İçeriğe Yönlendir

Tork Mu? Beygir Mi? Yada Ikisimi?


Hakan Kalkan

Recommended Posts

Ahmet İhsan Akşen

HP = K * tork * rpm

Verilen formülde, hp ler eşit, dizelde rpm düşük olduğu için tork yüksek olmaz mı ?

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bende bilmiyorum ama olduğunu varsayarsak cevabınız ne olur king?

Üstünden atlar nm yüksek olan
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Başlığın cevabı Kw.

Aynı araç, aynı kw, birinde tork 150 diğerinde tork 250, rampada hangisi geçer cevap eğmeden büğmeden net olacak.

 

ikisi de aynı kw ise birbirini geçemezler.

Ahmet İhsan Akşen yazdı:

HP = K * tork * rpm

 

Verilen formülde, hp ler eşit, dizelde rpm düşük olduğu için tork yüksek olmaz mı ?

 

evet doğrudur. ama torkun yüksek olmasının bir anlamı yoktur. Sürüş konforu dışında (devir ses tireşim meseleleri).

Metin Uzunoğlu yazdı:

Bende bilmiyorum ama olduğunu varsayarsak cevabınız ne olur king?

 

hp aynı ise tork birinde düşük birinde yüksek olabilir çünkü devir farklıdır. siz hp ye bakınız. çünkü aracı tepeye çıkaracak olan yolda yürütecek olan güçtür. Birim zaanda yapılan yapılabilen iştir.

  • Beğen 2
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Dörder kişi Antalya'dan çıktık, Corolla önce çıktı. Rampalarda çaktım sektörü çekildi arkadaş, 6500 devir çevirmedigi için çıkamıyor çevirse yetişemem mi diyorsunuz yani ?

 

Rampa dediğim Antalya'dan Korkuteli ne tırmanış, 0 dan 1000 rakıma çıkıyor.

 

https://www.sahibinden.com/oto360/arac-karsilastirma?cid=b87003982c957f6e40d6618e9d4abd10&cid=8414dfa1655fc4878b628c1d33ac5e89

Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Teşekkür ederim cevap için

Servet Aydın yazdı:

Üstünden atlar nm yüksek olan

 

Mehmet Göktürk yazdı:

ikisi de aynı kw ise birbirini geçemezler.

 

evet doğrudur. ama torkun yüksek olmasının bir anlamı yoktur. Sürüş konforu dışında (devir ses tireşim meseleleri).

 

hp aynı ise tork birinde düşük birinde yüksek olabilir çünkü devir farklıdır. siz hp ye bakınız. çünkü aracı tepeye çıkaracak olan yolda yürütecek olan güçtür. Birim zaanda yapılan yapılabilen iştir.

Hocam burada insanların aklını kurcalayan/karıştıran/hesap yaptırmayan konu  aynı kw gücünde olup farklı Nm torkları olan araçların rampadaki durumudur. Onun cevabınıda @Servet Aydın verdi, Nm si fazla olan diğerinin üstünden atlar geçer. Kw, iş, tork gibi konularda kemikli forum üyeleri iyi durumdalar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Neyi tartıştınız siz ya :)

Test ortada işte.. Beygiri çok olan geçip gitmiş

Hem 0-100'de hem 60-100'de geçmiş. 

 

Ben benim mondeolardan biliyorum.. 

Önce 145 hp benzinli, sonra 130 hp dizel kullandım. 

Bu videodakilerin aynısı işte.. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Teşekkür ederim cevap için
Hocam burada insanların aklını kurcalayan/karıştıran/hesap yaptırmayan konu  aynı kw gücünde olup farklı Nm torkları olan araçların rampadaki durumudur. Onun cevabınıda [mention=13526]Servet Aydın[/mention] verdi, Nm si fazla olan diğerinin üstünden atlar geçer. Kw, iş, tork gibi konularda kemikli forum üyeleri iyi durumdalar.

Aynı kw olursa ama. Ki aynı kw olup torku yüksek olan bir sistem reelde yoktur. Kâğıt üzerinde ancak olacaktır.
Neyi tartıştınız siz ya [emoji4]
Test ortada işte.. Beygiri çok olan geçip gitmiş
Hem 0-100'de hem 60-100'de geçmiş. 
 
Ben benim mondeolardan biliyorum.. 
Önce 145 hp benzinli, sonra 130 hp dizel kullandım. 
Bu videodakilerin aynısı işte.. 

HP ve tork birleşir kw ortaya çıkar. Senin iki mondeo içinde hangisi yüksek kw değerinde ise o iyidir performans olarak
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Teşekkür ederim cevap için

 

Hocam burada insanların aklını kurcalayan/karıştıran/hesap yaptırmayan konu  aynı kw gücünde olup farklı Nm torkları olan araçların rampadaki durumudur. Onun cevabınıda @Servet Aydın verdi, Nm si fazla olan diğerinin üstünden atlar geçer. Kw, iş, tork gibi konularda kemikli forum üyeleri iyi durumdalar.

 

Ben yanıtı verdim. Tartışması yok. Diğerleri yanılıyor. Servet de yanılıyor. Kemiğe bakmaz bu işler. Kitabı açıp bakarsınız.

 

Servet, HP ile KW aynı kategoride güç birimidir. 1HP = 0,7457 KW dir. 

 

Kağıt üzeri felan denmez.  Aynı hp de tork fazla olan motorun o tork fazlalığı farklı devirdedir.

 

formüle yeniden bakın:   HP = K * Tork * devir

 

 

Servet Aydın yazdı:


..
HP ve tork birleşir kw ortaya çıkar. Senin iki mondeo içinde hangisi yüksek kw değerinde ise o iyidir performans olarak

 

Yanlış. formüle dikkat et. 

 

Ha, aynı kw dekilerin rampadaki durumu. aynı kw deki araçlar rampada aynıdır. tartışmasız. tartışacak adam formülü koysun ortaya. sallamasın. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Kw yüksek olan ipi göğüsler diyorum başından beri. Formül işini hiç bilmem.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Servet Aydın yazdı:

Kw yüksek olan ipi göğüsler diyorum başından beri. Formül işini hiç bilmem.

 

Tamam o zaman doğruydu. Son mesajda hatan var :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

torka tanım yapanlar saminin arabanın rampada gidişini bir deneyimlesinler sonra ellerini yüzlerini yıkasınlar :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Servet Aydın yazdı:


Aynı kw olursa ama. Ki aynı kw olup torku yüksek olan bir sistem reelde yoktur. Kâğıt üzerinde ancak olacaktır.
HP ve tork birleşir kw ortaya çıkar. Senin iki mondeo içinde hangisi yüksek kw değerinde ise o iyidir performans olarak

 

Valla 240 yapıyordu.. Dizel olan 220 de kalıyordu. 

Ali Gök yazdı:

torka tanım yapanlar saminin arabanın rampada gidişini bir deneyimlesinler sonra ellerini yüzlerini yıkasınlar :D 

 

O rolantide dağa çıkar.. 

Kategori dışı o. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Evren Erakçora yazdı:

1.6 90ps e sport demişler işte. 

sarı renkli etiket vardır. +1 hp

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Metin Uzunoğlu yazdı:

Bende bilmiyorum ama olduğunu varsayarsak cevabınız ne olur king?

tork döndrüme etkisi olduğuna göre. döndürmeyi rahat yapacak etkiyi oluşturan şey, motor iç yapısıdır. motor elektrikliyse manyetik alanı yaratan bobinlerin karakteristik özelliğidir. içten yanmalı ise strok boyudur. döndürülen kütlenin hafifliğidir. atalet az ise devir fazla olur. strok ne kadar uzunsa alt devir torku artar ancak devir cevirma kaabiliyeti azalır. dizel ( gibi olur - sıkıştırma artar), (om 642 jeep motoru 211 hp ama 510 nm tork)  ne kadar kısa strokluysa motorsiklet gibi olur, delir gibl devir çevirir ama tork az olur. ( ninja vs)

 

benim kendi deneyimim. tatile gidiyoruz, jeep full dolu. sıkıntıdan patlıyorum. ful ötesi dolu hatta. iki çocuk, iki yetişkin, arkayı göremeyeceğim kadar bagaj. yarım depo yakıt, 1 litre aseton ve selülozik tiner katkısı.  antalyaya yaklaşırken tam gaz hızlanıyorum, antalyalı bir opel insignia 180 hp de hızlanıyor hafifçe arayı açıyor, yüksek süratte şişiyorum, o hızlanmaya devam ediyor. yarış gibi değilde, bomboş yolda, böyle epey hızlı bir sürüş düşünün. sonra uzun düz rampalara sarıyoruz, ben yine tam gaz çıkmaya başlıyorum, bu sefer yüksek devir çeviren tubo ve hafif makine belirgin şekilde geride kalıyor.

 

benzinli v8 4.7 jeep, hanıma telefondan diyorum tam gaz yap 3 e alıp, bende 4 e alıp tam gaz yapıyorum, 235 hp v8 daha az torku ile yokuş yukarı 211 hp dizeli ayırıyor, 120 km,/s ye gelemeden,  işte bu bir dramdır. ama tabi o hemen benzinciye giriyor, ben çoktan eve varıyorum.  sonra ter içinde uyanmışım. trafiğe kapalı alanda denenmiştir. yada trafiği ben görememiş de olabilirim. yada belki tamamen uyduruyorumdur.

  • Beğen 1
  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ali Gök yazdı:

torka tanım yapanlar saminin arabanın rampada gidişini bir deneyimlesinler sonra ellerini yüzlerini yıkasınlar :D 

 

Biz hiç araba kullanmadık tabi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök
Mehmet Göktürk yazdı:

 

Biz hiç araba kullanmadık tabi.

 

land dünyaya bedel hocam :)  ferraride deneyimlenmiş olabilir kendi gördüğüm en tuhaf araba o diye onu örnek verdim sadece yanlış anlaşılma olmasın

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Ali Gök yazdı:

 

land dünyaya bedel hocam :)  ferraride deneyimlenmiş olabilir kendi gördüğüm en tuhaf araba o diye onu örnek verdim sadece yanlış anlaşılma olmasın

sen o motoru binekte gor birde. mancinik adeta.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Burada sürüş konforu ya da hangisi daha iyi diye konuşulmuyor. O zaman durum farklı olur. Ana soru hangisi geçer..geçme yahut hızlı gitme sözkonusu olduğunda devir bandı yeterli olduğu sürece (yani araçta 6. vites yoksa mesela son hızı düşüktür) KW yahut HP (aynı şey) ana ve tek etkendir. Bu etken, aynı kasa ve şanzıman tipi sözkonusu ise karşılaştırma yapmaya fırsat verir. Farklı kasa tipinin rüzgar direnci farklıdır, şanzıman oranları aynı olmadığı içi son hızda en üst beygirde çalışamıyor olabilir vs.

 

Tork kullanım rahatlığı verir. Yakıtın az yanmasında etkisi vardır. O kadar. Bunlar da iyi şeylerdir ayı mesele.

Sadece tork ile hızlı gidilse idi (aynı beygirde) formula 1 araçları 12000 devir çevirmezdi.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Murat Öngür yazdı:

İlk kalkışta tork daha sonrasında beygir gücü 

 

Her zaman beygirgücü..

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Murat Öngür yazdı:

yokuşta ? 

Arabayı bir yerden başka bir yere götürmek İŞtir, bu işi yapan da GÜÇtür. 

Gücün birimleri hp ya da kw olabilir. Tork, gücün bir bileşenidir. 

 

Yani yokuşta da beygir gücüdür.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...