Hakan Aydin 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Arkadaşlar Ecoboost motorlu Mondeo ya Prins Direct Liquimax sıvı Lpg sistemi taktırma konusunda kararsız kaldım. İşlem ruhsata işletme dahil 7000 Tl gibi bir maliyete sahip .Yıllık 15000 km yol yapıyorum, maliyeti çıkarmam 2.5-3 yıl sürecek. Bu arada motorla ilgili bir problem yaşayıp ekstra maliyet olursa verdiğim parayı hiç çıkaramayacağım. Ecoboosta bu sistemi taktıran var mı, artıları eksileri neler? İlgili ve bilgili arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Mondeo için değil de Kuga'ya taktıran var. Forumda konusu da mevcut. 1 Yorum bağlantısı
Tevfik Özdemir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 2.5 3 yıl uzun bir süre gerçekten 7000 lirada ciddi bir masraf ben olsam taktırmazdım heralde 1 Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Arkadaşlar Ecoboost motorlu Mondeo ya Prins Direct Liquimax sıvı Lpg sistemi taktırma konusunda kararsız kaldım. İşlem ruhsata işletme dahil 7000 Tl gibi bir maliyete sahip .Yıllık 15000 km yol yapıyorum, maliyeti çıkarmam 2.5-3 yıl sürecek. Bu arada motorla ilgili bir problem yaşayıp ekstra maliyet olursa verdiğim parayı hiç çıkaramayacağım. Ecoboosta bu sistemi taktıran var mı, artıları eksileri neler? İlgili ve bilgili arkadaşların yorumlarını bekliyorum. Konu ilgili bölüme taşınmıştır. Saygılarımla. Mondeo için değil de Kuga'ya taktıran var. Forumda konusu da mevcut. http://www.otoclubturkiye.com/forum/topic/261620-kuga-i%C3%A7in-direct-liquimax-sistemi/ Yorum bağlantısı
Halis Parlak 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Ben olsam bu fiyata ve yıllık kilometreye taktırmazdım.Tabi ki karar sizin.Arabalar çok yakmıyor ürettikleri güce göre, yakıt pahalı. 24 Mart 2015 tarihinde Halis Parlak tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Mesut Eyibil 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) 7000 çok para ne bu yahu altın mı takıyolar araca siz bence o paraya kartal fln alın kısa mesafelerde onu kullanırsınız daha uyguna gelir 24 Mart 2015 tarihinde Mesut Eyibil tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 o lpg kitini taktırınca arabanın değeri 7000 lira artacak mı ? Yorum bağlantısı
Emrah Altun 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Hocam aracı satıp 7000 koysanız dizelini alamıyor musunuz? 1 Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Nerdeyse normal araçlarda dizel-benzinli farkı kadar ücret ödemiş oluyorsunuz ve sonrasında %100 randımanlı olması da garanti değil. Ben olsam girmezdim. Yorum bağlantısı
Mustafa Ayıkoğlu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 LPG yi hicbir turbo benzinli araca tavsiye etmem.7000 tl de az degil ayrıca bir yerli araba parası. Yorum bağlantısı
Erdem Çağla 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 3-4 bin olsa düşünülebilir ama 7bin çok. 9 bine tata'nın dizel arabası var veya 7 bine enjeksiyonlu hyundai alın hem de lpg'si de vardır daha kardasınız. 100 binlik arabaya belki düşünülebilir ama 50 binlik araba için büyük masraf ayrıca sorun çıkarma riski de cabası. 7 bin vermek yerine benim kullandığım gibi dizelini alın ancak soğuk havalarda geç ısınıyor benzinliye göre biraz alışmanız lazım. Ayrıca d segmenti olduğu için dizel sesini çok almıyor, fieste ve focus kullandım sanki motor yan koltukta çalışıyor gibiydi. Yorum bağlantısı
Cem Dilmen 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Bahsettiğiniz sistemi taktırıp çok memnun kalanlar duydum. Sistem tamamen LPG ile çalıştığı için tasarruf oranı diğer sistemlere göre daha yüksek bu da bir avantaj. Prins bu konuda çok iddialı, performans artışından bahsediliyor, motora bir zarar vermemesi vs vs. Tabi ki birde uzun dönem sonuçlarına bakmak lazım. Sistemin pahalı olduğu doğru elbette, ayrıca 7000 TL nin bir araba parası olduğu da yalnız ecoboost bir motora sahip mondeoyu yarı yarıya tasarruflu kullanmak da çok ayrı bir zevk olsa gerek... 2 Yorum bağlantısı
Uğur Kaya 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 1,6 ecoboost tüketimini çok övüyorlardı lpg düşündüğünüze göre çokta makul değerler değil Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Taktırdığınızı varsayalım, lpg li bir ecoboost motor piyasada rağbet görür mü, bunu da düşünmek lazım. İnsanlar lpg ye uyumsuz diye bildikleri bir motoru lpg takılı olarak almak istemeyebilir. Sonuç olarak bu sistemi taktırmak, bırakın arabanın değerini 7000 tl arttırmasını normal piyasasının altına da düşürebilir. Yorum bağlantısı
Misafir 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Kuga motoru ile aynı değil mi olur muhtemelen. Ben yılda 10.000 km yapıyorum. Taktırmayı düşünmüyorum. Ortalamam 7,7 şu an. Ankaraya gidince yıllık km de düşer gibi. 3000 civarı olsa neyse de 7000 çok fazla... Yorum bağlantısı
Hakan Aydin 24 Mart 2015 Yazar Paylaş 24 Mart 2015 Arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler. Ben aslında ecoboost bir araç almak için yola çıkmadım bir anda kendimi ecoboost mondeonun içinde buldum ve arabanın performansı beni büyüledi resmen. Bu bir kaç bin daha fazlasına dizel alabiliyordum ama trend donanımi olduğu için titanium benzinli almak daha çekici geldi. Motoru değil donanımı tercih ettim. Ecoboost ş.dışında lpg veya dizel kadar yakıyor yani 27 kuruş hesapladım ama klima falan da işin içine girince hadi 30 kuruş olsun. Fakat ş.içi net bir ölçüm yapmadım ama en az 40-45 kuruş yakar gibi, kış şartlarında daha da artar. Bazı arkadaşların önerisi lpg yerine 2. Otomobil almak da mantıklı fakat 15 yıldır lpg li otomobil kullanan biri olarak benzin göstergesinin gözümün önünde eriyip gitmesine alışmak zor geliyor. Yoksa bu motor kesinlikle yaktığının hakkını son kuruşuna kadar veriyor. Benimki sadece beyin fırtınası, sanırım en iyisi biraz bekleyip kitin fiyatının düşmesini beklemek bu arada da gerçek benzim tüketim değerlerini tespit etmiş olurum. Herkese teşekkürler. Bu esnada değerli görüş, öneri ve deneyimlerinizi paylaşmaya devam ederseniz memnun olurum Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 1.6 Ecoboost motora Prins Liquimax sistemini taktıran biri olarak ben de bir şeyler söyleyeyim. Sıfır aldığım araca LPG taktırdım. Araç şu an 20 bin km yi geçti. Araç trafiğe 15 Ağustos 2014 te çıktı yani henüz daha 7 aylık. Şirket aracı falan da değil. Kendi keyfime işe gidip gelirken kullanıyorum Bu kadar fazla km yapmasının tek nedeni aracın konforlu ve ekonomik olması tabii. Başka konularda da yazdım ama - sizler yeniden kıyaslama yapın. 180 hp, otomatik, akıllı 4 çekere sahip, son derece sessiz, atak, bakım giderleri dizele göre çok daha düşük, vergi diliminde alt kademede ve 30 krş tüketime sahip başka bir araç var mı acaba ? Ödenen bedeli aracın ilk yatırım maliyeti olarak görmüştüm. Amortisman süresini hiç hesaplamadan dönüşümü yaptırdım. Ancak benim aracımın dizeli asla kendini amorti etmiyor. Bu yaz sonuna kadar LPG sistemi de kendini amorti edecek. Önceleri bu sistem hakkında bilgi yoktu. Ancak şu anda bizzat tarafımdan denenmiş bir sistem. Dileyen arkadaşlar İzmir'e geldiklerinde hem benzinde hem LPG de aracımı test edebilirler. Mondeo için de aynı 125 hp dizel yerine 160 hp güce ve benzinli aracın + larına sahip olacaksınız. Forumlarda incelerseniz problemlerin büyük çoğunluğu dizel araç arızalarıyla ilgili. 3 Yorum bağlantısı
Emre Öğüt 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 7000 liramı ben olsam 7 lira vereceğime satıp dizeline almaya çalışırdım aradaki fark ne olursa olsun 7 lira vereceğime 15 veriririm en azından dizel arabam olur Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Söz meclisten dışarı, olay ekonomi ise dizel almak lazım, 15000 km yapıyorsanız benzinli almak ve böyle kullanmak lazım, değmez motoru öldürmeye ve o kadar masrafa, lpg motorun canınada okur bu arada, uzuuuun yıllar kullanmayacaksanız siz bilirsiniz, formül bence 2 türlü, az km yapıyorsam benzinli, çok km yapıyorsam Dizel; 2 tür parayla ilgili, param çoksa km farketmez, benzinli alırım ve basarım zaten Konuya dönersek, bence 7000 tl. çok fazla, yıllık 15 binde çok az, hatta dizel almak için bile az, bence hiç boşa para harcamayın ve bu aracı böyle kullanın, motorunuza yazık, cebinize yazık, uzun seneler kullanma niyetiniz varsa buda olmayacak zaten. 24 Mart 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Cemal Cangöner 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Söz meclisten dışarı, olay ekonomi ise dizel almak lazım, 15000 km yapıyorsanız benzinli almak ve böyle kullanmak lazım, değmez motoru öldürmeye ve o kadar masrafa, lpg motorun canınada okur bu arada, uzuuuun yıllar kullanmayacaksanız siz bilirsiniz, formül bence 2 türlü, az km yapıyorsam benzinli, çok km yapıyorsam Dizel; 2 tür parayla ilgili, param çoksa km farketmez, benzinli alırım ve basarım zaten Konuya dönersek, bence 7000 tl. çok fazla, yıllık 15 binde çok az, hatta dizel almak için bile az, bence hiç boşa para harcamayın ve bu aracı böyle kullanın, motorunuza yazık, cebinize yazık, uzun seneler kullanma niyetiniz varsa buda olmayacak zaten. Direct Liquimaxın diğer LPG sistemleriyle hiçbir benzerliği yok. Kullanılan yakıt tankı sadece dış görünüm olarak benziyor. Ama içi, işlevi ve çalışma basıncı bile farklı. LPG motorun nasıl canına okur ? Doğru yapılan ve araca uygun olan dönüşüm hiç te canına okumaz. Evet bu sistem oldukça pahalı. 7 ay önce 5.900 e mal olmuştu bana da. O nedenle amortisman süresi uzun ve yıllık 15 bin km ile 2.5 senede kendini amorti eder. Bundan önce 5 tane dizel aracım oldu. Dizel aracın servis bakım maliyetleri, hele hele arıza sonucu tamir ve parça değişim bedellerini de göz ardı etmemek lazım. Söz konusu olan sadece yakıt masrafı değil. 4 Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 (düzenlendi) Direct Liquimaxın diğer LPG sistemleriyle hiçbir benzerliği yok. Kullanılan yakıt tankı sadece dış görünüm olarak benziyor. Ama içi, işlevi ve çalışma basıncı bile farklı. LPG motorun nasıl canına okur ? Doğru yapılan ve araca uygun olan dönüşüm hiç te canına okumaz. Evet bu sistem oldukça pahalı. 7 ay önce 5.900 e mal olmuştu bana da. O nedenle amortisman süresi uzun ve yıllık 15 bin km ile 2.5 senede kendini amorti eder. Bundan önce 5 tane dizel aracım oldu. Dizel aracın servis bakım maliyetleri, hele hele arıza sonucu tamir ve parça değişim bedellerini de göz ardı etmemek lazım. Söz konusu olan sadece yakıt masrafı değil. Servis maliyetlerinde fark olmaz, yağ filtrem 10 tl, hava 25 tl. mazot 65 tl. yağ 75 tl. ahanda bakım mazot filtresinde 30 binde bir değişirim yani nerdeyse 2 senede bir... Sağlam bir dizel düzgün kullanım ve bakımla zaten arıza zor yapar, arabadan bıkarsınız o bozulmaz. turbo benzinli motor arızasında masraf dizelden bile fazla olabilir, sizin sistemi tam bilmiyorum, ama klasik lpg sistemi motorun ömründen yer, sonradan yağ ekleyen sistem falan uydurmuşlar ama hepsi hikaye bence, sizdekinin detayını bilmiyorum yalnız... Bence yakıt masrafı dışında lpg nin ne faydası nede başka bir artısı yok ne yazıkki... 24 Mart 2015 tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 24 Mart 2015 Paylaş 24 Mart 2015 Ne olursa olsun lpg sistemlerinin en teknolojik ürünü bile şu an ki motor teknolojisinin 10 sene gerisinde, dolayısıyla kısa vadede "motora tam anlamıyla uyumlu, hiçbir zararı yok" diyemeyiz bence. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts