsa da yaşadım aynı sorunu

araba otomatik gibi vitese al 4000 devire geliyordu :)

 

araç vitese alındığında normal devirine düşüyor, sadece boşa alınca devir 4000 e çıkıyor.

Bence paraya kiy servise gotur ve cozumu kokten hallettir.zaten arac devamli gaz verdigi icin her yolculukta cebinden extra yakit parasi caliyor.yani serviste yaptigin masrafi burada harcadigin yakita sayarsin.hic moral bozmayada gerek yok bence yaptirmayacaksan bile servise gotur hic olmazsa ariza konusunda fikir sahibi olursun.

 abi hafta sonu servise götürecem zaten.

sizler bu aracı uzun zamandır kullanıyorsunuz, verdiği arızalırı biliyorsunuz, belki birinin başına gelmiş ise bende servise giderken arıza tespitini yaparak gitmiş olurum diye düşündüm.

Ghia ise Curise vardır sanırım onun teli ve gaz teli zamanla takılabiliyor, ayrıca gaz kelebeği temizliği gerekebilir. Rolanti sensörü de kirlenmiş olabilir. Bu aksamları temizletin, düzelmez ise bsayara sokup hata kodlarına baktırmanızı  tavsiye ederim.

 abi araç ghia ama satıcı araçta curise control olmadığını söyledi. bende araca yapancı olduğum için varlığından bir haberim. ama sizin tavsiye ettiğiniz ustaya hafta sonu götürecem inşallah

bu arada abilerim, aracı aldığım kişi ile görüştüm ve aracın arızasını ona sordum.

 

aracın lpg enjektörünün 4. ağzının bozuk olduğunu ve bu arızanın ondan kaynaklı olduğunu söyledi.

sizce lpg enjektörü arızası bu tip bir sorun çıkartırmı.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

Enjektör gaz pedalı gibi nasıl davranıyor buna anlam veremedim.Agzı bozuk ise ise çekişte ve yakıtta sorun çıkarır diye düşünüyorum.

 

Rolanti valfi sorunlu duruyor gibi.Yada contasından kaçırıyor.Bu parça temizlik için söküldüğünde hassas olan contası var temiz takılmadı ise ve vidaları düzgün sıkılmadı ise zamanla sıkıntı yapar. 

 

Kelebek kenarında Cruze kontrol içinde kullanılan gaz ayarı yapan valf te var onada bakılmalı tabiki ama çok nadiren bozulabilecek bir parçadır.

 

Lakin bu aracı size belkide uzak kalabilir ama üşenmeyin linkteki Ustamıza götürün başkada kimseye elletmeyin derim.Pişman olmazsınız.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-ve-fatih-maslakta-no-name-servis/

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Fuat GÜVEN

Bence önce gaz teline baktırın yağsız kalınca sertleşir ve takılır. Eğer o değilse diğerlerine odaklanırsınız. Ama gaz teli büyük ihtimalle sıkışıyordur.

Birde şunu deneyin. Aracınız yüksek gazda kaldığında ayağınızı pedalın altına sokup geri çekin. Teli belki geri çeker ve rolantiye düşer. 

Yorum bağlantısı
Kürşad Barım

Enjektör gaz pedalı gibi nasıl davranıyor buna anlam veremedim.Agzı bozuk ise ise çekişte ve yakıtta sorun çıkarır diye düşünüyorum.

 

Rolanti valfi sorunlu duruyor gibi.Yada contasından kaçırıyor.Bu parça temizlik için söküldüğünde hassas olan contası var temiz takılmadı ise ve vidaları düzgün sıkılmadı ise zamanla sıkıntı yapar. 

 

Kelebek kenarında Cruze kontrol içinde kullanılan gaz ayarı yapan valf te var onada bakılmalı tabiki ama çok nadiren bozulabilecek bir parçadır.

 

Lakin bu aracı size belkide uzak kalabilir ama üşenmeyin linkteki Ustamıza götürün başkada kimseye elletmeyin derim.Pişman olmazsınız.

 

http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/254633-osman-ve-fatih-maslakta-no-name-servis/

teşekkürler abi

Bence önce gaz teline baktırın yağsız kalınca sertleşir ve takılır. Eğer o değilse diğerlerine odaklanırsınız. Ama gaz teli büyük ihtimalle sıkışıyordur.

Birde şunu deneyin. Aracınız yüksek gazda kaldığında ayağınızı pedalın altına sokup geri çekin. Teli belki geri çeker ve rolantiye düşer. 

 

gaz pedalını geri çekmek ilk aklıma gelen şey oldu ama malesef pedal takılmıyor

Yorum bağlantısı
Faik İleri

Oktay Beye kesinlikle katılıyorum. Ben daha önce o arızayla çok uğraştım. Frene basıp aracı durdurduğum halde devir 2-3 sn kadar yükselip yada olduğu yerde yüksek devirde takılıp daha sonra düşüyordu. Ustam elektrik tesisatındaki bir şaseden dolayı olduğunu tespit etti tesisat değişince problem düzeldi. 1 yıl sonra tekrar başladı. Rölanti valfinin contasından olduğunu ve aradan hava girişi olduğunu fark ettik. Normalde kağıt olan conta klingrit conta ile değiştirildi o günden beri 2 yıldır sorun yok çok şükür. Tavsiyem contaya bir göz attırmanız yönünde. Bana tam 900 TL masraf ettirdiler gaz teli, rölanti valfi, egr valfi hepsini değiştirttiler ama 90 TL ye işi bitirdim. Daha sonraki conta işi de 5 TL ye halloldu.

Yorum bağlantısı
Misafir

An itibariyle sorunum hallolmustur. Servet Aydin abimin (Allah razi olsun) tavsiyesi ile eski ford ustasi olan Hasan ustanin yanina gittim. Aslinda seminerden vakit bulabilsem gebzeden kalkip osman ustanin yanina gidecektim ama maalesef. Usta sagolsun egr valfi uzerine yogunlasti, egryi iptal ettik ve daha once rolanti ayarinin daha once yükseltilmesini eski haline döndürdü ve artik ne gazda takilma ne de duraklama kalmadi. Artik anlık yakit tüketiminde rölantideyken 0.9 lt/h degerlerini gorebiliyorum sukurler olsun. Egrden sonra arac daha da serilesti.

Yorum bağlantısı
Kürşad Barım

Oktay Beye kesinlikle katılıyorum. Ben daha önce o arızayla çok uğraştım. Frene basıp aracı durdurduğum halde devir 2-3 sn kadar yükselip yada olduğu yerde yüksek devirde takılıp daha sonra düşüyordu. Ustam elektrik tesisatındaki bir şaseden dolayı olduğunu tespit etti tesisat değişince problem düzeldi. 1 yıl sonra tekrar başladı. Rölanti valfinin contasından olduğunu ve aradan hava girişi olduğunu fark ettik. Normalde kağıt olan conta klingrit conta ile değiştirildi o günden beri 2 yıldır sorun yok çok şükür. Tavsiyem contaya bir göz attırmanız yönünde. Bana tam 900 TL masraf ettirdiler gaz teli, rölanti valfi, egr valfi hepsini değiştirttiler ama 90 TL ye işi bitirdim. Daha sonraki conta işi de 5 TL ye halloldu.

Abi sizinde gaz pedalınız sertmiydi

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...