İçeriğe Yönlendir

Tork Mu? Beygir Mi? Yada Ikisimi?


Hakan Kalkan

Recommended Posts

Doğan Arşiray

sakin sürüş tarzı benimseyeceksem ki doğal olarak az yakıt yakmayı umacağımdır, küçük dizel tek seçenek olurdu. yok devir çevireceğim arabada kendine göre gitsin bari dersem küçük turbo benzinli isterdim. yok ben az sorun da olsun ama basınca gitsin diyorsam alt devirde ise tüketime razıysam büyük hacimli çok silindirli atmosferik benzinli isterdim. yok hem az yaksın hemde basınca gitisn diyorsam büyük dizel tek çare.

hepsi diyorsam elektrikli.

 

örnek veriyorum, om642 motorlu 3 litre E350CDI, 0-100 6.2 sn, üst hız sınırı 250 km/s, o hızda yakıt kesiliyor daha fazla gidemiyor, ama 80 km civarında sürebilirseniz 5.6 litre yakıt harcıyor. 1.7 ton araç.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Rampada 5 kişi dolu olacak iki araçta, merak ediyordum iki araç kıyaslama için çok iyi denk gelmiş, keşke yapsalardı.

o zaman pazarlama departmanı hedefine ulaşamaz bu videonun da masrafını karşılamazdı

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Şanzımanı unuyoz arkadaşlar, şanzımanda çok muhim bir şey. 

Adamın torku  1500 devirde 300 newton, ama son dişli oranı 2,5

Adamın torku  3500 devirde 90 newton ama son dişli oranı 4,6 

 

Size güzel bir fiesta videosu izleteyim. Siz karar verin. İkiside 90 hp araba 

 

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

50 kere yazıldı ne 50si 500 kere. Kw hangisinde yüksek ise birebir araçta düzü rampası fark etmez. Her şeklinde güçlüdür üstündür öndedir üsttedir.

85 kw vişne suyu ile çalışan kangoo 80 kw uranyum ile çalışan kangoyu yer. Yakıtı pas geçin kafadan

Ali olayı neden anlamamakta direniyorsun. İlgili konu dişli değil şanzıman değil. İki farklı motor ve yakıtı olan iki araç. Senin yazdığın çizdiğin ile konunun hiçbir organik bağı ve mantığı yok.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Ali okumuyor.

 

Ali

 

HP = K * tork * rpm

 

İş= kuvvet x yol

 

güç (hp)  = iş / zaman

 

 

 

iki aracı kıyasladığınızda hp dışındaa bir etken yoktur. KG başına HP ve aerodinamik durum ayrıca etkendir. Bir de iki aracı yarıştırırken maksimum hp devrinde yarışıp yarışmadığınızı bilemezsiniz.

 

 

https://extension.uga.edu/content/dam/extension/programs-and-services/science-behind-our-food/documents/ForceSpeedHorsepower.pdf

 

 

 

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Şanzımanı unuyoz arkadaşlar, şanzımanda çok muhim bir şey. 

Adamın torku  1500 devirde 300 newton, ama son dişli oranı 2,5

Adamın torku  3500 devirde 90 newton ama son dişli oranı 4,6 

 

Size güzel bir fiesta videosu izleteyim. Siz karar verin. İkiside 90 hp araba 

 

 

videoda 1.6 tdci sport fiesta göremedim ama? yutup gibi en güvenilir bilgi kaynağımız da olmassa

Mehmet Göktürk yazdı:

Bir de iki aracı yarıştırırken maksimum hp devrinde yarışıp yarışmadığınızı bilemezsiniz.

hocam , mesela benim cuprayı her hunday geçiyor... gidip anlatıyorlardır kavede ben de sağ sağlim evime varıyorum  :rofl:

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
Mehmet Göktürk yazdı:

Ali okumuyor.

 

Ali

 

HP = K * tork * rpm

 

İş= kuvvet x yol

 

güç (hp)  = iş / zaman

 

 

Matematik diye bakkal hesabı öğrettiler bize 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Göktürk yazdı:

güç (hp)  = iş / zaman

ceo lar yılda 1 imza atar tek iş yapar, orada formül ters demek ondan :mangal:

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

50 kere yazıldı ne 50si 500 kere. Kw hangisinde yüksek ise birebir araçta düzü rampası fark etmez. Her şeklinde güçlüdür üstündür öndedir üsttedir.

Buna kimse itiraz etmiyor, beygiri fazla olan güçlüdür. Aynı iki aracın Kw'si eşit torku eşit değil ise rampada torku  fazla olan bayılmadan gider.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim fena halde kafam karıştı. Torku fazla ve tüketimi az diye millet dizel alır. Benzinde ise pahalı diye lpg takar. Sonra benim devre iyice yandı. Neyse ben bişey yazmıyom. 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Ve kimse eşit güçten bahsetmiyor. 170 bg actros ile 170 bg jettanın tork kıyası yapılmaz bile. Mantığa aykırı

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Benim fena halde kafam karıştı. Torku fazla ve tüketimi az diye millet dizel alır. Benzinde ise pahalı diye lpg takar. Sonra benim devre iyice yandı. Neyse ben bişey yazmıyom. 

Yanar yani.. Okumuyorsun. KONU başlığı yakıt tüketimi demiyor az yakıyor çok yakıyor su yakıyor limonata yakıyor demiyor. İki aynı araçta daha fazla tork olan dizelin daha güçlü (kw) olan benzinli araç karşısında neler yaptığını anlatıyor. Tork şöyle böyle her türlü alırımın hikaye olduğunu anlatıyor. Gücün önemi anlatılıyor. Hipermil yaparız demiyor
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

Konu iki aracın gücü. Güç = kw

Başlık "Tork Mu? Beygir Mi? Yada Ikisimi?"

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

İkisi de değil. Kw. Benim kwam senin kwanı döver :mangal:

Başlığın cevabı Kw.

Aynı araç, aynı kw, birinde tork 150 diğerinde tork 250, rampada hangisi geçer cevap eğmeden büğmeden net olacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Evren Erakçora yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Atmosferiği karıştırmayın emoji4.png tabi bu arada beygir tek başına bir şey değil. Vites oranları ve aradaki tüm mekanik sistem de önemli. Bu video iyi olmuş çünkü iki aynı araç ile kıyas çok mantıklı

Güç ağırlık oranı büyük oranda sonucu belli eder, biri konvertörlü falan otomatik değilse.

aynı şanzımanlar var her ikisinde de

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

aynı şanzımanlar var her ikisinde de

 

Videodaki c5leri diyorsan Son dişli oranına baktınmı ?. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Başlığın cevabı Kw.
Aynı araç, aynı kw, birinde tork 150 diğerinde tork 250, rampada hangisi geçer cevap eğmeden büğmeden net olacak.

Kimsenin fizik kurallarını eğme bükme yaptığı yok. Aynı kw olup tork nasıl yüksek oluyor. Bunun formülünü merak ettim
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

basit bir şekilde söyleyeyim. güç yani beygir denilen şey birim zamanda yapılan iş arkadaşlar. yerde duran ağır bir kutuyu 100 metre öteye taşımak istiyoruz. bacaklarımızdaki güç torku, bacaklarımızın gücüne ilave olarak bacaklarımızın hızı da beygir gücünü ifade eder. 

 

yani benzinli motorda devir yüksek olduğu için aynı işi daha hızlı yapıyor. daha kısa sürede yapıyor. bacaklar yeteri kadar güçlü değilse kutu hareket etmez. işte burada önemli olan tork. mesela bacakları biraz zayıf olan kişi ilk hareketi zor yapar. yani arabaya dönersek yavaş kalkar. ama iş gücü çok olduğu için sonradan hızlanır. yani zor hareket ama hareket edince de çok sayıda bacak hareketi ile işi götürür. ama bacaklar çok güçlü, bacak hareketi az olan kişi de o kutuyu daha uzun zamanda varması gereken yere götürür. forumdaki arkadaşlar biliyor da google da arayanlar için yazdım biraz da. 

Ali Darbaz yazdı:

 

Videodaki c5leri diyorsan Son dişli oranına baktınmı ?. 

yok bakmadım. videodakiler aynı vites kutusu diyordu. oradan söyledim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Servet Aydın yazdı:

Kimsenin fizik kurallarını eğme bükme yaptığı yok. Aynı kw olup tork nasıl yüksek oluyor. Bunun formülünü merak ettim

Bende bilmiyorum ama olduğunu varsayarsak cevabınız ne olur king?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...